Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ihminen, joka haluaa päästä kaikesta helpolla?

Vierailija
31.03.2020 |

Minä olen, tai olin. Nuorena en käynyt kesätöissä, en edes hakenut töitä, koska kivempaa oli olla kotona. Kotityöt oli ihan hirveää pakkovääntöä ja tappelua, kun vanhempani eivät suostuneet maksamaan minulle siitä mitä jokaisen pitää kotonaan tehdä. Koulussa ala-asteella odotin monesti koulun pihassa jopa kaksi tuntia koulun jälkeen, että joku tulisi hakemaan, vaikka tiesin että oli määrä kävellä kotiin. Tämän jatkuttua tarpeeksi kauan opettajat joutuivat patistelemaan minua lähtemään koulun pihalta. Raahustin pientä kotimatkaa 2 tuntia lumikasoja potkien, toivoen että joku ottaisi kyytiin ja veisi kotiin, koska ei ole kivaa kävellä. Koulussa ja opiskeluaikaan tein vain sen pakollisen minimin mitä oli pakko, jotta pääsi läpi, vailla mitään kiinnostusta siitä opinko oikeasti mitään tai osaanko mitään.

Ekat työpaikat joihin ihmeen kaupalla jotenkin pääsin, aivan peukalo pe*seessä kelloa tuijottaen ja olevinaan jotain tehden toivoin koko ajan, että joku esimies tulisi sanomaan, että "hei voit lähteä jo kotiin ja pidä pari vapaata niin saat pitkän viikonlopun, tässä sulle täysi palkka kuitenkin, nähdään maanantaina!". Olin juuri se työpaikan uusi räkänokka, jolle piti aina sanoa jokainen asia mitä seuraavaksi tehdä. En koskaan kysynyt itse mitä seuraavaksi, vaan olin tekemättä mitään niin kauan kunnes joku tuli sanomaan. Tärkeintä elämässä oli se, että saisin vaan rahaa niin helpolla kuin mahdollista, jotta voisin olla kotona ja tehdä mitä itse haluan.

Tästä on nyt yli 10 vuotta, kun tuollainen vetelehtiminen loppui. Sain työpaikan jossa minulle annettiinkin vähän vastuuta, ja pian huomasin olevani hyvä siinä. Nyt olen kutakuinkin nuoren minäni vastakohta, mies joka TEKEE ja saa asioita tapahtumaan. Kaduttaa kun mietin itseäni nuorempana, mihin kaikkeen olisikaan ollut potentiaalia jos en olisi ollut niin käsittämättömän surkea vätys pitkälle yli parikymppiseksi asti. Ja miksi olin sellainen, sitä en tiedä.

Kohtalotovereita? Uskallatko jopa tunnustaa olevasi edelleen helpolla pääsijä?

Kommentit (252)

Vierailija
41/252 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pyrin pääsemään mahdollisimman helpolla. Elämän on tarkoitus olla kivaa eikä jotain epämukavuusalueella olemista.

Vierailija
42/252 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet varmaan ADD joka on löytänyt mielenkiinnonkohteen ja joutunut positiiviseen kierteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/252 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ehdoin tahdoin tekisin elämästäni ikävän ja kuluttavan?

Niin, vetelehtijöiden elämästä tulee juurikin ikävää ja kuluttavaa.

Yksi elämän paradokseista on, että yrittämällä päästä kaikesta helpoimmalla, siitä tuleekin raskasta.

Vierailija
44/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan maljan nautinnoille ja mukavalle elämälle!:)

Vierailija
45/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen nainen ja haluaisi oikeastaan tienata sillä että vaan makoilen ja levitän välillää myös vähän haarojani. Kumpa voisikin

Vierailija
46/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellainen ihminen, joka haluaa päästä helpolla on fiksu optimoija. Ei siis mikään vätys vai laiska, vaan sellainen, joka ensin miettii miten asia kannattaa tehdä. 

Vierailija
47/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin,siksi olenkin onnellinen:D Maailman halutuin ammatti naisten keskuudessa:D

Vierailija
48/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttu ja kadehdittu ammatti:D

Vierailija
49/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanontakin menee että "Work smarter, NOT harder"

Vierailija
50/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 4-kymppiseksi asti töitä niska limassa ja liiankin kanssa koska pelkäsin että mut laitetaan muuten pihalle. Sitten iski sairastuminen ja masennus. Pääsin sairaseläkkeelle ja nyt saan mennä sieltä missä aita on matalin. Lohdullista kun ei enää tarvitse väkisin puskea kun voimat ei riitä eikä siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä. 

Vierailija
51/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vastuuta lykätään mielellään, mutta kun se ei näy palkassa, jää vastuut suorittamatta. Siksi perusduunia vaan löysin rantein.

Vierailija
52/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soisin että se mitä minusta on jäljellä pääsisi vaihteeksi helpolla.

Tähän sitten tyypilliset yli-ihmisten vähättelyt, olkaa hööli vaan.

Vierailija
53/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja aikalailla täysin samanlainen kuin sinä paitsi, että en ole vielä kasvanut aikuiseksi. Pari kesätyötä on ollut, mutta niissä menin niin riman ali että hävettää. Minä teen aina minimin. Ainoa mitä vihaan on se jos toiset huomauttaa tai kärsii mun laiskuudesta, niin silloin teen kyllä, kun en halua loukata muita. Sama opiskeluissa. Opiskelen yliopistossa kohta 7. vuotta pojotellen noppia sieltä täältä. Pahenee oikeastaan vaan. Esimerkiksi viime kesänä en hakenut ollenkaan töitä.

Lapsena olin ihan samanlainen kuin sinä. Meillä oli isä ja äiti aika vaativia kotitöissä, niin minä tein niitä vain täysin pakotettuna tai joskus en ollenkaan rangaistuksenkin uhalla. Mieluummin kyhjötin kotona lukien kirjoja ilman telkkaria kuin että tiskaisin vuorollani.

Voin siis ihan avoimesti myöntää tämän. Olen vaan laiska ja saamaton ja lisäksi vielä kierosti vähään tyytyväinen. Mua ei ole koskaan oikein materia kiinnostanut ja asun todella pienessä kämpässä (21 neliötä). Ainoa rahallinen asia, mikä kiinnostaa enemmän on matkailu.

Vierailija
54/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki merkitykselliset asiat elämässä on sellaisia että niistä on vaivaa. Kaikki harrastukset, lemmikit, lapset, ihmissuhteet, kokemukset ja elämykset. Äitini on tuollainen joka välttelee kaikkea vaivaa. Istuu sitten kaikki päivänsä kotona sohvalla telkkarin edessä. Mahtava elämä. 🙄

Vierailija
55/252 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta puuttuu luterilainen kärsimyshakuisuus, en näe mitään syytä siihen, miksi asiat pitäisi tehdä vaikeimman kautta ja kärsiä tekemisestä jonkun kuvitteellisen palkinnon tunteen vuoksi.

En ole lainkaan kilpailuhenkinen, enkä ymmärrä näitä suorittajia lainkaan.

Olen opiskeluni opiskellut ja työni tehnyt ja nyt on aika lepäillä ja nauttia elämästä, kun sitä on vielä jäljellä.

Vierailija
56/252 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada kohtalotovreita.Kiitän vertaistuestanne,luulin pitkään olevani jotenkin poikkeava mukavuudenhaluisuuteni ja laiskuuteni vuoksi!

Vierailija
57/252 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hikikomori eli suomeksi sanotuna erakko.Olen salaa tytyväinen ettei tämän vastemielisen yhteiskunnan kanssa tarvitse olla tekemisissä ,  saan olla kotona ja laiskotella !Maksan vaan veroni ja joskus lkuolen pois!

Vierailija
58/252 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi edes olla työnarkomaaneja ja uraohjuksia? 🤷

Siis miksi pitää aina vetää ääripäät esille? Ei tästä ole ollut APn tekstissä edes kyse.

Koska kyseiset ihmisryhmät ovat kärppänä arvostelemassa laiskempiaan?

Ei työnarkomaani ole muita ahkerampi. Hän vain käyttää valtaosan ajastaan ja energiastaan työntekoon. Muut voivat ahkeroida esim. harrastustensa parissa aivan yhtä paljon kuin työnarkomaani töissä.

Vierailija
59/252 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusten parissa!Juuri niin! Tänäänkin on jo päivastä mennyt 5 tuntia putkeen musiikin kuuntelemiseen you tubesta!tTänään pitää vain viedä roskat,.Muuta ei ole ohjelmassa!

Vierailija
60/252 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluan päästä helpolla, mutta asioiden on silti toimittava/edettävä. Preppaan arkiruat koko viikolle kerralla, koska näin on halvempaa ja nopeampaa. Ei ole mattoja, koska robotti-imuri hoitaa imuroimisen. Kaikki pinnat ovat tyhjiä, koska helpompi pitää siistinä. Mietin kahdesti ennen kun ostan mitään, koska tavarasta eroon hankkiutuminen on työlästä. Pyykit lajittelen heti likaisina eri kasseihin ja puhtaat viikkaan selviin pinoihin, jolloin uusia ottaessa tiedän että on aika pyykätä. Ennen kun aloitan työt, mietin tarkasti mitä ja missä järjestyksessä teen ja miten kauan. Joskus teen töitä 2h päivässä ja joskus 12h.

Kaikki tämä mahdollistaa sen, että vapaa-aikaa jää runsaasti ja rahasta ei ole ikinä puutetta.