Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka luovuttaneet jo kokonaan lasten kanssa kotona opiskelun?

Väsynyt äiti
31.03.2020 |

Mä luovutan. Annoin kaikkeni ja teinit ei suostu tekemään mitään, ei yhtään mitään. Lopetin Wilma-viestien lukemisen nyt kokonaan enkä kuittaile sinne enää yhtään mitään poissaoloja yms mitä tippuu sinne joka halvatun päivä. Kaikkeni annoin eikä se nyt sit ihan riittänyt. Työssäkäyvänä yh:na joka on kamppaillut jo vuosia burn outin partaalla, on vaan pakko priorisoida oma jaksaminen työhön, olen ensisijaisesti vastuussa siitä että saan kaiken maksettua.

Ollaanko ainoita joilla kotikoulu epäonnistui täysin? Eihän tämä kivalle tunnu mut minkäs tekee. En voi esim klo 12-13 valvoa että lapsi tekee etätunnin jos olen itse töissä!

Pakko kyllä todeta että kun aikanaan halusin lapsia ihan näin tällaista en osannut kuvitella villeimmissä painajasisissanikaan. Vanhemmuus on syvältä,anteeksi vaan lapset.

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan on muitakin kellä ei niin hyvin ole mennyt mutta ei halua avautua siitä tällä palstalla.

Tulee heti mollaajat, neuvojat ja pätijät.

Vierailija
102/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole osallistunut etäkouluun yhtään sen enempää kuin tavalliseen kouluunkaan. Kysyn kyllä joka päivä, onko tehtävät tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo itä-suomi.

Lapsella ei ole oppimis ym. Vaikeuksia, on itse asiassa hyvin fiksu, mutta ei suostu tekemään mitään jos ei kiinnosta, häiritsee muita, ei pysy paikallaan, muksii, tönii, tuuppii muita lapsia ym. Ym.

Ei ole kuitenkaan adhd, psykologin mielestä lapsessa ei ollut mitään vikaa, teki kaikki tehtävät, käyttäytyi hyvin, oli hyvin reipas niin kuin aina jos on vieraahkon aikuisen seurassa eikä 20 muun lapsen.

Fiksuja ne munkin on, mutta keskittymishäiriöisiä. Toinen ahdistuu koulussa, kun on liikaa sosiaalisia tilanteita, läksyjä  ja kaikkea mitä pitäisi suorittaa ja toinen vaipuu omiin maailmoihinsa miettimään, kuinka monessa minuutissa valo ehtii universumin päästä päähän, kun pitäisi miettiä äidinkielen tehtäviä. Jotta saan fokuksen pysymään käsillä olevassa tehtävässä, on noin kolmen minuutin välein muistutettava mikä homma olikaan käsillä. Tähän siis pyysin apua ja kun tarpeeksi kauan pyysin, uhkailin ja kiristin, niin lopulta sain -katsotaan nyt mitä tulee. Eihän näissä minunkaan lapsissani ensikysymältä kenenkään mielestä mitään vikaa ollut. Ei ainakaan sellaista, jonka hoitamiseen tarvittaisiin kouluavustajan tai kenenkään muun sellaisen resursseja, joiden palkka tulee kunnan rahapussista.

Vierailija
104/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole luovuttanut. Ei kuulu tapoihini ja lapsenikin sen tietää ja tottelee. Sinun ehkä kannattaa antaa olla hetki, josko rupeaisi tekemään sitten. Näytä yle areenasta dokumentti niistä syrjäytyneistä pojista, voi ruveta läksyjen tekeminen sujumaan.

Vierailija
105/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuudet pois kunnes hommat maistuu. Ei puhelinta, nettiä, mitä nuo nyt priorisoivatkaan läksyjen tieltä.

Pois kaikki viihde ja virike kunnes tapahtuu.

Lapsilisät ja elatusmaksut pois tuollaisilta vätyksiltä

Vierailija
106/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran voi todeta, että lastenteko pitäisi olla luvanvaraista. Kaikki eivät kykene/viitsi kasvattaa lapsiaan

Vierailija
107/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstäkään ei saa palkkaa lorvimalla.

Rahahanat kiinni.

Et ole varmaan ikinä ollut kunnan tai kaupungin palkkalistoilla?

Vierailija
108/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lukenut wilma-viestejä.

Meillä kanssa tuo ongelmana, että konetta ja puhelinta ei oikein voi ottaa pois, kun silloin jää koulu kokonaan käymättä. Noh, onneksi on tämä hyvinvointivaltio, jotta minunkin patalaiskasta teinistä joku huolehtii, kun äiskältä jää opetus hoitamatta ja tuo kakara on varmaan syksyyn mennessä villiintynyt niin, ettei pysty enää keskittymään lukemiseen edes puolta minuuttia.

Vierailija
109/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tsemppiä! Soita kouluun tai laita wilmassa viestiä. Luokanvalvojalle ja erityisopettajalle. Meillä ope soittaa lapselle joka päivä, kannustaa ja auttaa. Myös videoyhteyttä ovat käyttäneet. Vaikeaa on meilläkin mutta päätin ettei anneta periksi, palkitsen jos tekee tehtäviä. Lapsella suuria vaikeuksia oman toiminnan ohjauksessa. On oltu yhteydessä henkilökohtaisesti niihin opettajiin jolta tulee täysin kohtuuttomia vaatimuksia. On saatu sitä kautta omat tehtävät.

Vierailija
110/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lapset hoitaa asiat tunnollisesti ihan itsenäisesti. Tarvittaessa pyytävät apua, jos ongelmia tietokoneen kanssa. Tehtävien osalta pyytävät opettajilta apua. Ei mitään ongelmia siis. Lapset on erilaisia, kai?

Sama täällä, hyvä me!

Vierailija
111/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon te mammat tajuatte ettei niillä laitteilla ole paskan vertaa arvoa tommosessa tilanteessa. Ei  ne ole kenenkään perustarpeita vaikka te saisitteki paniikkikohtauksen jos luuri hukkuu.

Vahinkolapsesta pitäs joutua linnaan ja luvanvaraiseks koko homma. Muutaman vuoden koulutus siitä miten ihminen aikuisten oikeasti toimii. Se olis astetta kovempi ja tehokkaampi birth control. 

Vierailija
112/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaksamista sulle ap! Tärkeintä on, että teidän perhe pysyy yhtenäisenä ja luottamus säilyy. Tee töitä sen eteen ja hae apua erityisesti esikoiselle. Voi olla, että nuoremmat seuraavat perässä, kun esikoisen ongelmat aukeavat.

Ensimmäisenä voisit keskittää ajan energian nuorempien koulunkäynnin edistämiseen, samalla kun otat yhteyttä esikoisen opettajaan. Yritä saada kouluhommia edes vähän eteenpäin joka päivä. Keksitkö heille jotain palkintoa, jos koulua tulee käytyä päivän aikana ainakin vähän? Poikkeusajat vaatii poikkeuksellisia tekoja.

Puhu esikoisen kanssa vaan mukavista asioista, rakenna hyvää fiilistä ja luottamusta. Älä edes yritä painostaa koulunkäyntiin, tilanne on nyt pahasti lukossa, ei vaan koulun suhteen.

Mitä mieltä esikoinen on siitä, että ovat kolmistaan todella pitkiä päiviä? Tunteeko hän vastuun painavan?

Vierailija
113/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa mennyt, kaikkesi annoit ja nyt lapset tippuneet kärryiltä?

Vierailija
114/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo yksin, täällä kans yks luovuttaja. Ei vaan jaksa enää joka päivästä tappelua ja huutoa.

Laitoin asiasta viestiä koululle, mutta eivät olleet kauhean kiinnostuneita. Antaa siis olla. Koulu/opettajat ovat edelleen opetusvelvollisia, en minä. Kyse on nyt etäopetuksesta, eikä kotikoulusta, joten jätin asian koulun murheeksi.

Tsemppiä!

Vierailija
115/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten helpompi kun koulu tekee lasun ja istutte niissä palavereissa selittämässä miksi koulu ei hoidu?

Voisiko sen teinin kanssa käydä vakavan rauhallisen keskustelun asiasta, syy ja seuraussuhteista ja hänen velvollisuuksistaan tässä kohtaa. Jos opetus menee yli hilseen, niin teinin tehtävä on kysyä neuvoa aineenopettajalta. On ihan fine kysyä ja sit yrittää. Opet arvostaa, et edes yrittää.

Ja tosiaan puheisiin tuo, että kannattaako nyt lukukauden parin viimeisen kk aikana luovuttaa ja sen takia kerrata koko vuosi vai nyt yrittää rääpiä jotenkin hommaa kasaan ja vetää vaikka sit vasemmalla kädellä, mut edes ne minimit nyt kehiin ja kesäkuussa lomalle.

Vai onko ehdot kiva juttu kun muilla alkaa loma ja toivon mukaan jo nuoretkin pääsee kesällä tapaamaan toisiaan?

Tsemppiä, älkää luovuttako!

T:Aineenope ja äiti myös

Vierailija
116/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset 9 ja 11v. on paapottuja ja yleensä eivät tee juuri mitään velvollisuuksua ilman kehoituksia ja opastusta.

Pidettiin vakava palaveri ja keskustelu kun etäkoulu alkoi mikä jutun nimi nyt on.

Molemmat vanhemmat käymme töissä kriittisillä aloilla eli apua ei edes puhelimitse aina saa. Pienempää en halua lähiopetukseen riskien vuoksi plus keskenään heillä tietenkin kivempaa. Nyt tekevät lähes/huomaavat kaikki läksyt ja osallistuvat nettiopetukseen itse ja hienosti on mennyt! Wilmaan heillä tunnukset auki ja lukevat sieltä ja muista opettajien heille jo aikaisemmin opetuksessa opetetuista paikoista läksyt.

Ruokaikevat valmiin ruoan kaapista ja ulkoilua koulutehtävien jälkeen koiran kanssa ja sitten vasta kännyt ja pleikkapelit, nekin yleensä jää kun iltapäivällä/illalla toinen vanhempi jo kotona ja tehdään jotain yhdessä tai selvitellään jos on joku ongelma ollut päivällä.

Kyllä tavislapset tajuaa että nyt pitää puhaltaa yhteen hiileen. Teinien kanssa toki varmasti vaikeampaa tai jos lapsella keskittymis yms. häiriö.

Vierailija
117/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kotona opiskelu sujuu paljon paremmin kuin koulussa. Opettajan videotunnit alkavat klo 9 ja päättyvät klo 13. Tyttäreni on siihen mennessä saanut myös kaikki annetut läksyt jo tehtyä. Tämä on loistava systeemi, kun ei koko ajan mennä niiden hitaimpien tahdissa joista ei kuitenkaan tule muuta kuin ammattivalittajia vanhempiensa tapaan.

Meillä on kaksi vanhempaa etätöissä trvittaessa neuvomassa opinnoissa, mutta hyvin pärjää tyttö nyt yksinkin, kun ei tarvitse ensin koko päivää katsella ja kuunnella niitä kuolaavia idiootteja.

Tämä pysyväksi ratkaisuksi. Fiksut pärjää.

Vierailija
118/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta vastaus aloitukseen. Teinien kanssa pakottaminen ja ragaistukset toimivat huonosti. Kannattaa kysyä, minkälaisen elämän hän haluaa. Haluaako elää köyhänä v-mäistä elämää, vai haluaisiko saada tyttöystävän, auton, oman asunnon tai edes jonkin niistä. Kesties hän haluaa jatko-opiskelupaikan vai jatkaako kymppiluokalla paskan todistuksen vuoksi. Päättötodistuksen arvosanat eivät tule ysiluokan viimeisiltä viikoilta.

Vierailija
119/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit tekee aika hyvin hommansa. Ainoa ongelma on, että menevät aina vaan myöhempään nukkumaan, koska aamulla ehtii tekemään aamupalan 3 minuuttia ennen koulun alkua. Sängyssä läppärin kanssa tekevät kouluhommia tälläkin hetkellä.

Olen mies ja pidän aika kovan kurin kännykän ja pelaamisen kanssa. Kännykkä lähtee erittäin herkästi, jos minua ei totella. Olen myös opettanut, että minä määrään kodissa säännöt, lapset ei sanele kodin sääntöjä. Olen usein ihmetellyt, kun tuttavien teinit ei tee pyydettyä asiaa, koska "peli on kesken". Meillä on sama lause jäänyt pois, koska olen ottanut pelikoneen töpselin irti pari kertaa. Sitten olen sanonut, että nyt peli ei ole enää kesken, kun se loppui nyt.

Aika hyvin ovat sisäistäneet, että minun käsky on komento, eikä pyyntö, kuten vaimollani usein tapana.

Sängyllä ei pidä koskaan tehdä koulu- tai työtehtäviä! Aivot assosioivat stressin tiettyihin paikkoihin ja sängyssä työskentely on varma konsti saada ongelmia nukkumisen kanssa myöhemmin.

Vierailija
120/168 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuudet pois kunnes hommat maistuu. Ei puhelinta, nettiä, mitä nuo nyt priorisoivatkaan läksyjen tieltä.

Pois kaikki viihde ja virike kunnes tapahtuu.

Tämä. Kyllä teini-ikäiset (ja paljon nuoremmat jo) ymmärtävät syy-seuraus -suhteita kun asiallisesti selittää. Ei turhia uhkauksia, vaan keskustelun jälkeen jos ei ala sujua, tosiaan se kännykkä pois vaikka 24 h. Sitten uusi keskustelu. Nykyään homma on todella helpppa, kun kännykkä on kersoille koko elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi