Kauhea syyllistäminen siitä, että laitoin lapseni kouluun vaikka olen itse kotona
Mutta kun tästä ei vaan tule mitään. Sosiaalihuollon perhetyöntekijäkin sanoi, että tilanne meillä on täysin mahdoton ja että masennukseni on selvästi pahentunut lyhyessä ajassa.
Kommentit (13)
Miksi laitoit? Meillä vitosluokkalainen kotona ja vaikka olisi pienempi, niin en laittaisi. En, vaikka välillä on vaikea neuvoa koulutehtävissä t. Ammattivalittaja
Jopa tämä perhetyöntekijä, joka on varsinainen "supernanny" koki läksyjen teon lapsien kanssa niin haastavaksi ettei ihmetellyt yhtään, miten minä masennukseni ja adhd:ni kanssa selviä siitä. Sanoi, ettei palvele kenenkään etua jos äiti itkee ja lapset heittelee penaaleja ikkunasta.
Joten nyt kumpikin lapsi on koulussa klo 8-12. Toisen luokalla on paikalla lisäkseen vain yksi oppilas ja avustaja hoitaa opettajan tehtävät, toisella taas kolme luokkatoveria ja opettajalla maski päällä.
Ap
Tähän sopii kuuluisa "Ota itseäsi niskasta kiinni"
Vaikka muka olisitkin "masentunut", niin älä opeta lapsestasi samanlaista luovuttajaa. Tuolla mallilla se syrjäytyy täysin, kuten olet ilmeisesti jo itse onnistunut tekemään. Ei asiat parane voivottelemalla "Mutta kun tästä ei vaan tule mitään". Ei asioista itsestään mitään tulekaan, vaan ne asiat pitää tehdä. Ihan itse.
Samanlaista valitusta, kuin ne läskit telkkarissa, jotka selittävät ummet ja lammet, miksi 300 kiloisen pitää syödä päivässä 10000 kaloria.
Mitä se tekee masennuksellesi, jos lapsesi saa koulusta koronan ja joku läheisesi kuolee? O
En myöskään ottaisi tässä tilanteessa prrhetyöntekijöitä vastaan. Voisiko joku omaisenne huolehtia väliaikaisesti lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Jopa tämä perhetyöntekijä, joka on varsinainen "supernanny" koki läksyjen teon lapsien kanssa niin haastavaksi ettei ihmetellyt yhtään, miten minä masennukseni ja adhd:ni kanssa selviä siitä. Sanoi, ettei palvele kenenkään etua jos äiti itkee ja lapset heittelee penaaleja ikkunasta.
Joten nyt kumpikin lapsi on koulussa klo 8-12. Toisen luokalla on paikalla lisäkseen vain yksi oppilas ja avustaja hoitaa opettajan tehtävät, toisella taas kolme luokkatoveria ja opettajalla maski päällä.
Ap
Kai sä saat tukea omaan adhd:een? Myönnän tuntevani kateutta! Itselläni vielä diagnosoimaton adhd ( tutkimus loppusuoralla) ja lapsella add. Koulunkäynti on todella raastavaa ja hankalaa, mutta kannan niin suurta yhteisvastuuta, etten pysty laittamaan lasta kouluun, vaikka pääsisin todellapaljon helpommalla.
Miks pitää lapsia hankkia jos pää ei kestä
Miten ihmeessä perhetyöntekijä käy kodeissa tällaisena aikana? Viruslingon riski.
Lapset ovat kuin anoppi.
Ihan kivoja pieninä annoksina.
Älä anna ilkeiden ihmisten täällä lannistaa. Tämä ei ole hyvä paikka hakea tukea.
Joskus ei vaan voimat riitä ja silloin on ihan okei helpottaa tilannetta.
Epätyypilliselle neurologiallesi tai lastesi neurologialle et mitään voi, eikä masennustakaan kukaan tieten tahtoen ota. Mutta niiden kanssa sinun on kuitenkin taaplattava. Ulkopuolisen on vaikea ymmärtää, miten tiukkaa tuommoinen voi olla.
Tosi hyvä että hait apua ja otat sitä vastaan. Nyt vaan keskityt paranemiseen ja perusarjen pyöritykseen. Et ole huono ihminen. Olet vain ihminen. :)
Jaksamista!
Jos on hyvä syy, niin ei kai sitten tarvitse tuntea syyllisyyttä.
Ihan hyvä syy, jos ammattilainen sitä suosittaa. Erilaisia tilanteita ihmisillä ja sairaus on pätevä syy laittaa lapsi kouluun. Valittajat voi pohtia onko parempi pitää lapset kotona vielä pari viikkoa ja sitten ihmetellä mitä tehdään kun äiti joutui sairaalahoitoon.
Ihan hyvä päätös.