Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko opettajat ottaa jatkossa paremmin huomioon etäopetuksessa ne lapset joilla on ongelmia oppimisessa

Vierailija
30.03.2020 |

Ovat unohtaneet kokonaan heidän erityistarpeensa.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te vanhemmat edes yrittää tukea sitä lastanne?

Vierailija
2/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kuule vanhempien tehtävä. Niin tekevät muutkin, tee sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon pysty hyysäämään yhtä tai kahta, pakko keskittyä isomman massan ohjaamiseen. Olen pahoillani.

Vierailija
4/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon pysty hyysäämään yhtä tai kahta, pakko keskittyä isomman massan ohjaamiseen. Olen pahoillani.

Vastuutonta

Vierailija
5/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on usein juuri sitä lähitukea, jota ei valitettavasti voi etänä antaa. Toki voi antaa selko-ohjeita, lisää aikaa tehdä tehtäviä.

Vierailija
6/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen kovasti, että lapsemme opettaja laittaa vain tehtävät nettiin ja eikä laita kunnon palautetta niihin. On antanut vain palautetta tyyliin: "hyvin tehty". Mikä oli hyvin tehty? Voisiko opettaja käyttää hieman enemmän lapsen palautteeseen aikaa, ei meille riitä vain " hyvin tehty". Toinen asia joka ärsyttää on, että lapsi tekee päivän "etätehtävät" alle 2 tunnissa. Onhan se normaalistikin koulussa keskimäärin 5 tuntia päivässä. Opettajat taitaa itse ottaa tämän tilanteen lomailuna, kun ei lasten tulevaisuus kiinnosta tuon enenpää.

Vierailija
7/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tukemisella? Minulla on 210 oppilasta ohjattavana etänä. Yritän siis ohjeistaa heidät, tehdä tehtävät heille ja myös tarkistaa ne. Ihan kauhean yksilölliseen taputteluun en repeä. Vastaan, jos kysyvät ja moni kysyy. Päivystän Wilmassa pitkin päivää, joten vastaus tulee saman päivän aikana. En kuitenkaan soittele kotiin ja maanittele osallistumaan tuntiin,jos tekeekin mieli nukkua tai ei osaa lukea Wilmaa. Yläkouluikäisen pitää kyetä sihen, että noudattaa lukujärjestystä ja tekee ohjeistetut tehtävät tai pyytää niihin apua. Vanhemman tehtävä on huolehtia lapsi opetuksen äärelle. Lapsen tehtävä on pyytää apua, jos ei osaa. Autan kyllä mutta en ehdi erikseen jokaiselle räätälöidä omia yksilöllisiä tehtäviä, ellei sitä ole pyydetty.

Vierailija
8/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Meilläkin opettaja on tän karanteenin aikana soittanut meidän lapselle vasta kolme kertaa. Ja viimeisin puhelu kesti alle puol tuntia. Mistä sille oikein maksetaan, jos kahden viikon aikana käyttää aikaansa vain pari tuntia. Nyt olis hyvä aika leikata opettajien palkkoja, kun ovat noin laiskoja. Miettikää nyt, normaali työn tekijä tekee parikymmenkertaisen työmäärän viikossa opettajiin verrattuna.

Vierailija
9/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä. Eikö opettajat ookaan nyt lomalla. Siis tekeekö joku niistä muka töitä?

Vierailija
10/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu voitaisiin aloittaa jo heinäkuussa niiden osalta jotka ovat jääneet jälkeen opetuksessa.

Vierailija
11/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😬

Vierailija
12/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ne vie aina opettajan ajan nyt on muiden vuoro

Vierailija
13/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä. Eikö opettajat ookaan nyt lomalla. Siis tekeekö joku niistä muka töitä?

Eksää tiärä mitää opettajie tyästä. Ne kopio valmiit tehtävät opeoppaista ja leikkivät oppilaitte kans kaks tuntii päivässä. Miu aika päivästä menee alkoholi paris. Nehä on tavallisestiki 8 kk vuodessa lomalla ja tällä hetkellä opetusministeriö on maksanu niille kaikille maailmanympäriristeilyn.

Vierailija
14/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikka kauniiseen käteen. Se on vanhempien tehtävä se opettaminen nyt.

Vierailija
15/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tilanteessa, jossa lapsi ei kuulu erityisen tuen piiriin mutta hänellä on ongelmia yksittäisten tehtävien kanssa. Mitään toimivaa keinoa saada apua opettajalta ei tällä hetkellä ole. Normaalisti luokassa ollessa voi kysyä opettajalta.

Vierailija
16/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen kovasti, että lapsemme opettaja laittaa vain tehtävät nettiin ja eikä laita kunnon palautetta niihin. On antanut vain palautetta tyyliin: "hyvin tehty". Mikä oli hyvin tehty? Voisiko opettaja käyttää hieman enemmän lapsen palautteeseen aikaa, ei meille riitä vain " hyvin tehty". Toinen asia joka ärsyttää on, että lapsi tekee päivän "etätehtävät" alle 2 tunnissa. Onhan se normaalistikin koulussa keskimäärin 5 tuntia päivässä. Opettajat taitaa itse ottaa tämän tilanteen lomailuna, kun ei lasten tulevaisuus kiinnosta tuon enenpää.

Minulla on ekaluokka + 2 kielten ryhmää eli yhteensä 64 oppilasta etäopetuksessa + tietenkin omat lapseni. Ja toisin kuin normaalisti, tuo massa on oltava hallussani koko työpäivän ajan, joka päivä, eikä hallitusti lukujärjestyksen mukaisesti ryhmä kerrallaan, sillä tehtäviä palautetaan koko ajan pitkin päivää. Monenko lapsen opetusta sinä päivän aikana valvot ja kommentoit?

Esim. tänään olen saanut arviolta 150-200 kuvaviestiä, suurin osa klo 9-13 välillä, joka on se kaikille yhteinen "etäkoulupäivä" meidän koulussamme. Tuon ajan istun koko ajan koneella viesteilemässä ja puhumassa puhelimessa sekä oppilaiden että työyhteisömme jäsenten kanssa. Usein puhelut ovat juuri sitä yksilöllisempää ja tarkempaa ohjausta ja opetusta.

Kommentoin _ihan jokaista_ minulle palautettua tehtävää, mutta jos tehtävä on tehty hyvin ja oikein, kommentti voi olla vain tuo kehu. Jos ehdin, kommentoin myös jotain sisällöstä, esim. olipa kivasti keksitty virke tuosta kuvasta. En myöskään halua kuormittaa koteja vaatimalla loputtomia korjauksia, vaikka näenkin esim. tavutuksessa olevan puutteita. Hyvä että tehdään, kiitos että jaksat!

Isommille oppilaille annan tarkempaa palautetta, esim. pyydän korjaamaan ihan sanatasolla saamiani tehtäviä. Tämän lisäksi pyydän ja muistuttelen palautuksista niitä, jotka eivät saa itsenäisesti hommia tehtyä.

Meidän koulussamme erityisopettajat ovat koko ajan myös tavoitettavissa erityisesti juuri tuen oppilaita ajatellen. Minun luokastani vastaavalle erityisopettajalle ei ole tullut yhtään puhelua tänä koko aikana.

Välillä tuntui, että hukun töiden alle. Pääsääntöisesti olen kuitenkin iloinen kaikista luokistani ja lasten uskomattomasta venymiskyvystä. Siksi minäkin jaksan venyä.

Vierailija
17/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy myös opetusvideoita esimerkiksi OpetusTV sivustolta, niitäkin kannattaa hyödyntää. Opettajat eivät repeä joka paikkaan, jotain täytyy itsekin tehdä.

Vierailija
18/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukivaikeudesta kärsivä tarvii aikaa.

Vierailija
19/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh köh

Vierailija
20/109 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat onnellisia, toisaalta he valittavat että tämä on työläämpää kuin koulussa. Koulussa on aina joku ongelmatapaus, jonka kanssa opettaja kamppailee jopa 20 minuuttia tunnista, kaikki muut odottavat ja kärsivät tämän yhden takia. Nyt mennään etänä eikä meinata. Ainakin meillä lapset tykkäävät. Eikä tarvitse valvoa, ihan itsenäisesti toimivat, käyvät välillä keittiössä juomassa ja silittämässä kissaa, sitten taas kuulokkeet korville. Wilmassakin on hyvä - onnistuit -kehuja molemmilla paljon enemmän kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi