Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1257)

Vierailija
1061/1257 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkia mahdollisia ehkäisyjä kokeillut ja ei mikään ei kertakaikkisesti sovi.

Kierukka ja kapseli ihan kamalia, vuotoa ihan jatkuvasti, muutama päivä siellä täällä vuodottomana. Pitkään niiden kanssa kärvistelin ja söin sitten rinnalla cerazettea, ei apua.

Slindasta haittavaikutuksena virtsankarkailu. Ajattelin ensin että olen vain tullut vanhaksi ja kuuluu asiaan. Tilanne meni kuitenkin niin pahaksi etten edes voinut niistää m, tai housussa oli virtsaa reilusti. Lopetin pillerit, ei mennyt montaa viikkoa kun karkailu loppui.

Joka ehkäisyssä on ollut kyllä 110% suoja kun halut on hävinnyt. Eikä vuodon aikana paljon seksiä muutenkaan tee mieli.

Vierailija
1062/1257 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua nyt!

Endometrioosi on käynyt todella kivuliaaksi taas, ilmeisesti munanjohdin täynnä nestettä. Edes kunnon kipulääkettä ei saa vaikka kivut lamaa ja haittaa elämää todellakin.

Olen pohtinut slindan aloittamista taas. Aiemmin jaksoin sitkeästi 2-3 kk mutta lopetin sivuoireisen takia. Koko ajan pääkipu, muistaakseni liikunta oli vaivalloista (lenkkeilen ja harrastan muutenkin paljon pitääkseni mieleni kasassa), koko ajan väsynyt ja ne mielialan vaihtelut itsemurhahaluum asti oli järkyttävät. Kipu kyllä väheni.

Lääkärit ei ota näitä ikinä puheeksi ja tuntuu, että he luulee, että niistä ihan huvikseen rankutan kun haluan vaan opioideja 🤦

Mitä mä teen???

Saakeli kun pitää valita hoitaako mielenterveyttä vai kipuja. Miksi siihen kipuun ei saa oikeaa apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1257 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, kun monet täällä ovat lopettaneet pillerit jo kuukauden jälkeen haittojen takia. Ei siinä vaiheessa vielä voi tietää mitkä lopulliset vaikutukset ovat. Ihan minimissään se 3 kk pitäisi malttaa syödä niitä ja sitten vasta alkaa miettimään asiaa. Tottakai lääkkeillä on haittoja, mutta ne menevät useimmiten ohi.

Samoin ihmetyttää, että jotkut kertovat, että luettuaan tällaisen keskustelupalstan kirjoituksia päättivät, etteivät aloitakkaan pillereitä; mitäpä luulette, tuleeko tänne kirjoittelemaan enemmän ne, joilla on positiivisia/ neutraaleja kokemuksia vai ne, joilla on negatiivisia kokemuksia? Vaikutukset ovat muutenkin niin yksilöllisiä, että ainoastaan kokeilemalla saa selville, sopiiko joku lääke itselle.

Tuota..

Se voi olla joillekin jopa hengenvaarallista, jos on ahdistusta ja masennusta muutenkin ja pillerit vielä lisää sitä. Muistaakseni tässäkin sanottiin itsemurha-ajatusten mahdollisesta lisääntymisestä.

Ei ole mikään pieni leikin asia. Ja kukaanhan ei valvo näiden käyttöä vaikka mielestäni näissäkin pitäisi ehdottomasti olla seuranta. Ihmisillä ei pitäisi leikkiä ja testailla, seuraukset voi oikeasti olla fataalit.

Vierailija
1064/1257 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Slindaa 8kk. Slindasta tullut hankalaa unettomuutta, mutta auttanut paljon kuukautiskipuihin ja vähentänyt vuotoa. Syön endometrioosiin. Mieliala on aika normaali. Onko joku vaihtanut unettomuuden takia nämä toisiin minipillereihin ja onko toiminut myös endometrioosiin? Onko kokemuksia vaihdosta Desogestreliin? Mietin että vaihtaakko vai ei vai mitä tekis..

Vierailija
1065/1257 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans unettomuus vaivaa, olen syönyt nyt kaksi kuukautta ja en oo kokoaikana nukkunut täyttä yötä. Lisäksi nestettä poistuu, useamman kilon tippui paino alkuun. Kasvot näyttävät monta vuotta vanhemmilta myös yhtäkkiä. Inhottavaa. 

Vierailija
1066/1257 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt Slindaa 8kk. Slindasta tullut hankalaa unettomuutta, mutta auttanut paljon kuukautiskipuihin ja vähentänyt vuotoa. Syön endometrioosiin. Mieliala on aika normaali. Onko joku vaihtanut unettomuuden takia nämä toisiin minipillereihin ja onko toiminut myös endometrioosiin? Onko kokemuksia vaihdosta Desogestreliin? Mietin että vaihtaakko vai ei vai mitä tekis..

Vaihdoin Slindasta desogestreeliin ja sivuvaikutukset ovat vähemmän häiritseviä kuin Slindassa. Mä syön runsaisiin kuukautisiin ja olen kokeillut useita pillerimerkkejä Ceranor (desogestreeli) on ensimmäinen jonka sivuvaikutukset häiritsevät vähemmän kuin anemia... Mulla kaikki minipillerit on aiheuttaneet kuukautiskipuja mitä ei muuten juuri ole. Nyt pohdinnassa kokeilisinko vielä yhdistelmäpillereitä vai tyydynkö näihin vähäisempiin harmeihin. Hormonien testailu on hemmetin rasittavaa puuhaa.

Vierailija
1067/1257 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen haitta näin kolmen laatan jälkeen. Muuten treenatussa kropassa ihon pinnalla näkyy selluliittia, mitä ei ole aikaisemmin ollut. Eli vatsalihakset näkyy, mutta vatsan ihossa on sellaista pientä selluliittia. Samoin etureisissä. Vuodot jatkuneet enemmän ja vähemmän kolmen laatan ajan, nyt vuotanut kunnolla 2 viikkoa. En tiedä kuinka kauan jaksan näitä 

Vierailija
1068/1257 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne määräsi juuri nämä slindat mega runsaisiin vuotoihin jotka kestää 3viikkoakin putkeen tai tulee miten sattuu.sanoi just että alota 1tbl ja jos ei auta ota kaksi päivässä aamuin/illoin.Aloitus vasta joten en osaa sanoa näistä mitään mutta kyllä näitä siis kaksi voi päivässä ottaa.Kalliiksi vaan tulee kyllä.onko täällä muita jotka käyttää kakso päivässä?

Vierailija
1069/1257 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain muulla Slindan syöjillä sukurasitteena (lähisuku, joka sukupolvi) vaikeita psykoosisairauksia esim. skitsofreniaa? Voiko vaikuttaa, vaikka itsellä ei olisi aiempaa taustaa? Syönyt sitä nyt noin viikon ja huomaan muuttuneeni epävakaaksi. Tyyliin ratkaisut kaikkiin ongelmiin ja on tyyliin katolta alas hyppääminen. Tunnistan kyllä ajatuksen toistaiseksi, ettei ole normaalia eikä liity mitään muuta. Vaivasiko jotain muuta yölliset painajaiset? Ei saa kuulemma näin helposti lopettaa, vaan vähintään pari kuukautta sinnitellä. 

Vierailija
1070/1257 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan aloittanut niiden haittavaikutusten pelossa.

Onneksi kesällä lähti kohtu niin en enää loppuelämän aikana tarvitse mitään

Vierailija
1071/1257 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana nyt viitisen kuukautta Slindoja. Ekat pari kuukautta meni todella hyvin: PMS-oireiden lähdettyä mieliala tuntui jopa kohonneen, ei tiputtelua, ei mitään oireita. Mietin jo että toimivatko nää ollenkaan, aiemmin kun kaikki hormonaaliset ehkäisyt (e-pilsut, rengas ja kierukka) aiheuttivat pahat oireet. Sitten alkoikin pian tiputtelu ja vuotaminen moneksi viikoksi, joka loppui ja sitten alkoi kuukausi sitten taas ja kesti monta viikkoa. Pari kuukautta sitten iho myös räjähti ihan toden teolla ja on leukaperillä todella kipeitä ja isoja finnejä. Seksihalut ovat myös aivan nollassa ja mieli sellainen aika harmaa, ei surullinen muttei oikein iloinenkaan ikinä. Limakalvot myös aivan hirveän kuivat. En tiedä kauan ajattelin seurailla tilannetta vai pitäisikö vain lopettaa.

Vierailija
1072/1257 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka. Minulle määrättiin kyseinen lääke. Kokeilin kaksi päivää ja nesteitä alkoi tulla ulos liian usein sekä ärtyisyys iski rajusti. Kesti päälle viikon, että kumpikin rauhottui.

No luin sitten tuoteselosteen ja  varotettiin munuaisten vajaatoiminta ihmisiä ja kalium arvojen mittaamisesta.

No enpä aio enää syödä, sisältänee kaliumia joka aiheuttaa muutenkin pissitystå koska in diureettinen.

Luin myös että progesteroni nostaa kortisolia ja adrenaliinia.

Ei sovi minulle .Sairastan siis munuaisten vajaatoimintaa.

Kortisolini on koholla muutenkin( suurentanut vatsani) sekä adrenaliini piikkejä eli ärsytyksiä tulee vähemmästäkin.

Hukkaan meni päälle 40 euron rahat >_<

Miten ihmeessä lekuri määräsi lääkettä vaikka tiedoissasi on munuaisten vajaatoiminta? Kai sanoit asian lekurille? Ne kun ei välttämättä kerkeä lukemaan niitä potilastietoja. Itsellä todettu munuaistauti kanssa, mutta munuaiseni suodattavat vielä normaaliin tapaan, ei alentunut toiminta vielä.

Vierailija
1073/1257 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans unettomuus vaivaa, olen syönyt nyt kaksi kuukautta ja en oo kokoaikana nukkunut täyttä yötä. Lisäksi nestettä poistuu, useamman kilon tippui paino alkuun. Kasvot näyttävät monta vuotta vanhemmilta myös yhtäkkiä. Inhottavaa. 

Itsellä päällä isotretioni kuuri akneen ja sitten lekuri määräsi slindat, nyt kahden kuukauden jälkeen on naamassani posket menny lommolle ja ylähuulen yläpuolelle tullut pystyviiva ryppy, olen vanhentunut ainakin 5 vuotta ulkonäöllisesti. Kumpi on syynä "roa" vai slinda, en tiedä koska isotretioni kuivattaa ihoa itsessään.  Ja kaupan päälle, kärsin ummetuksesta, ja kun tämä slinda on diureettinen niin kuinka hirveästi sitä vettä pitäisi juoda että on riittävästi, kun syön jo kuitulisää runsaan veden kanssa ja ei auta. Yhtä pinnistelyä ja tuskaa peräpukamista aina vaan. -kele

Pitäisi saada vaihdettua hormonikierukkaan, mutta en haluaisi maksaa 150siitä ja sen asennuksesta, kuka edes tietää kuinka paljon, plus eikös siitä joudu vielä kerran vuodessa käymään gynellä a la 200€ vähintään, joten kyllä Slinda tulee halvemmaksi kun maksaa vain 120€ vuodessa. hohhhoijakkaa...

Vierailija
1074/1257 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v ja käyttänyt Slindaa 3 vuotta endometrioosin takia. Heti alussa huomasi vaikutuksen haluun. Kun ei ole ollut puolisoa, asia ei ole niin paljon haitannut, mutta vaikutus oli selvä heti slindojen aloittamisen jälkeen.

Paino on 3 vuodessa noussut noin 7 kg. Toki tässä iässä voisi muutenkin nousta, mutta mietin, että pillereilläkin on vaikutusta.  Pillereita aloittaessa huomasin mm. että nälän tunne tulee voimakkaampana.

Nyt huolestuttaa kuitenkin eniten maksa-arvot. Ennen pillereitä Alat oli 15 ja nyt 39. Ollut yli 30 jo pari vuotta eli kyllä nämä maksa-arvoa nostavat, mutta toki tuolla 39 arvolla ei vielä lääkärit huolestu kun on niin vähän yli viitearvon.

Lähinnä mietin näin vanhempana että kuinkahan kauan endon takia ylipäänsä tarvitsee käyttää pillereitä. Joku lääkäri sanoi että 50-vuotiaaksi, mutta kai se jotenkin yksilöllistä on. 

Vierailija
1075/1257 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin endon hoitoon Slindat. Isot endometrioomat ja toivotaan, ettei ne kasvaisi. Nyt on ensimmäinen laatta syöty lumepillereineen ja normaalit, runsaat menkat alkoivat jo ennen lumetabletteja. Samaan aikaan kuin ei mitään pillereitä olisi syötykään. Menkkoja edeltävä viikko vuotaen sitä ruskeaa "tuhrua". No syön vielä toisen laatan ja katsotaan tapahtuuko mitään. Täyteen vuodottomuuteen en usko, jos näidenkin kanssa oon tyhjänny täyden kuukupin tänään viidesti.

Vierailija
1076/1257 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin endon hoitoon Slindat. Isot endometrioomat ja toivotaan, ettei ne kasvaisi. Nyt on ensimmäinen laatta syöty lumepillereineen ja normaalit, runsaat menkat alkoivat jo ennen lumetabletteja. Samaan aikaan kuin ei mitään pillereitä olisi syötykään. Menkkoja edeltävä viikko vuotaen sitä ruskeaa "tuhrua". No syön vielä toisen laatan ja katsotaan tapahtuuko mitään. Täyteen vuodottomuuteen en usko, jos näidenkin kanssa oon tyhjänny täyden kuukupin tänään viidesti.

Älä luovuta. Itse sain pahaan endoon slindat viime talvena. Runsasta vuotoa kesti noin 2kk:tta. Sen jälkeen niukkaa vuotoa noin 2kk:tta. Eli 4kuukatta yhteen menoon. Sitten vuoto loppui eikä ole muutamaan kuukauteen näkynyt. Myös kivut loppuivat. Endoni oli hyvin kivulias. Seurannassa huomattiin, että osa kystista/endoista oli pienentynyt ja muuttanut muotoa. Isoin endokysta oli noin tennispallo, muut pienempiä. Voin sanoa, että tää kivuttomuus on ihanaa. Ennen meni vähintään vahva kipulääke päivässä. Muutenkin slindat ovat sopineet suht ok. Paino on noussut +5kg mutta toki oon voinut syödäkin liikaa.. Hiukset ovat yhä päässä ja halut ihan normaalit eikä mitään näppyjä ole tullut. En syö lumepillereitä. 

Vierailija
1077/1257 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä luovuta. Itse sain pahaan endoon slindat viime talvena. Runsasta vuotoa kesti noin 2kk:tta. Sen jälkeen niukkaa vuotoa noin 2kk:tta. Eli 4kuukatta yhteen menoon. Sitten vuoto loppui eikä ole muutamaan kuukauteen näkynyt. Myös kivut loppuivat. Endoni oli hyvin kivulias. Seurannassa huomattiin, että osa kystista/endoista oli pienentynyt ja muuttanut muotoa. Isoin endokysta oli noin tennispallo, muut piene

Kiitos, kun kommentoit kokemuksiasi. Minulla endo löytyi sattumalta. Ei siis mitään kipuja, mutta ison mangon kokoluokkaa oleva endometriooma ja toinen nelisen senttiä. Eivät saisi kasvaa yhtään lisää enää. Pienempi ainakin toivottavasti pienenee. Aion kuitenkin toisen laatan vielä syödä ennen kuin otan gynen polille yhteyden. Siellä nimittäin painottivat, että pitäisi saada vuodot loppumaan kokonaan ja mielellään aika pian. 

Vierailija
1078/1257 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulee olevansa fiksumpia mitä ovat. Ja osa esittää sellaista. Haistakaa paska. 

Vierailija
1079/1257 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis itellä tarkotus alottaa. Jostain syystä jännittää helvetisti :D Lähinnä vaan sen takia, kun niin täydellisen loppu ikuisuusturvotukseen ja jäätäviin megafinneihin kaulassa, otsalla, poskipäissä..mitä alko ykskaks Cerazetten kanssa ilmenee vaikka olin jo parisen vuotta niitä käyttäny..Ja niistä nyt siirto Slindoihin. 

Toki ihmiset erilaisia ja toinen sopii toiselle ja toinen ei ni voihan sitä selvitä melko helpostikin..

Vierailija
1080/1257 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindat laihduttivat. Masennuin kuitenkin niin paljon. En jaksanut tehdä mitään ja kaikki oli tylsää. Kokeilin tätä kolmesti ennen kuin uskon että jäätyminen johtui näistä pillereistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan