Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Ei ole kipuja tai vuotoja, kun syö putkeen ilman lumepillereitä. Iho on hyvässä kunnossa ja kuivuus poissa.
Ainut miinus on, että iho ja hiukset rasvottuu nopeasti. Sen kestää, kun on aina muutenkin ollut sama ongelma ilman pillereitäkin.
Itse olen syönyt Slinda-pillereitä nyt 3-4 vuotta (en muista tarkalleen, aika kuluu niin helkkarin nopeesti :D). Menkat jäi pois kokonaan alusta alkaen, mikä on ollut itselle vaan positiivinen sivuvaikutus, sillä on ollut yksi stressinaihe vähemmän elämässä. Nyt kuitenkin oon havahtunut siihen, että ehkä muitakin pillereistä johtuvia sivuvaikutuksia on, joita en oo vaan aiemmin osannut yhdistää, mm. paino on noussut viimeisen 3 vuoden aikana tyyliin 15kg vaikka elintavoissa ei oo tapahtunut mitään merkittävää muutosta. Toisinaan on myös päänsärkyä ja toisinaan myös ummetusta. Lisäks oon ollut lähes haluton jo useamman vuoden.
Nyt oon kuitenkin harkinnut ihan tosissani jättäväni pillerit pois ja kattoa mitä tapahtuu. Jännittää, miten keho ja mieli reagoi.
Jos jollain ollut tuo huimaus sivuvaikutuksena ja lopettanut slindat, kauan mennyt että huimaus loppunut? Itsellä huimaus yhtenä sivuvaikutuksena ja päättänyt nämä lopettaa.. pari kk jaksoin nyt en enää
Onko muita joilla on parin vuoden menkattomuuden jälkeen alkanut tiputteluvuodot? Ja tuntuu että ihan parin viikon välein..
Onko täällä ketään, jolla olisi paino noussut Slindoja käytettäessä ja lopettanut sitten pillerit? Onko paino palautunut takaisin normaaliin ja jos on niin, kuinka nopeasti?
Moikka, onko painosi palautunut takaisin pillereiden lopettamisen jälkeen?
Toinen laatta Slindaa menossa. Menkat venyi kymmeneen päivään heti alussa. Ja tiputtelu alkoi jo ennen ekan laatan loppua. En syönyt välipillereitä. Nyt jo kaksi viikkoa tullut ruskeeta menkkamaista mönjää. Myös mahaa juilii. Loppuuko vuotaminen, jos alkaa syömään pillerit tuplana? Onko jollekin lääkäri ohjeistanut niin? Ja kuinka nopeasti vuoto lakkasi, jos lakkasi? En jaksaisi tätä enää. Muutenkin olen vuotoherkkä. Tosin ikinä ei ole ollut mitään välivuotoja tai tiputtelua, toisin kuin nyt näillä pillereillä. Mutta synnytysten jälkeen jälkivuodot olleet kolmea kuukautta, samoin oli alkuvuodesta tehdyn abortin jälkeen. Yhdet normaalit menkat oli tässä välissä. Ei vaan jaksa enää kulkea rätti housuissa.
Muut sivuvaikutukset: kuivat paikat, eka hiivatulehdus ikinä, iho näppylöityi, tukka rasvoittuu, aivan jäätävä väsymys päivisin, pms yhtä hirveä kuin ennenkin.
Positiivisina puolina se, että paino ei ole noussut. Ehkä mieli myös jonkin verran tasaisempi. Seksiä ei ole päässyt kokeilemaan, eikä se ole hirveämmin käynyt edes mielessä, kun jatkuvasti on housuissa tätä p*skan näköistä settiä.
Lopetin noin 1,5v sitten ja siirryin kondomiin, kun seksihalut katosivat ja lopulta oltiin siinä pisteessä, että olisin mieluummin tehnyt 10-tuntisen työpäivän kuin harrastanut kerran seksiä.
Aknea ollut 13-vuotiaasta saakka (nyt 30v, roa syöty kahdesti), ja iho "parani" minun huonon ihon mitta-asteikolla Slindan lopettamisen jälkeen. Halut myös palanneet.
Positiivisena puolena mulla ei ollut menkkoja eikä menkkakipuja koko sinä aikana kun minipillereitä söin
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kipuja tai vuotoja, kun syö putkeen ilman lumepillereitä. Iho on hyvässä kunnossa ja kuivuus poissa.
Ainut miinus on, että iho ja hiukset rasvottuu nopeasti. Sen kestää, kun on aina muutenkin ollut sama ongelma ilman pillereitäkin.
Syötkö putkeen ilman lumepillereitä omalla päätöksellä vai lääkärin kans jutelleena? mulle sanoi että niin ei saisi tehdä, siis syödä putkeen, kun ominpäin aloin näin tehdä... Kun haluaisin jatkaa ilman taukoja/lumepillerien syöntiä...en siis tosin niitä käytännössä edes syö =D
Ensimmäinen ja viimeinen laatta slindaa menossa. Gyne kirjoitti että runsaat kuukautiset niukentuisivat niin että Mirena voidaan asentaa. Nyt runsailla vuodoilla olisi vaara että tulisi ulos.
Fyysiset vaivat kestän kyllä, ensin tiputteli kaksi viikkoa ja sitten kuukautiset. Olivat kuitenkin ns. normaalit, eli tamponi kesti enemmän kuin tunnin, joka yleensä on ollut normi. Laihtunut olen ehkä hieman. Mutta tämä ahdistus, herranjestas sentään. Joudun käyttämään kaiken aikuisen järkeni ja tahdonvoimani siihen että pysyn tolkuissani. Olen kesälomamatkalla parhaillaan, ja se on ainoa syy siihen miksi olen jatkanut pillereiden syömistä. En pystyisi matkustamaan ollenkaan kuukautisten aikana muuten. Mutta kotiin päästessä lentää roskiin niin vinhaan ettei tosikaan.
Herään yöllä paniikissa, joudun käymään hereilläkin asioita läpi että se on hyvin ja se on hyvin, että ei tässä mitään hätää. Tämä ei todellakaan ole minulle tavallista millään lailla. Aivan kammottavaa. Ei mitään hormoneita koskaan enää. Kohdun limakalvon poltto tai ei mitään.
Täällä palstalla melko paljon negatiivisia kokemuksia. Itselläni tämä on ensimmäinen hormonaalinen valmiste, jota käytän ja ikää minulla 40v. Minulla ollut kaikki täällä mainitut oireet ilman Slindaa ja niihin oireisiin slinda määrättiin. Ts. Haluttomuus, painon nousu, runsaat, mutta säännölliset vuodot, karseat pms-oireet ja alhaiset rauta-arvot sekä väsymys.
Slindojen jälkeen ei pms-oireita niin pahoina, menkat jäi pois ja panettaa ihan hulluna. Eli vain hyvää sanottavaa tässä vaiheessa. Diureettinen vaikutus näillä on, mutta se ei ole ongelma. Paino hiukan tullut alas.
Olen käyttänyt Slindoja puoli vuotta ilman taukoja. Vuotoa ja tiputtelua on ollut ihan jatkuvasti. Vain pari päivää täysin ilman. Onko kokemuksia, että vielä voisi menkat jäädä kokonaan pois vai luovutanko?
Mua kiinnostais kans kuulla kokemuksia, onko kukaan syönyt tuplana pillerit? Sain ohjeeksi, jos tiputtelu ei lopu, niin ottaa aamuin illoin pillerin. Aika kalliiksi tulee kun yks paketti sen n.40€ ja muutenkin kuulostaa erikoiselta.
Ekat kolme viikkoa takana. Ekan viikon jälkeen alkoi vuoto, vuotaa edelleen kolmannen viikon kohdalla. Sydän tykyttää, ahdistaa, itkettää, viaa kaikki, unet menneet ihan katkonaisiksi, hikoilen kun sika, juoksen yöt vessassa, limakalvot kuivuu. Ihana valmiste. Aloitin pahoihin pms-oireisiin, mutta nyt on pikemmin kokoajan sellainen olo kuin olisi pms 247. Jos ei kolmen laatan jälkeen helpota, niin mulle riittää. Kamalaa paskaa oikeasti, vaikuttaa niin paljon elämänlaatuun ja vasta kolme viikkoa takana.
Vierailija kirjoitti:
Ekat kolme viikkoa takana. Ekan viikon jälkeen alkoi vuoto, vuotaa edelleen kolmannen viikon kohdalla. Sydän tykyttää, ahdistaa, itkettää, viaa kaikki, unet menneet ihan katkonaisiksi, hikoilen kun sika, juoksen yöt vessassa, limakalvot kuivuu. Ihana valmiste. Aloitin pahoihin pms-oireisiin, mutta nyt on pikemmin kokoajan sellainen olo kuin olisi pms 247. Jos ei kolmen laatan jälkeen helpota, niin mulle riittää. Kamalaa paskaa oikeasti, vaikuttaa niin paljon elämänlaatuun ja vasta kolme viikkoa takana.
3-6 kk päästä pitäis tasoittua, jos on tasoittuakseen. Ei kantsi vielä luovuttaa, vaikka onkin varmasti kökköä kärvistellä.
Taisin kehua tänne slindoja joskus (tai sitten eri ketjuun). Ensimmäiset ~7-8kk toimi hyvin ja aknea ei näkynyt juurikaan. Alle vuoden sisällä Slindojen aloituksesta lähti kuitenkin syvä ja aivan järkyttävän paha kystinen akne leviämään vauhdilla kasvoihin ja kehoon. Voiteet tai antibiootit ei tehonneet toisin kuin aiemmin. Mietin että mikä tässä mättää.
Jätin sitten Slindat pois ja aloin tuntea henkistä keveyttä ja iloa jota en Slindojen käyttämisen aikana ollut tuntenut. Mieskin huomasi positiivisuuteni. Akne alkoi parantumaan jo parin päivän sisällä. Senkin huomasi muut heti ja kyseltiin että millä onnistuit. No lopettamalla Slindat..
Migreenin takia ei voi kai palata yhdistelmäehkäisyyn että katsoo nyt sitten ammattilaisten kanssa että mitä kokeilee seuraavaksi.
Mä olen nyt käyttänyt Slindoja viikon. Odotan hormonikierukkaa ja sillä välillä syön näitä.
Aloitin menkkojen ekana päivänä, vuoto väheni huomattavasti. Normaalisti megarunsaat, nyt normaalit. Menkat loppui 4.pv, mutta tiputtelu jatkuu. Päivittäin tulee hieman ruskeaa veristä vuotoa.
Myös lieviä ajoittaisia vatsakipuja ja eilen 6.pv kohdalla tuli paha huimauskohtaus, kasvoissa tunnottomuutta. Kesti ehkä 15min.
Päänahkaa kutisee mitä itselläni ei normaalisti ole. Muutama yö mennyt huonosti nukkuen, en saa illalla mitenkään unta.
Tässä nämä kokemuksen tähän mennessä. Vasta viikko takana. Katsellaan. Eniten ärsyttää jatkuva vuoto.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt käyttänyt Slindoja viikon. Odotan hormonikierukkaa ja sillä välillä syön näitä.
Aloitin menkkojen ekana päivänä, vuoto väheni huomattavasti. Normaalisti megarunsaat, nyt normaalit. Menkat loppui 4.pv, mutta tiputtelu jatkuu. Päivittäin tulee hieman ruskeaa veristä vuotoa.
Myös lieviä ajoittaisia vatsakipuja ja eilen 6.pv kohdalla tuli paha huimauskohtaus, kasvoissa tunnottomuutta. Kesti ehkä 15min.
Päänahkaa kutisee mitä itselläni ei normaalisti ole. Muutama yö mennyt huonosti nukkuen, en saa illalla mitenkään unta.
Tässä nämä kokemuksen tähän mennessä. Vasta viikko takana. Katsellaan. Eniten ärsyttää jatkuva vuoto.
Tänään sitten alkoi tuntuu myös mielialassa. Kamala ahdistus, masennus ja itkuinen olo kuten PMS. Alaselkä ja vatsa kipeinä. Huimausta ja paska fiilis kaiken kaikkiaan. Päänahka kutisee. Ruskeaa vuotoa.
Lopetin Slindojen käytön 2 vuotta sitten. Käytin säännöllisesti 2.5 vuitta ilman kuukautisia. Haittavaikutuksena oli voimakasta ahdistuneisuutta, ja heräsin yölläkin ahdistelemaan kaikkia asioita. Hiukset tippui päästä eikä ole kasvaneet takaisin. Halukkuus väheni, palasi noin puoli vuotta lopettamisen jälkeen. Akne oli kamala pillereiden aikana ja muistoksi jäi kymmenkunta syvää kuoppa-arpea tulehtuneesra ihosta. Kasvojen ihon rasva katosi eikä ole palannut, lisäksi kasvoille tuli kevyttä vaaleata karvaa. Hyvänä puolena pidin sitä, ettei vaikuttanut painoon mitenkään.