Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1257)

Vierailija
1081/1257 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt käyttänyt slindoja 1,5kk ja erittäin ristiriitaiset ajatukset. Ensimmäiset 2 viikkoa kaikki meni loistavasti eikä mitään negatiivisia sivuvaikutuksia ilmennyt. Sen jälkeen alkoikin kuin taikaiskusta erittäin runsas vuoto, joka kesti ensimmäisen laatan loppuun. Erehdyin ottamaan myös lumepillerit, joiden jälkeen vuoto lähti aivan lapasesta. En ole ikinä kärsinyt niin runsaasta vuodosta. Kuukuppia sai tyhjentää parin tunnin välein, jäätävän kokoisia hyytymiä jne.

Nyt olen viikon verran ottanut kaksi pilleriä kerralla ja vuoto on onneksi vähän rauhoittunut. Silti koko ajan tuhruvuotoa, joka välillä runsaampaa. Alkanut vaikuttaa myös mielialoihin ja lisännyt haluttomuutta. En rehellisesti tiedä kauanko jaksan vielä näiden kanssa leikkiä, vuoto ja haluttomuus kun heikentävät elämänlaatua merkittävästi😓

Vierailija
1082/1257 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Halusin laittaa myös omia kokemuksia tänne. Olen syönyt Slindaa nyt melkein neljä vuotta. Aluksi kaikki meni suhteellisen hyvin, vaikka ekat reilu 3kk masensi, itketti ja tuli riideltyä silloisen poikaystävän kanssa paljon. Aknea ei kuitenkaan tullut, paino ei noussut eikä hiuksille käynyt mitään erityistä, ehkä menivät enemmän luonnon kiharalle mutta tosi vähän. Pitkän aikaa näytti siis siltä että pilleri sopii todella hyvin mulle! Huomasin saman minkä moni, että lihasmassa ei enää erotu samalla tavalla ja selluliittia on paikoissa missä sitä ei ole koskaan ollut. Ajattelin että se on Ok kaikki huomioon ottaen. 

Nyt kuitenkin reilu vuosi on ollut aivan kamalaa. Limakalvot ovat kuivuneet niin että kaikki sattuu ja aivan järkyttävän paljon, silmät myös tuntuu siltä että kuivuu päähän. Iho niin kuiva esim kasvoista että kiristää, vaikka käytän hyviä voiteita jne. Kuivuus siis aivan valtavan iso ongelma, menee alhaalta ihan haavaumille. Olen koittanut hoitaa tätä mm Ovestin ja tottakai auttaa hetkittäin, muttei vie vaivaa täysin pois. Silmiin laitan myös geeliä muttei sekään saa vaivaa helpottamaan. 

Lisäksi kuukautiset ovat kuin ennallaan, ja sen lisäksi vuodan jatkuvasti. Vuodan ennen lume pillereitä ja lume pillerien aikana ja mikäli en ota lumea niin vuodan silti. Myös vuodon runsaus on tullut takaisin, ja krampit! Muutaman kerran ollut sellaisia kramppeja että on taas itkettänyt ja tuntunut että henki lähtee koska kipu niin kova.

Reiluksi vuodeksi menkat kyllä helpotti. Myös tosiaan aknea ei ole, hiukset on päässä ja vaikka on selluliittia niin paino ei ole noussut. Siitä huolimatta, olen täysin haluton. Ei kiinnosta siis ei ollenkaan, ja jos kiinnostaa, niin sattuu koska kuivuus, joka taas aiheuttaa sen ettei varmasti kiinnosta. Slinda siis myös minun kohdalla todella hyvin järjesti ehkäisyn

LISÄKSI tänä aikana refluksi on pahentunut, minulle on diagnosoitu IBS (olen käsittänyt että MONILLA on vatsan ja suoliston kanssa ongelmia koska pillerit) ja minulle kehittyi mm ruusufinni, sekä ahdistusta ollut niin että diagnosoitiin - mikä johtuu ja mistä, sitä kai mahdoton sanoa, mutta tämä loppuu tähän. 

Halusin kirjoittaa oman tarinan sen vuoksi että myös vuosia syöty lääke voi aiheuttaa oireita jotka ovat uusia - pitäkää kehoa silmällä ja kuunnelkaa sitä! Luulin tosissani että nämä pillerit olisi mulle täydelliset, ja olinkin tulossa kommentoimaan sen ensimmäisen vuoden kahden aikana että suosittelen tosi lämpimästi. No, positiiviset asiat jää usein sanomatta, joten tässä sitten negatiivista 🙄 toisaalta, pillerit sopivat minulle vuosia, onhan sekin hyvä asia! Silti tällaisten oireiden kanssa en kyllä ala elämään. 

Lopetan huomenna ja tulen päivittämään miltä alkaa elämä näyttää. Olen onnellinen kaikkien puolesta jolle lääke sopinut, minulle se ei pidemmäksi aikaa ollut oikea! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1257 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nukkuminen onnistunut ja silmän alusten iho muuttunut ohueksi ja silmän aluset ihan tummat. Nyt Slinda yritetään vaihtaa Drovelikseen, jos nukkuminen onnituisi sitten. Droveliksesta tullut ahdistuneisuutta. Slindasta ei tullut. Millonhan tulee sellainen pilleri, jonka kanssa voi elää normaalia elämää. Slindasta vatsa meni kovalle. Hiukset alko lähtemään. Kipuihin ja vuotoon auttoi. Olisin jatkanut jos nukkua ois voinut. Onko kellään kokemuksia Droveliksesta ja endometrioosiin se

Vierailija
1084/1257 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta käyttänyt ja sopineet itselle hyvin. Menkkojen tuleminen loppui jo heti ekan liuskan syötyäni. Ei ole kuivuutta tai mitään semmoista. Haluttomuutta hieman, mutta syön myös masennuslääkettä, joten voi johtua siitäkin

Vierailija
1085/1257 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mainitsi että maksa-arvot nousseet. Endopolilla pitää käydä oireiden mukaan asioimassa. Eivät ole ottaneet esille että maksa-arvoja pitäisi tarkistaa. Itse vissiin pitää hankkiutua verikokeisiin, jos haluaa tietää ne arvot että gynekologit ei vissiin pistä verikokeeseen kun pillereitä syö?

Vierailija
1086/1257 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollekkin löytynyt Slindan tilalle minipilleri, joka ei aiheuta unittomuutta, hiusten lähtöä ja lopettaa vuodot ja kivut?

Vierailija
1087/1257 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt käyttänyt slindoja 1,5kk ja erittäin ristiriitaiset ajatukset. Ensimmäiset 2 viikkoa kaikki meni loistavasti eikä mitään negatiivisia sivuvaikutuksia ilmennyt. Sen jälkeen alkoikin kuin taikaiskusta erittäin runsas vuoto, joka kesti ensimmäisen laatan loppuun. Erehdyin ottamaan myös lumepillerit, joiden jälkeen vuoto lähti aivan lapasesta. En ole ikinä kärsinyt niin runsaasta vuodosta. Kuukuppia sai tyhjentää parin tunnin välein, jäätävän kokoisia hyytymiä jne.

Nyt olen viikon verran ottanut kaksi pilleriä kerralla ja vuoto on onneksi vähän rauhoittunut. Silti koko ajan tuhruvuotoa, joka välillä runsaampaa. Alkanut vaikuttaa myös mielialoihin ja lisännyt haluttomuutta. En rehellisesti tiedä kauanko jaksan vielä näiden kanssa leikkiä, vuoto ja haluttomuus kun heikentävät elämänlaatua merkittävästi😓

Jatkan vielä hieman avautumistani. Edellisestä viestistä jäi mainitsematta, että Slindojen aloituksen jälkeen hemoglobiini on tippunut 135 -> 123. Aloitin nyt rautalisän kuuriluontoisesti, josko arvoja saisi vähän palautettua. 

Myös iho on kuivunut järkyttävästi, hiusraja hilseilee jatkuvasta rasvailusta huolimatta. Lisäksi silmäluomiin on ilmestynyt atooppista ihottumaa, josta en ole ikinä eläessäni kärsinyt.

Näiden ilojen myötä päätin nyt lopettaa Slindat, toivon ja odotan todella että olo alkaa tästä kohentua ja kroppa tuntua taas omalta.

Vierailija
1088/1257 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tulla sanomaan, että 9 päivää ilman pillereitä nyt ja eilen kävin gynellä. En sen pidemmin tähän avaudu, kerron sitten esim 3kk kohdalla enemmän, mutta gyne oli sitä mieltä että slindaan ei ole paluuta minulla. Unohdin siis kertoa isoimman ja pahimman oireen, koska oireita on niin paljon: krooniset hiivatulehdukset, jotka aiheutuivat siitä että pillerit kuivatti. Tällä hetkellä kahden kuukauden hiivalääke kuuri ollut, joten tämä on ollut todella ikävä ja kamala asia kun esim ruokavalio täytynyt uusia taas. IBS piti huolen jo siitä että lähes mitään ei voi syödä. IBS kivut muuten pahentunut ja maha ollut kohtauksittain todella kipeä nyt pillerien lopettamisen jälkeen, gynen mukaan pillerit vaikuttaa suolistoon ja helpottaa kyllä. Silloin kun maha on Ok niin siitä on kadonnut sellainen pöhnäisyys, lienee nestettä. Paljon paremmin näkyy esim vatsalihakset. Se nyt on sivuseikka siihen nähden että saisi kuivuuden pois ja elämänhalua takaisin. Gyne muuten oli myös sitä mieltä että migreenini on alkanut yaz pillereistä :D niistä siirryin slindaan koska aurallinen migreeni rajoittaa hormonien käyttöä. Kamala ajatus jos pillerit ovat migreenin aiheuttaneet, koska nyt tällä hetkellä migreeneihin todella tuju lääkitys ja nekin tuhosivat elämäni yhdessä vaiheessa. Toivottavasti kohti parempaa, ilmoittelen lisää myöhemmin! 

Vierailija
1089/1257 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa mennä hermo Slindojen kanssa. Ekat 8 kk meni täydellisesti, vuodot loppui kokonaan, rauta-arvot parani, turvotukset oli poissa ja olo oli hyvä. Nyt oon yhtäkkiä vuotanut yli kuukauden ihan putkeen. Jätin lumepilleritkin syömättä ja olen yrittänyt ottaa pillerin kellontarkasti ja silti vuodan koko helvetin ajan. Onko kenelläkään muulla käynyt niin, että ensin vuodot loppuu täysin ja sitten alkaakin vuotaa jatkuvasti? Mikähän tähän auttaa...

Vierailija
1090/1257 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ikävälle. Vaihdoin Slindan Drovelikseen ja parin päivän päästä alkoi vuotamaan ja kipujakin, joita aikaemmin ei ollut. Liekö tämäkään pilleri toimii Varmaan tulee seuraavakin vuoto normaalisti vaan taas. Hoh hoijaa

Vierailija
1091/1257 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisen vuotta käyttänyt ja sopineet itselle hyvin. Menkkojen tuleminen loppui jo heti ekan liuskan syötyäni. Ei ole kuivuutta tai mitään semmoista. Haluttomuutta hieman, mutta syön myös masennuslääkettä, joten voi johtua siitäkin

Oletko varma, ettei pillerit ole syy masennukseen?

Vierailija
1092/1257 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin endon hoitoon Slindat. Isot endometrioomat ja toivotaan, ettei ne kasvaisi. Nyt on ensimmäinen laatta syöty lumepillereineen ja normaalit, runsaat menkat alkoivat jo ennen lumetabletteja. Samaan aikaan kuin ei mitään pillereitä olisi syötykään. Menkkoja edeltävä viikko vuotaen sitä ruskeaa "tuhrua". No syön vielä toisen laatan ja katsotaan tapahtuuko mitään. Täyteen vuodottomuuteen en usko, jos näidenkin kanssa oon tyhjänny täyden kuukupin tänään viidesti.

Nyt on kaksi laattaa syöty Slindaa. Toisen laatan aikana alkoi myös "menkat". Vuodot mitattiin taas ihan useissa kuukupeissa. Ennen noita menkat kesti 5-6 päivää, joista pari runsaampia, mutta nyt vuotaa 8 päivää. Kun nuo menkat loppui kesti reilun viikon, kun alkoi ensin se ruskea tuhru ja sitten taas ihan verinen vuoto ja sitä kesti 11 päivää (ei toki niin runsaana kuin silloin, kun on "normaalit" menkat). Nuo vuodot vaati kyllä ihan kuukuppia, ettei kaikki vaatteet ole sotkussa. Lumepillerien kohdalla vuoto loppui ja alkoi uudestaan, kun aloitin kolmannen liuskan. Yhteensä toisen liuskan aikana vuotoja oli 14 päivää. Koko ajan on sellainen tunne, että menkat alkaa eli ihmeellinen jomotus alavatsassa ja selässä. Lonkkakipu, josta kärsin vuosien ajan ja häiritsi juoksuharrastusta on kadonnut ja olen voinut juosta pari kertaa viikossa ja ennätykset paukkuneet, mutta täytyy pitää taas järki päässä tässäkin hommassa. Kahden ensimmäisen laatan aikana olen laihtunut vähän reilu viitisen kiloa - ruokailua tottumuksia vaihtamatta. Toivottavasti nyt ei enempää samaa tahtia tipu, koska muuten alan jo epäillä, että ehkä mulla on sittenkin se syöpä, jota aluksi epäiltiin. Vahvasti luulotautia siis ilmassa.  Mutta katsellaan nyt vielä 3. liuska, että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Jokainen liuskan aloitus aiheuttaa aina ekaksi viikoksi ihan järkyttävän ummetuksen. 

Vierailija
1093/1257 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävää luettavaa

Vierailija
1094/1257 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin syyskuun lopulla syömään näitä puhtaasti ehkäisyyn. Eka laatta meni oikein hyvin, ei mitään oireita. Tokan laatan kohdalla menkat tuli kuin piti ja kestivät hiukan normaalia pidempään. Oli pari päivää ilman vuotoa. Sitten se alkoi, välivuoto joka ei ottanut loppuakseen. Soitin gynelle ja sain ohjeen alkaa syödä 2 tablettia per pv. Olen syönyt nyt kahta tablettia per pv kahden viikon ajan, ja silti tulee välillä välivuotoa. Päätin jo, että syön tätä tupla-annostusta enää vaan yhden kierron verran, jos ei lopu, niin vaihdan yhdistelmäehkäisyyn. Ei tällaista pelleilyä jaksa erkkikään. Halusin kokeilla minipillereitä, koska niissä on etuna mahdollinen menkkojen poisjääminen. Paskan marjat, päinvastoin vuotaa koko ajan :D

Vierailija
1095/1257 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin syyskuun lopulla syömään näitä puhtaasti ehkäisyyn. Eka laatta meni oikein hyvin, ei mitään oireita. Tokan laatan kohdalla menkat tuli kuin piti ja kestivät hiukan normaalia pidempään. Oli pari päivää ilman vuotoa. Sitten se alkoi, välivuoto joka ei ottanut loppuakseen. Soitin gynelle ja sain ohjeen alkaa syödä 2 tablettia per pv. Olen syönyt nyt kahta tablettia per pv kahden viikon ajan, ja silti tulee välillä välivuotoa. Päätin jo, että syön tätä tupla-annostusta enää vaan yhden kierron verran, jos ei lopu, niin vaihdan yhdistelmäehkäisyyn. Ei tällaista pelleilyä jaksa erkkikään. Halusin kokeilla minipillereitä, koska niissä on etuna mahdollinen menkkojen poisjääminen. Paskan marjat, päinvastoin vuotaa koko ajan :D

Ei ne menkat heti lopu tai ei ees välttämättä parin levyn jälkeen. Mulla loppui kokonaan kun olin syönyt neljä levyä. Ja vuotoa oli koko ajan tuon 4kk:tta. Mutta päätin etten luovuta kun ei ollut mitään kipujakaan. Ja niinhän ne loppuivat. Nyt ei ole vuotoa näkynyt yli kolmeen kuukauteen. 

Vierailija
1096/1257 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ekat neljä laattaa vuosi miten sattui ja nyt kolme kk ollut vuodoton. Ihanaa! Mutta muita haittoja näissä kyllä on, vaikka muille jakaa. 

Vierailija
1097/1257 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toinen laatta Slindoja menossa. Syön niitä endometrioosiin. 

Ensimmäisen laatan aikana paino laski nopeasti 2kg, endoon liittyvä turvotus on lähtenyt vatsalta ja olo on ollut kevyempi. Oon myös huomannut itsellä väsymystä niinkuin moni muukin täällä. Sellaista väsymystä että ei huvita urheilla. Ensimmäisen liuskan aikana tuli sellaista katastrofiajattelua että olin varma että sairastan syöpää tms vakavaa sairautta. Ne ajatukset on onneksi hävinneet nyt toisen liuskan aikana, lieko kroppa alkaa tottua.. Olen myös ollut hieman energisempi, ehkä väsymyskin alkaa tasoittua? Todella ärsyttävä sivuvaikutus on jatkuva vuoto. Vuoto ei ole runsasta, mutta sellaista että tahrii alushousut.  Sidettä ei voi koko aikaa käyttää kun tulee vaippaihottumaa. Kunnon kuukautisia ei ole vielä ollut ollenkaan, vain tätä ärsyttävää tiputtelua. Toivottavasti tämä tiputtelu loppuisi Täytyy varmaan ottaa yhteys lääkäriin jos annostusta täytyy muokata. 

-Endotar2024

Vierailija
1098/1257 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja heti Slindojen aloituksen jälkeen yöunet häiriintyivät alkuun niin, että heräsi joka yö aamuyöstä ja olo tuntui kuumalta, vähän niinkuin luteaalivaiheessa. Se helpotti kolmen viikon sisällä pillereiden aloituksesta.

-Endotar2024

Vierailija
1099/1257 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt Slindaa reilu 1,5 kk. Alku oli ihan ok mutta nyt vuoto alkanut kesken liuskan ja kestänyt melkein 2 viikkoa. Rinnat turvonneet aika lailla, rintaliivit puristavat. Finnejä ilmestynyt pari leukaan. 

Vierailija
1100/1257 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jakaa oman kokemukseni lyhyestä slinda kokeilusta. 

Aloitin Slindat marraskuussa 2023 ja lopetin noin 3kk käytön jälkeen. Havaitsin haittavaikutuksia nopeasti. Limakalvot kuivuivat, yllättävä selluliitin ilmestyminen, libidon katoaminen ja rintojen voimakas turpoaminen. Jouduin lääkärille käymään tästä rintojen turpoamisesta, sillä rintarauhaseni oli tulehtunut pahasti tästä yhtäkkisestä turpoamisesta ja se oli erittäin kivuliasta.

Lisäksi pillereiden aloittaminen käynnisti myös jatkuvan tiputtelivuodon, jonka tasaantumista en jäänyt odottamaan+ lisäksi minua vaivasi tämä rintojen voimakas turpoaminen ja siihen liittyvät kivut.

Nyt lähes 10kk Slindojen lopettamisen jälkeen pelkään kuukautiskiertoni menneen pilalle.

Ennen pillereitä menkat tulivat säännöllisesti ja kestivät n. 3 päivää.

Slindojen jälkeen minulla on esiintynyt voimakasta tiputteluvuotoa noin 5 päivää ennen menkkoja. Joskus ovat niin runsaat, että luulen jo kuukautisten alkaneen. Pari päivää tulee taukoa, jonka jälkeen itse kuukautiset alkavat. 

Gynekologit eivät suostu ajattelemaan, että tämä tiputtelivuoto voisi johtua Slindoista, mutta itse en nää mitään muuta syytä kuukautisten muuttumiseen näin radikaalisti. Papakokeissa tai ultraäänessä ei ole havaittu mitään.

Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, en alottaisi näitä kyseisiä pillereitä. Harmittaa, että tuntuu siltä, että olen mennyt sotkemaan kehoni tasapainoa näillä viheliäisillä pillereillä.

Slindaa pohtivat: miettikää oikeasti mitä haluatte kroppaanne laittaa ja voisiko tähän olla jotain muuta ratkaisua. Jollain tämä pilleri on toki voinut olla se pelastus, mutta itselleni tämä on aloittanut ärsyttävän tiputtelivuodon enkä tunne enää samaa yhteyttä kehooni luomuna kuin ennen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä