Voiko tämä ola totta?! Youtubessa "Tooffin," suomalainen teinityttö kertoo kuinka synnytti yksin sairaalan vessanpyttyyn koska höneen
Hänen luultiin olevan psykoosissa eikä uskottu kun huusi olevansa raskaana.
Kommentit (87)
En ymmärrä ongelmaa. Onko se nyt henkilökunnan syy, jos toinen kertoo raskaudestaan hysteerisesti karjumalla eikä siten kuin normaalit ihmiset? Kyllä päivystykseen menevätkin aina jotenkin tutkitaan, jos mahakipu on valtava eikä katsomatta ketään kotiin lähetetä. Tässä ei nyt kerrota ihan kaikkea.
Kauhea ajatella tuota tilannetta, sitä kun tajuat että "mä muuten jumalauta synnytän" eikä kukaan usko, hoitsut väittää sun kuvittelevan eikä lääkäriä näy. Ja sitten ponnistat yksin, ilman kipulääkkeitä, vessanpönttöön. Onneksi vauva selvisi ilman vammoja!
"Hakkarainen meni vessaan, josta hoitajat yrittivät maanitella häntä ulos.
Hakkarainen pyysi saada olla hetken yksin. Housut kintuissa alkoi nolottaakin, hän sanoo.
– Sanoin, että auttakaa. Hoitajat pyörittelivät silmiään. Mua ei otettu tosissaan. Ajattelin, että pakko selviytyä itse, kun apua ei näköjään tule."
Mitenköhän häntä olisi siis autettu, jos hän meni vessaan eikä suostunut tulla ulos?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Onko se nyt henkilökunnan syy, jos toinen kertoo raskaudestaan hysteerisesti karjumalla eikä siten kuin normaalit ihmiset? Kyllä päivystykseen menevätkin aina jotenkin tutkitaan, jos mahakipu on valtava eikä katsomatta ketään kotiin lähetetä. Tässä ei nyt kerrota ihan kaikkea.
Tajuatko millainen se synnytyskipu on?! Minäkin karjuin keuhkojeni voimalla "Sattuuu!Apua!" hoitajan kysellessä supistusten välejä ja äitiyskorttia. Ja minä sentään tiesin mistä oli kyse, mutta ei siinä tuskassa voinut keskustella sivistyneesti! Eikä kävellä, suunnilleen ryömin autosta sairaalan aulaan...
Vierailija kirjoitti:
Hakkarainen pyysi saada olla hetken yksin. Housut kintuissa alkoi nolottaakin, hän sanoo.
– Sanoin, että auttakaa. Hoitajat pyörittelivät silmiään. Mua ei otettu tosissaan. Ajattelin, että pakko selviytyä itse, kun apua ei näköjään tule."
Mitenköhän häntä olisi siis autettu, jos hän meni vessaan eikä suostunut tulla ulos?
Jos on ponnistustarve, sitä menee vessaan. Hoitajat eivät uskoneet kun sanoi että pitää ponnistaa vaan jättivät yksin.
Onhan näistä juttua aina välillä, miten nainen omaksi yllätyksekseen synnyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko millainen se synnytyskipu on?! Minäkin karjuin keuhkojeni voimalla "Sattuuu!Apua!" hoitajan kysellessä supistusten välejä ja äitiyskorttia. Ja minä sentään tiesin mistä oli kyse, mutta ei siinä tuskassa voinut keskustella sivistyneesti! Eikä kävellä, suunnilleen ryömin autosta sairaalan aulaan...
Kaksi lasta olen synnyttänyt, joten tiedän kyllä, mitä synnytyskipu on. Pointtini olikin se, että miten henkilökunta voi ymmärtää, että kyseessä on synnytyskipu, jos toinen ei sitä kerro vaan huutaa vain epämääräisesti. Jotenkin omituinen tarina, kun sanotaan, että hoitajat pyörivät ympärillä tekemättä yhtään mitään, mutta silti tämä tyttö meni vessaan, josta häntä maaniteltiin pois. Sitten on kuitenkin hoitajien syy, kun eivät tehneet mitään. En nyt ihan ymmärrä, miten pyörittiin ympärillä, mutta kukaan ei muka tehnyt yhtään mitään. Ei kai sieltä vessastakaan häntä olisi huhuiltu, jos "mitään" ei olisi tehty. Luulen pikemminkin, että hoitajat eivät ihan oikeasti ole ymmärtäneet tytön selityksistä mitään ja häntä on yritetty saada ensin rauhoittumaan, että voidaan tutkia.
Onhan se kyllä erikoista, että raskautta ei huomaa, jos ihan 40 viikolle asti menee. Niin monenlaista oiretta ja vihjettä siitä kyllä saa ja maha on vähintään rantapallon kokoinen.
Katsoin sen youtube videon ja on kyllä hirveä juttu. Sehän ois voinu vaikka kuolla siihen pöntölle, saada vakavan paniikkikohtauksen. Jos kuvittelen omalle kohdalleni...
Hoitajat tekivät selvästi virheitä, olettavat potilaan valehtelevan/olevan sekaisin, eivät usko hänen kipujaan, eivät halunneet auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ponnistustarve, sitä menee vessaan. Hoitajat eivät uskoneet kun sanoi että pitää ponnistaa vaan jättivät yksin.
Eiväthän jättäneet yksin, kun maanittelivat vessasta poiskin. Eikö kenenkään mielestä ole ristiriitaista, että häntä on maaniteltu vessasta pois, mutta kuitenkin hän sanoo, että meni vessaan ja hänet jätettiin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ylellä luki aiheeseen liittyen, että lääkärit ei usko että testi voi näyttää negatiivista vaikka on raskaana. Olen kuullut muutamastakin tämmöisestä tapauksesta. Mikähän sen aiheuttaa? Varsinkin jos tekee monta erilaista testiä ja kaikki negoja...
KAikilla ei hormoni erity virtsaan samassa tahdissa, pitäisi testata verestä. ja loppuraskaudessa varsinkin. Hcg on istukkahormoni joka käy huipussaan raskausviikolla 10, kun istukka on kehittynyt, pitoisuus voi laskea.
http://lopujo.fi/raskauspahoinvointi/etiologia/hormonaaliset-tekijat/is…
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kyllä erikoista, että raskautta ei huomaa, jos ihan 40 viikolle asti menee. Niin monenlaista oiretta ja vihjettä siitä kyllä saa ja maha on vähintään rantapallon kokoinen.
Jos katoit sen videon niin siinähän on kuva otettu viikkoa ennen tapahtunutta ja ei näkynyt mitään raskausmahaa. Kaikille ei vaan sellaista tule..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän jättäneet yksin, kun maanittelivat vessasta poiskin. Eikö kenenkään mielestä ole ristiriitaista, että häntä on maaniteltu vessasta pois, mutta kuitenkin hän sanoo, että meni vessaan ja hänet jätettiin yksin.
Jos katsoisit sen videon jossa kertoo yksityiskohtaisesti sen tarinan, niin ei tarvi ihmetellä?
Hoitajat jättivät hänet lopulta yksin sinne vessaan. Ei hän pystynyt liikkumaan, kun oli synnytys käynnissä. Vauva syntyi pönttöön. Ulkopuolinen hoitaja juoksi vessaan kun kuuli tytön avunhuudot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa oli haista pas""a-asenne asenne noilla hoitajilla! Mites nouset pytyltä, kun vauvan pää tulossa ulos ja yhdet riemuidootit vaan lässyttää oven takana " Tuu nyt ulos.. no älä sitten tuu, jää sinne".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoisit sen videon jossa kertoo yksityiskohtaisesti sen tarinan, niin ei tarvi ihmetellä?
Hoitajat jättivät hänet lopulta yksin sinne vessaan. Ei hän pystynyt liikkumaan, kun oli synnytys käynnissä. Vauva syntyi pönttöön. Ulkopuolinen hoitaja juoksi vessaan kun kuuli tytön avunhuudot.
En tiedä videosta, luin vain tuon linkatun jutun. Sen perusteella en ihan ymmärrä, mitä siinä nyt sitten tapahtui.
Kuvittele että olet kakalla, pökäle on tippumassa ja joku huutaa että avaa ovi. Pystyisitkö? Et.
Kuvittele nyt ulostamisen tilalle synnytys, siinä on ihan sama vaikka itse paavi käskisi poistua vessasta.
Hoitajat tekivät väärin, kun tulkitsivat koppiin lukittautumisen uhitteluksi.
Kiitos ap, kerrankin jotain muuta kuin ainaista Coronaa.
Vierailija kirjoitti:
Tooffin on perinteinen suomalainen naisen nimi, ja YouTube on luotettava uutislähde. Pakko olla totta.
Psykoottisia teinejä täällä ainakin riittää, joten puoliksi uskottava juttu.
Toffeelta tuli ruskeat pönttöön
Zinc