Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?

Vierailija
29.03.2020 |

Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.

Kommentit (449)

Vierailija
201/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokkasin kanasta kastiketta, laitoin inkivääriä, chiliä, currytahnaa ja korianteria mausteeksi, tomaattimurskaa myös. Tuli sopivan tulinen ruoka! Täysjyväriisiä sen kanssa.

Vierailija
202/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla nuudeleita pari pakkaa, tänään päivällä riisiä, tonnikalaa chili-hiutaleissa ja paprikaa. Illalla joko kaurapuuroa tai niitä nuudeleita. Asun yksin opiskelijakämpässä. C-vitamiinit tulee purkista, yritin tilata kasviksia viimeisen ruokatoimituksen yhteydessä, mutta olivat noita paprikoita lukuunottamatta loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tapolan mustaa jöötiä 500g pannuun. 

Puolukka survos.

Valkosipulimurskaa.

Litran kylmä maito.

Olen kuitenkin lappilainen.

M45

Vierailija
204/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teen nakkikeittoa ja leivon lisukkeeksi sämpylöitä. Illemmalla tehdään tacopelti korvaamalla jauheliha soijarouheella. 

Vierailija
205/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureketta pekonikuorella ja samassa vuoassa kypsytettyjä porkkanoita perunamuusin kanssa.

Vierailija
206/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuripihviä marmoroidusta ulkofileestä broccolin, porkkanan ja puikulaperunoiden kera. Nam! Mies kokkasi, minä pidin seuraa viinilasillisen kera.

Vierailija
207/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää kirjoitti:

Eilen illalla nuudeleita pari pakkaa, tänään päivällä riisiä, tonnikalaa chili-hiutaleissa ja paprikaa. Illalla joko kaurapuuroa tai niitä nuudeleita. Asun yksin opiskelijakämpässä. C-vitamiinit tulee purkista, yritin tilata kasviksia viimeisen ruokatoimituksen yhteydessä, mutta olivat noita paprikoita lukuunottamatta loppu.

Toivottavasti saisit pian kasviksia ja hedelmiä, lihaa tai muuta proteiinipitoista lisäksi. Eikö sieltä saa opiskelija-aterioita valmiiksi pakattuna? Pärjäämisiä sinulle:)

Vierailija
208/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipataa.

Vierailija
209/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkavispipuuroa ja karjalanpiirakoita (raakapakaste pakasteesta).

Vierailija
210/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohiramen ja jälkkäriksi omena ja taateleita

Vierailija
211/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunimunakas aamulla, marja-hedelmäsmoothie välipalana, kahvilla omena-kermaviilipiirakkaa,  illaksi jauhelihapizzaa.

Vierailija
212/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstan satunnaiskävijänä kysyisin, että ilmeisesti täällä päivystää porukka, joka alapeukuttaa jokaista viestiä? Esim tuohon ruuanlaittoa koskevaan aloitusviestiin oli tällä hetkellä lukiessani tullut 8 alapeukkua... tietty tuo on vain trollausta, oikeasti kuka alapeukuttaa sitä että ihminen kuullottaa vihannekset...

Vierailija
213/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstan satunnaiskävijänä kysyisin, että ilmeisesti täällä päivystää porukka, joka alapeukuttaa jokaista viestiä? Esim tuohon ruuanlaittoa koskevaan aloitusviestiin oli tällä hetkellä lukiessani tullut 8 alapeukkua... tietty tuo on vain trollausta, oikeasti kuka alapeukuttaa sitä että ihminen kuullottaa vihannekset...

Vierailija
214/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väänsin itse lihiksiä ja lohiksia. Siis liha- ja lohipiirakoita. Oon tehnyt myös vihiksiä, mut en tällä kertaa. Kivaa hommaa, vaikkakin vie aikaa. Mut nythän sitä on :)

Vierailija
215/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta otan uunista uuniriisin. Siinä on sipulia, porkkanaa, paprikaa, miniluumutomaatteja ja hurjasti valkosipulinkynsiä, Kikherneitä ja sitä riisiä. Mausteina timjami, oregano, savupaprika, pippuri, balsamico, sitruuna ja oliiviöljy.

Viime päivinä oon tehny mm. lasagnee vegenakkikastikkeella, spaghettia soijarouhekastikkeella, riisiä ja soijasuikaleita currykermakastikkeessa. Oon myös tehnyt jääkaappiin tölkillisen salaatinkastiketta (hunaja-sinappi-vinaigrette -tyyppinen), on sitten helppo suikaloida vaan juustohöylällä kaalia tai raastaa porkkanoita (muut salaattivihannekset käytettiin ensin, nyt syödään näitä pidempään säilyviä ennen seuraavaa ruoka tilausta) salaatiksi.

Vierailija
216/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina tehny kaiken itte perusaineksista kun nappaa, joten ei tää mitään muuta. Tänään oli raflasta valmis lasagne, jossa oli myös mainittu ainekset. Lähipäivinä meen kauppaan ostamaan niitä kamoja ja kokkaan ite. Mutta huomenna, aikanaan opin Kiinasta miten wokkeja tehdään, joten meen kauppaan ostamaan samat raaka-aineet ja teen niistä. Ihan kuin ennenkin. Istun lukaalissani syöden tekemääni herkkuruokaa ja nauttien viintä.

Vierailija
217/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunimakkaraa ja ranskalaisia. Pihatöissä oltiin ja oli kiva päästä ruuanlaitossa vähällä.

Vierailija
218/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaks 3 mokkapalaa ja linssisipsipussi

Välipalaksi mehujää

Ruuaksi arvokadopastaa

Ei vaan jotenkin kiinnosta enää mikään..edes terveellisesti syöminen :(

Vierailija
219/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vegaanin alapeukutan kaikki joilla

ruokana lihaa yms..

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
220/449 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alan paistamaan pinaattilettuja.