Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?
Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta aika monI näyttää jaksavan tehdä perunamuusia? Minä en jaksa millään. Ja perunoiden keittäminen on ihan yhtä pitkäveteistä. Joten meillä on usein pastaa.
Ja porkkanaraaste, itsekö te sen höyläätte? En pysty siihenkään, ostan valmista jos ostan. Yleensä valmista aurinkosalaattia johon lisään raejuustoa ja tomaatinpaloja.Tänään oli Lidlin savulohipakerista ja pakastekatkaravuista kastike ja pennepastaa.
Illaksi uuniriisipuuro täysmaitoon, pakastemarjoja kylkeen, ahh.
Kuinka pastan keittäminen eroaa perunoiden keittämisestä? Ihan yhtä "raskasta".
Meillä lounaalla uuniriisipuuroa ja päivällisellä rautukeittoa.
Mämmiä. Ja aamuisen uunilohen rippeitä. Pataleipää.
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta aika monI näyttää jaksavan tehdä perunamuusia? Minä en jaksa millään. Ja perunoiden keittäminen on ihan yhtä pitkäveteistä. Joten meillä on usein pastaa.
Ja porkkanaraaste, itsekö te sen höyläätte? En pysty siihenkään, ostan valmista jos ostan. Yleensä valmista aurinkosalaattia johon lisään raejuustoa ja tomaatinpaloja.Tänään oli Lidlin savulohipakerista ja pakastekatkaravuista kastike ja pennepastaa.
Vaikka nykyään syön lihaakin (aloitin säännöllisemmän lihansyönnin kokeillekseni, nouseeko ferritiini), olen kuitenkin koko aikuisen elämäni tehnyt paljolti kasvisruokaa. Laitoin paljon ruokaa jo teini-iässä. Mulle kasvisten käsittely on siis rutiinia, se ei tunnu kauhean vaivalloiselta. Ja kyllä, raastan porkkanaraasteen lehmänkellolla. Välillä kyllä, sitten teen jotain vähemmällä vaivalla syntyvää, kuten olen tehnyt nyt valkosipuliperunoita peruna-sipulisekoituksesta.
Mä katson usein jotain sarjaa koneelta tai kuuntelen jotain puheohjelmaa Areenasta, kun laitan ruokaa. Se toimii myös motivaattorina, ruoka syntyy siinä sivussa.
Ap
Jauhelihapannaria ja hedelmäsalaattia oli meillä.
Pitkästä aikaa vanha kunnon Italianpata, pussukka ja jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on uusavuttomien elämä. Kun ei osaa ruokaa tehdä, selitetään usein "en jaksa".
Vierailija kirjoitti:
Myydäänkö kaupoissa oikeasti valmiiksi raastettua porkkanaa?
Poronkäristystä ja pottuvoita.
Teinin kommentti- jes porokebabia! 😂
Se on päivällinen eikä mikään iltaruoka
Tortillaa kana-ja kasvistäytteellä. Illalla laskiaispullia ja kaakaota (oli jäänyt mantelimassaa ja pullia pakastimeen). Huominen aamu haudutellaan riisipuuroa lounaalle. Ihanaa olla lomautettuna koululaisten kanssa ja leikkiä kotiäitiä.
Kallein sisäfileetä perunan kanssa ja kasviksia.Pitäähän nauttia kun ei tiedä huomisesta!
Et rahalla tee mitään haudassa :)
Ostin requesta 2,5€ 800 gr linssi-kookoskastiketta, sillä pärjää pari päivää, lisäksi riisiä tai noodeleita. Samasta palvelusta plokkasin meille kaksi annosta lasagnea yht 10€ ja siinä on 4annoksen verran syötävää.
Ehkä teen loppuviikosta jauhelihafärssin, punajuuri-omena-kermaviilisalaatti ja perunat.
Vierailija kirjoitti:
Se on päivällinen eikä mikään iltaruoka
Musta olis vähän hassua kutsua klo 19 syötävää ateriaa päivälliseksi, joten en kutsu.
Ap
Naudansisäpaistin tein uunissa ja jälkimarinoin ohuet siivut teriyaki -kastikkeella, chilillä ja korianterilla
Itse tehty coleslaw ja tuoretta kurkkua kylkeen.
Näistä aineksista hot dogeja. Hyvää oli.
Kohtuuedullistakin kun sisäpaisti oli 10 euroa kilo. Ensimmäinen ruokailu oli hot dogeina ja loput syötiin ilman sämpylää riisin kanssa.
Tänään on uuninlämmityspäivä, niin laitan sinne peruna-savukinkkulaatikon hautumaan. Lisäksi keräkaalista salaatti. Jälkiruuaksi kahvi ja eilen leivottua hillosilmäpullaa. Näin pääsiäisherkkuja odotellessa: nam!
Lounaalla meillä oli perunamuusia, porkkanaraastetta, sellerisalaattia sekä puolukkasurvosta ja lihapullia (joita isäni on tehnyt ja tuonut meille pakastimeen) sekä falafeliä (pakastimesta myös). Jälkiruuaksi oli mämmiä tai Eton messiä, kun oli vielä jäljellä pari marenkia, joita tein aikaisemmin tällä viikolla.
Ap
Ja porkkanaraaste, itsekö te sen höyläätte? En pysty siihenkään, ostan valmista jos ostan. Yleensä valmista aurinkosalaattia johon lisään raejuustoa ja tomaatinpaloja.
Tänään oli Lidlin savulohipakerista ja pakastekatkaravuista kastike ja pennepastaa.