Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?
Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.
Kommentit (449)
Rosamunda-perunoista keitettyä punaisenharmaata värimuusia johon oli lisätty maustettua ja paistettua jauhelihaa.
Pari viikkoa sitten syötiin mustaa muusia kun kaupasta löytyi läpimustia perunoita (lajiketta en muista).
Jälkiruoaksi syödään banaanikakkua (se osuus mitä eilisiltana ei jaksettu syödä).
Ei meidän keittiössä ole koronaa.
Porkkanaraaste-maissikeitto sulatejuusto - kanaliempohjaan. Inspiraationa toiomivat jäljellä olevat raaka-aineet.
Hanun tekijä! Kiinnostaisi kuulla tuon kuoritaikinan ohje. Terv. Uusavuton
Chili sin carnea ja keitettyä riisiä. Lisäksi leivoin äsken banaanimuffineja.
Meidän koronakeittiössä tarjottiin iltaruuaksi valkosipuliperunoita, paistettua tofua ja kaalisalaattia.
Ap
Kymppi mämmiä ja pullo punaviiniä
Kyl on nyt ähky olo🤢
Tänään tilattiin viikonlopun kunniaksi Hesestä ruokaa. Oli hyvää, ekaa kertaa aikoihin. Huomenna sitten linssikeitto tai joku ruokaisampi salaatti.
Tein vietnamilaisia kesä- ja kevätrullia. Onnistuivat ihan hyvin ja kastikkeena käytin kaupan valmista makeaa chilikastiketta, oma oli aika kitkerää. Kivaa vaihtelua, en usein tee.
Penninvenyttäjän makkara-makaronipataa. Myöhemmin paistoin vielä lidlin salamipizzoja.
Tänään lounaaksi kanasalaattia ja päivälliseksi täytettyjä sieniä ja valkosipuliperunoita.
Meillä oli lounaalla pastaa. Vaihtoehtoina oli savulohi-carbonara ja aglio e oglio. Kun kastikkeeseen meni kaksi keltuaista, ajattelin, että kokeilen tehdä valkuaisista marenkia, ja marenkeja tarjosin sitten Eton mess -jälkiruuassa. Iltaruuaksi suunnittelin tekeväni tuota aloituksessa mainittua kaaliwokkia
Ap
En ole vielä mittään tehny. Suunnitelmissa pellillinen puolukkapiirakkaa. Ruoaksi kalaa, perunamuusia, tillikermaviilikastike, porkkanaraaste johon piristykseksi appelsiinia. Mun tekis kyllä mieli myös fetasalaattia. Ehkäpä sitäkin vois tehdä.
Tänään on sunnuntai ip. Minulla on Poronkäristys hautomassa. Teen sitä aina sunnuntaina. Yleensä on porukkaa lounaalla, mutta tänään syömme mieheni kanssa kahdestaan.
Käristyksen kanssa pottuvoita, puolukkasosetta, suolakurkkuja ja punajuurta. Jälkiruokana lappapuuro eli puolukkapuuro kerman kanssa.
Olen Lapista kotoisin ja tämä oli minun kotona pyhäpäivän menu.
Poronliha on vanhempieni porotokasta viime syksyn erotuksessa tapettu.
Juustouunikalaa kypsymässä, muusia ja salaattia. Jälkkärinä toscapuusteja.
Umelmissaan tekee. Unelmissasi. Sinulla ei ole