Onko ns kolmas osapuoli osittain vastuussa pettämisestä?
Oletuksena on, että tämä ”toinen nainen/mies” tietää vastapuolen olevan naimisissa ja toimii aloitteellisesti seksin suhteen? Home wrecker?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vika on vain pettäjässä. Ei kukaan tervepäinen vapaa ihminen ala salasuhteeseen.
Ai jos ei ole tervepäinen, niin sitten ei voi olla mitään vikaa?
Kun varatut pettävät puolisoitaan, molemmat ovat 100% syyllisiä.
Jos varattu pettää sinkun kanssa, sinkku on syyntakeeton = tyhmä, mikä ei tee tilannetta yhtään paremmaksi - kenenkään kannalta.
Vierailija kirjoitti:
pettäjä on yksin vastuussa, mutta en ymmärrä millainen ihminen alkaa suhteeseen ( edes yhden illan ) varatun kanssa.
Rakastunut ihminen
Vierailija kirjoitti:
Väärin on myös pettämisestä kertomatta jättäminen. Yleensä pettäjään sekaantuja osallistuu myös sen salaamiseen.
Entä jos kertoo puolisolleen heti avoimesti, että on rakastunut ja aloittaa suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin on myös pettämisestä kertomatta jättäminen. Yleensä pettäjään sekaantuja osallistuu myös sen salaamiseen.
Entä jos kertoo puolisolleen heti avoimesti, että on rakastunut ja aloittaa suhteen?
Miten se muuttaa kolmannen osapuolen salailua?
Te jotka äänestitte kyllä, niin selittäkää minulle miksi 3. osapuoli on vastuussa pettämiseen? Miksi hänen pitäisi kantaa toisten suhteesta vastuuta? Kerro samalla myös ikäsi.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka äänestitte kyllä, niin selittäkää minulle miksi 3. osapuoli on vastuussa pettämiseen? Miksi hänen pitäisi kantaa toisten suhteesta vastuuta? Kerro samalla myös ikäsi.
Minä äänestin kyllä. Minusta moraalinen velvollisuus on suojata olemassa olevia parisuhteita ja perheitä eikä ajatella vain itseään. N42.
Vierailija kirjoitti:
Ei vastuussa muille osapuolille, mutta itselleen ja omalletunnolleen kyllä.
Molemmat osapuolet ovat vastuussa. Tietysti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se muuttaa kolmannen osapuolen salailua?
Mutta eihän hänkään salaa, miksi salaisi, jos on vapaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hän ei petä ketään.
Mutta tunkee kahden ihmisen väliin, vaikkei kuulu sinne.
Osallistuu petokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan varattuja. Joku siinä parisuhteessa on pielessä kun täytyy minun matkaan lähteä ja jäädä vielä vonkumaan perään. Mä en itse usko rehellisiin parisuhteisiin ollenkaan, vaan aika helposti naiset ja miehet on lähteneet mukaan. Eikä tarvitse edes humalaa tähän. Minussa on myös vikaa, isosti, kun tätä touhuan.
Senkun kivitätte, ei enää hetkauta.
Mitä merkitystä sillä on, että "jokin siinä suhteessa on pielessä", jos määritelmäsi mukaan suunnilleen kaikissa suhteissa on jotain pielessä.
Tuollainen hakee syyn tekemisilleen kuin alkkis juomiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin varmaan tulee ero, jolloin ei voi pettää.
Jos taas ajatteli jatkaa suhteessa ja oikein kiusata toista sillä, että pettää häntä, niin voit verrata sitä muuhun kiusaamiseen. Onko kiusaamisessa auttaminen ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin kyllä. Minusta moraalinen velvollisuus on suojata olemassa olevia parisuhteita ja perheitä eikä ajatella vain itseään. N42.
Kannatko sinäkin moraalista vastuuta muiden tekemisistä? Puututko aina jokaisen pienen moraalittomaan rikkeeseen. Jos esim. vaikka näet, että kaverisi vie työpaikaltaan vessapaperia? En nimittäin voi sietää ihmisiä, jotka puuttuvat toisten tapaan elää.
N46
Vierailija kirjoitti:
No eihän sen pitäisi kuulua minulle kettuakaan, miten toiset parisuhteitaan hoitaa. Äänestin ei. N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatko sinäkin moraalista vastuuta muiden tekemisistä? Puututko aina jokaisen pienen moraalittomaan rikkeeseen. Jos esim. vaikka näet, että kaverisi vie työpaikaltaan vessapaperia? En nimittäin voi sietää ihmisiä, jotka puuttuvat toisten tapaan elää.
N46
En puutu, pienillä rikkeillä ei ole minulla mitään merkitystä. Mutta pettäminen voi rikkoa perheitä, se ei ole mikään ”pieni rike”.
Avioliiton ulkopuolinen ei voi olla vastuussa kenenkään liitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hän ei petä ketään.
Mutta tunkee kahden ihmisen väliin, vaikkei kuulu sinne.
Osallistuu petokseen.
Harva väkisin tunkee suhteeseen varatun kanssa. Väittäisin, että useimpia ei kiinnosta se puoliso pätkääkään. Ja mikä on puolison vastuu pitää toinen tyytyväisenä, ettei tarvi pettää?
Miksi 3.osapuolen pitäisi välittää varatun parisuhteesta, kun varattu itsekään ei siitä välitä?
Selittäkääpä tämä?
Mielestäni parisuhteessa olevien pitää sitten keskenään päättää, että onko syrjähypyt ok vai ei.
Vika on vain pettäjässä. Ei kukaan tervepäinen vapaa ihminen ala salasuhteeseen.