Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ns kolmas osapuoli osittain vastuussa pettämisestä?

Vierailija
28.03.2020 |

Oletuksena on, että tämä ”toinen nainen/mies” tietää vastapuolen olevan naimisissa ja toimii aloitteellisesti seksin suhteen? Home wrecker?

Onko ns kolmas osapuoli osittain vastuussa pettämisestä?

Vaihtoehdot

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kanssahan sitä puolisoa petetään. Pettäminen tapahtuu kahden henkilön kesken YHDESSÄ. Molemmat pettävät 50-50-suhteessa.

Vai sanooko joku kolmas pyörä, että se henkilö vaan pani minua ja yksinään petti, minä en pettänyt ketään.

Päätös panemisesta on varmasti ollut yhteinen.

62/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa oleva on ymmärtääkseni 100 % vastuussa tekemästään aviorikoksesta.

Se kolmas osapuoli tekee väärin siinä, että hän tietoisesti osallistuu toisen ihmisen tekemään väärään tekoon, ja siten hyväksyy tämän tekemän vääryyden, ja tietysti syntiä hän tekee siinä, että on intiimissä suhteessa avioliiton ulkopuolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka äänestitte kyllä, niin selittäkää minulle miksi 3. osapuoli on vastuussa pettämiseen? Miksi hänen pitäisi kantaa toisten suhteesta vastuuta? Kerro samalla myös ikäsi.

Minä äänestin kyllä. Minusta moraalinen velvollisuus on suojata olemassa olevia parisuhteita ja perheitä eikä ajatella vain itseään. N42.

Sama.

En voisi sietää itseäni, jos menisin toisen perheen ja parisuhteen väliin. Se rikkoisi kaikkia elämänsäilyttämisen perusarvoja, olisi alhaisen kiimaista. Mitään helkatin romanttista ei siinä olisi. Romanttisempaa minusta olisi riutua rakkauttaan.

Rakkaudesta ja sydämen lämmöstä on turha puhua, jos on valmis pirstomaan toisten elämiä ja sukuja. Se on vain jotain tyhjyyden täyttämistä silloin, sielutonta. N39

Vierailija
64/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
65/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Se kolmas osapuoli saalistetaan ekana. Sitten on kultsipuppelin vuoro.

I'm always watching

Vierailija
66/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka äänestitte kyllä, niin selittäkää minulle miksi 3. osapuoli on vastuussa pettämiseen? Miksi hänen pitäisi kantaa toisten suhteesta vastuuta? Kerro samalla myös ikäsi.

Minä äänestin kyllä. Minusta moraalinen velvollisuus on suojata olemassa olevia parisuhteita ja perheitä eikä ajatella vain itseään. N42.

Kannatko sinäkin moraalista vastuuta muiden tekemisistä? Puututko aina jokaisen pienen moraalittomaan rikkeeseen. Jos esim. vaikka näet, että kaverisi vie työpaikaltaan vessapaperia? En nimittäin voi sietää ihmisiä, jotka puuttuvat toisten tapaan elää.

N46

Vertaatko todella pettämiseen liittyviä moraalisia kysymyksiä vessapaperin varastamiseen? Et ole tosissasi :D

Vierailija
67/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ylevää täällä huudella moraalista, mutta eri asia sitten kun rakastuu. Harvapa rakkautta vastustaa.

Vierailija
68/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olin yllättynyt että suurin osa oli kanssani samaa mieltä ja vastasi kyllä. Kyllä se kolmas osapuoli on mukana siinä "vääryydessä". Ei siis ole samalla lailla vastuussa kun pettäjä, mutta jonkin verran kyllä.

Vierailija
69/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korkea moraali" on vain pelkoa - kiinnijäämisen pelkoa.

Vierailija
70/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ylevää täällä huudella moraalista, mutta eri asia sitten kun rakastuu. Harvapa rakkautta vastustaa.

Jos ja kun rakastuu, päättää varattuna ollessaan jo olemassa olevan suhteen ennen kuin siirtyy uuteen suhteeseen. Siinä ei tapahdu pettämistä. Kaikilla ei toki ole selkärankaa toimia niin.

Vierailija
71/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan, joiden nykyinen parisuhde alkoi pettämisellä. Molemmat olivat suhteen alkaessa suunnillaan aviossa. Työpaikkaromanssi.

Pariskunnan rouva kertoi, ettei heidän suhteessa koskaan huoritella toisiaan, eikä paheksuta toistenkaan huoraamista. Ei ole kanttia, nääs.

Vierailija
72/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan rakastuisi pettäjään? Ainakin se kertoo jotain rakastajan tasosta.

Vierailija
73/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi avioliitossakin tapahtua, että ihastuu tai jopa rakastuu. Rakkautta jokainen kaipaa, luonnollisesti. Tällaiset ketjut ovat kuitenkin tärkeitä ja ehkä saavat monen miettimään kuinka pelastaa parisuhteensa/avioliittonsa, ennen kuin varsinaista pettämistä tapahtuu. Anonyymiä viestittelyä ei ehkä voi tällaiseksi vielä luokitella (muutenhan kaikki palstalaiset ovat pettäjiä) vaikka se viekin aikaa omasta parisuhteesta.

Vierailija
74/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että kolmannella osapuolella on vastuuta toisen ihmisen tekemisistä. Tietysti jos molemmat ovat tahoillaan suhteissa, tilanne on eri. Itse en pidä pettämistä maailman kamalimpana asiana. Koen, että jos puoliso pettää, hän pettäisi todennäköisesti joko tämän tai toisen henkilön kanssa.

Vierailija
75/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe että kolmannella osapuolella on vastuuta toisen ihmisen tekemisistä. Tietysti jos molemmat ovat tahoillaan suhteissa, tilanne on eri. Itse en pidä pettämistä maailman kamalimpana asiana. Koen, että jos puoliso pettää, hän pettäisi todennäköisesti joko tämän tai toisen henkilön kanssa.

No mutta eihän se poista tämän kolmannen osapuolen osuutta? Ei hän ole vastuussa pettäjän mahdollisesta tulevasta toiminnasta. Voihan se olla, että pettäjä pettää sekä hänen että toisen (neljännen) osapuolen kanssa? Pitäisikö minun osallistua edesauttamaan vaikkapa varkautta, koska ”tapahtuisihan se kuitenkin”.

Vierailija
76/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä sanotaan, ettei ole liitonrikkojan vika vaan sen oman pettävän kultsipuppelin. Kummasti ne kuitenkin kaikki petetyt suurinpiirtein haluaa kuristaa sen kolmannen osapuolen, koska ei haluta myöntää että tuli nyt vaan tehtyä paska valinta kumppanin suhteen.

Vierailija
77/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella osapuolella on aina vastuu OMISTA teoistaaan ja niiden seurauksista muille ihmisille. Ei tämä ole vaikeaa ja pätee kaikkeen, ei vain tällaiseen kuvioon. Ei omia tekojaan voi sanoin muuksi muuttaa, eikä tekojaan paeta..

Eri keskustelu on sitten kunkin ihmisen moraali ja periaatteet. Suurimmalla osalla on jonkinlaisia periaatteita, mitä tekisi ja mitä ei. Kai? Jos ei ole, niin sitä voi helposti kai sitten jotenkin kääntää tässäkin keskustelussa se oma vastuunsa muiden ongelmaksi.

Vierailija
78/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meistä on vastuu omista teoistamme. Ja niiden tekojen vaikutuksista muihin ihmisiin.

Vierailija
79/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannella osapuolella on aina vastuu OMISTA teoistaaan ja niiden seurauksista muille ihmisille. Ei tämä ole vaikeaa ja pätee kaikkeen, ei vain tällaiseen kuvioon. Ei omia tekojaan voi sanoin muuksi muuttaa, eikä tekojaan paeta..

Eri keskustelu on sitten kunkin ihmisen moraali ja periaatteet. Suurimmalla osalla on jonkinlaisia periaatteita, mitä tekisi ja mitä ei. Kai? Jos ei ole, niin sitä voi helposti kai sitten jotenkin kääntää tässäkin keskustelussa se oma vastuunsa muiden ongelmaksi.

Juuri tämä! Emme ole irrallisia olentoja tällä planeetalla.

Vierailija
80/112 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti osasyyllinen itse tekoon, mutta jos pettäminen on kiinni ainoastaan siitä, suostuuko kukaan puuhastelemaan varatun kanssa, niin ongelma on kyllä jo olemassa pettämättäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän