Onko ns kolmas osapuoli osittain vastuussa pettämisestä?
Oletuksena on, että tämä ”toinen nainen/mies” tietää vastapuolen olevan naimisissa ja toimii aloitteellisesti seksin suhteen? Home wrecker?
Kommentit (112)
Ei edes osittain. Vastuu on yksinomaan varatulla, koska varatun ei ole mikään pakko pettää vaikka joku sinkku heittäytyisi selälleen sen eteen.
Ja sitten taas jos varattu painaa toisesta varattua niin silloin vastuussa on kumpikin. Tosin silloinkin vain sen oman parisuhteensa ja omien tekemisiensä suhteen, ei sen panokaverin.
Nämä joista kolmantena osapuolena on ok olla. Olisiko teillä kanttia kertoa sille petetylle osapuolelle ihan pokkana, että "hei panen muuten tuota sun puolisoasi" vai tuntuuko se ajatus ikävältä?
Vierailija kirjoitti:
Nämä joista kolmantena osapuolena on ok olla. Olisiko teillä kanttia kertoa sille petetylle osapuolelle ihan pokkana, että "hei panen muuten tuota sun puolisoasi" vai tuntuuko se ajatus ikävältä?
Mitä ihmettä se minulle kuuluu, tuntematon ihminen?
Mä en jaksanut käydä ketjua läpi, mitä muut on vastanneet. Mun näkökulma on se, että on vastuussa. Jos tietää toisen olevan varattu, niin silloin on kyllä myös itse pettäjä. Hän tekee väärin sen toisen puolisoa kohtaan. Vaikka kuinka se varattu itse olisi aloitteellinen, ihan sama. Siinä loukkaa toisen puolisoa ihan samalla tavalla kuin se toinen osapuolikin. Kyllä siinä mennään rajan yli silloin.
Itse en haluaisi koskaan tehdä sitä. Periaate on, että kaikkia pitää pystyä katsomaan silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastannut kysymykseen.
On vastuussa jos on itsekin varattu, mutta ei muuten. Eikä tietysti silloinkaan ole vastuussa kuin omista pettämisistään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksanut käydä ketjua läpi, mitä muut on vastanneet. Mun näkökulma on se, että on vastuussa. Jos tietää toisen olevan varattu, niin silloin on kyllä myös itse pettäjä. Hän tekee väärin sen toisen puolisoa kohtaan. Vaikka kuinka se varattu itse olisi aloitteellinen, ihan sama. Siinä loukkaa toisen puolisoa ihan samalla tavalla kuin se toinen osapuolikin. Kyllä siinä mennään rajan yli silloin.
Itse en haluaisi koskaan tehdä sitä. Periaate on, että kaikkia pitää pystyä katsomaan silmiin.
No miksi se pettäjän hoito katsoisi pettäjän puolisoa silmiin? Voi naiivisuus.
Vain pettäjä on syylinen, ei se kolmas henkilö.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sanoisi? Jonkun kertapanon puolisolle?
Kyllä osittain on, mutta enemmän pettäjä on vastuussa. Hänen ei tarvitse koskaan suostua kolmannen osapuolen viekoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknisesti ajatellen ei mitenkään. Teknisesti ajatellen kuka muu olisi vastuussa sinun teoistasi kuin sinä itse. Ei kukaan. Sitä tosiasiaa et pääse mitenkään pakoon. Kaikki muu on lapsellista sanoilla saivartelua (pettäjä, petetty, kolmas osapuoli jne.)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meistä on vastuu omista teoistamme. Ja niiden tekojen vaikutuksista muihin ihmisiin.
Menin sänkyyn varatun kanssa ja tein hänet iloiseksi. :) Miksi minun pitäisi olla vastuussa juuri vaikutuksista vaimoon, etenkin jos tämä pihtaa kotona?
Vierailija kirjoitti:
No eihän se minun tehtäväni ole kertoa, hyvänen aika. Mutta ei, ei tunnu ikävältä vaan aivan sama.
Ja juu, en halua tuollaisesta miehestä mitään muuta kuin seksiä eli "ykkös"nainen saa pitää saaliinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meistä on vastuu omista teoistamme. Ja niiden tekojen vaikutuksista muihin ihmisiin.
Menin sänkyyn varatun kanssa ja tein hänet iloiseksi. :) Miksi minun pitäisi olla vastuussa juuri vaikutuksista vaimoon, etenkin jos tämä pihtaa kotona?
Teet yhden iloiseksi, mutta samalla teolla teet jonkun toisen surulliseksi. Teolla on seurauksensa, siksi. Tuo viimeinen laini nyt oli ihan ala-arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osittain on, mutta enemmän pettäjä on vastuussa. Hänen ei tarvitse koskaan suostua kolmannen osapuolen viekoitteluun.
Miten määrittelet kuka on 61% vastuussa, kuka 39% vastuussa? Lapsellista hiekkalaatikkotasoista perustelua.
Onhan se vähän moraalitonta. Itse saattaisin suostua salasuhteeseen jonkun kanssa, mutta jos seurustelisin itse, en ikinä pettäisi kumppaniani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit hänet iloiseksi? Entä sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se minun tehtäväni ole kertoa, hyvänen aika. Mutta ei, ei tunnu ikävältä vaan aivan sama.
Ja juu, en halua tuollaisesta miehestä mitään muuta kuin seksiä eli "ykkös"nainen saa pitää saaliinsa.
No eipä välttämättä pitäisi, jos saisi tietää touhuistanne. Mutta koska ei vastuuta, niin ei saa tietää.
Se mikä itsellä pahasti tökkii on se, että yleensä nämä osallistujat kyllä tahoillaan tuomitsevat pettämisen myös eivätkä hyväksy sitä. En käsitä miksi sellaisesta pitää sitten olla mahdollistamassa ja se tuntuu aika kaksinaismoralistiselta.