Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oikeus "abortoida" lapsi

Vierailija
28.03.2020 |

Tähän alkuun selvennän että tuolla otsikolla en tarkoita siis sitä että mies saisi päättää yksin naisen abortista. Sitä en kannata mutta asiaan.

Kun nainen tulee raskaaksi hänellä on mahdollisuus päättää pitääkö lapsen ja pakottaa miehen elatusvelvolliseksi vai tekeekö abortin/jälkiehkäisyn. Miehen on vain katseltava vierestä eikä hänellä ole edes 1% verran sananvaltaa. Päätös siis tapahtuu vain naisen ehdoilla. Mieheltä ei kysytä. Eikö tämä ole väärin?

Miehen oikeus "abortoida" lapsi

Vaihtoehdot

Kommentit (610)

Vierailija
261/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ratkaisu kaikkeen tähän:

SE OSAPUOLI EHKÄISEE, JOKA EI HALUA LASTA!

Mitä tekee parisuhteelle?

nainen: jätetään kulta kumi pois, mä käytän pillereitä.

mies: en luota sinuun tarpeeksi eli en usko.

koskas paneskellaan seuraavan kerran vai löytääkö ukko kamansa jätekatokselta?

Mies voisi tuollaisen loukkaavan "en luota sinuun tarpeeksi"-höpötyksen sijaan sanoa vaikka, ettei ole valmis isäksi eikä halua ottaa riskiä siitä, että ehkäisy pettää ja siksi haluaa käyttää tuplaehkäisyä. Tuolla tavalla mies ei syytä naista epäluotettavaksi, vaan vaikuttaa vastuulliselta ja järkevältä aikuiselta.

Et siis usko rehellisyyteen?

Vierailija
262/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen nainen menee nussimaan ja sitten tappaa oman lapsensa kun ei haluakaan pitää sitä. Sairasta.

Sellainen joka ei ymmärrä käyttää ehkäisyä.

Mikään ehkäisy ei ole 100%...se pitäisi jokaisen ymmärtää jos siitä huolimatta menee panemaan ottaa riskit ja vielä tappaa lapsensa niin sairas on.

Kyllä sitä nyt jaksetaan sivutolkulla jauhata samaa settiä. Selibaatti on ainakin 100%, ok?

En tiedä sivutolkusta koska laitoin vain pari kommenttia mutta itse jauhan asiasta tasan niin kauan kun abortin puolustajia maailmasta löytyy. Se on murha ja murhaaja on sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin pitäisi. Vastuu on molemmilla, ei pelkästään miehellä. Jos nainen välttämättä haluaa pitää sen lapsen, niin sitten pitäkööt mutta ilman miehen apua. Jos taas nainen ei halua lasta, mutta mies haluaa, niin siinä painaa vain naisen sana, koska naisen ei ole pakko runnella kehoansa sen takia, että mies voi kasvattaa lapsen jota nainen ei halua.

Jessus, ei se raskaus ole pelkästään miehen vastuulla. Ihan yhtälailla se naisen munasolu siellä odottaa miehen siittiöitä.

N22

Vierailija
264/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petettym44 kirjoitti:

En halunnut exän kanssa lasta. Hänellä oli ennestään yksi lapsi. Ex söi pillereitä kun seurustelimme ja olimme keskustelleet että lasta emme tee. No jossain vaiheessa ex oli sitten päättänyt että haluaakin lapselleen sisaruksen ja jätti pillerit syömättä. On ihan avoimesti myöntänyt tämän minulle. Vastusteluista huolimatta tietenkin lapsen piti, koska se oli se hänen suunnitelmansa.

Sitten alkoi tämä "tee vasektomia, ellet halua lapsia, itsehän siemenet laitoi" - syyttely. Päötin, ettei kukaan nainen enää minua huijaisi ja meninkin sitten tekemn vasektomian ja pääsin toimenpiteeseen yllättäen aika nopeasti.

Nyt tilanne on se, että rakastuin täysille erääseen lapsettomaan naiseen ja näyttää siltä että emme voi saada yhdessä paljon toivomaamme yhteistä lasta. Olemme jo lapsettomuushoitoja yksityisellä kokeilleet ja rahaakin laitettu tähän hommaan siis paljon. Toivoisin ettette tee vasektomiaa, koska se on samalla ehkäisykeino ikuiseksi ajoiksi, toisinkuin naisille e-pillerit. Lapsettomuus on todella surullista ja kamalaa sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa yli kaiken. Minäkään en ikinä uskonut kohdalleni tällaista rakkautta osuvan.

No voi voi. Et sitten yhtään sen pitemmälle ajatellut vaan menit vasektomiaan, jotta kukaan nainen ei sinua huijaisi. Eksän kanssa et olisi halunnut lasta ja nyt sitten yhtäkkiä olet rakastunut täysillä ja haluat. Seuraavan kanssa ehkä et taas halua.

On se vaikeaa, kun ihminen ei itse tiedä, haluaako lapsia vai ei. Minä halusin yhden lapsen, olen tiennyt sen aina. Mikään rakastuminen ei olisi muuttanut asiaa, yksikään mies ei olisi kääntänyt päätäni siinä asiassa. Jos olisin lapsen jo saatuani tavannut miehen, joka haluaa kanssani lapsia, tapailumme/seurustelumme olisi päättynyt siihen, koska olisimme halunneet tulevaisuudelta liian erilaisia asioita.

naisten logiikkaa: et halua lapsia? Mene vasektomiaan

ai nyt tapasit jonku jonka kanssa haluaisit lapsen mutta kävit vasektomiassa? No voi voi.

Vierailija
265/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio olkoon velvollinen elättämään " vahingossa" syntyneen lapsen, mutta samalla valtiolle oikeus poistaa vahingon aiheuttaneelta kivekset, ettei vahinko pääse uusiutumaan.

ja kohtu samalla siltä toiselta vahingon osapuolelta

Vierailija
266/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos joku hullu huijaa miehelle syövänsä pillereitä ja tuleekin tahallaan raskaaksi, mutta:

- jos raskauden huomaa liian myöhään, sitä ei voi enää keskeyttää. Jos tällainen raskaus on molemmilta osapuolilta vahinko, ei ole reilua että nainen joutuu kasvattamaan lapsen yksinään**.

- joillekin raskauden keskeyttäminen on henkisesti raskasta ja minusta on aika kammottavaa että joku voitaisiin tavallaan pakottaa siihen (jos rahojen riittäminen lapsen kasvattamiseen olisi epävarmaa).

- kondomit ja vasektomia on keksitty (vaikka nekään eivät tietenkään ole 100% varmoja)

** adoptio on tietenkin olemassaoleva vaihtoehto, mutta kaikki eivät pysty siihen.

-> Minusta tämä miehen oikeus "aborttiin" ei ole hyvä idea. 

Vierailija
267/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin pitäisi. Vastuu on molemmilla, ei pelkästään miehellä. Jos nainen välttämättä haluaa pitää sen lapsen, niin sitten pitäkööt mutta ilman miehen apua. Jos taas nainen ei halua lasta, mutta mies haluaa, niin siinä painaa vain naisen sana, koska naisen ei ole pakko runnella kehoansa sen takia, että mies voi kasvattaa lapsen jota nainen ei halua.

Jessus, ei se raskaus ole pelkästään miehen vastuulla. Ihan yhtälailla se naisen munasolu siellä odottaa miehen siittiöitä.

N22

Kyse on lapsen oikeuksista.

Vierailija
268/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio olkoon velvollinen elättämään " vahingossa" syntyneen lapsen, mutta samalla valtiolle oikeus poistaa vahingon aiheuttaneelta kivekset, ettei vahinko pääse uusiutumaan.

Ja jos kyseessä ehkäisyn pettäminen lääkeyhtiöltä luvat pois.

Vierailija
269/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä aloitus. Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta pakottaa omalla 100% oikeudella toista 100% rahallisesti vastuulliseksi asioista. Jos lapsi ei ole toivottu, siitä pitää keskustella. Mies ei voi olla 100% vastuussa yhtään mistään, jos nainen on itse suostunut seksiin. Seksistä tulee raskaaksi. Naislapset voi unohtaa uhrin aseman tässä suhteessa. Opetettiin jo ala-asteella nämä jutut.

Eihän se mies koskaan ole 100% rahallisesti vastuussa siitä lapsesta. Mies maksaa lapsen isänä oman osuutensa.Jaaina se lähivanhempi maksaa enemmän.

Nainen ei tietenkään voi "pakottaa" miestä maksamaan miehen oman lapsen elatusta, mutta kyllähän kunnon mies ottaa vastuun tekosistaan ja huolehtii lapsestaan. Jos ei muuten niin edes  osallistuu rahallisesti lapsensa elatukseen. 

Ihmettelen kyllä miestä, joka ei halua tutustua omaan lapseensa. ja jaksaa vinkun siitä olemattoman pienestä elatusmaksusta, jonka joutuu lapsen eteen maksamaan.

Mies ei todellakaan voi "abortoida" elävää lasta elämästään. Vaikka kyllähän surullisen moni mies/isä näin toimii :(

Vierailija
270/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi tuollaisen loukkaavan "en luota sinuun tarpeeksi"-höpötyksen sijaan sanoa vaikka, ettei ole valmis isäksi eikä halua ottaa riskiä siitä, että ehkäisy pettää ja siksi haluaa käyttää tuplaehkäisyä. Tuolla tavalla mies ei syytä naista epäluotettavaksi, vaan vaikuttaa vastuulliselta ja järkevältä aikuiselta.

Oliko tuo esimerkkini valheellinen? Uskotko sinä siihen, että totuus pitää kertoa toiselle mahdollisimman loukkaavasti ihan vain rehellisyyden nimissä?

Vierailija
271/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

Kyse on lapsen oikeuksista.

Kumma että tälle faktalle aina tulee nopeasti alanuolia. Hyvä juttu on se ettei täällä monia haluakaan lapsia. Huono on se ettei nämä mene streriloimaan itseään ja osa jopa kertoo etteivät ehkäisyä käytä.

Maassamme on jo paljon lapsia huonoissa oloissa ja toivon että nämä joille lasten oikeudet on mielipideasia olisivat kyvyttömiä tekemään lapsia. Adoptio-oikeus myös pitäisi tiukentaa kun selvästi on useita joille lapsi ei ole ihminen.

Vierailija
272/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo esimerkkini valheellinen? Uskotko sinä siihen, että totuus pitää kertoa toiselle mahdollisimman loukkaavasti ihan vain rehellisyyden nimissä?

on se jos vaikka ei ole huolissaan naisen ehkäisyn "pettämisestä"

Vierailija
273/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N22

Olet vielä nuori ja toivottavasti et ole lapsia saanut vielä. Toivottavasti et tule koskaan saamaankaan. Ymmärrät varmaan itsekin miksi on parempi ettei vastuullasi koskaan ole ihmistä jonka mielestä sinulla ei ole oikeuksia. Koska kysymys ei missään vaiheessa ole koskenut aikuisten oikeuksia.

Vierailija
274/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petettym44 kirjoitti:

En halunnut exän kanssa lasta. Hänellä oli ennestään yksi lapsi. Ex söi pillereitä kun seurustelimme ja olimme keskustelleet että lasta emme tee. No jossain vaiheessa ex oli sitten päättänyt että haluaakin lapselleen sisaruksen ja jätti pillerit syömättä. On ihan avoimesti myöntänyt tämän minulle. Vastusteluista huolimatta tietenkin lapsen piti, koska se oli se hänen suunnitelmansa.

Sitten alkoi tämä "tee vasektomia, ellet halua lapsia, itsehän siemenet laitoi" - syyttely. Päötin, ettei kukaan nainen enää minua huijaisi ja meninkin sitten tekemn vasektomian ja pääsin toimenpiteeseen yllättäen aika nopeasti.

Nyt tilanne on se, että rakastuin täysille erääseen lapsettomaan naiseen ja näyttää siltä että emme voi saada yhdessä paljon toivomaamme yhteistä lasta. Olemme jo lapsettomuushoitoja yksityisellä kokeilleet ja rahaakin laitettu tähän hommaan siis paljon. Toivoisin ettette tee vasektomiaa, koska se on samalla ehkäisykeino ikuiseksi ajoiksi, toisinkuin naisille e-pillerit. Lapsettomuus on todella surullista ja kamalaa sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa yli kaiken. Minäkään en ikinä uskonut kohdalleni tällaista rakkautta osuvan.

No voi voi. Et sitten yhtään sen pitemmälle ajatellut vaan menit vasektomiaan, jotta kukaan nainen ei sinua huijaisi. Eksän kanssa et olisi halunnut lasta ja nyt sitten yhtäkkiä olet rakastunut täysillä ja haluat. Seuraavan kanssa ehkä et taas halua.

On se vaikeaa, kun ihminen ei itse tiedä, haluaako lapsia vai ei. Minä halusin yhden lapsen, olen tiennyt sen aina. Mikään rakastuminen ei olisi muuttanut asiaa, yksikään mies ei olisi kääntänyt päätäni siinä asiassa. Jos olisin lapsen jo saatuani tavannut miehen, joka haluaa kanssani lapsia, tapailumme/seurustelumme olisi päättynyt siihen, koska olisimme halunneet tulevaisuudelta liian erilaisia asioita.

ai nyt tapasit jonku jonka kanssa haluaisit lapsen mutta kävit vasektomiassa? No voi voi.

Oikeastiko miehet ovat tuollaisia tuuliviirejä, että eivät itse tiedä, haluavatko lapsia vai ei? Ei ole kovin korkea näkemys sinulla suomalaisesta miehestä.

Vierailija
275/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysellään miksi naisella ei (muka) ole mitään vastuuta. On, samalla tavalla hän on vastuussa syntyvästä lapsesta. Ja siis. Jos tilanne olisi tuo, että mies voi laillisesti perääntyä isyydestä, niin KAIKKI vastuuhan olisi viime kädessä jokaisessa tilanteessa aina naisella. Mies voisi tehdä mitä lystää. Ei sekään ole oikein.

Vierailija
276/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kyseessä ehkäisyn pettäminen lääkeyhtiöltä luvat pois.

Ja jos mukana ollut gyne tai lääkäri ehkäisyä valitsemassa niin näiltä myös. Olisi edistystä että nuo joutuisivatkin ottamaan vastuuta toiminnastaa.

Vierailija
277/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on se jos vaikka ei ole huolissaan naisen ehkäisyn "pettämisestä"

Eikö miehen kannattaisi jättää nainen, johon ei voi luottaa?

Vierailija
278/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen jättäisi oman ehkäisyn pois, kun pano Jaska kertoisi ettei tarvitse ehkäistä, kun hän kyllä on syönyt pillereitä, hänelle on tehty vasektomia?

Ei kukaan aivoilla varustettu, mutta bimboja löytyy niin naisista kuin miehistäkin.

Vierailija
279/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petettym44 kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja. Kyllä nainenkin voi laitattaa piuhat poikki, kun ajattelee, että ei koskaan halua lapsia. Jos sitten käy niin, että tapaa miehen , jonka kanssa haluaisikin lapsia, on turha enää räpiköidä kun paskat on jo hoisussa, eli ei voi saada lapsia. 

Mies voi tietenkin tehdä koko elämänsä huonoja valinoja, kuten isättömiä lapsia, kun ei halua huolehtia vahinkolapsistaan, eikä voi mennä vasektomiaan, koska joskus voi tavata naisen , jonka kanssa haluaakin lapsia( vaikka ei ole ikinä halunnut niitä lapsia, jotka on "vahingossa"(lue vastuuttomuuttaan) tähän maailmaan laittanut)

Eli kannattaa miettiä, onko kamalampaa maksella elatusmaksuja lapsista, joita ei halua, tai pakottaa nainen aborttiin, vaikka tämä ei sitä haluaisi, tai odottaa päivää, jolloin vastaan kävelee nainen jonka kanssa haluaakin lapsen mutta onkin jo teettänyt itselleen vasekstomian. 

Vierailija
280/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ei pidä harrastaa lainkaan jos ei ole valmis mahdollisiin seuraamuksiin. Seksitaudit voidaan poissulkea testein, mutta raskaus on mahdollinen AINA, vaikka ehkkäisy olisikin käytössä. Mikään ehkäisy ei ole 100 %:n varma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi