Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oikeus "abortoida" lapsi

Vierailija
28.03.2020 |

Tähän alkuun selvennän että tuolla otsikolla en tarkoita siis sitä että mies saisi päättää yksin naisen abortista. Sitä en kannata mutta asiaan.

Kun nainen tulee raskaaksi hänellä on mahdollisuus päättää pitääkö lapsen ja pakottaa miehen elatusvelvolliseksi vai tekeekö abortin/jälkiehkäisyn. Miehen on vain katseltava vierestä eikä hänellä ole edes 1% verran sananvaltaa. Päätös siis tapahtuu vain naisen ehdoilla. Mieheltä ei kysytä. Eikö tämä ole väärin?

Miehen oikeus "abortoida" lapsi

Vaihtoehdot

Kommentit (610)

Vierailija
241/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.

Joku on varmasti tarttunut tähän jo, en jaksanut lukea 11 sivua, mutta vasektomia on itse asiassa tosi paska ehkäisymenetelmä.

Mielestäni miehellä tulee olla oikeus ottaa hatkat, jos kyse on yhdenillan hommasta jossa on käytetty ehkäisyä. Parisuhteessa eri homma.

Juuri näin. Jos nainen sanoo syövänsä e-pillereitä niin pitää miehen pystyä luottamaan siihen. Jos tietoisesti ehkäisyn puutteesta lauetaa sisään niin voisi sanoa "oma moka".

Vierailija
242/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mies voi olla harrastamatta seksiä jos ei 100% varmasti ikinä halua lapsia.

Miksi näin voi sanoa miehestä muttei naisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää, että naiset vielä tämän paasaamansa tasa-arvon aikana vaativat miestä elättämään lapsen jota ei ole tahtonut, sanomalla että voi voi, seksistä nyt voi tulla raskaaksi. Naisilla on oikeuksia, miehillä velvollisuuksia.

Olen nainen, mutta en millään ilveellä pysty ajattelemaan, että voisin pakottaa toisen ihmisen sitoutumaan lapseeni ja elämääni jos hän ei ole sitä tahtonut.

Onko sinusta sitten ok, jos mies kesken kaiken sanoo, että ei haluakaan lasta vaikka on alun perin ollut sitä ihan yhdessä sopien tekemässä? Tai mies lapsen syntymän jälkeen huomaa, että perhe-elämä ei olekaan häntä varten? Voiko mielestäsi mies vain lähteä ilman mitään velvollisuuksia lapseen?

Vierailija
244/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen täytyy miettiä tämä jo siinä vaiheessa, kun harrastaa seksiä. Eli, kondomi käyttöön. Oli naisella pillerit rai ei. Ja kumin käyttö huolellisesti. ...niin, voi hajota joo, mutta aika harvoin, kun sitä ohjeiden mukaan käyttää.

Miksi ei ole oikeus olettaa naisen puhuvan totta jos tämä kertoo käyttävänsä pillereitä?

N41

koska jokainen nainen on valehtelija tässä asiassa

tehän sanotte että jokainen mies on raiskaaja koska sillä on välineet siihen.

Vierailija
245/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomi, tilapäinen vasektomia. Vastuuttoman seksin harrastaminen ei ole mikään perusoikeus

paitsi naisille?

Vierailija
246/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoisku kaikille miehille: jos et halua isäksi ja/tai maksaa elatusmaksuja 18 vuoden ajan, teetä vasektomia tai käytä kondomia huolellisesti JOKAISESSA yhdynnässä. Jos et tee kumpaakaan näistä toimista, suostut isyyteen ja lapsesi elatukseen siihen asti kun hän on täysi-ikäinen.

Joku on varmasti tarttunut tähän jo, en jaksanut lukea 11 sivua, mutta vasektomia on itse asiassa tosi paska ehkäisymenetelmä.

Mielestäni miehellä tulee olla oikeus ottaa hatkat, jos kyse on yhdenillan hommasta jossa on käytetty ehkäisyä. Parisuhteessa eri homma.

Arvaan että olet niitä joiden mielestä stealthing ei pitäisi olla rikos?

En ole. Olen vain sitä mieltä, että on epäreilua, että mikäli nainen ei aborttia tahdo tehdä paksuksi pamahdettuaan baaripanon jälkeen on mies loukussa lopunikäänsä. Mies on täysin umpikujassa tuollaisessa tilanteessa kun naisella taas on mahdollisuus päättää siitä, pyöräyttääkö hän vahinkolapsen itselleen vai ei.

Olen siis nainen, näin by the way.

Vierailija
247/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos nainen sanoo syövänsä e-pillereitä niin pitää miehen pystyä luottamaan siihen. Jos tietoisesti ehkäisyn puutteesta lauetaa sisään niin voisi sanoa "oma moka".

Mutta kun edelleekään ne pillerit eivät ole satavarmoja. Riski on pieni, mutta on kuitenkin olemassa.

Vierailija
248/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Olen vain sitä mieltä, että on epäreilua, että mikäli nainen ei aborttia tahdo tehdä paksuksi pamahdettuaan baaripanon jälkeen on mies loukussa lopunikäänsä. Mies on täysin umpikujassa tuollaisessa tilanteessa kun naisella taas on mahdollisuus päättää siitä, pyöräyttääkö hän vahinkolapsen itselleen vai ei.

Oijoi, tämähän on iso ongelma. Onneksi kaikki baarit on nyt kiinni ja toivottavasti pysyvätkin. Selvinpäin ei sekoiluja tule.

Vierailija
249/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen täytyy miettiä tämä jo siinä vaiheessa, kun harrastaa seksiä. Eli, kondomi käyttöön. Oli naisella pillerit rai ei. Ja kumin käyttö huolellisesti. ...niin, voi hajota joo, mutta aika harvoin, kun sitä ohjeiden mukaan käyttää.

Miksi ei ole oikeus olettaa naisen puhuvan totta jos tämä kertoo käyttävänsä pillereitä?

N41

koska jokainen nainen on valehtelija tässä asiassa

tehän sanotte että jokainen mies on raiskaaja koska sillä on välineet siihen.

Jokainen mies on myös valehtelija tuon lisäksi.

Vierailija
250/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ratkaisu kaikkeen tähän:

SE OSAPUOLI EHKÄISEE, JOKA EI HALUA LASTA!

Mitä tekee parisuhteelle?

nainen: jätetään kulta kumi pois, mä käytän pillereitä.

mies: en luota sinuun tarpeeksi eli en usko.

koskas paneskellaan seuraavan kerran vai löytääkö ukko kamansa jätekatokselta?

Vierailija
251/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies huolehtii ehkäisystä ja kasvattaa lapsensa, jos näitä tulee. Millainen nulkki ajattelee lapset vain kuluina?

Jokaisesta lapsesta vain pitäisi selvittää varmuudella se isä.

Tämähän naisille ei sovi

Vierailija
252/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhdyntä jokin erityinen ihmisoikeus, jota pitää saada harjoittaa vastuusta huolimatta? Musta tämä on yksinkertaista: jos nainen ja mies ovat yhdynnässä, kummankin tulee olla tietoinen siitä, että ehkäisystä huolimatta raskauden mahdollisuus on olemassa. Jos lasta ei haluta, jätetään yhdyntä tekemättä. Muutakin seksiä on. Sillä hetkellä, kun munasolun hedelmöittyy, saa alkunsa uusi ihminen, josta molemmat seksiä harrastaneet ovat vastuussa. Jos ei ole vahingon tapahtumisesta seuraavaan vastuuseen valmis, ei ole valmis yhdyntäänkään. Yhdyntä ei ole ihmisoikeus. Tällä hetkellä abortin saa liian helposti epämääräisiä sosiaalisia syihin vedoten ja hinnan maksaa puolustuskyvytön ihmisen alku kohdussa.

Vierailija
253/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ratkaisu kaikkeen tähän:

SE OSAPUOLI EHKÄISEE, JOKA EI HALUA LASTA!

Mitä tekee parisuhteelle?

nainen: jätetään kulta kumi pois, mä käytän pillereitä.

mies: en luota sinuun tarpeeksi eli en usko.

koskas paneskellaan seuraavan kerran vai löytääkö ukko kamansa jätekatokselta?

Mies voisi tuollaisen loukkaavan "en luota sinuun tarpeeksi"-höpötyksen sijaan sanoa vaikka, ettei ole valmis isäksi eikä halua ottaa riskiä siitä, että ehkäisy pettää ja siksi haluaa käyttää tuplaehkäisyä. Tuolla tavalla mies ei syytä naista epäluotettavaksi, vaan vaikuttaa vastuulliselta ja järkevältä aikuiselta.

Vierailija
254/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä pitäisi mielestäsi olla oikeus harrastaa irtoseksiä vailla mitään vastuuta?

Vierailija
255/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut exän kanssa lasta. Hänellä oli ennestään yksi lapsi. Ex söi pillereitä kun seurustelimme ja olimme keskustelleet että lasta emme tee. No jossain vaiheessa ex oli sitten päättänyt että haluaakin lapselleen sisaruksen ja jätti pillerit syömättä. On ihan avoimesti myöntänyt tämän minulle. Vastusteluista huolimatta tietenkin lapsen piti, koska se oli se hänen suunnitelmansa.

Sitten alkoi tämä "tee vasektomia, ellet halua lapsia, itsehän siemenet laitoi" - syyttely. Päötin, ettei kukaan nainen enää minua huijaisi ja meninkin sitten tekemn vasektomian ja pääsin toimenpiteeseen yllättäen aika nopeasti.

Nyt tilanne on se, että rakastuin täysille erääseen lapsettomaan naiseen ja näyttää siltä että emme voi saada yhdessä paljon toivomaamme yhteistä lasta. Olemme jo lapsettomuushoitoja yksityisellä kokeilleet ja rahaakin laitettu tähän hommaan siis paljon. Toivoisin ettette tee vasektomiaa, koska se on samalla ehkäisykeino ikuiseksi ajoiksi, toisinkuin naisille e-pillerit. Lapsettomuus on todella surullista ja kamalaa sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa yli kaiken. Minäkään en ikinä uskonut kohdalleni tällaista rakkautta osuvan.

Vierailija
256/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä pitäisi mielestäsi olla oikeus harrastaa irtoseksiä vailla mitään vastuuta?

Koska naisillakin on. 

Olen mies enkä käytä kumia irtoseksissä.

Vierailija
257/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio olkoon velvollinen elättämään " vahingossa" syntyneen lapsen, mutta samalla valtiolle oikeus poistaa vahingon aiheuttaneelta kivekset, ettei vahinko pääse uusiutumaan.

Vierailija
258/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneskellaan me miehet keskenämme, niin ei tarvitse stressata tuollaisista rääkyvistä yllätyksistä 😘

Vierailija
259/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petettym44 kirjoitti:

En halunnut exän kanssa lasta. Hänellä oli ennestään yksi lapsi. Ex söi pillereitä kun seurustelimme ja olimme keskustelleet että lasta emme tee. No jossain vaiheessa ex oli sitten päättänyt että haluaakin lapselleen sisaruksen ja jätti pillerit syömättä. On ihan avoimesti myöntänyt tämän minulle. Vastusteluista huolimatta tietenkin lapsen piti, koska se oli se hänen suunnitelmansa.

Sitten alkoi tämä "tee vasektomia, ellet halua lapsia, itsehän siemenet laitoi" - syyttely. Päötin, ettei kukaan nainen enää minua huijaisi ja meninkin sitten tekemn vasektomian ja pääsin toimenpiteeseen yllättäen aika nopeasti.

Nyt tilanne on se, että rakastuin täysille erääseen lapsettomaan naiseen ja näyttää siltä että emme voi saada yhdessä paljon toivomaamme yhteistä lasta. Olemme jo lapsettomuushoitoja yksityisellä kokeilleet ja rahaakin laitettu tähän hommaan siis paljon. Toivoisin ettette tee vasektomiaa, koska se on samalla ehkäisykeino ikuiseksi ajoiksi, toisinkuin naisille e-pillerit. Lapsettomuus on todella surullista ja kamalaa sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa yli kaiken. Minäkään en ikinä uskonut kohdalleni tällaista rakkautta osuvan.

No voi voi. Et sitten yhtään sen pitemmälle ajatellut vaan menit vasektomiaan, jotta kukaan nainen ei sinua huijaisi. Eksän kanssa et olisi halunnut lasta ja nyt sitten yhtäkkiä olet rakastunut täysillä ja haluat. Seuraavan kanssa ehkä et taas halua.

On se vaikeaa, kun ihminen ei itse tiedä, haluaako lapsia vai ei. Minä halusin yhden lapsen, olen tiennyt sen aina. Mikään rakastuminen ei olisi muuttanut asiaa, yksikään mies ei olisi kääntänyt päätäni siinä asiassa. Jos olisin lapsen jo saatuani tavannut miehen, joka haluaa kanssani lapsia, tapailumme/seurustelumme olisi päättynyt siihen, koska olisimme halunneet tulevaisuudelta liian erilaisia asioita.

Vierailija
260/610 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen nainen menee nussimaan ja sitten tappaa oman lapsensa kun ei haluakaan pitää sitä. Sairasta.

Minä, jos sattuu kohdalle. Ei se seksi ole mikään ilmaisu aikeesta hankkia lapsi, niin että se olisi mielen muuttamista kun sitä ei "haluakaan". 

Voe pyhä yksinkertaisuus, sitähän yhdyntä on, lisääntymistä varten. Ja kaikki normaalilla järjellä varustetut tietävät että ehkäisyistä huolimatta jotain voi tapahtua. Eli silloin on aiheellista ajatella että aikeet ovat nimenomaan hankkia lapsi. Seksiä voi harrastaa niinkin ettei riskiä raskautumisesta tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi