Jodelissa puhuvat että pk-seudulla hamstrataan jo alkoholia, vaikuttaisiko sinun elämään jotenkin jos sen myynti lakkaisi?
Mulla ei vaikuttaisi kyllä mitenkään kun en juuri käytä muutenkaan. Viime kesänä viimeksi ottanut yhtään mitään.
Kommentit (20)
Naapurinsetä hamstraa kondomeja ja vessapaperia.
Ei omiin tekemisiin, mutta jos kellään seudulla ei olis alkoholia, niin olis hitosti paljon hiljaisempaa ja rauhallisempaa. Etenkin toi asema-aukio olis siivompi ja rauhallisempi, ei tarttis jatkuvasti olla poliisin ja ambulanssin siellä selvittämässä litrahuulien toilailuja.
Ei vaikuttaisi muutoin kuin tiettyjen ruokien valmistamiseen.
Millä alkoholin myyntikielto voitaisiin perustella?
Ihmetyttää, jos se onnistuisi.
Kyllä se haittaisi. Haluan ottaa vähän viiniä pääsiäisenä ja muutaman drinkin vappuna. Kesällä haluan myös joskus juoda jotain, varsinkin lomalla.
Ei vaikuttais, tai positiivisesti vois vaikuttaa jos humalaiset vähenis kaduilta.. käytän ylipäätään harvoin ja silloinkin vähän alkoholia ja tällä hetkellä olen raskaana joten en toki ollenkaan.
Voisi vähän harmittaa, kun hyvä viini huuhtoo surut ja huolet. Masentuisin ehkä vähäsen jos sekin ilo vietäisiin.
Mahtaakohan kyseessä olla oikeasti lisääntynyt hamstraus vai se, että virosta ei pääse nyt hakemaan ja todellinen määrä alkaa paljastua kun se joudutaan nyt ostamaan alkosta? Jos se on aikaisemmin käyty viikonloppuna hakemassa tallinnasta ja nyt viinakset jo lopussa kun ei ole hetkeen päässyt käymään.
Ei vaikuttaisi yhtään mitenkään. Juon muutaman oluen vuodessa, muuten olen raitis.
Kyllä haittaisi. Veisi viimeisenkin ilon elämästä, kun yksin yksiössä joutuu eristyksissä kökkimään. Mutta eipä sillä niin kauan kuin hiivaa ja sokeria saa, kotiviiniä voi tehdä. Taidanpa heti laittaa 30 l satsin sankoon tulemaan, jos kerran tuollaisella uhkaillaan.
Viinipöntön ja muut kamppeet just ostin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttais, tai positiivisesti vois vaikuttaa jos humalaiset vähenis kaduilta.. käytän ylipäätään harvoin ja silloinkin vähän alkoholia ja tällä hetkellä olen raskaana joten en toki ollenkaan.
No Helsingissä ei ainakaan näy humalaisia kadulla kun ei näy selviäkään. Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla ja hyvä niin, ihmiset pysyy kotona.
Nyt on niin hyvät varastot, että voisi ryypätä vaikka loppuvuoden. Tätäkö valtiovalta ja terveysviranomaiset toivoivat?
Pakistanissa ja Afganistansisa ei myydä alkoholia, siksi siellä on rauhallista.
Viimeksi kun itse kaappiin kurkistin, siellä oli useampi litra väkeviä ja monta pulloa jotain mietoja. Viiniä on vissiin kolme tonkallista. Ei tulisi ensi viikolla eikä edes sitä seuraavalla tarvetta päästä Alkoon.
Alko aloittaa kohta automyynnin.
Jäätelöautot teipataan Alkon väreihin ja tunnari soi speedmetal versioina lähiöiden parkkipaikoilla, kun simaa saapuu!
Ei vaikuta mitenkään. Sain joululahjaksi pullon viiniä, se on vielä kaapissa. Ravintolassa olen muutaman kerran ottanut lasilliset ruoan kanssa, mutta enköhän pärjää ilmankin, eihän nyt pääse ravintolaankaan.
Vaikuttaisi töissä. Haimatulehdukset ja ruoansulatuskanavan syövät vähenisivät merkittävästi. Samoin pahoinpitelyt, tappelut ja tapaturmat.
Ei vaikuttaisi. Kotona on varsin hyvät varastot, joilla selviäisi useamman vuoden.
Ei miehellä on kiljupöntöt vaatekaapissa.