Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten äidit, kuinka ihmeessä ehditte...?

Aloittaja
28.03.2020 |

Kuinka ehditte tekemään kaikki "ylimääräiset" siivoushommat perus viikkosiivouksen lisäksi? Kuten ikkunoiden pesut, kylppärin kuuraus ja kaappien siivoaminen/pyyhkiminen pölyistä...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdikkään silloin kun lapset on minulla. Lapset on nyt 4v ja 7v. Olen todennut että jatkuva siivoaminen tässä elämänvaiheessa on hukkaan heitettyä aikaa. Ja että tulee vielä se päivä, kun nurkat on tyhjinä ja lattiat hohkaa puhtautta, niinkuin ennen lapsia. Ja että se päivä tulee nopeammin kuin tajutaankaan. Minulle se päivä tuli siinä mielessä äkkiä, että tuli ero ja lapset on osan ajasta isällään. Välillä kaipaan sitä meteliä ja sotkua, jos olen yksin monta päivää kotona putkeen ja kämppä kumisee tyhjyyttä. 

Vierailija
22/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin, ei maailma siihen kaadu. Pienten lasten vanhempien tärkein taito on osata laskea rimaa oikeissa kohdissa, niin että voi keskittyä olennaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee viikkosiivoja, vaan siivoan silloin, kun ehdin. Ylimääräisiä hommia teen, kun huvittaa. Mutta jos mun pitää valita, menenkö tallille vai imuroin, niin menen tallille.

Vierailija
24/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole yhtä siistiä kuin ennen lapsia, tavaraakin on nykyään enemmän.

Perussiistiä kuitenkin on, ja mies tekee oman osuutensa kotitöistä, ei ne ole yksin minun tehtävänä, kuten ei lastenhoitokaan.

Vierailija
25/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm? Meillä on 2 pientä lasta ja helposti on aikaa siivota. Outo kysymys.

Taitaa olla niin että "en ehdi" on oikeasti "en jaksa".

Vierailija
26/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa omituinen viesti! Ihan niin kuin siinä olisi jotain pahaa, että ei jaksa siivota. Kyllä mä ainakin mieluummin laistan siivouksesta kuin monesta muusta asiasta, esim. omat harrastukseni priorisoin, samoin monet muut omaan jaksamiseen vaikuttavat tekijät. 

Vierailija
27/28 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaan kanssa pestiin tällä viikolla ikkunat, vauva seuraili syöttötuolista samalla ja oli isänsä kanssa, kun tämä tuli töistä.

Kylppärin siivouksessa oli nelivuotias myös pari minuuttia mukana, sen jälkeen lähti leikkeihinsä ja vauva mönki olkkarissa.

Arkistokaapin järjestelin samalla, kun lapset leikki vieressä ja tänään pyyhin pölyt, kun mies imuroi, esikoinen piirteli ja vauva nukkui.

Joskus puuhailen iltaisin, kun mieskin on kotona. Mies tykkää siivota keittiötä, niin jynssää sen perusteellisemmin aina silloin tällöin. Olen siis hoitovapaalla, siksi aikaa riittää.

Vierailija
28/28 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä osittain näinkin, sillä kotoa löytyy vuoden ikäiset kaksospojat, joista kummatkin ovat hyvin huonoja nukkujia... Tosiasia on kyllä sekin, että en vaan ehdi, sillä eihän näille voi selkäänsä kääntää minuuttia pidemmäksi ajaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi