Saat tänään varmistetun Covid-19 tuloksen, montako ihmistä laitetaan karenteeriin?
Kuvitellaan että olet oireillut vaan tänään ja samantien testattu ja tulos + . Montako kontaksi viimeiset 3 vuorokautta? 15 samassa tilassa. Voit myös kertoa missä liikkuneiden pitäisi olla varuillaan/missä pitää desinfioda.
Kommentit (54)
Mulla tulisi altistuneita oma perhe: 1 aikuinen - 2 lasta. Sen lisäksi ohittanut alle metrin päästä noin 60 ihmistä 3 päivän aikana. Tyhjällä toimistolla kävin ja painelin hissit avaimen päällä mutta lähimmät ovenkahvat, printterin nappi ja kastelukannun varsi tulisi puhdistaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs minä sen voin tietää? Jos olen käynyt vaikka CM niin lasketaanko kaikki siellä käyneet asiakkaat ?
Niitähän voi olla vaikka 1000.
Zinc
15 minuuttia samassa tilassa on kriteeri. Mistään asiakkaasta joka on kaupassa käynyt, ei ole tiedotettu, se yksi Tokmanni meni kiinni kun myyjä oli sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs minä sen voin tietää? Jos olen käynyt vaikka CM niin lasketaanko kaikki siellä käyneet asiakkaat ?
Zinc
15 minuuttia samassa tilassa on kriteeri. Mistään asiakkaasta joka on kaupassa käynyt, ei ole tiedotettu, se yksi Tokmanni meni kiinni kun myyjä oli sairas.
Enhän minä sitäkään voi tietää. Montako henkeä siellä CM on sillä hetkellä ja moniko tulee 15 minuuttia minun jälkeeni siihen kassalle. (hyllyistä puhumattakaan)
Zinc
2 mun lisäksi, viisihenkinen perhe, josta 2 on koronan jo sairastanut.
Oma perhe eli 3 henkilöä. Viimeksi kävin itse kaupassa 3 viikkoa sitten. Kuulun riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kassa , joten noin 20000 ihmistä .
Notkuuko monikin asiakas siinä yli 15min?
Ainakin 3 perheenjäsentä varmasti. Jaan postia ja alueella on n. 1500 taloutta joten ehkä nekin? En tiedä mitä tekisivät.
Varmaan ainakin niiden 15, ketkä ovat aloituksen mukaan olleet samassa tilassa kanssani, olisivat ensisijaisesti altistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kassa , joten noin 20000 ihmistä .
Notkuuko monikin asiakas siinä yli 15min?
Eikö tuo 15 minuuttia tarkoita 15 minuuttia SITTEN joku potilas ollut siinä tilassa.
Eli jos kävisit kahvilla, niin kahvila olisi saastunut vielä seuraavat 15 minuuttia.
En tosin usko tuollaisiin. Olishan ne tuolit, pöydät jne. saastuneita vielä tunteja sen käynnin jälkeen.
Zinc
Lapseni, mieheni, miehen pari veljeä, tänään kaupassa seisoin kassalla tosi pitkään, kun edessä asioiva selvitteli jotain paperisotkua kassan kanssa. Eli vissiin se edessä oleva, kassa, kaksi henkilöä mun takana. Äitini tapasin ulkona 2m välillä, joten sitä ei vissiin lasketa.
10 vähintään
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 3 perheenjäsentä varmasti. Jaan postia ja alueella on n. 1500 taloutta joten ehkä nekin? En tiedä mitä tekisivät.
Meinasinkin juuri tänään hakea postit, mutta lojukoot nyt siellä sitten ainakin 9 päivää ;)
Zinc
Lähikontakteja 1 (oma mies), lisäksi yksi kauppakeikka?? Läpikäytyjä taloyhtiöitä ja toimistotiloja n.35, joissa olen "ollut kontaktissa" joka ainoaan valokatkaisijaan, ovenkahvaan, hissinnappulaan ja muuhun kosketuspintaan... ei naurata.
-siivooja
Altistuneita olisi 4, eli oman perheen jäsenet. Kenenkään kanssa en ole ollut tekemisissä, lenkillä illalla tullut vastaan ehkä alle 10 henkilöä, joiden kanssa on ohitettu toisemme mahdollisimman kaukaa.
viimeiset kolme päivää: mies ja lapsi plus kaupassa käynti eli melko moni on ollut lähettyvilläni.
Zinc