Kävin eka kertaa maskin kanssa kaupassa, pieni kunta, muilla ei maskeja
Mutta ei myöskään kukaan kytännyt tai sanonut mitään törppöä, että on vissiin pikkuhiljaa täälläkin herätty todellisuuteen. Ja hyvin oli laitettu turvavälit kaupassa, vain yksi sai laittaa hihnalle tavarat kerrallaan ja seuraavan piti odottaa merkin takana.
Laittakaa vaan rohkeasti suojaimet päähän.
Kommentit (81)
Tottahan ne maskin kanssa kulkevat ovat mielenterveyspotilaita.
Kaikki normaalit ihmiset käsittävät ettei maski suojaa tartunoilta.
Järkevä täysissä ruumiin ja mielen voimissa oleva ihminen käsittää korona-asian kokonaisuudessaan, mutta mieleltään sairaat eivät.
Vierailija kirjoitti:
No pienissä kunnissa on erittäin pieni mahdollisuus saada koronatartunta, ap.
Joten kyllä se tuntuu enemmän kuin naurettavalta mennä maskit päässä johonki pieneen paikalliseen kauppaan.
Itselläni tulisi kyllä ensimäisenä mieleen, että tuossa on joku hermoheikko hysteerikko asioimassa kaupassa.
Arvelisin myös että aivan varmasti maskin takana on joku mielenterveyspotilas.
Miten niin, yhtälailla se täällä leviää, ihmisiä on täälläkin, ja viikko sitten tuli iso satsi idiootteja tänne leviltä kuntaa saastuttamaan, että ei todellakaan ole ylireagointia. Joku levi-idiooteista oli mennyt töihinkin ilman karanteenia, ja nyt on 20 työtoveriaan pakkokaranteenissa jne jne. Ne Lapista koronaa tuoneet tekevät mitä huvittaa, käyvät kylän kaupoissakin kuin ei mitään.
Ainoa idiootti olet sinä, ja ne idiootit jotka sitä levittävät. Ihan sama kuka pitää hysteerisenä, fiksut suojautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Maskit hyödyttävät vain silloin jos olet itse sairastunut ja vältät näin tartuttamsta muita. 336
FFP3 tason maski, suojalasit ja suojakäsineet suojaavat henkilöä tartunnalta. Miksi levität valheita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä joudun aina jonoihin.
Ajattelin eilen että klo 12 aikan ihmiset ovat lounaalla. No eivät olleet. Kauppa ihan täynnä ihmisiä.
Toissapäivänä kokeilin mennä 15 aikaan, kun ajattelin että kultaryntäys tulee tunnin pari myöhemmin, niin eipä tullut. Kauppa oli ihan täynnä asiakkaita.
Tänään menen vasta kahdeksalta. Katsotana miten paljon tänään on.
Ei millään pahalla, mutta miksi käyt JOKA PÄIVÄ kaupassa?
En mielellään kehtaa raahata kamalia määriä olutta kotiini. Häpeän sellaista toimintaan.
Haen mieluummin korkeintaan neljä tölkkiä sivistyneesti.
Sitten on tuo naurettava laki 9-21.
Eli en voi mennä keskellä yötä ja hakea isompia määriä.
Joten minun on tavallaan pakko käydä joka päivä kaupassa.
Pari neljä tölkkiä. Se vie korkeintaan viisi minuuttia jos on jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Kaaren Prismassa ekaa kertaa FFP3-suojain kasvoilla. Muutama ihminen vilkaisi, mutta mitään kommentteja en kuullut paitsi parkkihallissa muutama parikymppienn poikaressu alkoi kuuluvasti tekoyskimään kun näkivät minut. Niin lapsellista (ja tuollaiset saavat vielä ajaa autoa, tuskin järki päässä ajaessakaan). Kyllä noillakin hymy hyytyy kun läheiset alkavat tippua kuin kärpäset ja kaveritkin ovat teholla.
Yksinasuva erakko etätöissä?
En ole erakko, mutta olosuhteiden vuoksi olen etätöissä, pysyn kotona ja vältän kontakteja ihmisiin. Maskia käytän pakollisilla kauppareissuilla.
Maski kannattaa laittaa vaan silloin jos kärsii nuhasta ja aivan pakko piipahtaa kaupalla, suojakäsineet myös jotka heitetään heti pois kaupan ulkopuolella. Onko paikkakunta kainuussa, juuri viikko sit puhuin veljeni kanssa joka asuu Puolangalla ettei siellä ole vielä todettu ja nyt on sit jo. Itse olen täällä koronan keskipisteessä ja voin sanoa, että pelottaa ja aivan kauheesti..joka hetki saa pelätä, että koska..kyllä meidän elämä on nyt täyttä piinaa, tytär sanoi, että heidän työpaikalleen laitetaan ensiviikolla VASTA pleksit. Myöhäistä. OLENKO huomenna jo sairas tai joku perheestä, ei tämä ole enää elämää. Jos vaikka sairaalassa makaa viikon niin sekin kaataa jo elämää aika pitkälti ja jos siitä teholle niin, en tiedä sitten miten eteenpäin muuta jaksavat. Minulla on hyvä perhe mutta ei sekään kaikkeen pysty venymään.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille pallopäille tiedoksi: niitä maskeja ei ole saanut mistään moneen viikkoon. Moni pitäisi jos olisi. Saakaa tästä nyt joku Heureka-infarkti, tyhmät.
Paskanmarjat. En ole nähnyt yhdelläkään ihmisellä näitä suojia tai edes mitään improvisoituja suojia. Edes kumihanskoja ihmisillä ei ole käsissään kaupassa, ei edes myyjillä. Ette vaan kehtaa pitää koska olette nynnyjä jotka miettii aina muiden mielipiteitä.
Maskista ei oo muualla hyötyä kuin terveydenhuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap koronaoireita vai miksi laitoit maskin? Maski ei estä koronan tarttumista sinuun.
Kas, kumpulaisen tuikkuko se siellä.
Kerropa sitten miksi terveydenhoitohenkilökunta pitää pukeutua niihin.
Vierailija kirjoitti:
Maskit hyödyttävät vain silloin jos olet itse sairastunut ja vältät näin tartuttamsta muita. 336
No kerropa sitten miksi hoitohenkilökunta ympäri maailman hoitaa koronapotilaita nimenomaan FFP3-maskit kasvoilla jos niistä ei ole mitään hyötyä? Huvikseenko he niitä käyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FFP3 tason maski, suojalasit ja suojakäsineet suojaavat henkilöä tartunnalta. Miksi levität valheita?
Monetko sellaiset olet tähän mennessä nähnyt yksityishenkilöllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille pallopäille tiedoksi: niitä maskeja ei ole saanut mistään moneen viikkoon. Moni pitäisi jos olisi. Saakaa tästä nyt joku Heureka-infarkti, tyhmät.
Paskanmarjat. En ole nähnyt yhdelläkään ihmisellä näitä suojia tai edes mitään improvisoituja suojia. Edes kumihanskoja ihmisillä ei ole käsissään kaupassa, ei edes myyjillä. Ette vaan kehtaa pitää koska olette nynnyjä jotka miettii aina muiden mielipiteitä.
Teen keikkaa välillä ruokakaupassa. Laita johtoon palautetta, että antavat meille kertakäyttöhanskat käyttöön! Kyllä me niitä mielellään pidämme, ei vaan ole tarjolla niin minkäs teet?
Vierailija kirjoitti:
Maski kannattaa laittaa vaan silloin jos kärsii nuhasta ja aivan pakko piipahtaa kaupalla, suojakäsineet myös jotka heitetään heti pois kaupan ulkopuolella. Onko paikkakunta kainuussa, juuri viikko sit puhuin veljeni kanssa joka asuu Puolangalla ettei siellä ole vielä todettu ja nyt on sit jo. Itse olen täällä koronan keskipisteessä ja voin sanoa, että pelottaa ja aivan kauheesti..joka hetki saa pelätä, että koska..kyllä meidän elämä on nyt täyttä piinaa, tytär sanoi, että heidän työpaikalleen laitetaan ensiviikolla VASTA pleksit. Myöhäistä. OLENKO huomenna jo sairas tai joku perheestä, ei tämä ole enää elämää. Jos vaikka sairaalassa makaa viikon niin sekin kaataa jo elämää aika pitkälti ja jos siitä teholle niin, en tiedä sitten miten eteenpäin muuta jaksavat. Minulla on hyvä perhe mutta ei sekään kaikkeen pysty venymään.
Ei ole Lapin lähelläkään tämä kunta.
Kyllä koronaa on jo jokakunnassa, siitä ovat himomatkaajat pitäneet hyvän huolen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap koronaoireita vai miksi laitoit maskin? Maski ei estä koronan tarttumista sinuun.
Hoitohenkilökunnalla on FFP3-luokan suojat, sinulla ei ole.
Mun mielestä joku sh puhui niistä maskeista, että joku niistä on sellainen jota ei tule antaa oireilevalle potilaalle? Toivottavasti kukaan oireileva ei sitten vahingossa käytä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon henkilökunta on suhteellisen pitkiä aikoja käsivarren mitan päässä oireilevasta potilaasta. Sinä et ole, tai et noudata saamiasi ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitohenkilökunnalla on FFP3-luokan suojat, sinulla ei ole.
Ei vuodeosastolla.
Vierailija kirjoitti:
Lässynlässyn. Kyllä se suojaa molempiin suuntiin, aivan selvä asia kun ajattelee järjellä, eikä tuudittaudu tälläiseen päiväuneen, siksi, ettei niitä riitä kaikille.
Jos teillä on hengityssuojaimia, NYT ON AIKA LAITTAA NE PÄÄHÄN KUN ASIOITTE KAUPASSA. Näin ette itse tietämättänne tartuta, eikä teihinkään tauti leviä nenän ja suun kautta.
Kunhan muistatte olla silmiänne kaivamatta kaupassa niin hyvin suojaa.
Tietenkin välimatkat aina myös pidettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa sitten miksi hoitohenkilökunta ympäri maailman hoitaa koronapotilaita nimenomaan FFP3-maskit kasvoilla jos niistä ei ole mitään hyötyä? Huvikseenko he niitä käyttävät?
Tutustu käsitteeseen viruskuorma ja mieti hoitohenkilökunnan altistusta (lähikontaktien kesto, kerrat, intensiteetti, pisarat/aerosolit, oleskelu suljetuissa tiloissa) vrt. peruspenan kauppareissu. Kokonaisaltistus on ihan eri luokkaa. Olisiko tämä helpompi hahmottaa säteilyllä?
Tuo Lounasaika on useinkin aika huono. Parempi melkein on päivällisaika noin klo 17 kun töistä päin käyvät on jo käyneet. Eilen olin kassalla 20:55 ja hyvin ehti ostaa vielä viikonlopun juomat ilman jonoja.