Miksi joku luulee että Uudeltamaalta halutaan pois
Hirveää uusimaalaisten aliarviointia, että sieltä halutaan pois. Aito stadilainen on aina aito stadilainen.
Kommentit (21)
Kummasti niitä kuitenkin "rajalta" käännytetään takaisin.
En halua pois Uudeltamaalta, mutta haluan pois Helsingistä. Ahdistava on nykyään.
Liikenne Uudeltamaalta koskee kotiseuduilleen palaavia maalaisia.
Kovasti sieltä vaan oli kiire tartuttamaan koko Suomi Lappia myöten.
Mä olen uusimaalainen, mutta en mikään stadilainen, kun asun Vantaalla. En mä ainakaan ymmärrä, miksi mun pitäisi välittää tuosta eristyksestä. Ei mulla ole missään vaiheessa tullut hinkua pois. Kaikki palvelut on tarjolla ja lisäksi luontoa. Ei ole toistaiseksi mitään kaaosta tai ruumiskasoja näkynyt, eikä mua mitenkään pelota täällä olla.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti sieltä vaan oli kiire tartuttamaan koko Suomi Lappia myöten.
Niin, kaupungissa asuvat maalaiset.
Ei kukaan mitään luule.
Vaan tuo on tosiasia.
Pitkät autoletkat useissa kuvissa ja yksityisten ihmisten videoissa osoittivat, että ihmiset suorastaan pakenivat Helsingistä ja Uudeltamaalta muihin maisemiin.
Vierailija kirjoitti:
Landet lähtivät himaan
Kotiseutu ns. kutsui.
Minä olen ns. junantuoma, päälle 30 vuotta Espoossa asunut. Lähden täältä tuhkakupissa, en muuten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mitään luule.
Vaan tuo on tosiasia.
Pitkät autoletkat useissa kuvissa ja yksityisten ihmisten videoissa osoittivat, että ihmiset suorastaan pakenivat Helsingistä ja Uudeltamaalta muihin maisemiin.
Maalaiset lähtivät sukulaistensa luo.
Suurkn osa pk-seutulaisista on ja pysyy täällä.
Faktahan on se, että esimerkiksi nämä koronapaikat kuten Lauttasaari ja Viikki ovat täynnä ulkopaikkakuntalaisia ”pyrkyreitä”.
Vaikia sannoo.
Jos ulkomaanmatkoja ei lasketa, olen Uudenmaan ulkopuolella käynyt viimeiseen kymmeneen vuoteen ehkä viisi kertaa, nekin työreissuja.
Miksi kävisin, eihän siellä ole mitään sen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on se, että esimerkiksi nämä koronapaikat kuten Lauttasaari ja Viikki ovat täynnä ulkopaikkakuntalaisia ”pyrkyreitä”.
Mistä näkee pk-seudun koronapaikat?
Olen käynyt tänä vuonna kerran Uudemaan ulkopuolella ja olin rajan toisella puoella kaiken kaikkiaan 3 tuntia. Viime vuonna taisin oleskella Suomessa Uudenmaan ulkopuolella viisi kertaa. Ei ole tullut mieleenkään lähteä täältä minnekään - varsinkaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näkee pk-seudun koronapaikat?
Lehdissä aiemmin uutisoitiin. Itse asukkaat toki olivat valmiita karanteeniin ennen kuin päämiehet sitä määräsivät. Mutta alueena suosittuja ulkopaikkakuntalaisten keskuudessa.
Aidolla stadilaisella ei kyllä ole tarvetta heitellä tuollaisia kommentteja.
Ilman uutiskuvia olisin varmaan itsekin lähtenyt katsomaan, että se raja on tosiaan kiinni ja Turkulaiset jäivät pohjois-suomen ongelmaksi.
"Aito stadilainen on aina aito stadilainen."
Mitä stadilaisuus mielestäsi on?
Miksi sinun pitää vähätellä muun Suomen kansalaisia?
Juuri sitaattikommentin vuoksi olen aina vierastanut mokomaa tyhjäpäisyyttä, enkä ole havainnut "aidossa stadilaisuudessa" mitään ylpeilyn aihetta.
No kova liikenne sieltä aina on poispäin jostain syystä...