Miksei nykynuorilla ole niin tarkkaa seukkaako naisen vai miehen kanssa?
Onko sukupuolirajat hälvenemässä? Eihän tätä edellisillä sukupolvilla ole samassa mittakaavassa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Se on tiedetty jo vuosikymmeniä, että valtaosa ihmisistä on jossain määrin biseksuaaleja. Stigmojen hävitessä on luonnollista että entistä useampi pitää itseään vähemmän heterona ja toimii sen mukaisesti. Mutta tuo on myös totta mitä sanot, että sukupuoli on myös menettämässä ylipäätään merkitystään.
Mutta biologisestihan suurimman osan on pakko olla vain heteroita.
Vierailija kirjoitti:
Se on tiedetty jo vuosikymmeniä, että valtaosa ihmisistä on jossain määrin biseksuaaleja. Stigmojen hävitessä on luonnollista että entistä useampi pitää itseään vähemmän heterona ja toimii sen mukaisesti. Mutta tuo on myös totta mitä sanot, että sukupuoli on myös menettämässä ylipäätään merkitystään.
Kyllä se heterous pysyy yleisimpänä seksuaalisena suuntautumisena ympäri maailmaa. Nuorten kokeilunhalukkuus ei ole mitään uutta, mutta siihen se useimmilla jää. Tällä hetkellä vielä monet haluavat olla osa sateenkaariporukkaa. Kirjaimia lisäillään jatkuvasti, jotta ryhmä kattaa yhä enemmän ihmisiä. Onko kukaan kunnolla perillä mitä kaikkea ryhmään jo kuuluu. LGBTTQQIAAP+++???? Sukupuoli ei menetä merkitystään, vaikka ajan hengessä moni sitä yrittääkin väittää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen sitten pitäisi olla niin tarkkaa? Eikö se ole kaikkien kannalta huomattavasti parempi vaihtoehto, että kaksi toisiaan rakastavaa ja yhdessä viihtyvää ihmistä löytävät toisensa sukupuolesta riippumatta? Kyllä noita onnettomia ja toksisia heteroparisuhteita on jo nähty ihan riittämiin, vanhemmilla sukupolvilla eritoten. Hyvä parisuhde ei muodostu siitä, että sen osapuolet ovat mies ja nainen.
Olen samaa mieltä kanssasi.
terv. uskovainen kristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen sitten pitäisi olla niin tarkkaa? Eikö se ole kaikkien kannalta huomattavasti parempi vaihtoehto, että kaksi toisiaan rakastavaa ja yhdessä viihtyvää ihmistä löytävät toisensa sukupuolesta riippumatta? Kyllä noita onnettomia ja toksisia heteroparisuhteita on jo nähty ihan riittämiin, vanhemmilla sukupolvilla eritoten. Hyvä parisuhde ei muodostu siitä, että sen osapuolet ovat mies ja nainen.
Tämä! Ihanan raikasta ajattelua. Mutta miksi ihmiset niin helposti vastustavat sitä?
Koska on olemassa seksuaalisia suuntauksia, ja kumppanin sukupuoli vaikuttaa myös siihen tunteeko vetovoimaa vai ei. Kaikki eivät ole mitään panseksuaaleja, jotka ihastuvat "sukupuoli-identiteetteihin".
Itse panseksuaalina en ainakaan ihastu identiteettiin lainausmerkeillä tai ilman, vaan ihmiseen. Kiinnostukseni herättää se, mitä löytyy korvien välistä - ei niinkään se, mitä löytyy jalkojen välistä.
Vierailija kirjoitti:
Lähisuhdeväkivaltaa tapahtuu myös sateenkaariperheissä ja samaa sukupuolta olevien parisuhteissa. Tutkimukset ovat osoittaneet, että nais- ja miesparien suhteissa tapahtuva väkivalta on yhtä yleistä kuin eri sukupuolta olevien parien kohdalla. Samaa sukupuolta olevien kumppanien väliseen väkivaltaan liittyy omia erityispiirteitään: avun hakemisen ja poliisille ilmoittamisen kynnys voi olla tavallista korkeampi.
https://blogi.thl.fi/sateenkaariperheiden-auttaminen-ja-lahisuhdevakiva…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ihanan raikasta ajattelua. Mutta miksi ihmiset niin helposti vastustavat sitä?
Koska on olemassa seksuaalisia suuntauksia, ja kumppanin sukupuoli vaikuttaa myös siihen tunteeko vetovoimaa vai ei. Kaikki eivät ole mitään panseksuaaleja, jotka ihastuvat "sukupuoli-identiteetteihin".
Itse panseksuaalina en ainakaan ihastu identiteettiin lainausmerkeillä tai ilman, vaan ihmiseen. Kiinnostukseni herättää se, mitä löytyy korvien välistä - ei niinkään se, mitä löytyy jalkojen välistä.
Biologinen sukupuoli tulee aina olemaan heteroilla, lesboilla ja homoilla merkittävä tekijä, mutta se ei tarkoita sitä, että heidän suhteensa olisivat yhtään sen pinnallisempia kuin sinunkaan. On nimittäin ikävä ylimielinen maku tuossa panseksuaalien tavanomaisessa "me välitetään korvien välistä eikä genitaaleista" jargonissa. Uskotko muka oikeasti, että heterot, homot ja lesbot eivät välitä siitä, mitä heidän kumppaninsa korvien välissä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi.
terv. uskovainen kristitty
Mä olen eri mieltä sun kanssa. Fyysinen vetovoima on myös parisuhteessa tärkeää muun yhteensopivuuden lisäksi.
Terv. hengittävä ihminen
Nuoremmilla sukupolvilla seksi ja seukkaaminen yleensä on harventunut, joten heille ei taida kelvata kumpikaan sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Harva ihminen ryhtyy parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa jolla ei yhteisiä intressejä ole ollenkaan. Se että et halua seksiä alkutreffeillä ei meinaa että sinulla on nyt jokin uusi hieno seksuaalisuus meneillään.
Koska nykyään tytölläkin voi olla qulli ja pojalla pilllu.
Tai sitten voi olla molemmat kusivehkeet tai olla olematta kumpaakaan.
Toinen voi olla vaikka pastasiiviläkierrespagjettiseksuaali ja se on tosi cool.
Siksi sillä sukupuolella ei ole väliä, koska mahdollisuudet ovat rajattomat.
Vaikeinta nykypäivänä on olla heteromies peniksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologinen sukupuoli tulee aina olemaan heteroilla, lesboilla ja homoilla merkittävä tekijä, mutta se ei tarkoita sitä, että heidän suhteensa olisivat yhtään sen pinnallisempia kuin sinunkaan. On nimittäin ikävä ylimielinen maku tuossa panseksuaalien tavanomaisessa "me välitetään korvien välistä eikä genitaaleista" jargonissa. Uskotko muka oikeasti, että heterot, homot ja lesbot eivät välitä siitä, mitä heidän kumppaninsa korvien välissä liikkuu?
Luit nyt rivien välistä jotain, mitä siellä ei ole. En missään nimessä usko tai kuvittele, etteikö korvien väli merkkaisi hetero- tai homoseksuaaleille yhtä lailla. Pointtini oli vastata tuohon väitteeseen identiteettiin ihastumisesta - sen ohessa sitten täsmensin, mihin oma kiinnostukseni kohdistuu. Panseksuaalille kun on oikeasti yhdentekevää, mitkä vehkeet sieltä housuista löytyy tai on löytymättä, karkeasti ilmaistuna kaikki käy. :D Omalla kohdallani tämä ei tosin niinkään laajenna tarjontaa (toisin kuin herkästi kuvittelisi), koska kohtaan harmillisen harvoin ihmisiä, jotka herättäisivät kiinnostukseni.
T. 27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ihminen ryhtyy parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa jolla ei yhteisiä intressejä ole ollenkaan. Se että et halua seksiä alkutreffeillä ei meinaa että sinulla on nyt jokin uusi hieno seksuaalisuus meneillään.
Tässäkin tuli väärinkäsitys. Toki olen kiinnostunut myös seksistä, eikä mulla ole mitään sitä vastaan alkuvaiheessakaan - koeajetaanhan autokin. Mulle ei vain yksinkertaisesti ole merkitystä sillä, millaiset värkit löytyvät ihmiseltä, jonka kanssa sitä päädyn harrastamaan.
Panseksuaalisuudesta kieltämättä on tullut viime vuosina jonkinasteinen muotitermi, mutta se kuvaa parhaiten sitä, mitä olen kokenut olevani niin kauan kuin muistan. Näin pian neljääkymppiä käyvänä en kuitenkaan koe, että kohdallani olisi kyse "uudesta hienosta seksuaalisuudesta", vaikka termi onkin tullut valtaväestölle tutuksi vasta viime aikoina.
T. Se sama 27
AP:n huoli on vuosikymmenten tasa-arvohömpötyksen lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin tuli väärinkäsitys. Toki olen kiinnostunut myös seksistä, eikä mulla ole mitään sitä vastaan alkuvaiheessakaan - koeajetaanhan autokin. Mulle ei vain yksinkertaisesti ole merkitystä sillä, millaiset värkit löytyvät ihmiseltä, jonka kanssa sitä päädyn harrastamaan.
Panseksuaalisuudesta kieltämättä on tullut viime vuosina jonkinasteinen muotitermi, mutta se kuvaa parhaiten sitä, mitä olen kokenut olevani niin kauan kuin muistan. Näin pian neljääkymppiä käyvänä en kuitenkaan koe, että kohdallani olisi kyse "uudesta hienosta seksuaalisuudesta", vaikka termi onkin tullut valtaväestölle tutuksi vasta viime aikoina.
T. Se sama 27
Jos jatkuvasti tulee muille ihmisille väärinkäsityksiä sanomisistasi, niin ehkä kannattaa miettiä, mitä oikein sanoo ja miten.
Vierailija kirjoitti:
No on se minulle. En toisaalta ole täysin varma minkä ikäisistä puhut, alan jo -99 syntyneenä olemaan ”vanha” tai en ainakaan mikään nuori enää ole? Naiset viehättää ulkoisesti mua enemmän, kiihotun jopa enemmän naisista kuin miehistä, mutta pllusta en pidä ollenkaan. Munaa sen sijaan rakastan. En myöskään ole koskaan pystynyt ihastumaan naiseen, rakastun vain miehiin.
N20
No ei susta kyllä vanhaa saa tekemälläkään, tosi nuori olet ellet sitten pikkulapsiin vertaa?
Tuosta naisista viehättymisestä sen verran, että ehkä olet vain esteetikko?
Minä rakastan kauniita naisia ja seksikkäitä naisia, vaikka olen ihan ”täyshetero” nainen.
Nuorempana (alle 25v) en edes kiihottunut miesvartalosta ja näin miehissä juurikin vain sen ”munan” ja komeat kasvot, mutta tuossa 25+ tapahtui jotain ja aloin tosissaan himoita miesvartaloa ja ylipäätään isompi osa miehistä alkoi viehättää.
Parikymppisenä olin tosi nirso ja pidin naisvartaloa miesvartaloa seksikkäämpänä, mutta nykyisin koen nimenomaan miesvartalon seksikkäänä ja naisvartalon enemmän esteettisenä.:)
Naiskauneutta voi ihailla ilman mitään lesbo- tai bi-vibojakin.
Ikä luultavasti selkeyttää sinulle näitä mieltymyksiäsi ja alat nauttia miehistä vähän myöhemmin. Harva 20v on seksuaalisesti kovin kehittynyt, se tulee iän myötä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Niin entäs se lisääntyminen??
Ehkä universumi pitää luonnosta huolen näin, että lisääntyminen vähenee luontevasti homoseksuaalisten suhteiden myötä.:)
Maailmassa on liikaa ihmisiä ja liian vähän rakkautta.
Kyllä suurin osa naisista tuntuu olevan biseksuaaleja. Hankalaa löytää hyvää naista kun joutuu kilpailemaan sekä miesten että naisten kanssa.