Ruokakaupoista tilaaminen ei ole kyllä hintansa väärti
En ole ennen tilannut markettien verkkokaupoista mitään, mutta nyt meidän riskiryhmäperhe yrittää välttää marketteja, joten tehtiin tilaus. Mutta tämä kokemus oli aikamoinen pettymys. Puolet tavaroista puuttui tilauksesta, ilman edes mitään selitystä, miksi näin on. Alkaa mennä jo aika huolestuttavaksi, jos muka kissanruokakin on kaupasta loppu?! Miksi tavarat ovat verkossa tilattavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan? En tajua.
Ärsyttää siksi, että muutenkaan ei ylimääräistä rahaa ole - ei tästä ilosta todellakaan olisi kannattanut montaa euroa pulittaa, kun joutuu sitten toisesta kaupasta hakemaan puuttuvat tavarat kuitenkin. En uskalla enää toisesta kaupasta tilata, ettei käy parhaimmillaan samalla tavalla sielläkin.
V*tuttaa.
Kommentit (76)
Jos tuote on loppu verkkokaupasta tilattaessa, se on loppu myös sieltä kaupasta.
Olen käyttänyt kotiintuontipalvelua pari vuotta ja olen tosi tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuotteet haetaan sieltä samasta kaupan hyllystä kuin sinäkin haet.
Tuotteita on voinut olla sillä hetkellä kun olet tilauksen tehnyt, mutta loppunut ennen kuin tilaus on kerätty.
Onhan se tylsää, ettei saa mitä tilaa, mutta tätä ei käytännössä pysty toteuttamaan muuten.
Ymmärrän nyt toki, että se toimii noin. Jotenkin vain luulin, että ruuan verkkokauppa toimisi siinä missä muidenkin liikkeiden verkkokaupat, eli että ostettu tuote korvamerkitään varastosta ostajalle. En usko esimerkiksi yhdenkään huonekaluliikkeen toimivan niin, että ostan verkkokaupan kautta sängyn, ja kun menen paikalle pakettiauton kanssa, sänky onkin tunti sitten myyty jollekin muulle.
Ja mitenhän tämä käytännössä toteutettaisiin? Kassalla sanottaisiin, että voi hitsit sentään, mun pitää ottaa nää Latzit nyt sulta pois, kun nää on myyty verkosta ensi viikon tilaukseen?
Verkkokauppa verkkokaupan varastolla on ihan eri asia. Jos samasta varastosta ladotaan tavaraa kivijalkaankin, näin voi käydä.
Harvemmin kuitenkaan käy, tämä ruuanostobuumi tuli kaupalle täysin puskista, eikä siihen pystytty siksi varustautumaan. Esim. juhlapyhiin osataan varautua. Yhtenä iltapäivänä alkaneeseen epärationaaliseen hamstraukseen ei kukaan pysty valmistautumaan.
Huono asiakaskokemus, tietysti. Sille ei voi nyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei olisi ikinä varaa tilata kotiin ruokaa. Se ruokalöähetyshän maksaisi enenmmän, kuin ostokseni. Ei minulla kyllä ole varaa edes käydä K-kaupoissa, jotka jo ilman tilaamistakin on sikakalliita. Lidl ja S-kauppojen viimeinen tunti on köyhän ainoat mahdollisuudet ostaa ruokaa. Nettitilaukset ei ole köyhiä varten.
Mietin itsekin samaa, kun tänään kaupassa oli yllättävän paljon köyhälistöä. Ehkä parempi väki suosii nettitilauksia?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote on loppu verkkokaupasta tilattaessa, se on loppu myös sieltä kaupasta.
Mutta kun tässä tapauksessa tuote oli saatavilla tilattaessa, ja sitten sitä ei enää riittänytkään toimittaessa.
Ihmettelen vähän, miten moni käsittää väärin harmitukseni. En minä tässä kiukuttele, että miksi marketin hyllyillä ei ole tavaroita juuri minua varten, yhyy. Mutta luulin verkkokaupan kautta saavan sen mikä on tilattavissa. Jotenkin absurdia että kannattaa ennemmin tilata jostain verkkokauppa.comista kissanruuat ja Kärkkäiseltä tms. pesuaineet, jotta saa ne tavarat, joiden kerrotaan olevan saatavilla.
Ymmärrän totta kai, että tätä systeemiä ei ole suunniteltu tällaista kysyntää varten. Ihmettelen vain vähän, miksei systeemiä ole alunperinkin suunniteltu niin, että tilatut tuotteet korvamerkitään varastosta ostajille. Eihän siinä olisi mitään vaikeaa ja ihmeellistä. Kuten yksi kirjoittaja aiemmassa viestissä sanoikin, järjestelmä tietää kyllä, paljonko mitäkin tavaraa on missäkin kaupassa.
Harmi kuulla ap:n huonoista kokemuksista. Kiitos kuitenkin, että jaoit ne ja laita palautetta sekä julkinen arvostelu, jos mahdollista, kaupalle. Muuten ei mikään koskaan muutu eikä parane.
Naurettavaa ja ärsyttävää seurata, miten nämä duopoliisit S ja K kilvan kehuvat katteetta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteita on voinut olla sillä hetkellä kun olet tilauksen tehnyt, mutta loppunut ennen kuin tilaus on kerätty.
Onhan se tylsää, ettei saa mitä tilaa, mutta tätä ei käytännössä pysty toteuttamaan muuten.
Ymmärrän nyt toki, että se toimii noin. Jotenkin vain luulin, että ruuan verkkokauppa toimisi siinä missä muidenkin liikkeiden verkkokaupat, eli että ostettu tuote korvamerkitään varastosta ostajalle. En usko esimerkiksi yhdenkään huonekaluliikkeen toimivan niin, että ostan verkkokaupan kautta sängyn, ja kun menen paikalle pakettiauton kanssa, sänky onkin tunti sitten myyty jollekin muulle.
Ja mitenhän tämä käytännössä toteutettaisiin? Kassalla sanottaisiin, että voi hitsit sentään, mun pitää ottaa nää Latzit nyt sulta pois, kun nää on myyty verkosta ensi viikon tilaukseen?
Verkkokauppa verkkokaupan varastolla on ihan eri asia. Jos samasta varastosta ladotaan tavaraa kivijalkaankin, näin voi käydä.
Harvemmin kuitenkaan käy, tämä ruuanostobuumi tuli kaupalle täysin puskista, eikä siihen pystytty siksi varustautumaan. Esim. juhlapyhiin osataan varautua. Yhtenä iltapäivänä alkaneeseen epärationaaliseen hamstraukseen ei kukaan pysty valmistautumaan.
No katsos, tuossa se pointti onkin. Käsitin koko ruuan verkkokaupan ihan väärin. En tiennyt, että ne minun ostamani tavarat jäävät sinne hyllylle muiden ostettaviksi. Luulin, että ostaessani ja tilausvahvistuksen saadessani teen sopimuksen siitä, että minä ostan ne, ja että ne ovat minulle varattuina varastossa, eikä hyllyllä tyyliin first come, first served.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että PUOLET tavaroista puuttui, kun ruokakaupoissakin sitä tavaraa on ihan normaalisti hyllyssä
Kyllä, puolet. Hämmästelin kyllä itsekin, miten esim. tuikitavallinen kissanruokamerkki voi olla loppu. Kaipa ihmiset hamstraa sitten jo niitäkin.
Pari viikkoa sitten kun rupes olemaan juttua että hyllyt tyhjenee niin meidän s marketissa nuorekho mies hamstrasi kissanruokaa kärryllisen. Sanoi että itse voi vaikka nähdä vähän nälkää jos niin huonosti käy mutta kaverin ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt K-kaupan kotiinkuljetusta jo pitkään, ennen tätä virusjuttua.
Olen aina ollut tyytyväinen palveluun. Tilauksessa voi rastittaa saako jonkin tietyn tuotteen korvata toisella tuotteella vai ei. Itse olen sallinut tuotteiden korvaamisen toisella.
Kyllähän palvelu maksaa tietenkin, mutta siinähän myyjä kerääkin tuotteet vie ne kassalle ja pakkaa ja kuljettaa asiakkaalle sisään keittiöön asti.
Olen valmis maksamaan tuosta, se helpottaa minun arkeani tosi paljon.
Se ei ole kauppiaan syy, jos jokin tuote tänä korona-aikana on tilapäisesti loppunut kaupasta.
Ja paras valikoima ja palvelu löytyy todellakin K-ryhmän kaupoista, ainakin meidän perheelle.
K-kauppaa minäkin käytin.
Ymmärrän kyllä, ettei ole kauppiaan syy, jos tavaroista on pulaa. En mene kauppaan rähjäämään, että miksi vessapaperihyllynne ovat tyhjänä, hävetkää. En vain oikein ymmärrä, miksi verkkokaupasta tavarat ovat ostettavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan. Sitä en tajua.
Tämä nyt oli pettymys, koska mitoitin ostokseni niin, ettei tarvitsisi ainakaan pariin viikkoon ostaa mitään. Kympin maksoin kernaasti siitä, ettei tarvitsisi riskiryhmäläisenä mennä itse suhailemaan kauppaan. Mutta nyt sitten täytyykin, joten olisi sille kympille ollut parempaakin käyttöä.
Kyseessä ei ole verkkokauppa vaan ruoan kotiinkuljetuspalvelu. Jos tavarat on hyllystä loppu, niin ei ole mahdollista tuoda niitä kotiisi.
Eri
K-ruoka.fi väittää kyllä heti etusivulla olevansa VERKKOKAUPPA.
Tietääkö tosiaan verkkokaupan järjestelmä onko tuotetta? Minä käytän foodieta ihan kauppalistan suunnitteluun, ja kyllä minusta siellä on aina samat tuotteet jotka kuuluvat kaupan valikoimaan, mutta kaupasta niitä ei välttämättä löydykään.
Ja jotain tuotetta olen kyllä katsonut että ei ole koskaan, eikä löydy edes hyllystä paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö tosiaan verkkokaupan järjestelmä onko tuotetta? Minä käytän foodieta ihan kauppalistan suunnitteluun, ja kyllä minusta siellä on aina samat tuotteet jotka kuuluvat kaupan valikoimaan, mutta kaupasta niitä ei välttämättä löydykään.
Ja jotain tuotetta olen kyllä katsonut että ei ole koskaan, eikä löydy edes hyllystä paikkaa.
En tiedä, tietääkö verkkokauppa, mutta kaupan oma järjestelmä kyllä tietää. Tuntuu kummalliselta, ettei verkkokauppaa ole liitetty siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tässä tapauksessa tuote oli saatavilla tilattaessa, ja sitten sitä ei enää riittänytkään toimittaessa.
Ihmettelen vähän, miten moni käsittää väärin harmitukseni. En minä tässä kiukuttele, että miksi marketin hyllyillä ei ole tavaroita juuri minua varten, yhyy. Mutta luulin verkkokaupan kautta saavan sen mikä on tilattavissa. Jotenkin absurdia että kannattaa ennemmin tilata jostain verkkokauppa.comista kissanruuat ja Kärkkäiseltä tms. pesuaineet, jotta saa ne tavarat, joiden kerrotaan olevan saatavilla.
Ymmärrän totta kai, että tätä systeemiä ei ole suunniteltu tällaista kysyntää varten. Ihmettelen vain vähän, miksei systeemiä ole alunperinkin suunniteltu niin, että tilatut tuotteet korvamerkitään varastosta ostajille. Eihän siinä olisi mitään vaikeaa ja ihmeellistä. Kuten yksi kirjoittaja aiemmassa viestissä sanoikin, järjestelmä tietää kyllä, paljonko mitäkin tavaraa on missäkin kaupassa.
Koska tilaaja ei ole vielä maksanut niistä yhtään mitään. Tämä poikkeaa siis verkkokaupoista juuri sen vuoksi, että verkkokaupoissa tilatut tuotteet maksetaan samantien, mutta näissä kotiinkuljetuspalveluissa vasta sitten, kun tilatut tuotteet on toimitettu. Ja koska näitä tilauksia voi muuttaa mielin määrin ennen toimituspäivää, ei yhdenkään kaupan kannata pitää "varattuna" tuotetta, jota ei ole vielä maksettu ja jota ei välttämättä lopulta edes tilatakaan vaan viime tipassa poistetaan tilauksesta. Kauppa siis laittaa tuotteet hyllyyn eikä säilö niitä missään takahuoneessa siihen asti, kunnes ostaja lopulta päättää, ostaako ko tuotteen vai ei.
Aika nirso kissa.
Mitä se sit syö jos tuo yksi tuote lopetetaan kokonaan?
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsos, tuossa se pointti onkin. Käsitin koko ruuan verkkokaupan ihan väärin. En tiennyt, että ne minun ostamani tavarat jäävät sinne hyllylle muiden ostettaviksi. Luulin, että ostaessani ja tilausvahvistuksen saadessani teen sopimuksen siitä, että minä ostan ne, ja että ne ovat minulle varattuina varastossa, eikä hyllyllä tyyliin first come, first served.
Luulit väärin. Sinä kun voit vielä viime tipassa perua vaikka koko tilauksesi tai poistaa ja lisätä tilaukseesi tuotteita. Et siis ole sitoutunut ostamaan niitä ennenkuin vasta siinä vaiheessa, kun tilausta ei voi enää muuttaa. Eli toimitusta edeltävänä iltana tai toimituspäivän aamuna riippuen kellonajasta, milloin toimitus tuodaan.
Joo, katselin alkuviikosta hintoja niin lähiprismassa (alle 5 km) kotiinkuljetuksen hinta (s-etukortittomille) oli 25 (!!!!!) euroa... jäi tilaamatta. Läheisessä (500 m) k-kaupassa oli 12-13 euroa, joten sieltä voisi tilata, mutta opiskelijana kirpaisee. En viitsisi nuhaisena kuitenkaan mennä, mutta onneksi vielä ei tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulit väärin. Sinä kun voit vielä viime tipassa perua vaikka koko tilauksesi tai poistaa ja lisätä tilaukseesi tuotteita. Et siis ole sitoutunut ostamaan niitä ennenkuin vasta siinä vaiheessa, kun tilausta ei voi enää muuttaa. Eli toimitusta edeltävänä iltana tai toimituspäivän aamuna riippuen kellonajasta, milloin toimitus tuodaan.
Amazonillakin voi perua, ja silti tuotteet varattu 🤷
Pienellä kotipaikkakunnallani on kaksi ruokakauppaa. Toisesta en tiedä, mutta toisessa ei ole kotikuljetusta, mutta voivat kerätä tuotteet valmiiksi haettavaksi kaupasta. Se maksaa 10 euroa, vaikka ostaisi vain tölkin maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amazonillakin voi perua, ja silti tuotteet varattu 🤷
Amazonilta en ole koskaan tilannut mitään, joten en tunne sen toimintaa. Mutta mulla on esim yksi tilaus K-kauppaan ja toimituspäivä 6.4. Ymmärrän oikein hyvin - ja jopa toivon niin - että tilaukseeni nyt lisäämiäni kurkkuja, tomaatteja ja ruukkubasilikaa ei vielä nyt laiteta mihinkään takahuoneeseen odottelemaan vaan että ne kerätään laatikoihin vasta 6.4.
Maksumuurin takana, mutta Kauppalehti kirjoitti aiheesta eilen.
Jättiruuhka tukkii ruoan verkkokaupat – "Tämä on mennyt ihan mahdottomaksi"
Kesko avaa kymmenen uutta verkkokauppaa viikossa. S-ryhmässä apua tuo Herkun verkkomyynnin pika-avaus.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jattiruuhka-tukkii-ruoan-verkkokaupa…