Miksi tien päällä ei saa kunnollista ruokaa?
Ja tietenkin tarkoitan huoltsikoita ym. Mikä siinä on, että jonnekin hyvään ruokapaikkaan ajetaan kauempaakin, mutta huoltoasemilla ei ole tarjolla kuin kuivaa ylihintaista känttyä ja muovitussämpylää.
Kommentit (22)
Riippuu mitä kunnollisella tarkoittaa. Itse olen vegaani ja olen huomannut että monilla ABC-asemilla ei ole lainkaan vegaaniruokaa ja jos on, niin se on rasvainen sämpylä, jonka välissä yksi salaatinlehti ja paprikansuikale, sen sijaan jos siinä kyljessä on S-kauppa niin sieltä voi sitten ostaa vegaanileivän.
Miksi menet huoltsikoille etkä oikeisiin ruokapaikkoihin? Ellei ole ihan korvessa niin kymmenen kilometrin säteellä varmasti löytyy joku kunnon ruokapaikka.
Kyllä aakkosten lounaalla jotenkin pärjää.
Kolmen kirjaimen kuppilassa saa yhden tähteen sapuskaa - siksi siskoseni siksi...
Ei tien päällä kiinnosta lähteä etsimään ruokapaikkoja. Ihmettelen vaan miksei panosteta.
Söin ABC:llä viime viikolla tosi hyvän jättikatkarapupastan ja toisen kerran kanahalloumisalaatin lounaaksi. Maukkaita olivat. Jos valitsette listalta jonkun pekonihampurilaisen ranskalaisilla, eikös se ole oma valintanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tien päällä kiinnosta lähteä etsimään ruokapaikkoja. Ihmettelen vaan miksei panosteta.
Google maps. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google löytää puolestasi siis. Onhan noita kylttejäkin muihinkin.
Kyllä löytyy. Ellei aja jääräpäisesti vain päätiellä ja hyväksy vain tienvarsihuoltsikoita.
Pohjoisempana löytyy 3 kebulaa valtatien varressa 10 km säteellä.
Yhdessä on suuri mainoskyltti tien varressa, jossa lukee yksinkertaisesti:Tule syömään!
Meidän suunnalla Neste-asemien keittiö on aivan eri luokkaa kuin ABC:llä ja peittoaa seudun lounasravintolat mennen tullen. Keittiössä on selvästi sekä taito että resurssit kunnossa, ja suolaakin on uskallettu käyttää.
Ota eväät, jos ei tarjonta kelpaa.
Suunnista Michelinin karttojen avulla. Yleensä ne kolmen tähden ravintolat on ihan kelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä kunnollisella tarkoittaa. Itse olen vegaani ja olen huomannut että monilla ABC-asemilla ei ole lainkaan vegaaniruokaa ja jos on, niin se on rasvainen sämpylä, jonka välissä yksi salaatinlehti ja paprikansuikale, sen sijaan jos siinä kyljessä on S-kauppa niin sieltä voi sitten ostaa vegaanileivän.
Onhan niissä kala-annoksia ja salaatteja lihattomillekkin.
Road Kill Cafe ei petä koskaan! Oma trangia tms.on hyvä olla mukana, ei toki välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Suunnista Michelinin karttojen avulla. Yleensä ne kolmen tähden ravintolat on ihan kelvollisia.
Liian suosittu tapa, kun pitää pari kuukautta ennen tilata, että saa edes pöydän. Minä oon yrittännä.
Tykkään syödä reissussa niitä stereotyyppisiä huoltiswieninleikkeitä ja kermaperunoita. Koko hommassa on jotain mukavan nostalgista.
Ja ruokailun nopeus on prio #1, enegiaa tankkiin ja matka jatkuu. Ei mulla ole intoa puolimatkassa munia pitkän kaavan mukaan.
Eikö noita ollut juuri niissä idyllisissä huoltoasemissa joiden perään jotkut sitten itkee ja lainehtivat vessat ja rankka tupakansavu takavuosina?
Koska se hyvä ruokapaikka on noin 3 km päässä huoltoasemasta, jostain syystä sinne asti tuntuu olevan hankala ajaa. Eli valitsette huoltsikan ravintolan sijaan, harmi.