Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakaupoista tilaaminen ei ole kyllä hintansa väärti

Vierailija
27.03.2020 |

En ole ennen tilannut markettien verkkokaupoista mitään, mutta nyt meidän riskiryhmäperhe yrittää välttää marketteja, joten tehtiin tilaus. Mutta tämä kokemus oli aikamoinen pettymys. Puolet tavaroista puuttui tilauksesta, ilman edes mitään selitystä, miksi näin on. Alkaa mennä jo aika huolestuttavaksi, jos muka kissanruokakin on kaupasta loppu?! Miksi tavarat ovat verkossa tilattavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan? En tajua.

Ärsyttää siksi, että muutenkaan ei ylimääräistä rahaa ole - ei tästä ilosta todellakaan olisi kannattanut montaa euroa pulittaa, kun joutuu sitten toisesta kaupasta hakemaan puuttuvat tavarat kuitenkin. En uskalla enää toisesta kaupasta tilata, ettei käy parhaimmillaan samalla tavalla sielläkin.

V*tuttaa.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nirso kissa.

Mitä se sit syö jos tuo yksi tuote lopetetaan kokonaan?

Ei mulla muuta.

Ap:n kissan nirsoudesta ei ollut mainintaa, mutta meillä on nirso kissa.

Valitettavasti tuolle kelpaa hyvin harva ruoka ja sitä yhtä jota syö parhaiten, saa yhä huonommin lähikaupoista, joten netistä on tilattu.

Sitten jos tuota ei enää saa niin saa varmaankin pärjätä kuivaraksuilla tai kuolla nälkään.

Mitään kastikeruokia on turha edes tarjota, niin monet kerrat on yritetty.

Kissat nyt vaan ovat joskus hankalia tapauksia.

Vierailija
42/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tuotteet haetaan sieltä samasta kaupan hyllystä kuin sinäkin haet.

Tuotteita on voinut olla sillä hetkellä kun olet tilauksen tehnyt, mutta loppunut ennen kuin tilaus on kerätty.

Onhan se tylsää, ettei saa mitä tilaa, mutta tätä ei käytännössä pysty toteuttamaan muuten.

Ymmärrän nyt toki, että se toimii noin. Jotenkin vain luulin, että ruuan verkkokauppa toimisi siinä missä muidenkin liikkeiden verkkokaupat, eli että ostettu tuote korvamerkitään varastosta ostajalle. En usko esimerkiksi yhdenkään huonekaluliikkeen toimivan niin, että ostan verkkokaupan kautta sängyn, ja kun menen paikalle pakettiauton kanssa, sänky onkin tunti sitten myyty jollekin muulle.

Ja mitenhän tämä käytännössä toteutettaisiin? Kassalla sanottaisiin, että voi hitsit sentään, mun pitää ottaa nää Latzit nyt sulta pois, kun nää on myyty verkosta ensi viikon tilaukseen?

Verkkokauppa verkkokaupan varastolla on ihan eri asia. Jos samasta varastosta ladotaan tavaraa kivijalkaankin, näin voi käydä.

Harvemmin kuitenkaan käy, tämä ruuanostobuumi tuli kaupalle täysin puskista, eikä siihen pystytty siksi varustautumaan. Esim. juhlapyhiin osataan varautua. Yhtenä iltapäivänä alkaneeseen epärationaaliseen hamstraukseen ei kukaan pysty valmistautumaan.

Huono asiakaskokemus, tietysti. Sille ei voi nyt mitään.

No katsos, tuossa se pointti onkin. Käsitin koko ruuan verkkokaupan ihan väärin. En tiennyt, että ne minun ostamani tavarat jäävät sinne hyllylle muiden ostettaviksi. Luulin, että ostaessani ja tilausvahvistuksen saadessani teen sopimuksen siitä, että minä ostan ne, ja että ne ovat minulle varattuina varastossa, eikä hyllyllä tyyliin first come, first served.

Luulit väärin. Sinä kun voit vielä viime tipassa perua vaikka koko tilauksesi tai poistaa ja lisätä tilaukseesi tuotteita. Et siis ole sitoutunut ostamaan niitä ennenkuin vasta siinä vaiheessa, kun tilausta ei voi enää muuttaa. Eli toimitusta edeltävänä iltana tai toimituspäivän aamuna riippuen kellonajasta, milloin toimitus tuodaan. 

Amazonillakin voi perua, ja silti tuotteet varattu 🤷

Amazonilta en ole koskaan tilannut mitään, joten en tunne sen toimintaa. Mutta mulla on esim yksi tilaus K-kauppaan ja toimituspäivä 6.4. Ymmärrän oikein hyvin - ja jopa toivon niin - että tilaukseeni nyt lisäämiäni kurkkuja, tomaatteja ja ruukkubasilikaa ei vielä nyt laiteta mihinkään takahuoneeseen odottelemaan vaan että ne kerätään laatikoihin vasta 6.4. 

No jotenkin minulla oli sellainen virheellinen mielikuva marketeista, että tietävät esimerkiksi, kuinka paljon basilikaa ja tomaatteja on 6.4. mennessä tilattu, ja osaavat siitä sitten varata ostajille. Toki joskus tulee toimitusvaikeuksia ja virheellisiä inventaarioita, kuten verkkokaupoissakin tulee. Mutta verkkokaupat eivät sentään lähde siitä oletuksesta, että  hällä väliä jos myydään eioota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaillahan löytyy näiltä markettiketjuilta erillisiä verkkokauppavarastoja, eli kaikkia tilauksia ei poimita normaalien kauppojen hyllyiltä.

Suomessakin varmasti onnistuisi mutta ei vielä taida kannattaa kun käyttäjiä verrattain vähän. Toki kalliit toimituskulut eivät houkuta pienempiä määriä tilaavia asiakkaiksi.

Vierailija
44/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita on voinut olla sillä hetkellä kun olet tilauksen tehnyt, mutta loppunut ennen kuin tilaus on kerätty.

Onhan se tylsää, ettei saa mitä tilaa, mutta tätä ei käytännössä pysty toteuttamaan muuten.

Ymmärrän nyt toki, että se toimii noin. Jotenkin vain luulin, että ruuan verkkokauppa toimisi siinä missä muidenkin liikkeiden verkkokaupat, eli että ostettu tuote korvamerkitään varastosta ostajalle. En usko esimerkiksi yhdenkään huonekaluliikkeen toimivan niin, että ostan verkkokaupan kautta sängyn, ja kun menen paikalle pakettiauton kanssa, sänky onkin tunti sitten myyty jollekin muulle.

Ja mitenhän tämä käytännössä toteutettaisiin? Kassalla sanottaisiin, että voi hitsit sentään, mun pitää ottaa nää Latzit nyt sulta pois, kun nää on myyty verkosta ensi viikon tilaukseen?

Verkkokauppa verkkokaupan varastolla on ihan eri asia. Jos samasta varastosta ladotaan tavaraa kivijalkaankin, näin voi käydä.

Harvemmin kuitenkaan käy, tämä ruuanostobuumi tuli kaupalle täysin puskista, eikä siihen pystytty siksi varustautumaan. Esim. juhlapyhiin osataan varautua. Yhtenä iltapäivänä alkaneeseen epärationaaliseen hamstraukseen ei kukaan pysty valmistautumaan.

No katsos, tuossa se pointti onkin. Käsitin koko ruuan verkkokaupan ihan väärin. En tiennyt, että ne minun ostamani tavarat jäävät sinne hyllylle muiden ostettaviksi. Luulin, että ostaessani ja tilausvahvistuksen saadessani teen sopimuksen siitä, että minä ostan ne, ja että ne ovat minulle varattuina varastossa, eikä hyllyllä tyyliin first come, first served.

Luulit väärin. Sinä kun voit vielä viime tipassa perua vaikka koko tilauksesi tai poistaa ja lisätä tilaukseesi tuotteita. Et siis ole sitoutunut ostamaan niitä ennenkuin vasta siinä vaiheessa, kun tilausta ei voi enää muuttaa. Eli toimitusta edeltävänä iltana tai toimituspäivän aamuna riippuen kellonajasta, milloin toimitus tuodaan. 

Mutta noinhan verkkokauppa yleensäkin toimii? Ostaja voi perua kaupan ennenkuin tilaus on lähetetty, ja sen jälkeen yleensä voi vielä palauttaa sen. Oletan, että näissä ruuan verkkokaupoissa ei sentään palautusoikeutta ole. Jos tilaus peruuntuu ennen lähetyspäivää, tavara palautuu myyntiin. Mikä tässä niin vaikea olisi toteuttaa? Ehkä kannattaisi tehdä tilauksesta sitovampi ja veloittaa maksu jo tilausta tehdessä.

Vierailija
45/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nirso kissa.

Mitä se sit syö jos tuo yksi tuote lopetetaan kokonaan?

Ei mulla muuta.

Ei se ole nirso vaan huonomahainen. Kissan ripulointia ja oksentelua ei ole mitenkään mieltäylentävää katsella.

Vierailija
46/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katoin että meillä jotkut kaupat ottaa 4,90 keräilystä 10,00 kotiinkuljetuksesta = 14,90€. Jos kerran viikossa käyttää niin 60€kk ja 720€ v. Mun mielestä se on kallista, sillä rahalla ostaa jo monta kärryllistä ruokaa ja taloustarvikkeita vuodessa. En myöskään tiedä miten köyhillä eläkeläisillä olisi tähän varaa, vai maksaako fatta? Epäilyttää vielä lisäksi että keräävätkö kaiken huonoilla päiväyksillä, ettei tule hävikkiä 🙄

Oletko koskaan miettinyt mistä niitä köyhiä tulee? Onko jokainen köyhä ihan ilman omaa syytä? Vai olisiko niin että osa on itse vaikuttanut siihen asiaan? Ei koulu maittanut, aina mentiin sieltä mistä aita on matalin, koskaan ei mietitty tulevaisuutta päivää pidemälle, eli ei säästetty? Tai ensin tehtii lapset ja sitten todettiin että "ei sovitakaan yhteen" ja kas, näin muodostui sankari yksinhuoltaja.

Vierailija
47/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amazonilta en ole koskaan tilannut mitään, joten en tunne sen toimintaa. Mutta mulla on esim yksi tilaus K-kauppaan ja toimituspäivä 6.4. Ymmärrän oikein hyvin - ja jopa toivon niin - että tilaukseeni nyt lisäämiäni kurkkuja, tomaatteja ja ruukkubasilikaa ei vielä nyt laiteta mihinkään takahuoneeseen odottelemaan vaan että ne kerätään laatikoihin vasta 6.4. 

No jotenkin minulla oli sellainen virheellinen mielikuva marketeista, että tietävät esimerkiksi, kuinka paljon basilikaa ja tomaatteja on 6.4. mennessä tilattu, ja osaavat siitä sitten varata ostajille. Toki joskus tulee toimitusvaikeuksia ja virheellisiä inventaarioita, kuten verkkokaupoissakin tulee. Mutta verkkokaupat eivät sentään lähde siitä oletuksesta, että  hällä väliä jos myydään eioota.

Ei ole mitään järkeä tilata basilikaa ja tomaatteja pelkän tilauksen perusteella, koska tilaaja ei välttämättä ostakaan niitä vaan poistaa ne tilauksestaan edellisenä iltana. Silloin kauppaan tulee liikaa tomaatteja ja basilikaa. Mä olin laittanut ensi maanantain tilaukseeni 8 kpl erilaisia koiranmakkaroita. Äsken tarkistin tilaustani ja totesin, että mä en tarvitsekaan ensi viikoksi kuin 3 koiranmakkaraa. Olin laittanut tilaukseen myös 3 litraa maitoa, mutta tämän viikon kokemuksen perusteella tiesin, että 3 litraa onkin liian vähän ja äsken muutin lukumäärän viideksi. 

Näissä ei ole ollut aiemmin mitään ongelmaa, koska suurin osa suomalaisista on käynyt kaupasta ostamassa haluamansa eivätkä ole hamstranneet mitään. Netistä tilaavien lukumäärä on ollut muihin asiakkaisiin nähden varsin pieni. Nyt tilanne on muuttunut ja nettiasiakkaiden määrä kasvanut räjähdysmäisesti. Koska jokainen nettitilaaja voi muutella tilaustaan ihan miten haluaa, kauppias ei voi tilata tehtyjen tilausten mukaan, koska silloin syntyisi paljon hävikkiä, kun ihmiset vaihtavatkin tuotteita toisiin, lisäävät tuotteita ja poistavat tuotteita tilauksestaan. 

Jotta tuo sun ymmärtämäsi tapa toimisi, nettitilausta ei saisi muuttaa enää sen jälkeen, kun kauppias tekee tukusta tilauksen. Nyt sitä saa muuttaa mahdollisesti vielä toimituspäivän aamuun asti eikä kauppias enää siihen hätään saa lisää tavaraa mistään. 

Mä kuitenkin ymmärrän ihan hyvin harmistuksen, pari viikkoa sitten mun tilauksestani puuttui vessapaperi ja talouspaperi. Arvaat varmasti, miksi :D 

Vierailija
48/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko merkinnyt kaikkien tuotteiden kohdalle, että tilaamasi tuotteen saa korvata jollain muulla? 

En, koska en halunnut korvaavia tuotteita. Esimerkiksi tuon kissanruuan kohdalla vain yksi ruoka käy kissani mahalle.

Sellainen tarina tällä kertaa.  

Vierailija
49/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt K-kaupan kotiinkuljetusta jo pitkään, ennen tätä virusjuttua.

Olen aina ollut tyytyväinen palveluun.  Tilauksessa voi rastittaa saako jonkin tietyn tuotteen korvata toisella tuotteella vai ei.  Itse olen sallinut tuotteiden korvaamisen toisella.

Kyllähän palvelu maksaa tietenkin, mutta siinähän myyjä kerääkin tuotteet vie ne kassalle ja pakkaa ja kuljettaa asiakkaalle sisään keittiöön asti.

Olen valmis maksamaan tuosta, se helpottaa minun arkeani tosi paljon.

Se ei ole kauppiaan syy, jos jokin tuote tänä korona-aikana on tilapäisesti loppunut kaupasta.

Ja paras valikoima ja palvelu löytyy todellakin K-ryhmän kaupoista, ainakin meidän perheelle.

K-kauppaa minäkin käytin.

Ymmärrän kyllä, ettei ole kauppiaan syy, jos tavaroista on pulaa. En mene kauppaan rähjäämään, että miksi vessapaperihyllynne ovat tyhjänä, hävetkää. En vain oikein ymmärrä, miksi verkkokaupasta tavarat ovat ostettavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan. Sitä en tajua.

Tämä nyt oli pettymys, koska mitoitin ostokseni niin, ettei tarvitsisi ainakaan pariin viikkoon ostaa mitään. Kympin maksoin kernaasti siitä, ettei tarvitsisi riskiryhmäläisenä mennä itse suhailemaan kauppaan. Mutta nyt sitten täytyykin, joten olisi sille kympille ollut parempaakin käyttöä.

On tuossa systeemissä selvästi jotain vikaa. Kaupan kassajärjestelmä tietää paljonko mitäkin tuotetta kaupassa on. Toki jokin tuote saattaa loppua tilauksen ja keräilyn välissä, mutta ei niin monelle tuotteelle voi sattua. Selvästi kaupan järjestelmä antaa tilata tuotteita, joita ei ole. Saa tuon järjestelmän toimivallakin tavalla rakennettua. Esim Verkkokauppa.comista tilatessa tietää onko tuotetta saatavissa ja, jos ei ole, milloin ennustetaan olevan saatavana.

Ruokakaupassa voi helposti kymmenen ihmistä käydä hakemassa parin minuutin sisällä esim. sitä lempi-kissanruokamerkkiä esim. 3 pakettia kukin asiakas. Tälläsinä aikoina voi jokin tuote loppua ihan silmissä niiden tilaajienkin hämmästykseksi.

Vierailija
50/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä tilata basilikaa ja tomaatteja pelkän tilauksen perusteella, koska tilaaja ei välttämättä ostakaan niitä vaan poistaa ne tilauksestaan edellisenä iltana. Silloin kauppaan tulee liikaa tomaatteja ja basilikaa. Mä olin laittanut ensi maanantain tilaukseeni 8 kpl erilaisia koiranmakkaroita. Äsken tarkistin tilaustani ja totesin, että mä en tarvitsekaan ensi viikoksi kuin 3 koiranmakkaraa. Olin laittanut tilaukseen myös 3 litraa maitoa, mutta tämän viikon kokemuksen perusteella tiesin, että 3 litraa onkin liian vähän ja äsken muutin lukumäärän viideksi. 

Näissä ei ole ollut aiemmin mitään ongelmaa, koska suurin osa suomalaisista on käynyt kaupasta ostamassa haluamansa eivätkä ole hamstranneet mitään. Netistä tilaavien lukumäärä on ollut muihin asiakkaisiin nähden varsin pieni. Nyt tilanne on muuttunut ja nettiasiakkaiden määrä kasvanut räjähdysmäisesti. Koska jokainen nettitilaaja voi muutella tilaustaan ihan miten haluaa, kauppias ei voi tilata tehtyjen tilausten mukaan, koska silloin syntyisi paljon hävikkiä, kun ihmiset vaihtavatkin tuotteita toisiin, lisäävät tuotteita ja poistavat tuotteita tilauksestaan. 

Jotta tuo sun ymmärtämäsi tapa toimisi, nettitilausta ei saisi muuttaa enää sen jälkeen, kun kauppias tekee tukusta tilauksen. Nyt sitä saa muuttaa mahdollisesti vielä toimituspäivän aamuun asti eikä kauppias enää siihen hätään saa lisää tavaraa mistään. 

Mä kuitenkin ymmärrän ihan hyvin harmistuksen, pari viikkoa sitten mun tilauksestani puuttui vessapaperi ja talouspaperi. Arvaat varmasti, miksi :D 

Ymmärrän kyllä. Tosin en ajatellut niin, että verkkotilaajille tilattaisiin erikseen tukusta tavaraa, vaan niin, että siitä kauppaan odotettavissa olevasta kuormasta varattaisiin tuotteet tilaajille.

Minun puolestani saisi olla niinkin, ettei tilausta saa enää perua, kun se on lyöty lukkoon. Mutta olen varmaan yksin tässä asiassa.

Noh, pitää vain hyväksyä se, että tästä lähin kannattaa uskaltautua sinne markettiin hamstraamaan kuukauden tavarat kerralla. Enhän minä tässä menettänyt kuin kympin, joten ei kovin suuri tappio. Mutta kukkarolleni ei kyllä kävisi säännöllisesti tilata maksullista toimituspalvelua viikon päähän, jos siihen mennessä tavarat onkin jo myyty loppuun ja tilaus olikin turha. Vähän liian arpapeliä minun makuuni.

Vierailija
51/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kyllä mitä sillä on ja hinnat.  Ei kannata taloudelliseti kun kaikki tavarat olivat noin 3 kertaa kalliimpia kuin meidän lähikauppa,  siis lähin on Lidl ja 400 metrin päässä  S- marekt. Nämä kaksi kauppaa saa riittää, ihan parhaat ovat  tässä lähellä.  Jos menee aamulla aikaisin on hiljaista ja vain  auki vain riskiryhmälle.   Pysyy bujetissa,   turha tuhlata vaikka rahaa onkin. Pitäkää te muut kauppiaat pystyssä.

Vierailija
52/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei koskaan itsessä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katoin että meillä jotkut kaupat ottaa 4,90 keräilystä 10,00 kotiinkuljetuksesta = 14,90€. Jos kerran viikossa käyttää niin 60€kk ja 720€ v. Mun mielestä se on kallista, sillä rahalla ostaa jo monta kärryllistä ruokaa ja taloustarvikkeita vuodessa. En myöskään tiedä miten köyhillä eläkeläisillä olisi tähän varaa, vai maksaako fatta? Epäilyttää vielä lisäksi että keräävätkö kaiken huonoilla päiväyksillä, ettei tule hävikkiä 🙄

Oletko koskaan miettinyt mistä niitä köyhiä tulee? Onko jokainen köyhä ihan ilman omaa syytä? Vai olisiko niin että osa on itse vaikuttanut siihen asiaan? Ei koulu maittanut, aina mentiin sieltä mistä aita on matalin, koskaan ei mietitty tulevaisuutta päivää pidemälle, eli ei säästetty? Tai ensin tehtii lapset ja sitten todettiin että "ei sovitakaan yhteen" ja kas, näin muodostui sankari yksinhuoltaja.

No nyt en ihan ymmärrä. Olen opiskelija, joten voi olettaa, että koulu maittaa ainakin jollain tasolla ja tulevaisuuttakin on mietitty. Lapsiakaan ei ole. Ja jos aiot seuraavaksi valittaa, miten opiskelijat asuvat vain hinnakkaissa yksiöissä blabla, niin valitettavasti sekään ei pidä paikkansa: asun solussa ja vuokra on vähän päälle 200e että ei siitäkään kauheasti mennä halvemmaksi. Siltikään ei huvita maksaa 10-20 euroa siitä, että ruoka tuodaan alle kilometrin päästä kotiovelle.

Vierailija
53/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yleensä ole ollut mitään puutteita tai korkeintaan yksi puute (K-ryhmässä).

Ehkä nykyinen tilanne on hankala ja aiheuttaa puutteita?

Viikko sitten (19.3.) tuodusta 300e tilauksesta puuttui 100e verran, eli tilauksen loppusumma oli vain 200e.

Kaikki puuttuvat olivat lihaa, paperia, kuivatuotteita. Tilaus tehtiin isosta CM.

Kyllä puutteita tänä päivänä on, ennen puuttui korkeintaan pari tuotetta per tilaus.

Vierailija
54/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä ei olekaan se juju, vaan Koronan välttely. Maksoi mitä maksoi.

Vierailija
55/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä. Tosin en ajatellut niin, että verkkotilaajille tilattaisiin erikseen tukusta tavaraa, vaan niin, että siitä kauppaan odotettavissa olevasta kuormasta varattaisiin tuotteet tilaajille.

Minun puolestani saisi olla niinkin, ettei tilausta saa enää perua, kun se on lyöty lukkoon. Mutta olen varmaan yksin tässä asiassa.

Noh, pitää vain hyväksyä se, että tästä lähin kannattaa uskaltautua sinne markettiin hamstraamaan kuukauden tavarat kerralla. Enhän minä tässä menettänyt kuin kympin, joten ei kovin suuri tappio. Mutta kukkarolleni ei kyllä kävisi säännöllisesti tilata maksullista toimituspalvelua viikon päähän, jos siihen mennessä tavarat onkin jo myyty loppuun ja tilaus olikin turha. Vähän liian arpapeliä minun makuuni.

Kaupat eivät osanneet varautua tähän tilanteeseen. Mutta tiedän, että esim joissain Prismoissa seuraavan päivän kuljetusajat avautuvat tilattavaksi keskiyöllä. Eli ei voi tehdä tilauksia etukäteen ja siten muutella niitä. Hankalaa vaan niille, jotka nukkuvat öisin. 

Mä olen tosiaan tilannut jo niin pitkään (kohta kaksi vuotta), että systeemi on mulle tuttu. Vaikka vessapapereiden hamstraus yllätti minutkin.  Ja lähimmässä Cittarissa bussilla käyminen maksaisi mulle jokatapauksessa 8 €, joten 1,90€ enemmän ei ole paljon. Sitäpaitsi en saisi bussilla edes tuotua viikon ruokaostoksia, joten olisi pakko tulla takaisin taksilla. Silloin hinta olisikin jo paljon enemmän kuin 9,90 €. Mulle tämä tulee siis halvemmaksi kuin käydä kerran viikossa itse Cittarissa.

Vierailija
56/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt K-kaupan kotiinkuljetusta jo pitkään, ennen tätä virusjuttua.

Olen aina ollut tyytyväinen palveluun.  Tilauksessa voi rastittaa saako jonkin tietyn tuotteen korvata toisella tuotteella vai ei.  Itse olen sallinut tuotteiden korvaamisen toisella.

Kyllähän palvelu maksaa tietenkin, mutta siinähän myyjä kerääkin tuotteet vie ne kassalle ja pakkaa ja kuljettaa asiakkaalle sisään keittiöön asti.

Olen valmis maksamaan tuosta, se helpottaa minun arkeani tosi paljon.

Se ei ole kauppiaan syy, jos jokin tuote tänä korona-aikana on tilapäisesti loppunut kaupasta.

Ja paras valikoima ja palvelu löytyy todellakin K-ryhmän kaupoista, ainakin meidän perheelle.

K-kauppaa minäkin käytin.

Ymmärrän kyllä, ettei ole kauppiaan syy, jos tavaroista on pulaa. En mene kauppaan rähjäämään, että miksi vessapaperihyllynne ovat tyhjänä, hävetkää. En vain oikein ymmärrä, miksi verkkokaupasta tavarat ovat ostettavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan. Sitä en tajua.

Tämä nyt oli pettymys, koska mitoitin ostokseni niin, ettei tarvitsisi ainakaan pariin viikkoon ostaa mitään. Kympin maksoin kernaasti siitä, ettei tarvitsisi riskiryhmäläisenä mennä itse suhailemaan kauppaan. Mutta nyt sitten täytyykin, joten olisi sille kympille ollut parempaakin käyttöä.

On tuossa systeemissä selvästi jotain vikaa. Kaupan kassajärjestelmä tietää paljonko mitäkin tuotetta kaupassa on. Toki jokin tuote saattaa loppua tilauksen ja keräilyn välissä, mutta ei niin monelle tuotteelle voi sattua. Selvästi kaupan järjestelmä antaa tilata tuotteita, joita ei ole. Saa tuon järjestelmän toimivallakin tavalla rakennettua. Esim Verkkokauppa.comista tilatessa tietää onko tuotetta saatavissa ja, jos ei ole, milloin ennustetaan olevan saatavana.

Jos se viimeinen kissanruokapurkki on jonkun ostoskorissa siellä kaupassa vaikka, niin mistäs ihmeestä kukaan sitä tietäisi. Sehän rekisteröityy vasta, kun se maksetaan.

Vierailija
57/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yleensä ole ollut mitään puutteita tai korkeintaan yksi puute (K-ryhmässä).

Ehkä nykyinen tilanne on hankala ja aiheuttaa puutteita?

Viikko sitten (19.3.) tuodusta 300e tilauksesta puuttui 100e verran, eli tilauksen loppusumma oli vain 200e.

Kaikki puuttuvat olivat lihaa, paperia, kuivatuotteita. Tilaus tehtiin isosta CM.

Kyllä puutteita tänä päivänä on, ennen puuttui korkeintaan pari tuotetta per tilaus.

Mulla puuttui 14.3. tilauksesta vessapaperi, kissanhiekka ja jauheliha (noin 120 € tilaus). Muuten tuli kaikki. 23.3. tilauksesta ei puuttunut mitään, 8 tuotetta oli korvattu toisella (noin 300 € tilaus). Citymarket myös. 

Vierailija
58/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on köyhien ongelmat

Miten tämä on köyhien ongalma, jos satojen eurojen ostoista puuttuu iso osa. 

Jos on niin rikas, että "sisäkkö" hoitaa ostokset niin ei sekään saa niitä tuotteita ja ne tuotteet puuttuu edelleenkin sun ruokapäydästä. Eli on ongelma on kaikkien - myös sinun.

Vierailija
59/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä ulinaa. Mistäköhän johtuu ettei verkkokaupan kautta saa kaikkia tuotteita tässä tilanteessa? Laittakaa mahdollisuus korvata tuotteet niin tulee tavaraa.

Vierailija
60/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuote on loppu verkkokaupasta tilattaessa, se on loppu myös sieltä kaupasta.

Mutta kun tässä tapauksessa tuote oli saatavilla tilattaessa, ja sitten sitä ei enää riittänytkään toimittaessa.

Ihmettelen vähän, miten moni käsittää väärin harmitukseni. En minä tässä kiukuttele, että miksi marketin hyllyillä ei ole tavaroita juuri minua varten, yhyy. Mutta luulin verkkokaupan kautta saavan sen mikä on tilattavissa. Jotenkin absurdia että kannattaa ennemmin tilata jostain verkkokauppa.comista kissanruuat ja Kärkkäiseltä tms. pesuaineet, jotta saa ne tavarat, joiden kerrotaan olevan saatavilla.

Ymmärrän totta kai, että tätä systeemiä ei ole suunniteltu tällaista kysyntää varten. Ihmettelen vain vähän, miksei systeemiä ole alunperinkin suunniteltu niin, että tilatut tuotteet korvamerkitään varastosta ostajille. Eihän siinä olisi mitään vaikeaa ja ihmeellistä. Kuten yksi kirjoittaja aiemmassa viestissä sanoikin, järjestelmä tietää kyllä, paljonko mitäkin tavaraa on missäkin kaupassa.

Koska tilaaja ei ole vielä maksanut niistä yhtään mitään. Tämä poikkeaa siis verkkokaupoista juuri sen vuoksi, että verkkokaupoissa tilatut tuotteet maksetaan samantien, mutta näissä kotiinkuljetuspalveluissa vasta sitten, kun tilatut tuotteet on toimitettu. Ja koska näitä tilauksia voi muuttaa mielin määrin ennen toimituspäivää, ei yhdenkään kaupan kannata pitää "varattuna" tuotetta, jota ei ole vielä maksettu ja jota ei välttämättä lopulta edes tilatakaan vaan viime tipassa poistetaan tilauksesta. Kauppa siis laittaa tuotteet hyllyyn eikä säilö niitä missään takahuoneessa siihen asti, kunnes ostaja lopulta päättää, ostaako ko tuotteen vai ei. 

Ainakin meidän ruokakaupassa tilaus maksetaan HETI TILATTAESSA. Silti tuotteita ei välttämättä ole, vaikka ne on jo maksettu.