Ärsyttävin murresana?
Kommentit (1115)
U kirjain puuttuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U -vammaiset jyväskyläläiset.
Aarinko (aurinko)
Aato (auto)
Aastralia (Australia)
Aalanko (Aulanko)
Naalakko (naulakko)
Naala (naula)
Naavo (Nauvo)
Raama (Rauma)20 vuoteen nauranut näin paljon ! Kiitos tästä 🤣😭
Savon murretta on. Ja Australia on Aastraalia.
kaikki Kummeli tyyliset tampereenmurrehokemat on ihan sikaärsyttäviä. Jos joku sanoo vaikka että "jumakauta juu nääs päivää", mä alan kirkumaan!
Ehkä se johtuu siitä että oon itte savolainen.
Nykyään on pienikorvaisten egyptiläisten ässä ärrä vikaisten uusia heimo miehittänyt Suomen lähiöitä.Sanoista puuttuu Ä R S Ö joskus g ja c k g myös aivan outoa.Miten s ääntyy grl ja r gee. Ä lausutaan Aa.
Paras vitsi oli se Tampere vitsi Rane puiston penkillä ja Turku vitsit.Pitää osata nauraa itselleen.Porilaisista ei kai paljon vitsejä ole.Huumorintajuttomia on eniten pääkaupungissa.Ruotsista tulee sana tori torg.
Lahtelaiset ojentavat nykyään muita sanomalla olevansa Lahest. 1920-luvulla syntynyt äitini kertoi aina olevansa kotoisin Lahdesta. Vanhan murteen mukaanhan paikalliset ovat Hollolan Lahlesta.
Mistä näitä tsadilaisia on yht'äkkiä Suomeen tullut?
Yksi jääkiekkoilija takavuosina aloitti lauseensa aina: "totanoiniiku". Oli ilmeisesti saanut opastusta, kun alkoi myöhemmin puhua normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Kankoonpää, voi vee kun ärsyttää, ja tämä kuultuna tamperelaiselta.
Eikös se lausuta Kankaanpäässä Kankoonpee? Hämäläismurteiden aluetta sekin, vaikka sijaitsee Satakunnan pohjoisrajalla.
Minusta on kivoja nämä paikalliset erot. Täällä hesassa on nyt sitten vielä toi slangierikoisuus joka muuttuu koko ajan. Eteläsuomalaista yleiskieltähön me emönimmäkseen puhutaan mutta sitä on hauska rikastaa slangilla - sillä 70-luvum slangilla joka itselle on tarttunut. Nuoret ei ymmärrä siitä paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsytti nuorena kainuulaisten tapa aloittaa lause "ka", esim. "ka empä tiiä". Nykyään vain naurattaa.
Ja ”van”. Minusta ihana. Van enpä tuota tiijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä
On ihan suomen sana, mutta tuo väärinkäyttö merkityksessä "kuka" on jokin käsittämätön murrevitsaus.
Kekä niin sanoo?
Niin sannoo oululainen.
Ei aavistustakaan.
t. Ylä-Savolainen