Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen yleistunnetila sinulla nyt? Oletko surullinen? Alistunut? Muuta?

Vierailija
26.03.2020 |

Millaisella koronamielellä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus, en ole erityisen iloinen tai alakuloinen. Olen hieman tylsistynyt, mikä näkyy jo siinä että jaksoin vastata tähän. Korona ei paljoa hetkauta.

Vierailija
2/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä fiilis. On kevät, aurinko paistaa, voi tehdä töitä kotona. Kuuntelen musaa, teen työtä josta pidän. Elän stressittömästi ja terveellisesti.

En pelkää ja näyttää siltä että koko virus-hössötys on ihan ankka, senhän näkee parin viikon sisällä.

Vierailija
4/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energinen. Se että saa tehdä töitä kotoa käsin ja sosiaaliset kontaktit ovat minimissä tuo kaltaiselleni introvertille valtavasti lisää virtaa. Olen siivonnut koko huoneiston, pessyt ikkunat ja käynyt pitkillä kävelyillä, samalla kun olen tehnyt töitä tehokkaammin kuin normaalisti.

Vierailija
5/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, mies riskiryhmää

V*tuttaa, ei voi mennä mökille kerrankin aikaisin kun sää ja lumitilanne sen sallisivat

Ahdistaa , ihan noin yleensä

Vierailija
6/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt. Työpäivä takana jo loppuviikko onneksi, huomisen jälkeen pääsee lepäämään.

Vierailija
7/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt ahdistus

Vierailija
8/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, lämmin päivä.

9/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistuksen surumielinen. Viihdyn kotona ja hiljaisuudessa, mutta tykkään siitä, että voin halutessani avata ikkunan ja kuulla ihmisten ääniä ympäristössä.

Varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun on jo lämpimämpi ilma, tuossa alhaalla jalkakäytävällä kulkee normaalisti melko paljon ihmisiä, ja myös läheisestä puistosta kuuluu ääniä. Nyt on hiljaista kuin talvisunnuntaisin. Rappukäytävästäkään ei kuulu ääniä.

On tietenkin hyvä, että ihmiset noudattavat ohjetta pysyä kotona. 

Sunnuntaitunnelma itsessään ei tee minua surumieliseksi, vaan se, että se muistuttaa tästä pandemiasta.

Vierailija
10/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamaantunut.

Vierailija
11/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut, ei kyllä liity koronaan...

Vierailija
12/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, välillä oli ahdistunut. Töitä hirveästi ja lasten kotikoulu, joten nyt ei kyllä lepäillä.

Vierailija
13/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis ottamaan vaikka sirun ihoni alle päästäkseni taas bubiin.

Vierailija
14/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä fiilis. On kevät, aurinko paistaa, voi tehdä töitä kotona. Kuuntelen musaa, teen työtä josta pidän. Elän stressittömästi ja terveellisesti.

En pelkää ja näyttää siltä että koko virus-hössötys on ihan ankka, senhän näkee parin viikon sisällä.

No itse uskon, että tämä ei ole "ankka". Huonommaksi menee, ennen kuin muuttuu paremmaksi. Kriisin hoito mennyt perssiilleen monessa maassa, ja niissäkin joissa ei ole mennyt, paljon inhimillistä kärsimystä tapahtuu ja tulee vielä kauan tapahtumaan.

Mutta muuten on samat fiilikset. Ensinnäkin, ei tässä muu auta. Mieluummin jatkan positiivisena (pun not intended) elämistä kuten tähänkin saakka, kuin tuhlaan arvokkaita (ja erittäin huonolla tuurilla viimeisiä) hetkiäni täällä murehtimiseen. Ja lisäksi, itselle ei tämä social distancing ja hijaiselo ole yhtään hullumpaa. Tykkään, kun on rauhallista ja hiljaista kaupungilla. Nyt kotosalla, YouTube-videoita ja tummaa suklaata, illalla jooga kotona ja huomenna aloitetaan poikaystävän kanssa viikonloppu yhdessä grillibileillä omalla terassilla (asun ulkomailla, säätkin siis hellii jo :) )

"Kiitollinen" voi myös olla joistain tilanteen sivuvaikutuksista omaan elämään, esim. turhien, raskaiden ihmiskontaktien ja menojen karsiminen onnistui ihan itsestään. Lisäksi uskon, että tästä kriisistä syntyy hyviäkin vaikutuksia koko yhteiskunnalle ja planeetalle, esim. nyt jo vesistöt kirkastuneet, saasteita vähemmän, ja ihmisten on pakko kääntyä sisäänpäin ja siispä ajatella elämää, itseään ja olemassaoloa uudelta kantilta... tämän tyylisiä juttuja, joista monet vasta tulevaisuus näyttää.

Ihan hyvillä mielin siis, sekä todellisella mielenkiinnolla seuraan tätä menoa. Ja hyvillä mielin toivon mukaan pysytäänkin, ainakin jos itse saa pysyä ja läheiset pysyy terveinä. Ja löytyy maskia, käsidesiä, ruokaa viiniä ja vessapaperia, sekä koko maailman viihde muutaman klikkauksen päässä, eli mikäs tässä ollessa ja katellessa.

Vierailija
15/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä fiilis. Aika normaali. Teen etätöitä kuten aina ennenkin. Ulkoilen koiran kanssa kuten ennenkin. Hoidan sosiaaliset suhteeni puhelimen ja netin kautta kuten useimmiten ennenkin. Tosin nyt tietää, ettei ole piiiiiiitkään aikaan mitään velvoillisuutta lähteä yhtään mihinkään eikä kukaan tule käymään. Tästä seuraa, että teen kevätsiivousta ja jos tilanne jatkuu ainakin juhannukseen asti, saan vihdoin ja viimein melkein 5 vuotta kesken olleen ikuisuusprojektini eli työhuoneen remontin valmiiksi. Eilen avasin alkoholittoman oluen (Cittarista ei saa kotiinkuljetuksella alkoholipitoisia) ja telkkarista tuli joku vanha kotimainen elokuva kamaline kälätyksineen. Fiilis oli ihan sama kuin jos olisin ollut lähiöbaarissa. 

Vierailija
16/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yksinäinen, koska ihmiskontakteja ei ole. Asun yksin sinkkuna. Toisaalta oloni on aika rauhallinen ja seesteinen. On ollut ihanaa viettää paljon aikaa kotonani. On ollut aikaa mietiskellä kaikenlaista; elämääni, tulevaisuuttani, haaveitani, yrittää kasvaa ihmisenä... Ja on aikaa tehdä asioita joista nautin. Tämä aika on siis pyhitetty itselleni <3 Yksin olemisessa on siten myös paljon hyvää.

Vierailija
17/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan lisääntynyt yhteydenpito koulusta. Lasten opiskelu kotona ihan ok juttu ja elämä muuten samanlaista kuin normaalisti paitsi käyn kaupassa harvemmin.

Vierailija
18/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Olen vakavaa riskiryhmää ja töissä Helsingissä alalla, jossa todennäköisesti tulen saamaan tartunnan seuraavina viikkoina. Vähän pelottaa tietysti, mutta hyväksyn tulevan. Olen henkisesti valmistautunut, etten ehkä selviä hengissä. Elän elämääni mahdollisimman normaalisti, tietysti turvallisesti myös! Aiemmin vitutti ja panikoin, nyt suhtaudun tilanteeseen niin, etten vaan voi tietää tulevasta ja turha tehdä kuolemaa etukäteen. SE tapahtuu jos tapahtuu.

Vierailija
19/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut ja pelokas.

Etätöitä kotona, hankalaa kun avun kysyminen hitaampaa ja aikaavievää.

Ärsyttää kun kotityöt jää tekemättä kun en uskalla kauppaan mennä ostamaan tarvikkeita.

Nukun huonosti ja ruoka ei maistu.

Jos tää kestää kesä-heinäkuulle niin oon lataamossa.

Vierailija
20/63 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistunut, ukko vaatii pukille tunnin välein (etätöissä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi