Sivut

Kommentit (323)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ei nyt vaan kuulosta ollenkaan uskottavalta tarinalta.
75-vuotiaat vanhemmat = sinä luokkaa45-50v = lapset luokkaa 15-20 v  ja LEIKKIVÄT ulkona ja trampalla, sekä saat ne 400 km päähän lähtemään teidän mukaan jossa ollaan pari-kolme kuukautta? Just just...

Hatarat päättelytaidot. Sinun kommenttisi ei ole kovin uskottava. Omat vanhempani ovat 72 v ja 73 v. Itse olen 48 v ja lapseni ovat 12 v ja 14 v. T. Ei ap

Ja mun vanhemmat 75v ja 70v. Itse 33v ja lapset 2v ja 5v. On se jännä miten joidenkin vanhemmat ovat saattuneet lisääntymään "normaalia" vanhempina. Onhan mulla tietysti 44v ja 47v isoveljet, jotka sopivat aikaisempaan laskukaavan ja heidän lapsensa ovat 12-22 ikähaarukassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
75-vuotiaat vanhemmat = sinä luokkaa45-50v = lapset luokkaa 15-20 v  ja LEIKKIVÄT ulkona ja trampalla, sekä saat ne 400 km päähän lähtemään teidän mukaan jossa ollaan pari-kolme kuukautta? Just just...

Hmm, minä olen saanut lapset +-40 v ja isovanhemmat on kuolleet. Epätavallista mutta meitäkin on. Miehen löysin kun olin 37 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olin ensin tulossa haukkumaan, mutta teillä on kyllä tosi hyvät perusteet. Paljon parempi noin! Mun miesystävä meinaa lähteä tänään pois Uudeltamaalta kaupunkiin, jossa ei paljon tartuntoja vielä ole tapaamaan lastaan, vaikka tietää, että voi hyvin todennäköisesti olla viruksen kantaja. Sillä minulla on aika varmasti korona, oireet ainakin täsmää. Kaiken lisäksi lapsen äiti työskentelee sairaanhoitajana! En voi käsittää, uskomatonta typeryyttä! Noin se korona sitten leviää. Uusimaa ois pitänyt laittaa eristyksiin ilman mitään etukäteisilmoitusta, koska kaikki ei kanna mitään vastuuta toiminnastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole ap.
Mun vanhemmat ovat 74 ja 77, mä olen 45, mieheni 41 ja lapset 8 ja 6 vuotta.
Aivan tavallista, varsinkin korkeakoulutetuille.

Ikävää huomata, että korkea koututus ei jätä tilaa sen enempää maalaisjärjelle kuin ymmärrykselle noudattaa nimenomaisia määräyksiä, lakeja ja ohjeita.

Luulin, että kieltolaki olisi opettanut, että ei suomalainenkaan täysin typeriä lakeja noudata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole ap.

No ei ole tavallista! Mä oon 27, lapset 3 ja 5, opiskelen yliopistossa kuten tekivät vanhempanikin kun olin lapsi. Ovat nyt 49 ja 50, isällä tohtorin tutkinto ja äidillä kaksi maisterin tutkintoa yliopistosta. Ihan älytöntä ajatella, että lasten saanti nuorena ja kouluttautuminen sulkisivat jotenkin pois toisensa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole ap.

No ei ole tavallista! Mä oon 27, lapset 3 ja 5, opiskelen yliopistossa kuten tekivät vanhempanikin kun olin lapsi. Ovat nyt 49 ja 50, isällä tohtorin tutkinto ja äidillä kaksi maisterin tutkintoa yliopistosta. Ihan älytöntä ajatella, että lasten saanti nuorena ja kouluttautuminen sulkisivat jotenkin pois toisensa.

Jos keskimääräinen ensisynnytysikä on reilusti yli 30, niin kyllä se vaan on tavallista. 

Ei kukaan sanonut että mahdotonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että näin.

Käytte ensin menomatkalla kaupassa, tankkaamassa ja muita asioita hoitamassa, mistä saatte virustartunnan jos sitä ei jo ole. Sitten menette samoihin tiloihin riskiryhmäläisten vanhusten kanssa.

Siellä "eristyksissä" ollessanne käytte lisää ruokakaupassa, kun ei noin monelle ihmiselle riitä kuitenkaan ruoka eikä tarvikkeet. Levitätte ensin viruksen lapsiin ja vanhuksiin, sitten edelleen paikkakunnalle, kun pitäähän nyt kaupassa käydä, ja särkylääkekin on loppu. Itämisajan jälkeen koko kööri ilmestyy paikallisen terveyskeskuksen ovelle kuoleman kielissä apua vaatimaan.

Tällöin vastaanottotiskillä todetaan tyynesti: "iäkkäitä ei oteta hoitoon ja ulkopaikkakuntalaiset voivat mennä hakemaan apua kotikunnastaan. Tuosta ulos, olkaa hyvät".

Sitten voitte jättää vanhukset sinne henkitoreissaan leppoisaan maalaismökkiinsä ja lähteä ajamaan kotiin hirveässä kuumeessa, pahoinvoivat lapset takapenkillä. Kun ehditte kotipaikkakunnalle, sairaalan teho-osastolta tarjotaan ei-oota.

Luulenpa, että silloin tällä palstalla aika moni hymyilee vahingoniloisesti. Mitäs läksit.

Tällainen aika tuo esiin, miten jotkut meistä ovat julmia k*sipäitä. 

Vierailija

Säälittävää, että kiivaillaan siitä, että jotkut haluavat olla turvallisemmassa paikassa tällaisena aikana. Suunnatkaa, kiivailijat, vihanne THL:n ja hallituksen suuntaan ja kysykää, miksi se antoi tämän tilanteen syntyä, kun helmikuussa seurasi tumput suorina, kun virus virtasi Suomeen Italiasta. Helpommaksi ja halvemmaksi olisi tullut silloin pistää matkailijat karanteeniin ja stoppi matkustelulle. Nytkö pitäisi luottaa Marinin ja muiden tollojen viisauteen, kun he kehottavat mökkiläisiä palaamaan Uudellemaalle? Onko tilanne yhtään sen paremmin hallussa? Hesarissa julkaistun artikkelin mukaan ei ole: Suomella ei ole selkeää linjaa, millä epidemiasta päästään eroon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jengi kuvittelee edelleen kaikkien saavan taudin fataalina. Suurin osa saa sen lievenä lentsuna. Perusterveen nelihenkisen tapauksessa oikeastaan vain aikuiset ovat ylipäätään sairastavia ja todennäköisyys saada mitään kovaa kuumetta vakavampaa on pienet. 

Mummolle voi olla fataalia,mutta toisaalta niin on sekin, ettei saa kauppa-apua. Vanhuksille myös ylimääräinen stressi voi olla kohtalokasta sydänoireiden kautta, joten perheen läheisyys voi olla parempi vaihtoehto. Lisäksi moni vanhus ennemmin ottaa riskin ja on läheistensä seurassa. 

Ihmiset eivät osaa miettiä omilla aivoillaan, vaan kaikki on laumasieluina "valtio tietää, pitää uskoa, ei saa ajatella itse" -tilassa. Perusterveet pelkäävät irrationaalisesti ihan kusi sukassa ja pelko sumentaa järjenkäytön. Sama massapsykoosin ilmiö on ollut taustalla monessa historian pahimmassa ryssimisessä; tuo, nuo - minä, me. Laumassa turvaa. Johtaja kyllä tietää...

Joo, ihmiset eivät osaa miettiä omilla aivoillaan ja juuri siksi näitä määräyksiä pitää antaa. Aivokapasiteetti ei riitä kaikilla  asioiden ymmärtämiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, että kiivaillaan siitä, että jotkut haluavat olla turvallisemmassa paikassa tällaisena aikana. Suunnatkaa, kiivailijat, vihanne THL:n ja hallituksen suuntaan ja kysykää, miksi se antoi tämän tilanteen syntyä, kun helmikuussa seurasi tumput suorina, kun virus virtasi Suomeen Italiasta. Helpommaksi ja halvemmaksi olisi tullut silloin pistää matkailijat karanteeniin ja stoppi matkustelulle. Nytkö pitäisi luottaa Marinin ja muiden tollojen viisauteen, kun he kehottavat mökkiläisiä palaamaan Uudellemaalle? Onko tilanne yhtään sen paremmin hallussa? Hesarissa julkaistun artikkelin mukaan ei ole: Suomella ei ole selkeää linjaa, millä epidemiasta päästään eroon. 

Että kaikki lekkeriksi, jos Suomella ei ole selkeää linjaa. Voisiko sitä vastuuta ottaa yksilötasolla. 

Toivon, että kommenttisi on trollausta, mutta pahoin pelkään, ettei ole. Yksilöiden toiminta on avainasemassa epidemiahuipun hidastamisessa. Mutta näköjään "reippaina käymme rekkain alle, kun se tuntuu niin ihanalle", kuten Hassisen kone asian jo aikoinaan kiteytti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Että kaikki lekkeriksi, jos Suomella ei ole selkeää linjaa. Voisiko sitä vastuuta ottaa yksilötasolla. 

Toivon, että kommenttisi on trollausta, mutta pahoin pelkään, ettei ole. Yksilöiden toiminta on avainasemassa epidemiahuipun hidastamisessa. Mutta näköjään "reippaina käymme rekkain alle, kun se tuntuu niin ihanalle", kuten Hassisen kone asian jo aikoinaan kiteytti.

Miten niin "kaikki lekkeriksi"? Jos sinusta vastuunottaminen yksilötasolla on sitä, että totellaan sokeasti tällaisen päätöksentekokoneiston päätöksiä, niin ole hyvä ja tule uskollasi autuaaksi. Minun mielestäni Suomen systeemi on osoittanut toimivansa huonosti, joten varjelen henkeäni mökilläni. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuulostaa minustakin provolta, mutta minulla on 75-vuotiaat vanhemmat ja olen itse 37.

Vierailija

Ihan oikea ratkaisu. Terveen järjen voitto.
Ja oikeasti, se isoäiti kuolee koronaan paljon onnellisempana, jos on kuollakseen, kun tietää läheisten olevan edes samalla paikkakunnalla.

Tänä aikana jokainen tuntuu tietävän, miltä vanhoista ihmisistä tuntuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten niin "kaikki lekkeriksi"? Jos sinusta vastuunottaminen yksilötasolla on sitä, että totellaan sokeasti tällaisen päätöksentekokoneiston päätöksiä, niin ole hyvä ja tule uskollasi autuaaksi. Minun mielestäni Suomen systeemi on osoittanut toimivansa huonosti, joten varjelen henkeäni mökilläni. 

Varjele henkeäsi mökillä ihan rauhassa, jos oikeasti pysyt siellä eristyksissä. Mutta ap:stä tekee erityisen vastuuttoman sen, että hän lähtee lapsineen epidemia-alueelta riskiryhmäläisten luokse samaan taloon. Kun nimenomaan riskiryhmiin kuuluvien luona ei pitäisi nyt edes piipahtaa kylässä.

No, provohan ap tietysti onkin, mutta silti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me ajettiin mökille eilen illalla. Vähän kiireellä lähdettiin, mutta arvasin, että Uusimaa eristetään, kun tieto myöhäisestä tiedotustilaisuudesta tuli. Täällä kanssa perhettä ja sukua lähellä. Vaikka nyt ei nähdä, niin tuntuu silti paremmalta, että mummo ja sisko perheineen ovat tuossa muutaman kilometrin päässä. Meillä on mökillä pienet tilat ja lapset valittavat tekemisen puutetta, mutta jahka tässä päästään asettumaan, niin eiköhän me täällä pärjätä.

Ensi viikolla sää kylmenee. Itä-Suomeen luvassa lumi,-räntä,-ja vesisateita. Monellekohan tulee mieleen siellä huussissa takapuoli jäässä istuessa, että oispa kiva olla kotona?

Vierailija

Senkun, kunhan ei sitten yritetä tekosyiden varjolla ravata edestakaisin ja hyväksytään se, että jos terveydenhuollossa tulee ahdasta, ensisijaisesti hoidetaan alueen vakituiset asukkaat. Eikä ryyppäämällä ja sukulaisten kanssa riitelemällä aiheuteta lisähommia sen enempää poliisille kuin terveydenhoidollekaan. Ja jätetään remontti ym. hommat tapaturmavaaran takia osaavammille. Poliisia ja ambulanssia saa varautua odottamaan pitkäänkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat