Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako rahastosäästämistä nyt jatkaa, kun rahasto on 25% miinuksella?

Vierailija
25.03.2020 |

Meillä menee S-bonukset suoraan rahastoon ja se on tällä hetkellä 25% miinuksella, eli siellä on neljännes vähemmän rahaa kuin mitä sinne on vuosien aikana laitettu. Aiemmin oli noin +14% plussan puolella.

En tiedä, mitä tehdä. Pitäisikö nyt vain sinnikkäästi jatkaa, koska tämä rahasto on tarkoitus lunastaa vasta parinkymmenen vuoden päästä vai lopettaa hetkeksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jatkanut, OP Maltillinen 25% pakkasella. En yksinkertaisesti luota tulevaisuuteen, meillä aivan kamala tilanne kun olen yrittäjä ja mies sai potkut viime viikolla.

Vierailija
2/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkittu juttu että perussijoittaja ostaa väärään aikaan ja myy väärään aikaan.

Olet juuri viemässä finaaliin omaa sijoittajauraasi. Luultavasti myyt kurssien ollessa pohjalla ja et kusekkaan pörssiin päin seuraavaan 10 vuoteen.

Sarjassamme "helmiä sijoille".

Vierailija
4/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et usko että tämä on maailmanloppu niin jatka säästämistä. Tulevat nousemaan takaisin muutaman vuoden sisällä. Jos uskot maailmanloppuun niin mitä väliä enää millään.

Vierailija
5/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri silloin kannattaa maksaa sinne ne bonukset, kun miinuksella on.

Vierailija
6/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ne osuudet ovat halvimmillaan. Itseä harmittaa, kun on niin vähän pelivaraa, mieli tekisi tehdä ylimääräisiä sijoituksia kuukausittaisten lisäksi. Mutta omani eivät kyllä ole pankin rahastoissa...

Vierailija
7/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin vain kuukausittaisen säästämisen nyt tauolle, muuten annan tilanteen olla rahastoissa mikä on. Kattellaan parin vuoden päästä.

Vierailija
8/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössin toiminta:

Pelätään sutta tulevaksi lampolaan= kurssit laskee

Susi riehuu lampolassa= kurssit nousee, koska uskotaan, että susi lähtee kohta pois. 

Vierailija
9/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et usko että tämä on maailmanloppu niin jatka säästämistä. Tulevat nousemaan takaisin muutaman vuoden sisällä. Jos uskot maailmanloppuun niin mitä väliä enää millään.

Kyllähän tämä aikamoinen maailmanloppu on, Suomen terveydenhuolto on romahtamassa ja rajoitukset kestää väh. 3 kk. Maailmalla melkein sama tilanne.

Omat rahastovarat tulevat menemään konkurssivelkojen maksamiseen. 

Nro. 2

Vierailija
10/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse jatkan kuten ennenkin, luotan että nousevat, toki vie vuosia.

T. Maallikko

11/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostellut osakkeita ja laittanut rahaa normaalia enemmän rahastoihinkin usealla tuhannella eurolla. Näin aion jatkaakin, kun varaa siihen on. Jokaikisen sijoitukset ovat nyt miinuksella ja rajusti. 

Nythän pitäisi nimenomaan ostaa, koska samalla rahalla saat huomattavasti enemmän osuuksia. Varmaa on, että kurssit jossain vaiheessa kääntyvät nousuun. Aikaa siihen menee, mutta nousevat. 

Laskut nyt vaan kuuluvat sijoittamiseen. Ei mitään järkeä sijoitella ainoastaan silloin, kun hinnat ovat kovat ja nousussa ja ottaa ulos huonoilla hinnoilla....

Vierailija
12/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin vain kuukausittaisen säästämisen nyt tauolle, muuten annan tilanteen olla rahastoissa mikä on. Kattellaan parin vuoden päästä.

Eli ostat osuuksia mielummin kalliilla?

Ok.

Vierailija
13/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiutin rahat rahastoista mutta bonukset menee edelleenkin. Kunhan tilanne palaa entiselleen ja maailman uudelleenrakennus alkaa sijoitan rahat uudelleen.

Vierailija
14/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jatkanut, OP Maltillinen 25% pakkasella. En yksinkertaisesti luota tulevaisuuteen, meillä aivan kamala tilanne kun olen yrittäjä ja mies sai potkut viime viikolla.

Eli teit klassiset ja myit tappiolla juuri kun alkaa näyttämään siltä että syöksy kääntymässä nousuun päin.

Vierailija
15/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ostat rahasto-osuuksia lisää niin keskihinta rahastossasi laskee. Kurssit nousee takaisin parin vuoden päästä 👍 Pörssilasku on sama kuin ihmiset moittisi torilla mansikoiden olevan liian halpoja!

Vierailija
16/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tutkittu juttu että perussijoittaja ostaa väärään aikaan ja myy väärään aikaan.

Olet juuri viemässä finaaliin omaa sijoittajauraasi. Luultavasti myyt kurssien ollessa pohjalla ja et kusekkaan pörssiin päin seuraavaan 10 vuoteen.

Sarjassamme "helmiä sijoille".

Sitten IS:n kommenteissa puretaan pahaa oloa "sijoittaminen ei kannata, rahat meni".

Vierailija
17/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kestät vielä 10-30% tappiota lisää niin jatka vain.

Sun pitää sitten miettiä että on myös se riski että myyt pohjilla jos nyt myyt ja 2kk jälkeen voi hyvinkin kurssit olla +20% tästä.

Vierailija
18/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tuo OP maltillinen on pelkkää huijausta. Hirveät kulut ja huono tuotto. Jos rahastoihin haluaa sijoittaa niin Nordnetin kuluttomat Superrahastot eikä näitä kivijalkapankkien "rahat pois" -rahastoja nollatuotolla.

Niin ja älkää nyt ihmeessä myykö pohjilla! Tappiot realisoituvat vasta myydessä. Nyt kannattaa ostaa lisää. Maailmanloppua ei tule vieläkään.

Vierailija
19/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa että nyt puhutaan bonusten sijoittamisesta. Eli maksimissaan muutamia satasia tai tonneja. Miten edes jaksatte tuollaisia summia seurailla tai stressata 🙄.

Vierailija
20/31 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ihmeessä kaikki pois, minä voin sitten ostaa ne halvalla itselleni. :)

Sijoittamiseen kuuluu kurssinvaihtelu. Jos luvut ahdistaa, niin älä mene katsomaan niitä. Sieltä ne nousee ajan kanssa.