Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
641/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep samaa mieltä että helppo oli! Saapa nähdä karsiudunko poies jos vaaditaan täydet pisteet, ehkä liian itsevarmastikin vastasin muutamiin kysymyksiin joista en ollut niin varma.

Mutta jännä että siellä oli paljon kysymyksiä jotka sai poimittua ennakkomateriaalista suoraan? Toisaalta ymmärrän että ennakkomateriaaleja sai käyttää, koska osa ois kuitenkin luntannut.

Vierailija
642/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä löydä mistään tietoa siitä, että milloin saadaan tietää olemmeko jatkossa vai ei. Hurjaa, kun toinen osio on kuitenkin jo ensiviikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks siel yhteisvalinnan sivuilla lukenut, että 1.6 aikana kerrotaan toisesta vaiheesta ? Ei varmaan oo vaikeaa tarkistaa koetta kun kaikki on monivalintoja... ei pitäis kauan mennä

Vierailija
644/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko se tokaan vaiheeseen kutsuttava kolminkertainen määrä niin kuin kaikkia aloituspaikkoja kohden vai onko siitä vähennetty ne paikat, joihin pääsi suoraan valintakokeella (eli puolet).

Vierailija
645/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviikohan aineistokokeessa vielä käyttää noita artikkeleita? 

Vierailija
646/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo oli, uhkarohkeesti vastasin kaikkiin, vaikka sitten voi olla että parista tulee miinusta, mikä karsii jatkosta. Mutta todennäköisesti tarvii täydet jatkoon, oli sen verran helppo tosiaan.

Vierailija
647/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku todistusvalinnalla tarkotan.

Vierailija
648/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviikohan aineistokokeessa vielä käyttää noita artikkeleita? 

Mielestäni tulee käyttää uutta kokeessa jaettavaa ja vanhoja materiaaleja, ellei ole muuttunut. 

Vierailija
649/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköhän jostain jossain vaiheessa näkemään oikeat vastaukset kysymyksiin 🤔

Vierailija
650/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks se on nyt ohi... luin koko kuukauden joka päivä monta tuntia. Toi toukokuu tuntu niin pitkältä :D 

Vierailija
651/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntu tosi helpolta... Tosi yksinkertaisia kysymyksiä, muutama jossa piti vähän miettiä et "onks tää nyt vai ei" tyylillä. Vastasin kahteen en tiedä, koska helppouden takia en mielellään ota ainakaan miinuspisteitä 😂 voi meinaan olla siitä kiinni.

Vierailija
652/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks siel yhteisvalinnan sivuilla lukenut, että 1.6 aikana kerrotaan toisesta vaiheesta ? Ei varmaan oo vaikeaa tarkistaa koetta kun kaikki on monivalintoja... ei pitäis kauan mennä

Itse juuri katsoin, että ei missään lue nimenomaan siitä, että milloin seuraavaan osioon päässeet saavat tiedotuksen. Ainoastaan, että kaksi viikkoa ennen kerrotaan siitä 12.6 olevasta kokeesta.

Vierailija
653/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko se tokaan vaiheeseen kutsuttava kolminkertainen määrä niin kuin kaikkia aloituspaikkoja kohden vai onko siitä vähennetty ne paikat, joihin pääsi suoraan valintakokeella (eli puolet).

Korjaus: todistusvalinnalla

Vierailija
654/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tehdä mielenkiinnosta pienen gallupin.

Ylänuoli: Vastasin kaikkiin kysymyksiin

Alanuoli: Jätin vastaamatta joihinkin kohtiin

Vierailija
655/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin hirveesti ja jätin 2 "vastaamatta" , esim. se että sosiaalityöntekijä voi olla syrjäyttävä tai jtn, ja se being ulottuvuuteen ei kuulu... Kaikki muut on mun mielestä oikein koska luin paljon! En usko, että vaaditaan täysiä pisteitä. :) 

Mitä noihin edelllä mainittuihin muut vastasi? hitsit ku ei enää muista täysin kysymystä ja vastausvaihtoehtoja? oliks ainaki being ulottuvuudessa vaihtoehtona vapaaehtoistyö? vastasin muistaakseni itse sen vikan jota ne muista mitä siinä luki :D

koe oli tosi helppo. A osio vaikeampi ja aika meni nopsaa. B varmaan meni kaikki oikein, aikaa jäi tarkistaa 5min.

Vierailija
656/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Being-ulottuvuuteen ei kuulu merkittävät ihmissuhteet, ne kuuluu loving-ulottuvuuteen. 

Vierailija
657/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin hirveesti ja jätin 2 "vastaamatta" , esim. se että sosiaalityöntekijä voi olla syrjäyttävä tai jtn, ja se being ulottuvuuteen ei kuulu... Kaikki muut on mun mielestä oikein koska luin paljon! En usko, että vaaditaan täysiä pisteitä. :) 

Mitä noihin edelllä mainittuihin muut vastasi? hitsit ku ei enää muista täysin kysymystä ja vastausvaihtoehtoja? oliks ainaki being ulottuvuudessa vaihtoehtona vapaaehtoistyö? vastasin muistaakseni itse sen vikan jota ne muista mitä siinä luki :D

koe oli tosi helppo. A osio vaikeampi ja aika meni nopsaa. B varmaan meni kaikki oikein, aikaa jäi tarkistaa 5min.

Being-ulottuvuuteen ei kuulu merkitykselliset ihmissuhteet eli viimeinen kohta oli oikein. Itse vastasin, että sosiaalityö voi olla syrjäyttävää toimintaa

Vierailija
658/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli helppo ja uskon, että lähes täydet tai jopa ihan täydet pisteet vaaditaan jatkoon. Tajusin sen jo kokeessa ja vastasin siksi kaikkiin, vaikka muutama kysymys oli monitulkintainen. Ei-ensikertalaisena tiedän, että kilpailu on niin kova, ettei epäröinnille ole tilaa. Tokassa osiossa 99% varmasti kaikki oikein, ekassa osiossa epävarma olo kahdesta.

Toivottavasti tulokset tulevat pian! Muistetaan me myös, etä ihmiset, jotka osallistuu tällaisiin keskusteluihin, on usein varmaan panostaneet enemmän lukemiseen kun ihmiset keskimäärin. Että toivotaan, että me vaan pidettiin tätä helppona :D

Vierailija
659/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasitte siihen onko toimeentulotuki sosiaalietuus -kysymys.

Vierailija
660/2052 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan ollu viel harrastukset siinä vaihtoehtona

Ketju on lukittu.