Kun perhe ei syö normaalia koronapula-ajan ruokaa, vaan vaatii joka päivä kauppaan...
Isänä teen vihanneskeittoja, pinaattikeittoja, hernekeittoa, makaroonilaatikkoa, pastaa, lasagnea yms yms.
Mutta perhe vain nyrpistelee nenäänsä näille ja syö leipää.
Itse tulen vähän vähävaraisemmista lähtökohdista kuin vaimoni. Ajattelin että ratkaisen karanteenin perinteisillä ruuilla, mutta lapset ja vaimo ne vaan nyrpistelee nenäänsä.
"Iskä hae pitsaa." kuuluu vain sohvalta. "Ääh ei mitään keittoja tai perunaa, jauhelihaa, ääh paskaa."
"Käy nyt hakemassa minulle edes pullo viinia ja maitokin on lopussa." Narisee vaimo nenä nuhassa.
Minä sitten tärisen, hytkytn ja hytisen.
He haluavat että altistun koronalle.
Ruokaa olisi kaapeissa vielä viikoksi, mutta saan syödä itse kaikki perinteiset suomalaiset keitot ja perunamuunssit. Maitojauhetta löytyy kyllä ja sitä sekoittamalla kahvin sekaan saa ihan kivan ja tyydyttävän maun.
T. muuli-iskä
Kommentit (64)
Ottaisin ap:n tai vastaavan miehen koska tahansa. Terveisin eronnut tamperelainen yhden lapsen äiti, jonka tuloilla vois elättää helposti isommankin perheen. Alakoululainen osaa laittaa ruokaa meillä, eikä pitsa ole arkiruokaa.
Tässä kuussa ruokaostoksilla kävin kaksi kertaa.
Pari viinipulloa osasin ostaa ihan itse jemmaan jo helmikuussa.
Ap, en sano, että jätä se. Mut sanon, että ansaitset parempaa.
Tiedättekö sen tunteen, kun pettää perheensä luottamuksen?
Epäonnistuin kaikesta huolimatta, vaikka tein listan ja viivasin ostoksia lapulta pois.
Unohdin sipsit :/ Kyllä :D
Takaisin kauppaan. Leffailta menossa, muut aloittavat jo ennen minua mokan takia.
T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Millään ei tunnu menevän perille että myös 100% oireettomat (ei-yskivät, ei-nuhaiset) tartunnan saaneet voivat 5 vrk tartuttaa muita ! TÄMÄ on syy miksi tämä leviää joka puolella niin nopeasti! Riittää että hengität samaa ilmaa tällaisen oireettoman kanssa. Käytät samaa hissiä, rappukäytävää,wc:tä. Heti kun astut rappukäytävään ilman hanskoja, suojalaseja, hengityssuojainta, olet vaarassa. Et voi tietää kuka on siellä ollut, hengittänyt/yskinyt/aivastanut. Virukset elää ilmassa 3-9 tuntia. Olemme kaikki todella pulassa.Vain I. H. misen ja J. U. Malkan P. Oika voi auttaa sinua nyt! Etsi häntä. Talvisodassakin auttoi meitä kun kansa nöyrtyi apua pyytämään kun eräät hyökkäsivät. Polvillaan anottiin apua ja armoa, kodeissa, kaupoissa, kaduilla! ja muutamassa tunnissa vesisade muuttui -40 c:n pakkaseksi! Tapahtui talvisodan ihme. Mutta kuka suomalainen enää etsii ja pelkää häntä joka on meidät jokaisen luonut ja jonka kädessä elämänne on? itse pidän myös maskeja, laseja ja hanskoja aina rappukäytävässä ja kaupoissa. Ulkona kaukana muista en. Liikun pyörällä, kävelen. vältän hissiä. Pesen käsiä. Tilaan ruoan kotiin.
Pitääkö teidän hysteerikkojen ehtiä kimittämään joka hemmetin ketjuun? Kun se viesti ei mee yhtään paremmin perille, jos kirjoittaa 400 sanaa minuutissa.
Millään ei tunnu menevän perille että myös 100% oireettomat (ei-yskivät, ei-nuhaiset) tartunnan saaneet voivat 5 vrk tartuttaa muita ! TÄMÄ on syy miksi tämä leviää joka puolella niin nopeasti! Riittää että hengität samaa ilmaa tällaisen oireettoman kanssa. Käytät samaa hissiä, rappukäytävää,wc:tä. Heti kun astut rappukäytävään ilman hanskoja, suojalaseja, hengityssuojainta, olet vaarassa. Et voi tietää kuka on siellä ollut, hengittänyt/yskinyt/aivastanut. Virukset elää ilmassa 3-9 tuntia. Olemme kaikki todella pulassa.Vain I. H. misen ja J. U. Malkan P. Oika voi auttaa sinua nyt! Etsi häntä. Talvisodassakin auttoi meitä kun kansa nöyrtyi apua pyytämään kun eräät hyökkäsivät. Polvillaan anottiin apua ja armoa, kodeissa, kaupoissa, kaduilla! ja muutamassa tunnissa vesisade muuttui -40 c:n pakkaseksi! Tapahtui talvisodan ihme. Mutta kuka suomalainen enää etsii ja pelkää häntä joka on meidät jokaisen luonut ja jonka kädessä elämänne on? itse pidän myös maskeja, laseja ja hanskoja aina rappukäytävässä ja kaupoissa. Ulkona kaukana muista en. Liikun pyörällä, kävelen. vältän hissiä. Pesen käsiä. Tilaan ruoan kotiin.