Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.

Vierailija
24.03.2020 |

Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.

Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.

Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317

Kommentit (669)

Vierailija
441/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai alkaa itse seuraamaan hullua ja stalkkaamaan

Vierailija
442/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää silti muutamat seikat artikkelissa. Hän innostuu kehumaan itseään pienikokoiseksi ja naiselliseksi...aivan kuin se kuitenkin imartelisi häntä. Hän myös on sanonut, ettei halua sanoa sille miehelle mitään ja toisaalta muiden miesten tapaaminen on ollut vaikeaa.

Tuossahan nyt riittäisi esim. se, että se nainen hommaisi poikaystävän edes hetkeksi ja mies ottaisi sen hepun puhutteluunsa tai sitten joku mies olisi kylässä ja verekseltään puhuttelisivat miestä. Se nainen voisi vaikka soittaa sille miehelle ja sanoa suorat sävelet. Monesti suora puhe toimii paremmin. Ei jää ainakaan mitään epäselvää.

Ihmetyttää tuo, miksi homma ei selviä. Onko niin, että se nainen ei suostu sanomaan suoraan sille miehelle, että ei kiinnosta? Mä ainakin naisena voisin kohteliaasti sanoa ja perustella, että ei kiinnosta. Tosin eipä minulla olekaan nuoruusvuosien jälkeen ollut enää juurikaan ihailijoita. Mutta osasin niillekin nätisti asian sanoa siten, että etsivät sitten muuta seuraa.

Onhan hän sanonut, nätisti ja ei niin nätisti. Eikö lähestymiskielto ole riittävän selvästi ja suoraan sanottu, ettei halua olla yhteydessä?

Ei ole kyse mistään ihailijasta, vaan vainoajasta. Pelottelusta ja ahdistusoireiden tahallisesta aiheuttamisesta.

Miten sovinistinen kommentti laittaa naisen syyksi tämä, ettei ole " vain saanut miestä kuriin ".

Tuohan on selvääkin selvempi ihailija suklaarasioineen ja Sannan mekonvarastamisineen päivineen. Päivänselvä tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringin keskelle tuo tyyppi ja kunnolla turpaan.

Vierailija
444/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo mies on määrätty lähestymiskieltoon 500 metriä Sannan kodista. Ja rikkoo sitä toistuvasti, saanut joskus parin sadan euron sakot. Miksi ei tule kunnon rangaistusta tai pakkohoitoa?

ja jos tämä nainen julkaisisi ton riistakameran kuvan julkisesti saisi pahemman tuomion kuin toi hullu

Näin varmaan kävisi. Eikä tuomion langettamisessa kestäisi kuin hetki. Ja sakko olisi todennäköisesti iso, plus vahingonkorvaukset henkisestä kärsimyksestä!

Eletään kyllä aivan mielisairaassa maailmassa.

Vierailija
445/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja lapset ovat lainsuojattomia ympäri maailmaa.

Vierailija
446/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hanki suhdetta jonkun 195cm 120kg lihaskimpun kanssa? Sitten jos tulee pihapiiriin niin mailaa päin näköä niin ettei enää syö kuin pillillä.

Elää yksin ja valittaa turvan puutetta.

Vierailija
447/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän metsästää = omistaa jonkinsortin aseen

Eli pystyy tarvittaessa pitämään puoliaan

Metsästysharrastus jäisi siihen, jos edes sanallisesti uhkaisi. Tosin en tiedä kuinka välkky tuo vainoaja on, että menisikö poliisille itkemään uhkailusta..?

Vierailija
448/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tonki tyypin sais joku käydä listimässä. On se kumma, kun viattomia ihmisiä tapetaan jatkuvasti, mutta kaikki sekopäät saa rauhassa pyöriä häiriköimässä muita. Pistelee niin vihaksi. Voisivat me väkivallanhimoiset kohdistaa aggressioitaan sellasiin jotka sen ansaitsee!

Vierailija
449/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän olisi jo aika kääntyä ns. liivimiesten puoleen. Kai niitä auttavia tahoja jostakin kyselemällä löytyy, kun hinnasta sovitaan? Ainakin itse kääntyisin jos olisin samassa jamassa. En jaksaisi elää tuollaisessa pelossa kovin pitkään.

Vierailija
450/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuonkin naisen jossain vaiheessa pariutuvan ja vähintään reilua olisi ottaa esiin tuo ongelma uuden kumppanin kanssa. Aika harva varmaan tahtoisi sekaantua tuollaiseen taakkaan. Se uusi mieshän provosoisi tuon hullun vihdoin toimimaan kunnolla, ehkä.

Vierailija
451/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi. Kuten tuossa kertoi tuki ja apu on siellä. Joku jo käynyt paskomassa vainoajan auton ikkunat kun koko kylä alkaa hermostua. Joku se vielä lynkkaa kun todella kyllästyvät tilanteeseen.

Eräs meillä työssäollut raksamies kertoi vuosien takaisesta tapauksesta, missä kyläläiset oli joukolla panneet kuriin ikkunoista kurkkineen tapauksen. Voi tietysti siirtyä seuraavaan kylään, mutta jos joka paikasta saa viestiä, että voi rauhassa jatkaa toimintaansa kenenkään estämättä, niin totta kai se jatkuu. Rikollisella on kaikki oikeudet, mutta uhrista ei näytä kukaan välittävän.

Kalajoella?

Vierailija
452/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset ikinä sekaantuko alamaailmaan ja rikollisiin. Kohta perässä on edelleen stalkkeri + olet itse sekaantunut alamaailman kiemuroihin.

Koirakyltit jos on, niin itse koittaisin varmaan tehdä jonkun ns ansan: jättää ulko-ovi raolleen ja odottaa että stalkkeri tulee sisään, sitten päästää koira kimppuun. Laumanvartija, esim kaukasiankoira ,joka on koulutettu hyökkäämään pystyy kyllä hengen viemään, jos kurkkuun pääsee kiinni. Itse myös ase hollille.

Tämä on sitä samaa kulttuuria, että KIUSATTU joutuu lähtemään. Kun asetelma pitäisi olla toisin päin. Suomen oikeusjärjestelmä ei auta tällaisessa. Jos joku vie sun elämän, on toisella osapuolella oikeus samaan.

Vierailija
453/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tuonkin naisen jossain vaiheessa pariutuvan ja vähintään reilua olisi ottaa esiin tuo ongelma uuden kumppanin kanssa. Aika harva varmaan tahtoisi sekaantua tuollaiseen taakkaan. Se uusi mieshän provosoisi tuon hullun vihdoin toimimaan kunnolla, ehkä.

Luulisi että tuon artikkelin lukemisen jälkeen ei ensimmäisenä tulisi mieleen Sannan pariutuminen.

Niin vaan tulee, ilmeisen monelle.

Eiköhän se ole pienin huoli Sannan elämässä.

Tuskin mies olisi valinnun kiusan kohteeksi pienikokoista naista, jos uskaltaisi miehille käydä ryttyilemään vai mitäpä luulet?

Vierailija
454/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa hirveesti tämän Sannan puolesta! Sanna varmaan tietää stalkkerin nimen. Saisikohan hän selville vainoajan perheenjäseniä ja muita sukulaisia ja sitten lähettää heille viestiä, mitä sukulaispoika puuhailee. Ja vielä julkaisee somessa ja paikallislehdissä häiskän nimen.  Nimi esiin vaan relusti, kun ei kerran usko vähemmällä.

Ei välttämättä auta tämäkään keino, mutta vois yrittää.

Vierailija
455/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskiellosta ei ole kyllä mitään hyötyä, pelkkä paperinpala. Ja sakkoja tämä mies ei tule maksamaan, tulojakaan tuskin on. Eikä ne estä pihaan tulemista. Todella kamala tilanne, ja ahdistaa varmasti vielä enemmän että naapuritkin soittelevat asiasta, ja sitten uhri syyllistää itseään kun stalkkeri häiritsee heitäkin. Mielenterveyshän tuossa menee! Uhrilla ei ole mitään oikeuksia, vain velvollisuuksia....

Vierailija
456/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrinolemattomatoikeudet kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset ikinä sekaantuko alamaailmaan ja rikollisiin. Kohta perässä on edelleen stalkkeri + olet itse sekaantunut alamaailman kiemuroihin.

Koirakyltit jos on, niin itse koittaisin varmaan tehdä jonkun ns ansan: jättää ulko-ovi raolleen ja odottaa että stalkkeri tulee sisään, sitten päästää koira kimppuun. Laumanvartija, esim kaukasiankoira ,joka on koulutettu hyökkäämään pystyy kyllä hengen viemään, jos kurkkuun pääsee kiinni. Itse myös ase hollille.

Tämä on sitä samaa kulttuuria, että KIUSATTU joutuu lähtemään. Kun asetelma pitäisi olla toisin päin. Suomen oikeusjärjestelmä ei auta tällaisessa. Jos joku vie sun elämän, on toisella osapuolella oikeus samaan.

Eivät kaikki mopopojat ole alamaailmaa, siellä on lääkäreitäkin...

Vierailija
457/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei hanki suhdetta jonkun 195cm 120kg lihaskimpun kanssa? Sitten jos tulee pihapiiriin niin mailaa päin näköä niin ettei enää syö kuin pillillä.

Elää yksin ja valittaa turvan puutetta.

Ei tarvitse mitään suhdetta, ainoastaan yhteyden johonkuhun, joka ei pelkää linnaa. Väkivaltaan ei kannata sortua, siitä seuraa ongelmia itsellekin. Mutta pieni uhkailu ei liene pahitteeksi... Ikävä kyllä vähän vaikuttaa siltä, että ns. Sanna jossain sisimmässään nauttii siitä, että joku on noin pakkomielteinen. Mainitsi tuossa jutussa, että "minuun on helppo ihastua, mutta..."

Öh... Niin, varmaan hän itse ihastuu itseensä joka päivä peiliin katsoessaan. Minuun on ties miten monta tuhatta miekkosta ollut ihastunut, mutta ikinä kukaan ei ole häiriköinyt eikä pyörinyt ikkunan alla tonttuna kurkkimassa.

Vierailija
458/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita hulluja ei kyllä saa lopettamaan millään. Poliisi voi käydä puhuttamassa, mutta toiminta jatkuu kielloista ja estoista huolimatta. Pahinta on se, että tuollaisia tyyppejä on Suomessakin vaikka kuinka monta.

Jep. Toistuvasti lähestymiskieltoa rikkovalla pitäisi olla jalkapanta josta menisi aina heti hälytys sekä poliisille että uhrille jos tyyppi tulee liian lähelle.

Vierailija
459/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muuttaisin kaupungin keskustaan kerrostaloon, jossa ulko-ovi koodilla yms. Arvostan turvallisuuden tunnetta enemmän kuin mukavaa asuinympäristöä. Hänhän asuu nyt korvessa, jossa lähin naapuri kaukaana. Kun tuota tyyppiä ei saa aisoihin, niin ei ole helpotusta pelkoon tulossa. Kun vainoaja on mieleltään sairas, tuskin seuraisi eri paikkakunnille. En ymmärrä miksi pelkää eikä kuitenkaan tee ratkaisevinta toimenpidettä minkä itse voi tehdä eli muutto. Itse olisin muuttanut jo aikaa sitten.

Ei hän missään korvessa asu, jos useita naapureita ja lähin muutaman kymmenen metrin päässä.

Vierailija
460/669 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te edes lukeneet juttua? Rikosilmoituksia on tehty ja lähestymiskielto on. Vainoaja ei ole koskaan ollut Sannan kanssa samassa työpaikassa, vaan työskenteli aiemmin tämän sukulaisen omistamassa yrityksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi