Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Nämä olivat siis esimerkkejä että synti tuhoaa. Siksi Jumala kehoittaa pysymään erossa synnistä ja kun edelleenkin tulee muistaa saatana ja synti kulkevat käsi kädessä. Ei Jumala ole siis mikään "ilkeä pomo" kiellän teiltä kaiken. Vaan rakkauden tähden. Hän haluaa ihmiselle kaikkea hyvää. Ap
Eipä vaan tunnu kaikesta haluamisestaan huolimatta saavan paljoakaan aikaan.
On
Pääsispä jo pois tästä pelleilystä
Zinc
Miten Jumala vaikuttaa? Siten että kun ihminen tulee uskoon ja hän ymmärtää luopua synneistään. Ymmärtää miten tuhoava vaikutus synneillä on ollut mitä aikasemmin ei ole ehkä ymmärtänyt tai ajatellut. On totta voi löytyä uskovia ketkä yhä kamppailevat alkoholin kanssa tai jollain jtn muuta. Siksi on hyvä katsoa aina Jumalaan eikä liiikaa meihin uskoviin sillä mekin olemme syntisiä ja vajavaisia ihmisiä ja teemme virheitä. Ainoastaan täydellinen on Jumala. Ap
Minä olen kaunis nuori ja hyväpalkkaisessa työssä sosiaalisessa mediassa .
Ainoo mikä ketuttaa on balin loman peruuntuminen...
No käyn yksityisellä kuntosalilla ja jaan belfieitä..
mut ei oo kivaa!
Miten Jumala vaikuttaa? Siten että kun ihminen tulee uskoon ja hän ymmärtää luopua black metal musiikista, viinasta, laulusta ja heikkomoraalisista naisista. Ymmärtää miten tuhoava vaikutus synneillä on ollut mitä aikasemmin ei ole ehkä ymmärtänyt tai ajatellut. On totta voi löytyä uskovia ketkä yhä kamppailevat alkoholin kanssa tai jollain jtn muuta. Siksi on hyvä katsoa aina Jumalaan eikä liiikaa meihin uskoviin sillä mekin olemme syntisiä ja vajavaisia ihmisiä ja teemme virheitä. Ainoastaan täydellinen on Jumala. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten Jumala vaikuttaa? Siten että kun ihminen tulee uskoon ja hän ymmärtää luopua black metal musiikista, viinasta, laulusta ja heikkomoraalisista naisista. Ymmärtää miten tuhoava vaikutus synneillä on ollut mitä aikasemmin ei ole ehkä ymmärtänyt tai ajatellut. On totta voi löytyä uskovia ketkä yhä kamppailevat alkoholin kanssa tai jollain jtn muuta. Siksi on hyvä katsoa aina Jumalaan eikä liiikaa meihin uskoviin sillä mekin olemme syntisiä ja vajavaisia ihmisiä ja teemme virheitä. Ainoastaan täydellinen on Jumala. Ap
You wish!
Tuomas Holopainen
EI VÄKISIN kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo sitä on syyttää Jumalaa kaikesta. Vaikka hyvin monet asiat johtuu ihmisten omista valinnoista tai siitä miten turmeltuneessa ja syntisessä maailmassa elämme. Toivon että vitsailit palvovasi saatanaa. Saatana on pahuuden perikuva joten kai tajuat se tulee myös tuhoamaan sinut ja kaikki mitä ympärilläsi on. T ap
Tämähän onkin se kristittyjen vakio pakotie. Ikävät asiat ovat ihmisen omaa syytä, hyvät asiat Herran ansiota. Eikö sillä ukolla ole mitään vastuuta?
Niin vastuuta mistä? Ihminen itse valintansa tekee. Ei jumala niitä ohjaile.
Yritätkö siis sanoa, että jumala, joka teki millintarkan suunnitelman koko maailmankaikkeudelle ja tietää hiuskarvojenkin tipahtelemisajankohdan, asetti yksittäiselle ihmiselle valintatilanteita, joissa väärä valinta vie hellvettiin? Aika ikävä käsikirjoitus.
Vai sitäkö yrität sanoa, että jumala ei tiedä, mitä ihminen tulee valitsemaan?
t. Eri kysyjä
Jumala antoi ihmiselle VAPAAN TAHDON.
voimme valita jumalan ,kuten minä.ap
tai hylätä hänet kuten Tuomas Holopainen
Eikös vapaan tahdon antanut kuitenkin Valontuoja käärmeen muodossa.
Uskonto ja elävä usko/yhteys Jeesukseen on kaksi eri asiaa. Uskonnossa ihmisen täytyy usein suorittaa erilaisia rituaaleja tai täyttää tietyt kriteerit että sitten omilla ansioillaan on ansainnut taivaspaikan. Uskossa taas ihminen nojaa Jumalan armoon eikä omiin ansioihin/tekoihin tai joudu suorittamaan erilaisia pyhitysmenetelmiä. Ap
Totuushan on se, että me olemme kaikki samasta Jumalasta lähtöisin. Se, miksi ajattelemme tästä asiasta niin eri tavoin johtuu siitä että emme kaikki ole samassa kohtaa vaelluksessamme. Toiset ovat jo ns. heränneitä ja näkevät tämän 3d valetodellisuuden ulkopuolelle. Osaavat siis ajatella "out of the box". Universumi on paljon ihmeellisempi kuin kukaan meistä osaa kuvitella. Ihminen on siinä mielessä hassu olento, että jos jotain ei pysty näkemään tai kuulemaan, sitä ei ole olemassakaan. Mutta on ihmisiä, jotka tietävät totuuden, että tässä ei ole todellakaan kaikki mitä on. Minun on ihan turha lähteä tuputtamaan tätä totuuttani ja uskoani kenellekään, joka ei ole sitä valmis vastaanottamaan.
"Ei kukaan voi tulla Jumalan luo, ei Jumala itse ensin vedä häntä puoleensa".
Mutta aina kysyvälle vastataan ja oveen kolkuttajalle avataan. Vapaan tahdon maailmassa jokainen tekee omat valintansa. Ja jos raamattu tuntuu vieraalta, kannattaa tutustua muihinkin pyhiin kirjoihin. Siellä perimmäinen sanoma on kuitenkin sama: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki mikä tappaa monia ihmisiä päivittäin on huumeet. Huumeiden käyttäminen kuten humaltuminenkin alkoholista on synti, jolla ihminen turmelee itseään. Omaa kehoa tulisi kuitenkin kunnioittaa niinkun raamatussa sanotaan eikä tuhota. Esimerkki siis synnin tuhoavasta vaikutuksesta.
Toinen esimerkki synti, vaikkapa juoruaminen. Voivoi.. tuo juorunta mikä on varsinkin meidän naisten puuhaa. Juorujen levittämisellä on kuitenkin seurauksia monet ihmissuhteet ovat menneet pilalle sen takia. Tai on syntynyt isoja väärinkäsityksiä.
Ap
Niin? Miten ihmeessä jumala tähän vaikuttaa? Myös uskisten joukossa on juoppoja ja hölösuita. Tyhmä ihminen ei muutu fiksummaksi, oli sitten uskossa tai ei. Toki moni on uskonnon kautta purkinyt hakemaan apua itselleen ja hyvä jos löytävät. Se päätös on kuitenkin heidän pään sisällä.
Tarkoitat kai ENTISIÄ JUOPPOJA
aa-kerholainen
Vierailija kirjoitti:
Miten Jumala vaikuttaa? Siten että kun ihminen tulee uskoon ja hän ymmärtää luopua synneistään. Ymmärtää miten tuhoava vaikutus synneillä on ollut mitä aikasemmin ei ole ehkä ymmärtänyt tai ajatellut. On totta voi löytyä uskovia ketkä yhä kamppailevat alkoholin kanssa tai jollain jtn muuta. Siksi on hyvä katsoa aina Jumalaan eikä liiikaa meihin uskoviin sillä mekin olemme syntisiä ja vajavaisia ihmisiä ja teemme virheitä. Ainoastaan täydellinen on Jumala. Ap
Täydellinen? Osaako hän puhua suomea? Minulla on sukulaisia, jotka eivät osaa mitään muuta kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on se, että me olemme kaikki samasta Jumalasta lähtöisin. Se, miksi ajattelemme tästä asiasta niin eri tavoin johtuu siitä että emme kaikki ole samassa kohtaa vaelluksessamme. Toiset ovat jo ns. heränneitä ja näkevät tämän 3d valetodellisuuden ulkopuolelle. Osaavat siis ajatella "out of the box". Universumi on paljon ihmeellisempi kuin kukaan meistä osaa kuvitella. Ihminen on siinä mielessä hassu olento, että jos jotain ei pysty näkemään tai kuulemaan, sitä ei ole olemassakaan. Mutta on ihmisiä, jotka tietävät totuuden, että tässä ei ole todellakaan kaikki mitä on. Minun on ihan turha lähteä tuputtamaan tätä totuuttani ja uskoani kenellekään, joka ei ole sitä valmis vastaanottamaan.
"Ei kukaan voi tulla Jumalan luo, ei Jumala itse ensin vedä häntä puoleensa".Mutta aina kysyvälle vastataan ja oveen kolkuttajalle avataan. Vapaan tahdon maailmassa jokainen tekee omat valintansa. Ja jos raamattu tuntuu vieraalta, kannattaa tutustua muihinkin pyhiin kirjoihin. Siellä perimmäinen sanoma on kuitenkin sama: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".
Ihminen on siinä mielessä hassu olento, että jos jotain ei pysty näkemään tai kuulemaan, sitä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle raamatun kertomus Nooan arkista on tuttu. Nooa varoitti ihmisiä vedenpaisumus tulee ja ihmiset pilkkasivat eivät uskoneet. Kunnes vedenpaisumus tuli, ihmiset joutuivat paniikkiin mutta arkin ovi oli jo suljettu. Nykyäänkin uskovat jakavat evankeliumia ja kehoittavat kääntykää Jumalan puoleen, turvatkaa Häneen kun ovi on vielä auki. Vieläkin nauretaan ja pilkataan vaikka tulossa on päivä kun Jeesus saapuu ja ovi sulkeutuu. Se ei ole pelottelua vain totuus.
Nyt saat vastata pariin kysymykseen, kun kerran tiedät.
Kun Jeesus saapuu ihmisten ilmoille, mitä kieltä hän puhuu? Minun isomummoni nimittäin puhuu vain hyvin vahvaa savon murretta, ja pahoin pelkään, että lähinnä arameaa puhuvan Jeesuksen kielitaito ei siihen taivu. Millaisissa vaatteissa Jeesus saapuu? Lapissa on vielä tosi kylmä ja luntakin niin paljon, että varpaat jäätyvät sandaaleissa. Mistä Jeesukselle toppahousut? Miten hän edes pääsee minun luokseni, kun alaovi on lukossa eikä summeria ole? Puhelinnumeroni on kyllä ollut sama jo vuosikymmeniä, joten ehkä hän soittaa. Millainen puhelin Jeesuksella on? Suostuuko Jeesus kimppakuvaan, jos pyydän oikein nätisti?
Mistä minä voisin tietää..............?
Öh, ei?
Hyvä kristillinen jumala olisi kaiketi voinut estää mokoman epidemian. Koska epidemia on täällä, jumalaa joko ei voisi vähempää kiinnostaa, hän on narsistisen huomiohakuinen kakara tai suoranaisen paha.
Miksi ihmeessä rukoilisin sellaista jumalaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikkivoipa ei käytännössä tee mitään. Ihminen itse ymmärtää ja luopuu, mutta Herraa pitäisi kiittää.
[/quote]
Musta on ihan uskomatonta kuinka moni elää oma napa edellä, satuttaen muita ja tuhoten luontoa ja NYT kun ihminen saa ansionsa mukaan niin syytetään jumalaa?? ”Ei se oo olemassa kun se ei minua auta!” Ehkä sinä et ansaitse apua, mieti sitä.[/quote]
ohhoh no nyt alko heti kuulostaa lempeeltä ja kaikkia rakastavalta jumalalta joka on sitä mieltä et kaikki ei ansaitse apua. varsinkaa apua vielä asioissa joita se rakastava jumala on vielä tahallaan meille langettanu :D
uskovaiset on kyl yks vitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kukaan voi tulla Jumalan luo, ei Jumala itse ensin vedä häntä puoleensa".Mutta aina kysyvälle vastataan ja oveen kolkuttajalle avataan. Vapaan tahdon maailmassa jokainen tekee omat valintansa. Ja jos raamattu tuntuu vieraalta, kannattaa tutustua muihinkin pyhiin kirjoihin. Siellä perimmäinen sanoma on kuitenkin sama: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".
Ihminen on siinä mielessä hassu olento, että jos jotain ei pysty näkemään tai kuulemaan, sitä ei ole olemassakaan.
Entäs jeesuksen kuva paahtoleivässä?
Uskonnon ainoa tarkoitushan on hallita ihmisjoukkoja. Mutta tosiaan ihmetyttää, että miten tuo tuuba menee ihmisille tänä päivänä läpi? Aikoinaan kun niitä tarinoita on keräilty, niin silloin sen jokseenkin ymmärtääkin, kun yleinen tietämys maailmasta yms oli niin vähäistä.
Ja mikä kauhu mahtaakaan kalvaa tämän päivän uskovaisia, kun ajattelee mitä kaikkea sieltä onkaan leikattu pois. Siis ehtaa Jumalan sanaa leikattu surutta pois :O