Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Helppo sitä on syyttää Jumalaa kaikesta. Vaikka hyvin monet asiat johtuu ihmisten omista valinnoista tai siitä miten turmeltuneessa ja syntisessä maailmassa elämme. Toivon että vitsailit palvovasi saatanaa. Saatana on pahuuden perikuva joten kai tajuat se tulee myös tuhoamaan sinut ja kaikki mitä ympärilläsi on. T ap
Niinhän se jumpe väittää. Piti kirjoituttaa kokonainen kirjallinen propagandaa, jossa minä jumala = hyvä, palvokaa minua. Sen sijaan se saa-tana, tuo enkeli joka lähti luotani, on pahapahapaha ja ikuinen kärsimys hänen kanssaan jne. jos ette minua palvo. Ja kaikki uskoo sokeasti sadistinarsistia.
Jostain syystä luciferilla ei ole ollut tarvetta tulla tänne mölisemään vastaavalla tavalla, ja tarviiko edes mainita jumalan ja "paholaisen" eroja tappoluvuissa...
Jos tuo olisi totta niin kyllä minäkin ennemmin saatanan puolelle astelisin. Taisi olla ainoa joka uskalsi vastustaa narsistia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovat rukoilee? Tällä tavoin pidetään yhteyttä Jumalaan. Raamattu opettaa myös että rukoilla tulisi aina Jumalan tahdon mukaisesti. Että kaikessa tapahtuu kuitenkin Jumalan tahto koska hän tuntee ja tietää meidät läpikotaisin mitä tarvitsemme jne. Esimerkkinä voisin rukoilla voitan lotossa. Mutta Jumala näkisi ehkä ettei rikkaudet olisi hyväksi minulle vaan ajautuisin kauemmaksi hänestä. Ap
ymmärrätköhän sä uuvatti nyt ollenkaan mitä hain takaa tossa? miks sä palvot sellasta jumalaa joka tuntee meijät niin hyvin että tietää että kyllä kunnon kuolemantauti on meille hyväksi ja se mitä täällä tarvitaan, eikä esim lottovoitto millä vois nousta ja nostaa köyhyydestä aikamoisen läjän lähimmäisiä.
uskomatonta et joku voi vakavissaan väittää että esim synnytykseen kuollu lapsi ja äiti oli jonkun tietoinen teko, jonkun jonka motivaationa oli menehtyneiden hyvinvointi ja tarpeet.
alkaa sattuu päähän ku ajattelee miten järjetöntä jengii tääl oikeen on
Se, että pesee käsiä auttaa enemmän kun höpö höpö jeesukset.
Nyt ei pääse kotikaupunkini srk:n viikkomessuun. Käyn joskus, hiljentyminen rauhoittaa ja kirkossa tunnen olevani lähellä Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni asia avautuisi kun ihmiset tutkisivat ja lukisivat raamattua. Unohdetaan se että vaikka Jumala on Kaikkivaltias on olemassa myös itse pahuus eli sielunvihollinen, saatana, langennut enkeli. Joka tekee työtään täällä maailmassa, synnin kautta tuhoaa ihmisiä. Ei sodat ole Jumalan keksimiä ja aiheuttamia, vaan ihmisten jotka elävät synnissä. Synti ja sielunvihollinen kulkevat aina käsikädessä. Synti on se sielunvihollisen ase. Mitä enemmän syntiä on ihmisen elämässä ja sydämessä voisi sanoa on samanverran myös itse pahuutta. Ap
Aku Ankasta löytyy vähintää yhtä hyviä vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovat rukoilee? Tällä tavoin pidetään yhteyttä Jumalaan. Raamattu opettaa myös että rukoilla tulisi aina Jumalan tahdon mukaisesti. Että kaikessa tapahtuu kuitenkin Jumalan tahto koska hän tuntee ja tietää meidät läpikotaisin mitä tarvitsemme jne. Esimerkkinä voisin rukoilla että parantuisin kystisestä aknesta . Mutta Jumala näkisi ehkä ettei hyvä iho olisi hyväksi minulle vaan ajautuisin kauemmaksi hänestä. Ap
nauroin niin että pissa tuli housuun:)
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, ap on nyt vetänyt itsensä sellaiseen selitysten solmuun, että joko hän itse tai joku myötähäpeää tunteva uskonveli poistattelee koko ketjun. Tai ehkä jumala poistaa omin kätösin, kun ei maine ja seurakunta kasvanutkaan, eihän sitä tiedä.
Se ettei sinun kapasiteettisi millään riitä ymmärtämään, ei tarkoita etteivätkö muut ymmärtäisi.
Ei ole sen enempää kuin ennenkään, mitään jumalaa tai jumaluutta.
Se on jo nöyrtymistä mihin Jumala meitä kehoittaa, että ihminen kun on kyse raamatusta ja näistä asioista niin vilpittömästi antaa mahdollisuuden, tutkii ja lukee itse. Jo se että on päättänyt pysyä omassa kannassaan olla esimerkiksi ateisti vaikka mitä tulisi vastaan on jo omalla tavallaan ihmisen omaa ylpeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on luonut sinusta läskin ja ruman..koska se saa sinut pysymään hänen lähellään.
Jos vielä olet köyhä ja haiset pahalta niin olet siunattu
Kiitä jumalaa että sinua EI SYNTI pääse pilaaamaan!!!
Miksi Jumala sitten loi Tuomas Holopaisen?
Hän on kaunis ,älykäs ja miljoonat seuraavat häntä?
Kumpaa - Jumalaa vai Tuomas Holopaista...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se oletetun jeesuksen synnyinpaikka oo jotain nykyistä Palestiinan seutua?
Niin mitä luulet kuinka hyvin tänä päivänä länsimainen ihminen ottais niiltä nurkilta oppia vastaan?Hyvä Kristittyhän ei tunnusta Palestiinan olemassaoloa. Maa on Israelin ja Herra(n)rodun.
Eikös israelilaiset ole juutalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovat rukoilee? Tällä tavoin pidetään yhteyttä Jumalaan. Raamattu opettaa myös että rukoilla tulisi aina Jumalan tahdon mukaisesti. Että kaikessa tapahtuu kuitenkin Jumalan tahto koska hän tuntee ja tietää meidät läpikotaisin mitä tarvitsemme jne. Esimerkkinä voisin rukoilla voitan lotossa. Mutta Jumala näkisi ehkä ettei rikkaudet olisi hyväksi minulle vaan ajautuisin kauemmaksi hänestä. Ap
ymmärrätköhän sä uuvatti nyt ollenkaan mitä hain takaa tossa? miks sä palvot sellasta jumalaa joka tuntee meijät niin hyvin että tietää että kyllä kunnon kuolemantauti on meille hyväksi ja se mitä täällä tarvitaan, eikä esim lottovoitto millä vois nousta ja nostaa köyhyydestä aikamoisen läjän lähimmäisiä.
uskomatonta et joku voi vakavissaan väittää että esim synnytykseen kuollu lapsi ja äiti oli jonkun tietoinen teko, jonkun jonka motivaationa oli menehtyneiden hyvinvointi ja tarpeet.
alkaa sattuu päähän ku ajattelee miten järjetöntä jengii tääl oikeen on
Musta on ihan uskomatonta kuinka moni elää oma napa edellä, satuttaen muita ja tuhoten luontoa ja NYT kun ihminen saa ansionsa mukaan niin syytetään jumalaa?? ”Ei se oo olemassa kun se ei minua auta!” Ehkä sinä et ansaitse apua, mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni asia avautuisi kun ihmiset tutkisivat ja lukisivat raamattua. Unohdetaan se että vaikka Jumala on Kaikkivaltias on olemassa myös itse pahuus eli sielunvihollinen, saatana, langennut enkeli. Joka tekee työtään täällä maailmassa, synnin kautta tuhoaa ihmisiä. Ei sodat ole Jumalan keksimiä ja aiheuttamia, vaan ihmisten jotka elävät synnissä. Synti ja sielunvihollinen kulkevat aina käsikädessä. Synti on se sielunvihollisen ase. Mitä enemmän syntiä on ihmisen elämässä ja sydämessä voisi sanoa on samanverran myös itse pahuutta. Ap
Aku Ankasta löytyy vähintää yhtä hyviä vastauksia.
Jos ajatellaan vaikkapa Roope-setää Don Rosan tarinoissa, opimme mm. Että onni suosii rohkeaa, rehellisyys ja ahkeruus palkitaan, matka on tärkeämpi kuin määränpää, ja aina on uusi sateenkaari jonka päässä on uusi aarre.
Esimerkki mikä tappaa monia ihmisiä päivittäin on huumeet. Huumeiden käyttäminen kuten humaltuminenkin alkoholista on synti, jolla ihminen turmelee itseään. Omaa kehoa tulisi kuitenkin kunnioittaa niinkun raamatussa sanotaan eikä tuhota. Esimerkki siis synnin tuhoavasta vaikutuksesta.
Toinen esimerkki synti, vaikkapa juoruaminen. Voivoi.. tuo juorunta mikä on varsinkin meidän naisten puuhaa. Juorujen levittämisellä on kuitenkin seurauksia monet ihmissuhteet ovat menneet pilalle sen takia. Tai on syntynyt isoja väärinkäsityksiä.
Ap
Nämä olivat siis esimerkkejä että synti tuhoaa. Siksi Jumala kehoittaa pysymään erossa synnistä ja kun edelleenkin tulee muistaa saatana ja synti kulkevat käsi kädessä. Ei Jumala ole siis mikään "ilkeä pomo" kiellän teiltä kaiken. Vaan rakkauden tähden. Hän haluaa ihmiselle kaikkea hyvää. Ap
Kiitän sua ap. Oot hienosti vastannu kysymyksiin vaikka täällä monet pilkkaa.. siunausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, ap on nyt vetänyt itsensä sellaiseen selitysten solmuun, että joko hän itse tai joku myötähäpeää tunteva uskonveli poistattelee koko ketjun. Tai ehkä jumala poistaa omin kätösin, kun ei maine ja seurakunta kasvanutkaan, eihän sitä tiedä.
Se ettei sinun kapasiteettisi millään riitä ymmärtämään, ei tarkoita etteivätkö muut ymmärtäisi.
Ettäs jumala kehtasikin antaa minulle sellaisen aivokapasiteetin, että en millään ymmärrä hänen hienouttaan ja hänen palveluskuntansa toilailuja.
Odottelen muuten innolla vastauksia kommentissani Nro 60 esittämiini kysymyksiin. Kysyin näitä jo pienenä 70-luvun alussa, kun uskovainen sukulaistäti yritti ensin houkutella minua enkeleillä ja sitten pelotella saatanoilla ja demoneilla. Olisiko sinulla vastauksia? Kysyn sitten lisää; nämä eivät lopu kesken.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki mikä tappaa monia ihmisiä päivittäin on huumeet. Huumeiden käyttäminen kuten humaltuminenkin alkoholista on synti, jolla ihminen turmelee itseään. Omaa kehoa tulisi kuitenkin kunnioittaa niinkun raamatussa sanotaan eikä tuhota. Esimerkki siis synnin tuhoavasta vaikutuksesta.
Toinen esimerkki synti, vaikkapa juoruaminen. Voivoi.. tuo juorunta mikä on varsinkin meidän naisten puuhaa. Juorujen levittämisellä on kuitenkin seurauksia monet ihmissuhteet ovat menneet pilalle sen takia. Tai on syntynyt isoja väärinkäsityksiä.
Ap
Missä kohtaa Raamattua noin sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin? Miten ihmeessä jumala tähän vaikuttaa? Myös uskisten joukossa on juoppoja ja hölösuita. Tyhmä ihminen ei muutu fiksummaksi, oli sitten uskossa tai ei. Toki moni on uskonnon kautta purkinyt hakemaan apua itselleen ja hyvä jos löytävät. Se päätös on kuitenkin heidän pään sisällä.
Miksi Jumala sitten loi Tuomas Holopaisen?
Hän on kaunis ,älykäs ja miljoonat seuraavat häntä?