Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Öh, ei?
Hyvä kristillinen jumala olisi kaiketi voinut estää mokoman epidemian. Koska epidemia on täällä, jumalaa joko ei voisi vähempää kiinnostaa, hän on narsistisen huomiohakuinen kakara tai suoranaisen paha.
Miksi ihmeessä rukoilisin sellaista jumalaa?
Äläs nyt, jumala voi myös olla yksinkertaisesti heikompi kuin sisar hento valkoinen.
Miksi pitäisi tyytyä siihen että mahtava jumala antaa jotain epämääräistä lohtua tai henkistä tukea, vaikka sama tyyppi olisi uskovaisten mukaan pystynyt halutessaan torjumaan koko pandemian helposti?
Vierailija kirjoitti:
Uskonto ja elävä usko/yhteys Jeesukseen on kaksi eri asiaa. Uskonnossa ihmisen täytyy usein suorittaa erilaisia rituaaleja tai täyttää tietyt kriteerit että sitten omilla ansioillaan on ansainnut taivaspaikan. Uskossa taas ihminen nojaa Jumalan armoon eikä omiin ansioihin/tekoihin tai joudu suorittamaan erilaisia pyhitysmenetelmiä. Ap
Mutta usko ilman tekoja on kuollut, eikös vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle raamatun kertomus Nooan arkista on tuttu. Nooa varoitti ihmisiä vedenpaisumus tulee ja ihmiset pilkkasivat eivät uskoneet. Kunnes vedenpaisumus tuli, ihmiset joutuivat paniikkiin mutta arkin ovi oli jo suljettu. Nykyäänkin uskovat jakavat evankeliumia ja kehoittavat kääntykää Jumalan puoleen, turvatkaa Häneen kun ovi on vielä auki. Vieläkin nauretaan ja pilkataan vaikka tulossa on päivä kun Jeesus saapuu ja ovi sulkeutuu. Se ei ole pelottelua vain totuus.
Nyt saat vastata pariin kysymykseen, kun kerran tiedät.
Kun Jeesus saapuu ihmisten ilmoille, mitä kieltä hän puhuu? Minun isomummoni nimittäin puhuu vain hyvin vahvaa savon murretta, ja pahoin pelkään, että lähinnä arameaa puhuvan Jeesuksen kielitaito ei siihen taivu. Millaisissa vaatteissa Jeesus saapuu? Lapissa on vielä tosi kylmä ja luntakin niin paljon, että varpaat jäätyvät sandaaleissa. Mistä Jeesukselle toppahousut? Miten hän edes pääsee minun luokseni, kun alaovi on lukossa eikä summeria ole? Puhelinnumeroni on kyllä ollut sama jo vuosikymmeniä, joten ehkä hän soittaa. Millainen puhelin Jeesuksella on? Suostuuko Jeesus kimppakuvaan, jos pyydän oikein nätisti?
Mistä minä voisin tietää..............?
Vaikutat niin tietävältä ja lopetat puheenvuorosikin sanoihin "vain totuus".
No, lähestytäänpä asiaa toiselta suunnalta. ilmeisesti olet jutellut Jeesuksen ja Jumalan kanssa aika paljon. Mitä kieltä olette käyttäneet?
Vastailen mielelläni vilpittömiin kysymyksiin. Mutta pelkkiin pilkkaamisiin ja ateistien kanssa väitteltyyn on vähän turhauttavaa lähteä. Siksi mieluusti olisi kiva jos tämä keskustelu pysyisi hyvässä hengessä ja itse alkuperäisessä kysymyksessä jonka kysyin. Ketään meistä ei hyödytä turhat "riidat ja väittelyt" raamatusta. Voinn vain sydämestäni toivoa ja rukoilla että jokainen itse tutustuisi Jumalaan ja raamattuun. Ennenkaikkea tässä koronatilanteessa turvautuisi rukouksen voimaan, kun pelko ja ahdistus ottaa vallan. Ap
Sen jälkeen kun aloin seuraamaan Jeesusta ja Jumalaa niin en enää pelkää mitään. Elämä ei muutu helpoksi sen takia, uskovaisiahan koetellaan vielä enemmän mutta Jumala on siunannut minua ja perhettäni ja en oikeasti stressaa mistään. Tämä corona viirus on osoitus siitä miten ihmisille käy kun palvovat pahaa.
No ei. Erosin kirkosta 20 vuotta sitten ihan siksi että en kokenut mitään tarvetta heidän palveluilleen enkä mitään syytä olla jonkun seurakunnan jäsen. En ole kristitty vaikka minut on sellaiseksi kasvatettu, piste. Joka kokee tarvetta uskoa satuolentoihin, siitä vaan jos se helpottaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vastailen mielelläni vilpittömiin kysymyksiin. Mutta pelkkiin pilkkaamisiin ja ateistien kanssa väitteltyyn on vähän turhauttavaa lähteä. Siksi mieluusti olisi kiva jos tämä keskustelu pysyisi hyvässä hengessä ja itse alkuperäisessä kysymyksessä jonka kysyin. Ketään meistä ei hyödytä turhat "riidat ja väittelyt" raamatusta. Voinn vain sydämestäni toivoa ja rukoilla että jokainen itse tutustuisi Jumalaan ja raamattuun. Ennenkaikkea tässä koronatilanteessa turvautuisi rukouksen voimaan, kun pelko ja ahdistus ottaa vallan. Ap
Onko Corona jumalan rangaistus ihmisille?
Olemmeko maallistuneet ja hän näin kutsuu meitä luokseen?
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä sinultakin, vaikka kysyin jo tuolta ensin tietäväiseltä vaikuttaneelta ihmiseltä.
Olet keskustellut paljon Jeesuksen ja Jumalan kanssa. Mitä kieltä olette käyttäneet?
Vierailija kirjoitti:
No ei. Erosin kirkosta 20 vuotta sitten ihan siksi että en kokenut mitään tarvetta heidän palveluilleen enkä mitään syytä olla jonkun seurakunnan jäsen. En ole kristitty vaikka minut on sellaiseksi kasvatettu, piste. Joka kokee tarvetta uskoa satuolentoihin, siitä vaan jos se helpottaa oloa.
Valtio antaa kirkon rakennusten ylläpitoon 106 miljoonaa vuodessa.
Ja EI OLE rahoitetu kirkollisveroilla
Eli kustannat LEIPÄPAPIN juuston syömiset:)
Vierailija kirjoitti:
Miksi turvautuisin? Mitä siitä olisi apua? Suojaako rukous virukselta? Estääkö Herra lomautukset?
Hämmennyin kysymyksestäsi mitä kieltä käytän rukoillessani..mutta ihan Suomea. Jumala ymmärtää meitä jokaista rukoilimme sitten Kiinan kielellä tai espanjaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä sinultakin, vaikka kysyin jo tuolta ensin tietäväiseltä vaikuttaneelta ihmiseltä.
Olet keskustellut paljon Jeesuksen ja Jumalan kanssa. Mitä kieltä olette käyttäneet?
Jumala ymmärtää KAIKKIA kieliä..koska on Jumala
Ihan suomeks turun murteella vedettiin
kysy toki:)
Rukous ei välttämättä ole suojaus itse virusta vastaan. Mutta rukous voi helpottaa oloasi mikäli koet pelkoa tai ahdistusta tässä tilanteessa. Jos lomautus/irtisanominen uhkaa voit rukoilla Jumala auttaa sua pärjäämään! Ap
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihan uskomatonta kuinka moni elää oma napa edellä, satuttaen muita ja tuhoten luontoa ja NYT kun ihminen saa ansionsa mukaan niin syytetään jumalaa?? ”Ei se oo olemassa kun se ei minua auta!” Ehkä sinä et ansaitse apua, mieti sitä.
ohhoh no nyt alko heti kuulostaa lempeeltä ja kaikkia rakastavalta jumalalta joka on sitä mieltä et kaikki ei ansaitse apua. varsinkaa apua vielä asioissa joita se rakastava jumala on vielä tahallaan meille langettanu :D
uskovaiset on kyl yks vitsi
Ehkä kannattaisi miettiä omaa käytöstään. Minä en ole jumala, en ole koskaan väittänyt olevani lempeä ja rakastavani kaikkia. Yleissivistyksesi on aika heikko jos et ole kuullut esim. Vitsauksista. Niillä on joku tarkoitus, aina.
Minä suosittelen turvautumaan ahdistuksen ja pelon iskiessä jumalan sijasta ammattiauttajiin, myös lääkitys voi auttaa nukkumaan ja taittaa ahdistukselta pahimman terän.
Nämä auttava todistetusti, ja ammattiauttajat ovat vilpittömän hyväntahtoisia sekä auttavat ihan jokaista apua tarvitsevaa, toisin kuin jumala joka ensin huomiohakuisesti rankaisee ihmisiä, ja tarjoaa sitten konkreettisen avun sijasta lohtua, ja sitäkin vain niille jotka kerjäävät ja matelevat ahkerasti.
Kunnia olkoon terveydenhuoltoalalla työskenteleville jotka riskeeraavat itsensä auttaakseen muita tässä tilanteessa. Eivätkä vain kertasuorituksena ristillä, vaan jokaisena työpäivänä!
Ei ole, en yleensäkään ajattele mitään jumalia sen kummemmin kun en moisiin usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi turvautuisin? Mitä siitä olisi apua? Suojaako rukous virukselta? Estääkö Herra lomautukset?
Miksi uskovat rukoilee? Tällä tavoin pidetään yhteyttä Jumalaan. Raamattu opettaa myös että rukoilla tulisi aina Jumalan tahdon mukaisesti. Että kaikessa tapahtuu kuitenkin Jumalan tahto koska hän tuntee ja tietää meidät läpikotaisin mitä tarvitsemme jne. Esimerkkinä voisin rukoilla etten sairastu Goronaan. Mutta Jumala näkisi ehkä ettei terveys olisi hyväksi minulle vaan ajautuisin kauemmaksi hänestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Corona jumalan rangaistus ihmisille?
Olemmeko maallistuneet ja hän näin kutsuu meitä luokseen?
Minä uskon että on.
No, kukas muu kuin Kaikkivaltias Jumala 🃏 olisi luonut myös tuon korona-vitsauksen?
"Miksi uskovat rukoilee?" Jos rukoukset 🛐 olisivat parantaneet ihmisten elämää, eläisimme jo paratiisissa 😇🏝!
Kissoilla on oma coronavirus joka aiheuttaa vatsanpeitteen tulehdusta, joten kissa ei varmaan tykännyt sun jutusta.