Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näin hullusti ajattelevia ihmisiä on olemassa kuin uskovaiset. Tällaiset jutut on oikeasti paljon huolestuttavampia kuin jonkun skitsofreenikon ajatukset. Ja skitsofreenikko on kuitenkin sairas. Uskovaisille pitäisi saada ihan oma tautiluokitus, ihan niinkuin persoonallisuushäiriöisillekin.
Ennen vedenpaisumusta ihmiset luopuivat Jumalasta ja pilkkasivat. Jumala hukutti heidät. Jotka Jumalaan turvaavat, saavat uuden voiman.
Kuulostaa rakastettavalta olennnolta
Ei ihme että palvon sitä, olet pelkkä pelkuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä voi tavallaan nostaa hattua, että ei jokainen aikuinen kehtaa julistaa hylänneensä rationaalista ajattelua 👍
Jaa, minusta usko ja rationaalinen ajattelu eivät sulje toisiaan pois. Onpa ihmisellä suuret luulot itsestään jos kuvittelee ettei mitään VOI OLLA OLEMASSA jota hän ei nää tai ihminen ei pysty mittaamaan.
Uskoakseni rationaalinen ajattelu, ainakin pääosin perustuu tietoon. Ja usko nyt on kokolailla tiedon vastakohta
Ja sinä TIEDÄT ettei ole jumalaa? Todistatko sen minullekkin, kiitos.
Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Kyllä todistustaakka on sillä joka väittää TIETÄVÄNSÄ jotain, minä vain uskon jumalaan, en tiedä varmaksi onko hän olemassa, ei minun uskoani tarvitse todistaa kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kristitty ei hyväksikäytä lapsia. Nuo ovat jotain aivan muita. Susia lampaan vetimissä. He saavat kostonsa "18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
mies52v
Aha, mutta uhkaa kuitenkin tappaa jos joku saa jonkun epäilemään hänen juttujaan?
Ettekö te kristityt todelllakaan huomaa kuinka läpimädän kultin kanssa te olette tekemisissä?
Mitä aloituksen kysymykseen tulee niin iänikuiseen kamelinkasvattajien keksimään jumalataruun en todellakaan ole uhrannut ajatustakaan.
Rumasti puhut mutta mutta eipä se minua kristittynä vahingoita... Mitä enemmän olen Jeesuksen ristiä saanut ymmärtää, sen hämmästyneempi olen kuinka totta se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä voi tavallaan nostaa hattua, että ei jokainen aikuinen kehtaa julistaa hylänneensä rationaalista ajattelua 👍
Jaa, minusta usko ja rationaalinen ajattelu eivät sulje toisiaan pois. Onpa ihmisellä suuret luulot itsestään jos kuvittelee ettei mitään VOI OLLA OLEMASSA jota hän ei nää tai ihminen ei pysty mittaamaan.
Uskoakseni rationaalinen ajattelu, ainakin pääosin perustuu tietoon. Ja usko nyt on kokolailla tiedon vastakohta
Kyllä todistustaakka on sillä joka väittää TIETÄVÄNSÄ jotain, minä vain uskon jumalaan, en tiedä varmaksi onko hän olemassa, ei minun uskoani tarvitse todistaa kellekään.
Niinpä. Osa uskoo ja osa ei (jonka tuovat vielä rumilla ja epäkunnioittavilla puheilla esiin, tämä itsessään hämmentävää ja erikoista) Jos ja kun Jumala on, hän on jonkun uskosta tai epäuskosta huolimatta. Jos Jumala on, uskova ihminen uskoo häneen omaksi onnekseen.
Tämä on vain ihmisten herättelyä. Hetkellisesti ihmiset parantavat tapojaan, mutta kun koettelemus on ohi niin palaavat entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jumala rakastaa ihmisiä ja varmasti toivoisi me ihmiset osaisimme huolehtia maasta jossa elämme. Ohjeeksi on annettu raamattu. Ja niinkuin joku aiemmin kirjoitti raamatussa on monia monia ohjeita elämään. Silti on ihmisiä jotka elävät synnissä, erossa Jumalasta ja raamatusta. Ap
En minä synnissä elä. Erossa jumalasta ja raamatusta kylläkin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Osa uskoo ja osa ei (jonka tuovat vielä rumilla ja epäkunnioittavilla puheilla esiin, tämä itsessään hämmentävää ja erikoista) Jos ja kun Jumala on, hän on jonkun uskosta tai epäuskosta huolimatta. Jos Jumala on, uskova ihminen uskoo häneen omaksi onnekseen.
Ja helpompi ymmärtää pahoja puheita jos on joutunut itse kokemaan väkivaltaa hengellisesti mutta muuten....
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on lähinnä toteamus kuin uhkaus. Kyseinen raamatunpaikka siis.
Kuin mafiapomolta konsanaan...
On helppo pilkata uskovia, syytellä valehtelijaksi tai kieroksi. Jokaisen tarina on erilainen myös uskovan. Mutta ennenkuin päätät pilkata oletko ajatellut miten paljon uskovat saavat voimaa omasta uskostaan ja yhteydestä Jumalaan? Kuinka rakas ja tärkeä asia se on monelle? Monet ovat lähteneet tälle uskontielle juuri silloin kun elämän kärsimykset ovat kohdanneet..sairastuminen syöpään, oman lapsen kuolema jne. He ovat kokeneet sen kuinka uskon voima kantaa! Siksi on erittäin hienoa ja arvokasta jos ihminen osaa nähdä kaiken tämän ja kunnioittaa toisen uskoa, uskoi itse sitten tai ei. Harva sen taidon osaa ja moni silti pilkkaa, siksi toin ilmi ettei sinänsä pilkkaaminen tule yllätyksenä koska se lukee raamatussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mitään tiedä. En vain usko että julmalia olisi olemassa. t. Ateisti
Puolestani on rukoiltu monesti, ja profetoitu. Kerrottu elämästäni, sydämestäni ja ajatuksistani sellaisia asioita mitä vaan ei voi tietää ilman Jumalaa. Tätä ei selitä mikään muu kuin raamattu. Ap
Vierailija kirjoitti:
On helppo pilkata uskovia, syytellä valehtelijaksi tai kieroksi. Jokaisen tarina on erilainen myös uskovan. Mutta ennenkuin päätät pilkata oletko ajatellut miten paljon uskovat saavat voimaa omasta uskostaan ja yhteydestä Jumalaan? Kuinka rakas ja tärkeä asia se on monelle? Monet ovat lähteneet tälle uskontielle juuri silloin kun elämän kärsimykset ovat kohdanneet..sairastuminen syöpään, oman lapsen kuolema jne. He ovat kokeneet sen kuinka uskon voima kantaa! Siksi on erittäin hienoa ja arvokasta jos ihminen osaa nähdä kaiken tämän ja kunnioittaa toisen uskoa, uskoi itse sitten tai ei. Harva sen taidon osaa ja moni silti pilkkaa, siksi toin ilmi ettei sinänsä pilkkaaminen tule yllätyksenä koska se lukee raamatussa. Ap
Oletko koskaan ajatellut miten vapauttavaa ja samalla vastuullista on olla ateisti? Aiteisti ei voi vedota siihen että joku asia olisi jonku ylemmän auktoriteetin suunnitelma, vaan ateisti on aina vastuussa omita teoistaan ja toisaalta on asioita jotka vain tapahtuu eikä ne ole kennekään syytä. t. Ateisti
Raamattua jos lukee ja katsoo kokonaisvaltaisesti jokainen voi nähdä sen miten oikeasti hienoja asioita ja periaatteita siellä on ja opetetaan. Lähimmäisenrakkaus, toisten kunnioitus, nöyryys jne. Ja raamatun eri henkilöiden elämästä oppii valtavan paljon! On kertomuksia siitä mitä synti saa aikaan tai ylpeys ihmisen elämässä. Miten rikkaudet voi johtaa väärille teille. Millaista avioliitto tulisi olla. Millaista on elämä kun Jmala siunaa... jq niin edelleen..ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli palvot uskollisesti jumalaa, jonka olemassoloa pidät kuitenkin epävarmana?
Itse koen että nimenomaan on vapauttavaa elää ilman syntiä, uskossa Jumalaan. Kyllä olen edelleen vastuussa omista teoistani, usko Jumalaan ei poissulje sitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Raamattua jos lukee ja katsoo kokonaisvaltaisesti jokainen voi nähdä sen miten oikeasti hienoja asioita ja periaatteita siellä on ja opetetaan. Lähimmäisenrakkaus, toisten kunnioitus, nöyryys jne. Ja raamatun eri henkilöiden elämästä oppii valtavan paljon! On kertomuksia siitä mitä synti saa aikaan tai ylpeys ihmisen elämässä. Miten rikkaudet voi johtaa väärille teille. Millaista avioliitto tulisi olla. Millaista on elämä kun Jmala siunaa... jq niin edelleen..ap
Tuollainen lässytyt on pelkkää rusinatpullastapaskaa.
Raamatussa on paljon myös pahuutta, ilkeuyttä, kostamista ja väkivaltaa.
Kyllä raamatussa tulee hyvin esiin myös ihmisten väkivalta ja mitä se saa aikaan. Vanhan Testamentin aikaan sotia oli paljon. Raamatussa kerrotaan myös mikä itse pahuus on kuinka se tulee ilmi jne. Mutta jos raamattua lukee ja katsoo kokonaiskuvaa näkee rakastavan ja hyvän Jumalan. Koska olet viimeksi lukenut raamattua? Ap
Joo, myönnän koronapelkoon on auttanut Jumala.
Uskominen on vapaaehtoista ja meidän, jotka uskomme tulee arvostaa ja kunnioittaa kaikkia ihmisiä, myös niitä, jotka eivät usko. Olemme samanarvoisia.