Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Et ole uhrannut ajatustakaan ja kuitenkin uhrasit aikaasi avaamalla tämän keskustelun ja kommentoit ? Ap
Mun on vaikea uskoa, että näin hullusti ajattelevia ihmisiä on olemassa kuin uskovaiset. Tällaiset jutut on oikeasti paljon huolestuttavampia kuin jonkun skitsofreenikon ajatukset. Ja skitsofreenikko on kuitenkin sairas. Uskovaisille pitäisi saada ihan oma tautiluokitus, ihan niinkuin persoonallisuushäiriöisillekin.
"Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat".. surullisya että ajattrlet näin. Toisaalta tämäkin kerrotaan raamatussa kuinka uskovia pilkataan jne. Aivan kuten Jeesustakin maanpäällä ollessaan. Ap
Jumala tässä nyt viimeisenä on mielessä, kun on ihan todellisen elämän kriisi käsissä ja käytännön asioita pitä miettiä.
On harmi etteivät uskovaiset tuo näitä järjettömiä juttujaan useammin esille tuolla livenä. Olisi paljon helpompaa kun tietäisi, kenet pitää kiertää tosi kaukaa. Alkavat käännyttää vasta sitten, kun olet pahimmassa tapauksessa erehtynyt ystävystymään tällaisen kanssa. Se käännyttäminen on muuten ihan turhaa, ei uskovat ovat yleensä paljon älykkäämpiä kuin uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki asiat ole ihmisen omaa syytä sitä en sano. Mutta hyvin paljon on kyse synnin ja seuraamuksen laista. Monia asioita Jumala sallii mutta tarkoitusperänä on aina rakkaus. Jumala haluaa vetää ihmisiä lähelleen. Muistuttaa Hän on olemassa, Hän on tämän maailman luoja ja rakastava Isämme. Moni asia avautuu ja ymmärtää vasta sitten kun päättää uskoa Jumalaan ja lähteä tälle uskontielle. Ap
Tämän lorun äitini lasketteli minulle kun sairastuin syöpään. Missä näitä opetetaan?
Itse olen kokenut Jumalaan voi turvata niin hyvinä hetkinä kuin huonoina. Usko ja yhteys Jumalaan on tuonut elämään niin paljon enemmän sisältöä ja tarkoitusta. Jumalaa voi myös rukoilla ja pyytää apua ihan käytännön asioihinkin. Me olemme mm. Rukoilleet mieheni kanssa työpaikan puolesta ja saanut kokea siinä johdatusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat".. surullisya että ajattrlet näin. Toisaalta tämäkin kerrotaan raamatussa kuinka uskovia pilkataan jne. Aivan kuten Jeesustakin maanpäällä ollessaan. Ap
No eikai tuo ole ihme että pilkataan, kun typeryyksiä ja inhottavuuksia suustaan päästelevät. Ja sitten vielä kehtaavat tehdä "ennustuksen" että näin tulee käymään - jotta myöhemmät uskovaiset voisivat sitten nyökytellä päitään: "Totisesti!"
Ei mitään muuta kuin inhaa manipulaatiota ja jälleen ei voi kuin ihmetellä että miten tällainen voi mennä läpi. "Sana rististä" !
Uskovien typeryyksien osoittaminen ei tarkoita sitä että itse heidän uskonsa kohde, tuo iänikuinen jumalataru mitenkään kiinnostaisi. Kysynkin siis: selvitätkö Ap pääsi nyt vai olisiko parempi että sidotaan myllynkivi kaulaasi ja heitetään sinut mereen?
Sairaudet valitettavasti kuuluvat elämään. Sitä ei poissulje edes usko Jumalaan. Tätä ihmisen tietysti on vaikea ymmärtää.. kaikki kuitenkin lähti ihan raamatun alkulehdiltä. Syntiinlankeemuksen kautta maailma turmeltui, pahuus pääsi valloilleen sitä kautta myös sairaudet. Ap
Kyseessä on raamatunpaikka. Ei minun itse keksimä lause. Ja miksi toin tämän paikan esiin, oli että toteaisin näin raamatussa sanotaan. Etukäteen siellä kerrotaan uskovia tullaan pilkkaamaan. Kuten siellä kerrotaan ja voi oppia monia muitakin asioita kun ihmiset sitä tutkisivat ja lukisivat. Näkisivät koko kokonaisuuden. Ap
Välillä korona pelottaa silloin rukoilen, se auttaa.
Oletteko miettineet, että "Jumala" on luonto?
Raamatussa kerrotaan kuinka Jumala on luonut luonnon ja hallitsee sitä. Joten ymmärrän ajatuksen miten monesti luonto voi puhutella meitä, saada meidät ajattelemaan. Ap
Vastaan alkuperäiseen kysymykseen : Ajattelen Jumalaa ehkä enemmän kuin koskaan elämässäni. Tilanne pelottaa.
Ei korona pelota.. tulee jos tulee
Voiko sinulle jättää rukouspyynnön ap?
Kun olet peloissasi, niin rukoile Jumala laskee levon ja rauhan yllesi. Mikäli omistat raamatun lue psalmeja ääneen. Ne ovat minuakin lohduttanut monessa tilanteessa. Ap
Voit tottakai kertoa rukousaiheesi! Ap
Kiva kun voi kysyä uskovaiselta! Käytkö paljon seurakunnassa? Mites nyt kun ne ovat suljettu?
Aha, mutta uhkaa kuitenkin tappaa jos joku saa jonkun epäilemään hänen juttujaan?
Ettekö te kristityt todelllakaan huomaa kuinka läpimädän kultin kanssa te olette tekemisissä?
Mitä aloituksen kysymykseen tulee niin iänikuiseen kamelinkasvattajien keksimään jumalataruun en todellakaan ole uhrannut ajatustakaan.