Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?
Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?
Kommentit (422)
Onko tämä sortoa Saatanaa ajattelevia kohtaan?
Minä huomasin eilen rukoilevani. Tosin se jäi kesken kun nukahdin. Tällaisena aikana sitä haluaa turvata johonkin. Vaikka en tiedä onko Jumalaa olemassa, haluaisin uskoa että on.
Mietin tässä että miten ateistit selittävät kaikki rukousvastaukset? Sattumaa varmaan. Entä että olen kokenut niinkuin moni muukin uskova Pyhän Hengen täyteyden? Varmaa omaa kuvitelmaa sekin. Entä uskovien armolahjat kuten profetoiminen? ..ap
Uskon Jumalaan ja kyllä, tämä tilanne on saanut minut ajattelemaan uskon asioita ja rukoilemaan enemmän. Rukoilen, että tämä aika toisi myös herätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on raamatunpaikka. Ei minun itse keksimä lause. Ja miksi toin tämän paikan esiin, oli että toteaisin näin raamatussa sanotaan. Etukäteen siellä kerrotaan uskovia tullaan pilkkaamaan. Kuten siellä kerrotaan ja voi oppia monia muitakin asioita kun ihmiset sitä tutkisivat ja lukisivat. Näkisivät koko kokonaisuuden. Ap
Niinhän se valitettavasti on. Mitähän meidän nyt pitäisi ajatella sellaisesta teoksesta joka uhkaa kritisoijiaan tappamisella ja antaa manipuloivia "ennustuksia"?
Vierailija kirjoitti:
Tiiän Jumala on olemassa..
Et edes tiiiä mitä tietäminen on. Olet pelkkä uskovainen.
Jos jumala on olemassa niin hän on saanut selitellä juutalaisille ajatuksen juoksuaan.
Valittu kansa? ok Boomer
Joo en siis sen enempää kuin joulupukkia tai pääsiäispupua.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että miten ateistit selittävät kaikki rukousvastaukset? Sattumaa varmaan. Entä että olen kokenut niinkuin moni muukin uskova Pyhän Hengen täyteyden? Varmaa omaa kuvitelmaa sekin. Entä uskovien armolahjat kuten profetoiminen? ..ap
Miksi ateistien pitäisi selittää mitään rukousvastauksia? Eikö sillä, joka väittää jotakin tapahtumaa/ilmiötä rukousvastaukseksi, ole velvollisuus todistaa väitteensä paikkansapitävyys? Jos teillä jotain konkreettisia todisteita olisi, ei asiassa ole mitään tulkinnanvaraa.
PS. "Musta tuntuu" ja "Tiedän sisimmässäni" eivät ole todisteita.
Kyseessä on lähinnä toteamus kuin uhkaus. Kyseinen raamatunpaikka siis.
Kyllä olen. Rukoilen joka aamu ja ilta. On tullut usein aivan ihmeellisiä vastauksia. Nyt olen rukoillut erilaisia sairauksia potevien puolesta. Koronaa, syöpää, sydänvikoja, mielenterveysongelmia potevien puolesta. Olen rukoillut, että Jumala hävittäisi viruksen. Nyt tiedän, että hän opettaa ihmisille jotakin. Kun saamme Jumalalta rauhan sydämiimme, voimme hoitaa varsinaiset asiat, taudit ja talouden.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelmia, harhaluuloja ja silkkaa typeröimistä. Profetoipa nyt jotain, tai älä sittenkään. Jos ja kun joku "profetointi" osuukin oikeaan nostatte sen esiin ja unohdatte sadat tai tuhannet pieleen menneet profetiat. Ties kuinka monta kertaa sen Jeesuksen piti jo tulla mutta eipä ole näkynyt - parituhatta vuotta on jo odoteltu ja "profetoitu".
Teidän uskovaisten suurin ongelma on epärehellisyys, kierous. Teitä ei oikeastaan tarvitse pilkata, teette sen itse.
Ei ole, mutta lääketiedettä kyllä. Siihen uskon.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näin hullusti ajattelevia ihmisiä on olemassa kuin uskovaiset. Tällaiset jutut on oikeasti paljon huolestuttavampia kuin jonkun skitsofreenikon ajatukset. Ja skitsofreenikko on kuitenkin sairas. Uskovaisille pitäisi saada ihan oma tautiluokitus, ihan niinkuin persoonallisuushäiriöisillekin.
Ennen vedenpaisumusta ihmiset luopuivat Jumalasta ja pilkkasivat. Jumala hukutti heidät. Jotka Jumalaan turvaavat, saavat uuden voiman.
Yleensä käyn seurakunnassa noin kaksi kertaa viikossa. Ja on todella outoa kun seurakunta on tilapäisesti suljettu tässä tilanteessa. Toki ymmärrän sen ja ihmisten terveys ja suojaaminen on nyt pääasia. Pieni ikävä on seurakuntaa ja seurakuntalaisia silti. Meillä on pieni ihana seurakunta. Ap