Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa?

Vierailija
23.03.2020 |

Koronavirus nyt jyllää kaikkialla. Useita pelottaa ja tulevaisuuden miettiminen stressaa. Miten on, onko tämä tilanne saanut sinut ajattelemaan Jumalaa? Tai turvautumaan rukoukseen? Ehkä kirkon tai seurakunnan kriisi apuun?

Kommentit (422)

Vierailija
301/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo sitä on syyttää Jumalaa kaikesta. Vaikka hyvin monet asiat johtuu ihmisten omista valinnoista tai siitä miten turmeltuneessa ja syntisessä maailmassa elämme. Toivon että vitsailit palvovasi saatanaa. Saatana on pahuuden perikuva joten kai tajuat se tulee myös tuhoamaan sinut ja kaikki mitä ympärilläsi on. T ap

Tämähän onkin se kristittyjen vakio pakotie. Ikävät asiat ovat ihmisen omaa syytä, hyvät asiat Herran ansiota. Eikö sillä ukolla ole mitään vastuuta?

Mistä päättelet että Jumala on persoonallinen? maailmassa liikaa ihmisiä ja maailma pyörii mallillaan. Ihmiset nyt virusta levittävät. Aina pitäisi huutaa herraa apuun? ihmiset ottakoon vastuunsa annetusta maapallostaan ja elämästä.

Vierailija
302/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onkin ihan oma Jumala. Nimittäin metsässäni kasvavan suuren kuusen Jumala jolta pyydän apua vaikeina hetkinä ja turvaa, että se levittäisi oksansa suojakseni.  Siihenkin on näet helpompaa uskoa kuin satuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko mihinkään korkeampaan voimaan. Ihmisen aikaansaannosta on pandemia, ihminen myös keksii siihen ratkaisun. Jos satun kuolemaan tähän päädyn kasvamaan koiranputkea eikä mitään elämää kuoleman jälkeen ole olemassa.

Samat kuin täällä. Ihmiset ovat vuosituhansia kuvitelleet erilaisia satuolentoja, jotka hoitavat ja selvittävät asioita, mitä ihminen ei vielä ymmärrä. Uskontojen nimissä on tehty ja tehdään edelleen paljon pahaa.

Tietysti hienoa, jos joku saa mielensä rauhoittumaan uskomalla yliluonnolliseen.

Miksi ovat tehneet näin? Ehkä siihen on hyvä syy. Ei ihmiset ole niin tyhmiä, että olisivat uskoneet tonttuihin vuosituhannen ajan ilman joitain kokemuksia joillekin, Edelleenkin valtaosa pahantekijöistä on ateisteja.

mies52v

Kyllä uskovaisetkin silti tekevät pahaa ja sitä ei voi kieltää. Sivusta.

Ei tietoisesti. Se, että kuulut kirkkoon ei tee sinusta uskovaista. Joku tietysti voi vahingossa pahoittaa jonkun mielen, mutta ei tietoisesti.

mies52v

Vierailija
304/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat tekopyhää ja monesti ilkeää porukkaa sitten lopulta, vaikka kuinka yrittävät sen naamion taakse kätkeä. Kyllä se kuitenkin paljastuu.

Vierailija
305/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko mihinkään korkeampaan voimaan. Ihmisen aikaansaannosta on pandemia, ihminen myös keksii siihen ratkaisun. Jos satun kuolemaan tähän päädyn kasvamaan koiranputkea eikä mitään elämää kuoleman jälkeen ole olemassa.

Samat kuin täällä. Ihmiset ovat vuosituhansia kuvitelleet erilaisia satuolentoja, jotka hoitavat ja selvittävät asioita, mitä ihminen ei vielä ymmärrä. Uskontojen nimissä on tehty ja tehdään edelleen paljon pahaa.

Tietysti hienoa, jos joku saa mielensä rauhoittumaan uskomalla yliluonnolliseen.

Miksi ovat tehneet näin? Ehkä siihen on hyvä syy. Ei ihmiset ole niin tyhmiä, että olisivat uskoneet tonttuihin vuosituhannen ajan ilman joitain kokemuksia joillekin, Edelleenkin valtaosa pahantekijöistä on ateisteja.

mies52v

Ei tietoisesti. Se, että kuulut kirkkoon ei tee sinusta uskovaista. Joku tietysti voi vahingossa pahoittaa jonkun mielen, mutta ei tietoisesti.

mies52v

Sanot etteivät tee tietoisesti ja unohdat samalla hyväksikäytöt ja muun uskonnon avulla tehtävän henkisen väkivallan. Kyllä siihen on syyllistynyt ihan kirkon virassa olevia ihan täällä Suomessa ja ulkomailla varsinkin. Monet teot selvittämättä ja niitä paljastuu lisää kokoajan. Nämäkin heniköt ovat olleet uskovia ja samalla tehneet muille pahaa ja ihan tietoisesti. On turha väittää muuta.

Vierailija
306/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmistanut vain sen, että jumalaa ei ole olemassa.

Miten hemmetissä yksikään jumala sallisi tällaista tapahtua?

Kiinalainen söi lepakon, ja siksi minä ehkä kuolen?

Jos jumala oli olemassa ja älliä päässä, niin se ohjaisi tänne kunnon asteroidin, jotta isosta osasta ihmisiä päästäisiin äkkiä eroon. Muuten tällä pallolla ei ole kovin hyvää tulevaisuutta tiedossa.

Raamatun mukaan tällä Pallolla ei olekaan hyvää tulevaisuutta. Se on siis jo fakta. Ennen kuin kaikki päättyy ja Jumalan omat pääsevät herransa luo tulevat ilmastonmuutokset, sodat, kulkutaudit ja sairaudet ja kaikkinainen turmelus ja väkivalta. Kaikki tämä on raamatussa ennustettu aikoja sitten meille kaikille tiedoksi. Älä sitä ihmettele.

Ja siitä ällistä mitäpä sinä siitä tiedät. Kuvittele olento kaiken luoja siis koko avaruuden. Tämä maapallomme on kuin pienen pieni hyttysen kakkakikkare saharan autiomaassa ja siinä olevat olennot joita ihmisiksi kutsutaan kuvittelevat olevansa niin älykkäitä että tietäisivät paremmin kuin tämä koko avaruuden luoja mitä on ollut ja mitä tuleman pitää. Hänen käsissään on kaikki ja hänen älykkyytensä jotain mitä meidän pikkiriikkisellä ns. älykkyydellä on turha edes yrittää miettiä.

Vierailija
307/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt olen ajatellut, ja olen entistä vakuuttuneempi että jumalaa ei ole olemassa. 

Vierailija
308/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon karmaan ja omaan Jumalaani. Olen rukoillut että tästä selvitään. Näen, että korona toimii herätyksenä nykyihmiselle, joka on jo pitkään palvellut vain rahaa ja globalisaatiota. Herättää valtiot ajattelemaan että kannattaisiko sittenkin pitää jotain tuotantoa myös omassa maassa, eikä ulkoistaa kaikkea Kiinaan ja halpamaihin. Kannattaisiko sittenkin hieman pitää rajavalvontaa ja oman kansan turvallisuudesta kiinni. Kannattaako sittenkään keskittää isoja ihmismassoja kaupunkeihin ja kieltää yksityisautoilu.

Me suomalaiset veronmaksajat pidetään tätä puljua pystyssä. Jos meidät hävitetään täältä, niin ei ole enää pohjatonta veronmaksajien kassaa mistä jakaa kaikille muille paitsi suomalaisille. Herättää ehkä ajattelemaan, ettei ole niin hyvä juttu tinkiä sairaanhoidosta, vaan sen tulisi olla täysmitoitettua aina. Herättää omahyväiset ja itsekeskeiset nykyihmiset huomaamaan, että aina ei voi ajatella pelkästään omaa etua. Tästä voi seurata raskas, mutta hyvin merkittävä, terveellisempi aikakausi.

Länsimaalainen on pitkään saanut elää yltäkylläistä elämää ilman suuria katastrofeja. On unohdettu, miksi tietyillä asioilla, kuten harvalla asutuksella ja omilla kulkuneuvoilla, on etunsa. Tämä pistää asiat uuteen tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
309/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo sitä on syyttää Jumalaa kaikesta. Vaikka hyvin monet asiat johtuu ihmisten omista valinnoista tai siitä miten turmeltuneessa ja syntisessä maailmassa elämme. Toivon että vitsailit palvovasi saatanaa. Saatana on pahuuden perikuva joten kai tajuat se tulee myös tuhoamaan sinut ja kaikki mitä ympärilläsi on. T ap

Miksei Jumala pysäytä koronaa, vaan antaa viattomien kuolla?

Pistää miettimään paljonko PR bullshittiä raamattu on ja onko Kointähti, Valonkantaja oikeasti se pahis?

Ei, vaan Huhtasaari.

Vierailija
310/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta luonnon voimaa ja muuntautumiskykyä olen ajatellut ja pohtinut, että luonto hoitaa lopulta omansa. Kun oikein täällä pers***lään niin iskee maanjäristys, tulivuorenpurkaus tai geenimutaatio ja se on siinä.

Vierailija
311/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon karmaan ja omaan Jumalaani. Olen rukoillut että tästä selvitään. Näen, että korona toimii herätyksenä nykyihmiselle, joka on jo pitkään palvellut vain rahaa ja globalisaatiota. Herättää valtiot ajattelemaan että kannattaisiko sittenkin pitää jotain tuotantoa myös omassa maassa, eikä ulkoistaa kaikkea Kiinaan ja halpamaihin. Kannattaisiko sittenkin hieman pitää rajavalvontaa ja oman kansan turvallisuudesta kiinni. Kannattaako sittenkään keskittää isoja ihmismassoja kaupunkeihin ja kieltää yksityisautoilu.

Me suomalaiset veronmaksajat pidetään tätä puljua pystyssä. Jos meidät hävitetään täältä, niin ei ole enää pohjatonta veronmaksajien kassaa mistä jakaa kaikille muille paitsi suomalaisille. Herättää ehkä ajattelemaan, ettei ole niin hyvä juttu tinkiä sairaanhoidosta, vaan sen tulisi olla täysmitoitettua aina. Herättää omahyväiset ja itsekeskeiset nykyihmiset huomaamaan, että aina ei voi ajatella pelkästään omaa etua. Tästä voi seurata raskas, mutta hyvin merkittävä, terveellisempi aikakausi.

Länsimaalainen on pitkään saanut elää yltäkylläistä elämää ilman suuria katastrofeja. On unohdettu, miksi tietyillä asioilla, kuten harvalla asutuksella ja omilla kulkuneuvoilla, on etunsa. Tämä pistää asiat uuteen tärkeysjärjestykseen.

Harva asutus on ikävä juttu kun lyö kirveellä polveensa, talo syttyy tuleen tai korona iskee.

Vierailija
312/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään usko jumaliin, enkä ajattele sellaisia.

Samoin. Kyseinen koronaepidemia on täysin selitettävissä luonnontieteiden avulla eikä kyse ole mistään yliluonnollisesta ilmiöstä. Yhtä vähän kuin maanjäristykset, tulvat tai ukkoset olisivat jumalten aikaansaannosta.

Vierailija
313/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut tämän(kään) tilanteen takia mitään henkiolentoja. En ole myöskään kokenut minkäänlaista tarvetta turvautua rukoukseen, seurakuntaan tai kirkkoon.

Vierailija
314/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

mies52v

Sanot etteivät tee tietoisesti ja unohdat samalla hyväksikäytöt ja muun uskonnon avulla tehtävän henkisen väkivallan. Kyllä siihen on syyllistynyt ihan kirkon virassa olevia ihan täällä Suomessa ja ulkomailla varsinkin. Monet teot selvittämättä ja niitä paljastuu lisää kokoajan. Nämäkin heniköt ovat olleet uskovia ja samalla tehneet muille pahaa ja ihan tietoisesti. On turha väittää muuta.[/quote

Uskontoja on vaikka kuinka paljon ja raamatussa sanotaan että monet tulevat minun nimissäni mutta minä en heitä tunne.

Vääriä profeettoja ja mukauskovaisia on enemmän kuin aitoja. Ei siis pidä syyttää kaikkia uskovia jos joku nimikristitty harjoittaa vääränlaista uskoaan ja aiheuttaa paljon kärsimystä muille.

Tällainen ihminen käyttää vain hyväkseen ihmisten kärsimystä ja heikkoa tilaa ja samalla tuottaa hallaa oikeille uskoville juuri siinä että vie pohjaa ja uskoa aitoon kristinuskoon. He saavat kyllä osansa tuomiosta sitten kun kaikki loppuu.

Vierailija
315/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiemmin kirjoitin eivät uskovatkaan täydellisiä ole, ainoastaan Jumala. Jokainen kompastuu joskus myös uskova joko tietoisesti tai ei niin tietoisesti. Siksi on hyvä katsoa Jumalaan :) ap

Vierailija
316/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyse ole "käännyttämisestä" jos aidosti ihminen haluaa kertoa on uskossa ja Jumalasta löytänyt niin ison turvan ja lohdutuksen. Helposti ns. "Hyvää tuotetta" haluaa jakaa muille ja kertoa miten elämä on muuttunut :) ap

Vierailija
317/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ajattele Jumalaa enää  ja mieleen muistuu vaan niiden ihmisten tarinat, jotka ovat täältä jo lähteneet. Osa onnettomuuksissa ja osa omasta tahdosta. Monta surullista tarinaa ja he olivat niitä ihmisiä joiden olisi pitänyt saada elää hyvää elämää ja olivat aina  mukavia muille. Silti joutuivat kärsimään niin paljon. Minusta olisi typerää ajatella, että he olivat oikeita kuolemaan ja moni sellainen ihminen joka on paha muille elää pitkän ja vauraan elämän. En voi uskoa siihen, että Jumala toimisi oikein jos sallii sellaisen hyvän ihmisen kärsiä niin paljon. Tämä on liian ristiriitaista minulle ja en voi uskoa siihen, että tämä on totuus ja heidän piti kokea niin paljon pahaa.

Itsekin olen kokenut paljon vaikeuksia ja vaikka moni uskoo kohtaloonsa niin en haluaisi silti ajatella niin, että tämä on minun arvoni ja en ansaitse muuta kuin vaikeuksia ja surua elämääni sekä pahoja ihmisiä. Ei varmaan kukaan tahtoisi sellaista tietä itselleen ja mietin monesti, että en ole tehnyt juurikaan mitään pahaa  muille ihmisille niin miksi maksan niin kovan hinnan tästä kaikesta. Eikö joku muu saisi maksaa teoistaan ennen kuin minä kun yritän olla hyvä muita kohtaan. Silloin en enää tahtdo uskoa siihen ja Jumala saa minun silmissäni aika julman kuvan, kun sallii pahojen asioiden tapahtuvan. Ymmärrän sen, että synnistä rangaistaan, mutta en sitä miksi hyvän ihmisen pitäisi siitä maksaa terveydellään ja jopa koko elämällään. Ei se vaikka minulle kävisi miten vaan korvaa jonkun oikeasti pahan ihmisen tekoja ja miksi minä maksan sen hinnan. Oikeastaan nämä ajat saavat minut vaan miettimään enemmän kuolemaa ja sitä mitä tästä elämästä sitten jää käteen, kun lopun hetki koittaa. Siihen voi todeta, että ei paljon mitään. Pahinta olisi varmasti kuolla yksinäisenä ihmisenä jota ei kukaan muistaisi sillä vaikka en halua aiheuttaa surua muille nini se ajatus, että kukaan ei muista minua enää koskaan kun kuolisin on aika surullinen. En haluaisi kadota täysin ja toivoisin jonkun muistavan minut. Olen vasta nuori ja kaikki nämä ajatukset saavat surullisen olon joten en voi paljon miettiä näitä ja elän mieluummin päivän kerrallaan ja yritän olla hyvä ihminen ja selvitä eteenpäin. Pahinta minusta onkin se jos uskovat ajattelevat, että ovat turvassa koska Jumala auttaa ja miettivät, että on oikein kun joku "paha" ihminen sairastuu tai muuten käyttävät hyväkseen ihmisten hätää tässä vaikeassa hetkessä. 

Jeesus opetti sielunvaelluksesta eli jälleensyntymästä. Kirkkoisät kirkolliskokouksissaan päättivät omia agendoja ajaakseen poistaa nämä ajatukset raamatusta. Vihjeitä jälleensyntymisestä tosin raamatusta löytyy vieläkin, sillä ihan kaikkea he eivät muunnelleet tai poistaneet saadakseen kansan hallintaansa esim helvetillä peloittelun avulla. Eli... Jos et halua uskoa Jumalaan niin kuin kirkko opettaa, se on ihan ok. En minäkään allekirjoita kirkkoisien opetuksia. Mutta Jumalan opetus sydämissämme on totta ja sieltä varmaan löydät vastauksen tähänkin pohtimaasi asiaan. Jos siis tosissasi haluat löytää vastauksen.

Vierailija
318/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon opetus poikkeaa vapaista suunnista paljonkin esimerkiksi kaste, armolahjat ja Pyhän Hengen täyteys. Ap

Vierailija
319/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kaveri lähti täältä osittain uskonnollisen väkivallan takia ja ainakin nämä muiden teot ja sanat vaikuttivat siihen todella paljon. Jos kaikki olisi mennyt toisin ja hän olisi saanut olla oma itsensä ja elää omaa elämäänsä niin hän voisi olla vielä täällä. Uskontoa käytetään monesti väärin ja kaikkeen pahaan ja sillä alistetaan ihmisiä. Sellaiseen minä en halua uskoa ja huomaan helposti jos joku yrittää käyttää uskotoa syynä tehdä vaikka mitä toiselle ja se pelottava ajatus. Siinä mielessä itsekin on vaikeaa enää pitää uskontoa niin hyvänä asiana ja en itsekään usko enää ja tahdo kannattaa sellaisia arvoja.

Uskonto ja usko ovat kaksi eri asiaa. Jumala ei luonut uskontoa, vaan ihmiset. Siksi minäkään en nojaa yhteenkään USKONTOON vaan ainoastaan Jumalaan.

Vierailija
320/422 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. En tukeudu muihinkaan keksittyihin olentoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän