Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nelikymppinen ei osaa meikata? Järkyttäviä ilmetyksiä tulee vastaan.

Vierailija
21.03.2020 |

Oudon malliset kulmat, liian tumma meikkivoide, vapisevat rajat alaluomella, poskipunat kuin tomaatit...
Tuohon päälle hupparit ja feikkicrocsit niin ai että!

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret ja nuoret aikuiset ovat katsoneet YouTubesta jo vuosia paljon meikkausvideoita, joissa myös kauneudenhoitoalan ammattilaiset opettavat meikkaamista. Niitä videoita on miljoonia eri kielillä. Luulen, että tämä on syynä siihen, että nykyään osataan meikata keskimäärin paremmin kuin aiemmin. Opetusvideoita voi jokainen katsoa iästä riippumatta ja harjoitella omassa rauhassa kotona ennen ihmisten ilmoille lähtemistä.

Vierailija
82/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sanonut että nypin kulmiania,mulla on niin hennot kulmat,että on vain vähän kulmien alla hajakarvoja,joista toki pyrin eroon.Kulmakynä on ruskean sävyinen,kulmat on se osa kasvoissa,joita yleensä kehotetaan korostamaan,hyvällä maulla toki.Hoidetut kulmat nostaa kasvojen yleisilmettä.

Kysyn sinulta romu-transun näköiseksi itsesi kuvitteleva,mitä sitten laitat,jos et käytä mitään noista edellä mainituista tuotteista.Jos et meikkaa niin hyvä niin.Ei meikki ole pakollista,mutta mulla on sen verran "arkinen naama"että pieni laitto piristää.

Jos näytän romu.transulta,niin näytän sitten.Mietin vaan,miten julkisuuden ikänaiset sit laittaa,kun eivät näytä romu-transuilta.Katri-Helena,Marion,Paula,monet kirjailijat,Laila hirvisaari,Kaari Utrio jne.

Meikkaavat tosin kukin omilla tyyleillään,mutta sinun vertauksesi on kyllä aika yliampuva kun et ole edes nähnyt mua.

Jos sanon suoraan,niin ei sellainen mitäänsanomaton taikinanaamakaan nyt niin kaunis ja persoonallinen ole.En haluaisi arvostella ketään,mutta annoin vastineen sinun vertauksellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on niitä, jotka osaavat meikata taitavammin tai vähemmän taitavasti. Ei ole iästä kiinni. Meikkausohjeita jaettiin mm. naistenlehdissä jo kauan ennen internet-aikaa. En sanoisi taitavasti tehdyiksi noita irtoripsisuttunaamoja.

Vierailija
84/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kun photoshopit on keksitty, vetää täydet makeupit sieltä ja tisseihin täytettä.

Vierailija
85/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka päivä sama arkimeikki: Lumene CC-voidetta, peitevoidetta, irtopuuteria, kevyt contour, poskipunaa, kulmat luomivärillä & kulmasiveltimellä & päälle kulmageeliä, huultenrajauskynää ja melko luonnollista huulipunaa. Yritän panostaa suht laadukkaisiin tuotteisiin, kokeilen kyllä kaikkia uusiakin tuotteita joista osa jää käyttöön osa ei. Uusista tekniikoista pitää miettiä, mikä sopii aikuiselle naiselle ja mikä ei. Ja sit pitää miettiä, että vähemmän on enemmän. Mitä iäkkäämpi nainen, sen tarkemmin pitää kiinnittää huomiota ettei käytä liikaa.

Kun teen rajaukset, teen ne eyelinerillä ja päälle vielä teen luomivärillä ja kostealla rajaussiveltimellä tarkistuskierroksen. Kovat eyelinerit vaan näyttää mulla pöljältä, enkä myöskään halua niitä tyhjiä kohtia rajauksen ja ripsen väliin. Laadukas luomiväri ei varise.

Alaluomea lakkasin rajaamasta siinä kohtaa kun luomet alkoi osoittaa roikkumisen merkkejä. Näytän freesimmältä kun huomio on ylhäällä, ei alhaalla.

Contour on myös sellainen juttu joka näyttää mulla helposti liian vahvalta. Siksi tooosi kevyesti käytän sitä.

Puuteria kans kevyellä kädellä vaan T-osaan.

Vierailija
86/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän meikkaat samaan tyyliin kuin minäkin,tai siis käytät osin samoja tuotteita kuin minäkin ja olen saanut täällä vaan v--------a kirjotusvirheestä ja muusta.

Minä en rajaa koskaan,en ole opetellut,kuten sanoin tuossa aiemmin.Tytär tekee joskus tyylikkäät rajaukset kun menen jonnekin.

Peitevoidetta en käytä enkä huulten rajauskynää.enkä myöskään pohjustele sen kummemmin huulipunaa kuin meikkivoidettakaan muulla kuin kosteusvoiteella.

Kulmiin siis käytän kynää hiukan,en muuta.

Luomiväri ja ripsari ovat käytössä.Joskus laitoin pelkkää ripsaria,näytti ihan pöhköltä.Siihen tarvitsisi ne rajaukset.

Huulipuna on tärkeä ja poskipunaa käytän,mutta en romu-transun tapaan.

No kaikilla on oikeus mielipiteeseen,niin etten minä mieltäni pahoittanut noista edellä olevista kommenteista,naurattaa vaan.

Luultavasti kuvittelevat mut kovin erilaiseksi eivätkä tuntis mua näistä käsityksistä.

Voihan bandojen pandat ja coronan korona.

Vierailija
87/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nelikympiset on sitö ikäluokkaa että kukaan ei meikannut nuorena. Oltiin kaikki kasarilla rumia finninaamateinejä ja kaikilla rasvsinen tukka. Koulukuvat ihan kauheita ;)

Jos äitisi on joku 45-55v niin pyydä näyttämään vanha luokkakuva, tajuatte mitä tarkoitan.

Nykynuoret on siksi niin upeita ja kauniita kun ne osaa meikata, opettelee youtubesta, on kaikki härpäkkeet olemassa , siis tekotukka, -kynbet, -ripset, -huulet, -rusketus jne.

Nelikymppiset eli aivan eri maailmassa!

T. Rva 45v

Tämän "Rouvan 45-vuotiaan" on pakko olla itse teini joka ruinaa mutsiaan kustantamaan moiset tekohärpäkkeet. En usko, että kenenkään keski-ikäisen mielestä tekotukat, -kynnet, -ripset, -rusketus, tai etenkään -huulet olisivat kenelläkään upeita tai kauniita.

Mä olen 55 ja meikannut jo 70-luvulla. Jos et sinä (tai äitisi) ole, ei se ole totuus.

Vierailija
88/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aloittajan mielestä tyylikästä meikkausta? Nimimerkin "Rouva 45 vuotta" mielestä upeus ja kauneus tulee tekohärpäkkeillä.

Vierailija
89/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän  on vielä asiat, jos joidenkin jotkut meikkauksetkin jaksavat vielä ärsyttää... 

Vierailija
90/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi harjoitella kotona meikkaamista YouTube-tutoriaalien avulla eikä lähteä ostoskeskuksiin shoppailemaan meikkejä ja tartuttamaan (oireettomana) muita ja itseään.