Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nelikymppinen ei osaa meikata? Järkyttäviä ilmetyksiä tulee vastaan.

Vierailija
21.03.2020 |

Oudon malliset kulmat, liian tumma meikkivoide, vapisevat rajat alaluomella, poskipunat kuin tomaatit...
Tuohon päälle hupparit ja feikkicrocsit niin ai että!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin varmaan seiskan romu-transulta jos alkaisin kulmia nyppimään ja ripsaria laittamaan, saatikka huulipunaa..

Ehkä siksi?

Vierailija
62/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nelikympiset on sitö ikäluokkaa että kukaan ei meikannut nuorena. Oltiin kaikki kasarilla rumia finninaamateinejä ja kaikilla rasvsinen tukka. Koulukuvat ihan kauheita ;)

Jos äitisi on joku 45-55v niin pyydä näyttämään vanha luokkakuva, tajuatte mitä tarkoitan.

Nykynuoret on siksi niin upeita ja kauniita kun ne osaa meikata, opettelee youtubesta, on kaikki härpäkkeet olemassa , siis tekotukka, -kynbet, -ripset, -huulet, -rusketus jne.

Nelikymppiset eli aivan eri maailmassa!

T. Rva 45v

Tämä on totta. Meikkaamaan oppii harjoittelemalla ja mallia katsomalla, nykynuorilla on paljon enemmän harjoitusta meikata ja opetusvideoita Youtubessa.

Lisäksi meikki pitää päivittää iän mukaan, ja moni jämähtää nuoruuden tyyliin. Myös niistä halpis-Mabellineista ja Isadorista on syytä siirtyä laadukkaampiin kun ikää tulee.

T. Kosmetologi 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Less is more, ja kaikki alkaa hyvästä ihonhoidosta. Puhdistus ja kosteutus on kaiken perusta. Muistakaa myös huultenhoito ja dekoltee. Jos kanvaasi ei ole kunnossa, lopputulos ei ole koskaan kovinkaan hyvä.

Vierailija
64/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki pitäisi muistaa päivittää. Monet jämähtää samaan. Kukaan ei näytä viisikymppisenä hyvältä siinä meikissä, jota käytti kaksikymppisenä.

Vierailija
65/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko ongelma niinkään se ettei osata meikata, mutta ennemminkin ei ymmärretä päivittää meikkituotteita ja -tekniikoita ajan tasalle. Se mikä näyttää hyvältä pari-kolmekymppisen kasvoilla ei enää yleensä sovi keski-ikäisen iholle. Itsekin olin jämähtänyt viimeiseksi kymmeneksi vuodeksi samoihin meikkeihin, mutta vähän aikaa sitten uudistin koko meikkipussin ja kokeilin uusia erilaisia meikkaustyylejä, ja näytän mielestäni heti paljon freesimmältä ja nuorekkaammalta.

Vierailija
66/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me nelikymppiset jouduimme aikoinaan opettelemaan meikkauksen ilman YouTubea ja suosituin  meikki oli puuteria ilman meikkivoidetta, mustaa  kajalia alaluomelle ja kulmien pois nyppiminen sekä takaisin piirtäminen.  Ja kun tuohon tyyliin oppi, on vaikea meikata muuten! Korostukset, varjostukset, häivytykset ym ovat minulle ihan hepreaa ja kaupassa myydään tuotteita jotka saavat minut  ymmälleen. Kulmien korostuskynä? Meikin kiinnityssuihke?

Vierailija
67/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsori, koetan parantaa kun usein tulee vähän kiireessä meikattua ennen uloslähtöä t: Jokeri

Vierailija
68/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos iho on hyvä, niin neli-viisikymppinen ei edes tarvitse mitään heviä meikkivoidetta päivä/arkimeikkiin. pohjan pitää olla kunnossa eli ihon puhdistus ja kosteutus on ne jutut joissa ei voi oikaista. laadukas primeri riittää, jos iho on hyvässä kunnossa eikä laikukas tai epätasainen.

Siis olen nyt 48-vuotias, tosin aina pidetään toistakymmentä vuotta nuorempana, koska ryppyjä ei todellakaan ole, edes silmien ympärillä. Pohjustuksena käytän iholla ihan selkeästi meikkipuuteria, helppo ja nopea levittää ja pysyy koko päivän - tosin tähän vaikuttaa se, että ihoni on hoidettu ja tasainen muutenkin siellä meikin alla.

Minua ei sitäpaitsi hevon hittoa kiinnosta, miellyttääkö tapani meikata jotakuta vaiko ei. En ole täällä miellyttääkseni ketään.

Ai että jaksaa aina naurattaa nämä ”olen viiskymppinen, mutta kaikki sanoo 20 vuotta nuoremman näköiseksi” -ihmiset :D Ihan vinkkinä, muut voivat sanoa niin kohteliaisuudesta, mutta se ei pidä paikkaansa. Ihminen näkee omat kasvonsa peilistä päivittäin, joten ei huomaa hiljalleen tulevia ikääntymisen merkkejä, mutta kyllä muut huomaavat.

Sama ilmiö on havaittavissa silloin, kun esim. kadulla törmää vanhaan luokkakaveriin tms. ihmiseen jota ei ole nähnyt pitkiin aikoihin, ja mielessään ajattelee että onpa tuokin vanhentunut, onneksi en itse näytä tuolta. Ja se toinen osapuoli ajattelee täsmälleen samalla tavalla. Ihminen näyttää ikäiseltään, vaikka peilistä katsoo takaisin parikymppinen.

Entäpä kun ihmiset joita et ole ennen tavannut arvioi ikäsi aina n. 8-12 vuotta nuoremmaksi, tekeekö nekin sen kohteliaisuudesta? Tai kaverin kaverit kysyy kaverilta että minkä ikäinen tuo kaverisi on, ja kun kuulevat että ollaan samanikäisiä niin sanovat että ei uskoisi, oot paljon nuoremman näköinen.

Eli väittäsin että kyllä toiset säilyy paremmin kuin toiset, ja voi helposti näyttää ikäistään nuoremmalta (vaikkei kyllä varmaankaan 20 vuotta).

Jep. Kun pari vuotta sitten lennolla viereisen penkkirivin pikkutyttö ihmetteli vanhemmilleen, että ”matkustaako tuo tyttö ihan yksin” ja osoitti minua (joka tosiaan olin sillä omalla rivilläni yksin), en ehkä ajatellut, että kohteliaisuudesta sen sanoi. Ja olin 38.

Väistämättä osa näyttää nuoremmilta, osa vanhemmilta ja suurin osa sitten ikäisiltään. Koska sen suurimman osan kautta se iän ulkonäkö määritellään.

Eri

Tämä ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta piti jo arvata, että kun on ikä mainittu niin täällä on perinteiset nuorekkaiden kokoontumisajot. Minuakin lapset kutsuvat usein tytöksi, koska liikun julkisilla paikoilla yksin ja minulla on pitkät hiukset. Pikkulasten mielestä en siis ole täti. Naama ihan ikäisensä näköinen kuten niillä kamalasti vanhentuneilla luokkakavereillakin.

Vierailija
69/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 vuotias enkä vieläkään keksi  miten poskipunan saa kauniisti ilman vaikutelmaa ihottumasta tai jouluomenasta! Olen kokeillut voidemaista ja puuterimaista punaa,  katsellut netin meikkitutoraaleja ja silti vaikutelma on "kauheeta, mitä sun naamalles on käynyt?" Myös eylinerin kanssa on vaikeaa, muhkeiden silmäpussien myötä  ymmärsin että on aika luopua alaluomen sisärajauksista mutta  jestas että yläluomen rajaus on helvetillistä hommaa! En saa mitenkään viivoista samanlaisia enkä niitä kiinni ripsirajaan. 

Välillä mietin, että lopetan meikkaamisen kokonaan mutta kun katson olmia naamaa jossa on finnejä JA ryppyjä tajuan, ettei se todellakaan ole vaihtoehto. 

Vierailija
70/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin joku suurella seuraajamäärällä oleva instajulkkis postaa itsestään kaupallisia kuvia ja kertoo kasan tuotteita, joilla naama on käsitelty. Aivoton lauma marssii kauppaan ostamaan samoja tuotteita ja alkaa matkia. Tällaisestahan ne palkkikulmakarvatkin ovat lähteneet liikkeelle. Osalle ihmisistä on tärkeää, että meikkaa juuri senhetkisen instajulkkismuodin mukaisesti. Mutta tehköön laumasielut minun puolestani niin kuin haluavat.

Vierailija
71/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nelikympiset on sitö ikäluokkaa että kukaan ei meikannut nuorena. Oltiin kaikki kasarilla rumia finninaamateinejä ja kaikilla rasvsinen tukka. Koulukuvat ihan kauheita ;)

Jos äitisi on joku 45-55v niin pyydä näyttämään vanha luokkakuva, tajuatte mitä tarkoitan.

Nykynuoret on siksi niin upeita ja kauniita kun ne osaa meikata, opettelee youtubesta, on kaikki härpäkkeet olemassa , siis tekotukka, -kynbet, -ripset, -huulet, -rusketus jne.

T. Rva 45v

Tämä on totta. Meikkaamaan oppii harjoittelemalla ja mallia katsomalla, nykynuorilla on paljon enemmän harjoitusta meikata ja opetusvideoita Youtubessa.

Lisäksi meikki pitää päivittää iän mukaan, ja moni jämähtää nuoruuden tyyliin. Myös niistä halpis-Mabellineista ja Isadorista on syytä siirtyä laadukkaampiin kun ikää tulee.

T. Kosmetologi 45v.

YouTubeen ei ole ikärajaa, myös se 40+ voi opetella meikkaamaan.

Kallis hinta ei ole laadun tae. Sorruin ostamaan Chanelin puuterin lähinnä hienon rasian takia - tämän 45 euron puuterin laatu on surkeaa jos vertaa vaikka alle kympin markettipuuteriin. Kallis hinta hienolle rasialle.

Vierailija
72/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rajaa ollenkaan,joskus tytär on tehnyt mulle nätit rajaukset.Käytän luomi-ja ripsiväriä,muotoilen kulmia kynällä,kevyt meikkivoide,poskipunaa kevyesti,viistosti poskiluuta kohti,ei omenaposkia.

Huulipunaa,arkena ruskeaan taittuvaa ja/tai kesällä hehkeää punaista,juhliin hiukan voimakkaampaa punaa.

En käytä muuta pohjustusta kuin kosteusvoiteen ja silmänympärysvoiteen jälkeen siis edellä mainitsemani meikki ja sitten kevyesti puuteria.Silmäluomille taputtelen myös kevyesti puuteria niin luomiväri kestää.

Hyvin harvoin peitän tummia silmänalusia,on valovoidetta,mutta en juurikaan käytä.Vaarana bandaefekti.

Tosin aloituksesta poiketen en ole 40 vaan 60.

Vähän on meikkityylini muuttunut,värit nyt tietysti,mutta perusta sama.

Bandaefekti.

Vierailija
73/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+40vee naisten keskuudessa elää sitkeä myytti, että poskipuna levitetään imemällä posket sisään ja sutimalla väriä kuoppiin. Etenkin rusehtavan punan kanssa aivan järkyttävän näköistä.

Vierailija
74/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me nelikymppiset jouduimme aikoinaan opettelemaan meikkauksen ilman YouTubea ja suosituin  meikki oli puuteria ilman meikkivoidetta, mustaa  kajalia alaluomelle ja kulmien pois nyppiminen sekä takaisin piirtäminen.  Ja kun tuohon tyyliin oppi, on vaikea meikata muuten! Korostukset, varjostukset, häivytykset ym ovat minulle ihan hepreaa ja kaupassa myydään tuotteita jotka saavat minut  ymmälleen. Kulmien korostuskynä? Meikin kiinnityssuihke?

Mä olen myös nelikymppinen, enkä kyllä meikkaa noin, karmean kuuloista. Mutta meikkkaamisen päivittäminen ei ole rakettitiedettä, ja sieltä YouTubesta löytyy erinomaisia tutoriaaleja kaiken ikäisille.

Vierailija
75/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pärjään kevyellä hiukan sävyttävällä päivävoiteella ja ripsivärillä, huuliin vain huulikiiltoa ja se siitä. Vaikka 40+ olenkin niin iho on yhä sileä, en ole koskaan meikannut paksusti, on se paksu meikki aika järkyttävä nuorellakin.

Vierailija
76/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+40vee naisten keskuudessa elää sitkeä myytti, että poskipuna levitetään imemällä posket sisään ja sutimalla väriä kuoppiin. Etenkin rusehtavan punan kanssa aivan järkyttävän näköistä.

Häh, mä olen tuon ikäinen ja aina tiennyt, että väriä suditaan poskipäille (jotka tulee esiin kun imee posket sisään). En ole tiennyt, että noin hölmöjä onkaan.

Vierailija
77/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä elä. Mitä hemmettiä nyt taas? 😂

Vierailija
78/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Rva 45v

Mitä sä oikein selität? Jos teilläpäin ei kasarilla meikattu ja oltiin rumia niin ei kai se nyt koko maata koske?

Meikattiin kyllä viimeisimmän muodin mukaan ja huolella :)

t. Toinen rouva 45v.

Vierailija
79/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kosmetogi ja tarjonnut meikkiopastusta jo kauan, mutta ei niitä ihmiset osta. Osaisin neuvoa helpot, klassiset perusmeikit ja siihen juhlaversion päälle. Ehkä joku vielä tarttuu tarjoukseen.

Tuttavat, joita olen meikannut ja opastanut ovat olleet tyytyväisiä.

Vierailija
80/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 42 v. Ja todellakin olen nuorena meikannut, oikeastaan päivittäin. Nyt meikkaan aika harvoin, iho onneksi hyvässä kunnossa ja ei peittoa vaadi. Silmiin jos jaksaisi luomiväriä ja varsinkin ripsaria laittaa niin on ihan riittävä meikki arkeen.