Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nelikymppinen ei osaa meikata? Järkyttäviä ilmetyksiä tulee vastaan.

Vierailija
21.03.2020 |

Oudon malliset kulmat, liian tumma meikkivoide, vapisevat rajat alaluomella, poskipunat kuin tomaatit...
Tuohon päälle hupparit ja feikkicrocsit niin ai että!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää tarvi olla muuta kuin on.

Miehet tajuaa ton jo ala-asteella.

N45

Vierailija
22/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänäkö. Oikeesti. Läheltä katsoen ei pysty meikkaamaan ja sit kun seisoo metrin päässä peilistä ja yrittää roiskia vähän sinne päin, niin jälki on karun näköistä. Tunnistatte te nuoremmatkin (mukaanlukien ap) tämän ongelman kun ikää tulee sen verran, että ikänäkö alkaa vaivaamaan.

Suurentava peili on pelastus tähän. Ja samalla myös kauhistus, kaikki pienimmätkin uurteet näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö rouva 45, kyllä 80-luvulla on teinit meikanneet ja värjänneet sekä pesseetkin hiuksia :)

Joo olen itse 43 ja silloinhan sitä vasta meikattiinkin, 80-luvulla. Jo ala-asteen lopulla tai viimeistään seiskaluokalla oli tytöillä sinistä, vihreää, lilaa ripsiväriä, neonväristä luomiväriä, tukkaan laitettiin pinkkiä tai lilaa värigeeliä. Paljon laitetumman näköisiä tytöt silloin oli, ei ollut pyrkimystäkään mihinkään luonnollisuuteen ja meikin väriskaala ei todellakaan ollut nude. Discoon pistettiin vielä vähän lisää kierroksia, saatettiin maalata sähkösinisiä salamakuvioita poskiin, uv-valoissa loistavaa glittergeeliä tukkaan jne jne.

Vierailija
24/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sheivata nukkaa pois ja ylipäänsä meikkivoidetta suositaan käytettäväksi vain tiettyihin kohtiin. Ei kuten nuoret tekevät, eli kourallinen meikkivoidetta tuputellaan pitkin naamaa ja häivytellään kaulaan. Vain hieman kaikkea. Mulla nelikymppisellä hyvin maltillinen meikki. Peitän couperosaa nenäpielistä ja levitän oikeaa sävyä meikkivoidetta osaan poskia, leukaa, nenää ja hieman otsaan. Puuterilla kevyt kiinnitys. Nätisti kulmat kulmakynällä, vain kevyesti koska minulla on kulmakarvat ja niissä oma, ruskeaväri. Poskipuna ja ripsari. Tietty huulipuna ja kiilto.

Vierailija
25/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos iho on hyvä, niin neli-viisikymppinen ei edes tarvitse mitään heviä meikkivoidetta päivä/arkimeikkiin. pohjan pitää olla kunnossa eli ihon puhdistus ja kosteutus on ne jutut joissa ei voi oikaista. laadukas primeri riittää, jos iho on hyvässä kunnossa eikä laikukas tai epätasainen.

Vierailija
26/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö rouva 45, kyllä 80-luvulla on teinit meikanneet ja värjänneet sekä pesseetkin hiuksia :)

Ehkä 80-luvulla joo, mutta me nelikymppiset ollaan 1990-luvun nuoria, eikä silloin lama-aikana meikattu. Nykynuoret osaa tosi kauniisti meikata.

Vierailija
27/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa meikata just niin kuin haluaa. Tietenkin.

Vierailija
28/90 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä naisilla ei yleensä tyylitajua. Olen huomannut. Ovat sellaisia lähiömutseja tai maalaisia.

Ajattelen aina jos yleensä ajattelen että se on varmaan joku oma tyylilajinsa. Ja onhan se,  jos ei kopioitu niin ainakin jokaisen oma.  Jokaista uutta,  yleistä tyyliäkin voi ja pitää  opetella pitämään hyvännäköisenä. Oikaiskaa jos tuli pilkkuvirheitä.

Vierailija
29/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen itse 43 ja silloinhan sitä vasta meikattiinkin, 80-luvulla. Jo ala-asteen lopulla tai viimeistään seiskaluokalla oli tytöillä sinistä, vihreää, lilaa ripsiväriä, neonväristä luomiväriä, tukkaan laitettiin pinkkiä tai lilaa värigeeliä. Paljon laitetumman näköisiä tytöt silloin oli, ei ollut pyrkimystäkään mihinkään luonnollisuuteen ja meikin väriskaala ei todellakaan ollut nude. Discoon pistettiin vielä vähän lisää kierroksia, saatettiin maalata sähkösinisiä salamakuvioita poskiin, uv-valoissa loistavaa glittergeeliä tukkaan jne jne.

Tämä. 80-luku oli tosi värikästä aikaa. Joka kuvittelee, ettei 80-luvulla meikattu, ei ole elänyt 80-luvulla.

Vierailija
30/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tällä palstalla kysyin, miksi meikkivoide ei levity nätisti vaan jää sellaiseksi irtonaiseksi kerrokseksi. Sain vastaukseksi, että pitäisi ajaa kasvoista se pieni nukka. Olkoot sitten tökerö meikki, mutta kasvojani en ala sheivailemaan. 

tässä sulle asiallinen vastaus: jos käytät vesipohjaista kosteusvoidetta alla, varmista, että sulla on käytössä myöskin vesipohjainen meikkivoide - muuten lähtee rullautumaan. aqua/water lukee ainesosaluettelossa kolmen ensimmäisen raaka-aineen joukossa. saat paremman lopputuloksen, kun levität meikkivoidetta meikkivoidesiveltimellä.

jos jollakin on poikkeuksellisen nukkaiset kasvot, meikkivoidetta kannattaa levittää myötäkarvan

suuntaan.

Vierailija
31/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipussi kaipaa päivittämistä. Menenkin heti maanantaina kosmetiikkaostoksille, kun kaupat suljetaan kohta. Haluan olla kuitenkin hyvännäköinen sen kerran, kun ulkona saa liikkua.

Vierailija
32/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nelikympiset on sitö ikäluokkaa että kukaan ei meikannut nuorena. Oltiin kaikki kasarilla rumia finninaamateinejä ja kaikilla rasvsinen tukka. Koulukuvat ihan kauheita ;)

Jos äitisi on joku 45-55v niin pyydä näyttämään vanha luokkakuva, tajuatte mitä tarkoitan.

Nykynuoret on siksi niin upeita ja kauniita kun ne osaa meikata, opettelee youtubesta, on kaikki härpäkkeet olemassa , siis tekotukka, -kynbet, -ripset, -huulet, -rusketus jne.

Nelikymppiset eli aivan eri maailmassa!

T. Rva 45v

Mä olen nelikymppinen, ensi kuussa 41, En ollut kasarilla teini, koska synnyin 1979. Etkä ollut sinäkään.

Vierailija
33/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nelikympiset on sitö ikäluokkaa että kukaan ei meikannut nuorena. Oltiin kaikki kasarilla rumia finninaamateinejä ja kaikilla rasvsinen tukka. Koulukuvat ihan kauheita ;)

Jos äitisi on joku 45-55v niin pyydä näyttämään vanha luokkakuva, tajuatte mitä tarkoitan.

Nykynuoret on siksi niin upeita ja kauniita kun ne osaa meikata, opettelee youtubesta, on kaikki härpäkkeet olemassa , siis tekotukka, -kynbet, -ripset, -huulet, -rusketus jne.

Nelikymppiset eli aivan eri maailmassa!

T. Rva 45v

Mä olen nelikymppinen, ensi kuussa 41, En ollut kasarilla teini, koska synnyin 1979. Etkä ollut sinäkään.

Korjaus, lopussa sentään nippanappa. 

Vierailija
34/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänäköiset: ostakaa meikkilasit! Noin vitosella näytti saavan meidän apteekista, näin niitä särkylääkehamsterireissulla.

Mitämitämitä?!? Onko tällaisiakin olemassa?! Kiitos sinulle tuhannesti, pakko lähteä tänään metsästämään!!! 🏃🏾‍♀️

Vierailija
35/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista tätä yhtään ikätovereistani. Esim poskipunan uskon olevan monille 4-kymppidille se sama peikko kuin nuoruudessamme: sellaisia omenaposkia oli vanhuksilla eikä me sitä käytetty. Väittäisin että me meikkaamme pääsääntöisesti mahdollisimman luonnollisesti.

Vierailija
36/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne juuri ja juuri teini-iän ylittäneet kardashianit ja barbit, jotka vetää ankanhuulet botoksilla ja överit irtoripset. Kasvot näyttää meikki- ja peittävien voiteiden takia sille, että on tundettu nasma johonkin lateksisammioon. Miten joku voi jo nuorena pilata kasvonsa botoksilla? Kannattais miettiä mille se naama näyttää vanhempana, kun botoksikiintiö on tullut täyteen.

Vierailija
37/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoittiko ap nelikymppisellä noin 30-65 vuotiaita. Terv. äskeinen epäiijä

Vierailija
38/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos iho on hyvä, niin neli-viisikymppinen ei edes tarvitse mitään heviä meikkivoidetta päivä/arkimeikkiin. pohjan pitää olla kunnossa eli ihon puhdistus ja kosteutus on ne jutut joissa ei voi oikaista. laadukas primeri riittää, jos iho on hyvässä kunnossa eikä laikukas tai epätasainen.

Siis olen nyt 48-vuotias, tosin aina pidetään toistakymmentä vuotta nuorempana, koska ryppyjä ei todellakaan ole, edes silmien ympärillä. Pohjustuksena käytän iholla ihan selkeästi meikkipuuteria, helppo ja nopea levittää ja pysyy koko päivän - tosin tähän vaikuttaa se, että ihoni on hoidettu ja tasainen muutenkin siellä meikin alla.

Minua ei sitäpaitsi hevon hittoa kiinnosta, miellyttääkö tapani meikata jotakuta vaiko ei. En ole täällä miellyttääkseni ketään.

Vierailija
39/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 80-luvulla joo, mutta me nelikymppiset ollaan 1990-luvun nuoria, eikä silloin lama-aikana meikattu. Nykynuoret osaa tosi kauniisti meikata.

Ikävä tuottaa pettymys mutta kyllä minä meikkasin ysärillä, ja kaikki kaverit myös.

Vierailija
40/90 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tällä palstalla kysyin, miksi meikkivoide ei levity nätisti vaan jää sellaiseksi irtonaiseksi kerrokseksi. Sain vastaukseksi, että pitäisi ajaa kasvoista se pieni nukka. Olkoot sitten tökerö meikki, mutta kasvojani en ala sheivailemaan. 

joo kannattaa käyttää filtteriä tämän palstan neuvoissa :D

...ja kannattaa myös ajaa kasvoista se nukka. Oikeasti.

Be a lady, they say.