Vaimoni "vihaa" minua
Vaimollani ja minulla on suhteessa paha luottamuspula.
Menneisyyteemme liittyy eräs tapahtuma entisessä elämässäni, jonka vuoksi vaimoni ei luota minuun. Erottiin sen takia kerran, mutta palattiin yhteen. Luulin että asia olisi sillä selvä, mutta nyt on mennyt kaksi vuotta ja edelleen riidoissa tuo asia tulee esiin.
Tilanne on jopa pahentunut siitä mitä se oli. Alan kyllästyä siihen kun vaimo toistaa, miten ei koskaan olisi ryhtynyt suhteeseen kanssani, jos olisi tiennyt tuon asian. Mä taas ajattelen, että miksi helvetissä halusi palata yhteen (tämän asian takiahan kerran jo erottiin), jos kerran asia vielä kalvaa. Kun yhteen palattiin, pitäisi menneet unohtaa.
Kommentit (100)
Vaimosi ei enää kunnioita sinua.
Vaimosi kunnoiti ja arvosti sinua, koska luuli, että teillä on samanlaiset arvot. Koska osoittauduit sellaiseksi, joka on valmis tuhoamaan toisen ihmiesen parisuhteen hetken huuman takia, hänen arvostuksensa lakkasi. Joko ansaitset sen takaisin, tai sitten et.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi kunnoiti ja arvosti sinua, koska luuli, että teillä on samanlaiset arvot. Koska osoittauduit sellaiseksi, joka on valmis tuhoamaan toisen ihmiesen parisuhteen hetken huuman takia, hänen arvostuksensa lakkasi. Joko ansaitset sen takaisin, tai sitten et.
Mitä v--ttua nyt taas. Minä en ole tuhonnut kenenkään toisen parisuhdetta, kyllä mun petiin on ihan oma-aloitteisesti ja itse tultu. Tuokin jonka kanssa oli pidempi seksisuhde niin tavattiin baarissa enkä lainkaan yrittänyt edes vongata kun avautui mulle avioliittonsa ongelmista ja tuli selväksi että on naimisissa. Mutta niin vaan nainen haki mut facesta ja teki suorat ehdotuksensa. Siinä edes mitään suurta huumaa ollut, toisin kuin silloin kun rakastaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä v--ttua nyt taas. Minä en ole tuhonnut kenenkään toisen parisuhdetta, kyllä mun petiin on ihan oma-aloitteisesti ja itse tultu. Tuokin jonka kanssa oli pidempi seksisuhde niin tavattiin baarissa enkä lainkaan yrittänyt edes vongata kun avautui mulle avioliittonsa ongelmista ja tuli selväksi että on naimisissa. Mutta niin vaan nainen haki mut facesta ja teki suorat ehdotuksensa. Siinä edes mitään suurta huumaa ollut, toisin kuin silloin kun rakastaa. ap
Eli olet vain viaton uhri jolla ei ollut valinnanvaraa? Joko parisuhteita arvostaa, tai sitten ei.
Joillakin ihmisillä on periaatteita, toisellakin päällä kuin pelkästään alakautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet vain viaton uhri jolla ei ollut valinnanvaraa? Joko parisuhteita arvostaa, tai sitten ei.
Arvostan parisuhdetta kun olen siinä. Olen arvostanut myös parisuhdetta naisen kanssa joka ollut joskus toinen nainen enkä todellakaan jeesustellut tai ollut kaksinaismoraalinen siinä. Mutta mun vastuulla ei ole naimisissa olevien naisten tekemiset. Jos molemmat oli puutteessa ja nainen valmis miestään pettämään, niin ei ollut mun tehtävä sanoa ei kuumalle muijalle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan vapaaehtoisesti olit valmis pettämis hommia auttamaan, ilman oman tunnon tuskia, "koska nainen halusi, ei ole minun ongelmani, kunhan kassit saa tyhjäksi?" Ei ihme, kun muijas ei sua kunnioita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan vapaaehtoisesti olit valmis pettämis hommia auttamaan, ilman oman tunnon tuskia, "koska nainen halusi, ei ole minun ongelmani, kunhan kassit saa tyhjäksi?" Ei ihme, kun muijas ei sua kunnioita!
Luuletko että pelkällä kassien tyhjennyksellä naiset pysyy seksisuhteissa? Kyllä siinä ihan hyvää tein toiselle ja tollakin naisella jo suhde oli huonossa hapessa siinä vaiheessa kun ryhtyi pettämään. Eli enemmän olin seuraus kuin syy. -ap
No selittele vain itsellesi asiat parhain päin. Joillakin ihmisillä on moraali, ja sinulla ei ole, selität mitä selität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että pelkällä kassien tyhjennyksellä naiset pysyy seksisuhteissa? Kyllä siinä ihan hyvää tein toiselle ja tollakin naisella jo suhde oli huonossa hapessa siinä vaiheessa kun ryhtyi pettämään. Eli enemmän olin seuraus kuin syy. -ap
No ihan miten vain, olet päättänyt asian laidan. "Sinä teit pelkästään hyvää, toinen osapuoli petti, ei ole sinun vikasi , että mahdollisuutesi saada pldee on toisten parisuhteen tuhoamisen auttamista." No, toivo ettei karma osu kohdallesi.
Arvomaailman eroavaisuus on se mikä on tullut vaimollesi yllätyksenä, ja sinulle myös. Toinen pitäisi hyväksyä sellaisena kun on hyvässä suhteessa. Pariterapia voisi auttaa. Ilmeisesti vaimosikin uskoo tai ainakin haluaa uskoa suhteen jatkumiseen, koska palasi luoksesi.
Sanot sille, että elämä jatkuu yhdessä ja siitä asiasta ei enää puhuta, tai sitten se ei jatku.
Naurettavaa kyllä tuommoista muistella muutenkaan. Kuulostaa hankalalta ihmiseltä vaimosi.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille, että elämä jatkuu yhdessä ja siitä asiasta ei enää puhuta, tai sitten se ei jatku.
Naurettavaa kyllä tuommoista muistella muutenkaan. Kuulostaa hankalalta ihmiseltä vaimosi.
Vaikeiden asioiden lakaiseminen maton alle ei kannata. Asiat pitää ensin käsitellä ja vasta sen jälkeen voi jatkaa eteenpäin (yhdessä tai erikseen).
Luuletko, että vaimosi haluaa muistella asiaa ja palata siihen? Tuskin. Se asia häiritsee ja ahdistaa häntä, tuskin hän sille mitään voi. Joko sinun täytyy auttaa häntä pääsemään yli asiasta ja todistaa että moraalisi ei ole yhtä löyhä kuin ennen tai sitten erota. Turha ainakaan syyllistää häntä, hän varmasti haluaisi unohtaa.
Et ole edelleenkään hauska trolli. Aikuinen nainen, painu jo vttuun täältä, kukaan ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Lakaistaan ikävät asiat maton alle vaan ja jätetään puoliso ahdistumaan yksin eron pelossa.
Eiköhän se ole parempi sitten erota. Tai sitten olla Mies, ottaa vastuu tekemisistään ja käsitellä asia kunnolla.
Jos ap on mielestään toiminut moraalisesti oikein ja vaimon mielestä täysin moraalittomasti, teillä ehkä on liian erilaiset moraalikäsitykset. En tosin tiedä, kuka toivoo puolisoltaan erityistä löyhämoraalisuutta... Mutta ehkä sellaisiakin on, ja sellaisen puolison tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että vaimosi haluaa muistella asiaa ja palata siihen? Tuskin. Se asia häiritsee ja ahdistaa häntä, tuskin hän sille mitään voi. Joko sinun täytyy auttaa häntä pääsemään yli asiasta ja todistaa että moraalisi ei ole yhtä löyhä kuin ennen tai sitten erota. Turha ainakaan syyllistää häntä, hän varmasti haluaisi unohtaa.
Löyhä moraali? Voi jeesus taas. Mitenpä todistan kun mun moraali on ollut ihan sama koko ajan. EN ole pettänyt parisuhteessa koskaan. En vaimoa enkä muita. En mä ala teeskennellä katuvaa ja nöyrää ja valehdella tässä vaimolleni. Siinä menee mun raja. ap
Vierailija kirjoitti:
Arvomaailman eroavaisuus on se mikä on tullut vaimollesi yllätyksenä, ja sinulle myös. Toinen pitäisi hyväksyä sellaisena kun on hyvässä suhteessa. Pariterapia voisi auttaa. Ilmeisesti vaimosikin uskoo tai ainakin haluaa uskoa suhteen jatkumiseen, koska palasi luoksesi.
Tää hyvä. Parisuhdeterapiaa pitää yrittää. ap
Näen asian samoin kun ap, eli mitään väärää et puolisoasi kohtaan ole tehnyt. Mennyt on mennyttä.
Voisikohan kyse nyt olla siitä, että vaimosi ei voi oikeasti ottaa eroa taloudellisten seikkojen takia? Onko hänellä varallisuutta, tuloja, jne. vai jäisikö tyhjän päälle?
Ei siis haluaisi olla enää suhteessa, halveksuu sinua ja tuo sen vielä hyvin selkeästi esille, muttei uskalla lähteä.
Joko vaimon pitää hyväksyä asia, esim pariterapian avulla, tai sitten tee itse päätös erota. Kumpikaan tuskin on kovin onnellinen nyt, joten muutos on välttämättömyys.
Vauva-palstan mammat= friikit sekopäät.