Tilinteon hetki käsillä, miten selviydyt koronakriisistä taloudellisesti?
Ollaan lapseton ja terve 40v. pari ja vuokralla asutaan. Ei lainaa ja jonkin verran säästöjä. Kumpikin kriittiseksi luokitellulla alalla töissä, joten työttömyys ei uhkaa. Suurin riski on itse korona, josta toivon selviävämme ilman sairaalahoitoa. Tilanteemme on siis aika optimaalinen. Läheisteni hyvin erilaiset tilanteet huolettaa. On pienyrittäjää, lomautettuja, irtisanottuja, isoja perheitä ja paljon velkaa. Miten teillä?
Kommentit (87)
Työt jatkuu, minulla ei pelkoa lomautuksesta. Miehelläkään ei ainakaan vielä. Säästössä on molempien nettotulot x 25 eli vaikka palkkatulot loppuis kokonaan, niin säästöillä pärjättäis pari vuotta. Lisäksi saamme 3 osakkeen vuokratulot kuukausittain.
Ei tällä hetkellä kiinnosta muu kuin että selviäisi tästä painajaisesta hengissä...
Voi tulla isokin lovi talouteen, mutta sitä varten on 25 vuotta varauduttu. 90-luvun lama aiheutti ikuisen pelon, jonka vuoksi olen koko aikuisikäni yrittänyt säästää ja sijoittaa. Nykyisin tilanne onkin jo aika turvallinen.
Terveisiä vaan kaikille, jotka naureskelevat, ettei käärinliinoissa ole taskuja.
En välitä, kuolo korjaa minut kuitenkin, mutta onneksi saan jätettyä ainoalle lapselleni satojentuhansien perinnön.
Täällä myös neljäkymppinen lapseton pari. Molemmilla ei tällä hetkellä ole töiden suhteen huolta ja säästöjä on. Ehkä nyt tulee kuitenkin katsottua omaa kulutusta vähän tarkemmin vaikkakin nyt etätöitä tehdessä lounaisiin ei mene rahaa eikä juuri tule liikuttua kodin ulkopuolella.
Ei taloudella niin väliä, kun jossain vaiheessa tulee anarkian, ryöstelyn, omankädenoikeuden ja joukkotuhon aika. Sen jälkeen eloonjääneet voivat alkaa rakentaa raunioille jotain uutta.
Yksin asun, lainaa 170 tonnia. Hätäkassa 10 tonnia säästötilillä plus 16 tonnin luottolimiitit korteilla.
Me kuulumme selviytyjiin, jos ei hallitus katso asiakseen sosialisoida kiinteää omaisuutta. Todennäköisesti kriisin jälkeen kaupungistuminen laantuu, joten pikkukaupungeista tulee haluttuja asuinpaikkoja. Silloin valtio saattaa ryhtyä keräämään itselleen rahaa pakkolunastuksilla.
Juu, tili tulee taas ensi perjantaina kuten tavallista. Rahaa jää enemmän sukanvarteen kun ei huvita pyöriä tuolla tautisten seassa.
Jos tästä sopasta hengissä selviän, niin ei täältä sos. terv. alalta ainakaan työt lopu.
Velkaa n.5000.
Meillä on velaton asunto ja tilillä säästöjä yli 100 000 €. Pärjätään siis, vaikka työt loppuisikin.
Täällä nelikymppinen lapsiperhe. Ollaan aina oltu säästäväisiä ja joskus muutama kuukausi sitten mietinkin, olinko jopa liiankin säästäväinen. Mutta tällä hetkellä olen vain kiitollinen, että säästöjä on kertynyt. Pärjätään taloudellisesti parikin vuotta jopa ilman tuloja, ellei kuolo sitä ennen korjaa. Miehen työtä korona ei uhkaa, mutta omassa työpaikassani tulee todennäköisesti tänä vuonna lomautuksia/irtisanomisia.
Näillänäkymin melko huonosti. Tilillä satanen loppukuuksi, lainanlyhennys maksamatta ja laskut rästissä. Miinuksella mennään jo nyt.
Hyvin kai, olen jo luovuttanut. Vuosia olen ollut työtön. Miehellä 2 lomautukset, saadaan 300e asumistukea vaikka mies töissä.
Ei säästöjä. Ulosotossa 20 000e
Korona ei vaikuta minuun koska olen opettaja ja rahan tulo on siten turvattu
Minulla ei ole velkaa, ei lapsia, omistusasunto ja jonkun verran sijoituksia. En osaa sanoa tulevaisuudesta kyllä mitään. Haluaisin uskoa selviäväni, mutta nykyinen tilanne elää ja jos koko rahaponzi romahtaa kuin hutera korttitalo, niin enpä tiedä...
Yhden lapsen yksinhuoltaja, velkaa 150k, varallisuutta 400k. Työt vaan lisääntyy koronan myötä. No hätä taloudellisesti, mutta sairastumiselta ja inhimmilliseltä kärsimykseltähän nämäkään eivät suojaa.
Up