Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin, että epidemian myötä suuri osa humpuukiammatteja poistuu

Vierailija
21.03.2020 |

ja maakarit joutuvat etsimään oikeita töitä?

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen päätoimittaja sanoo huoltovarmuusjutussa, että niiltä Ylessä pitäisi olla yli puolet henkilökuntaa pois ennen kuin toimintaa supistettaisiin. Niin että siellä lienee paljon ihmisiä humpuukitöissä.

142/146 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitti varmaan sitä, että nykyiselläkin porukalla hommat saadaan hoidettua, jos kaikki tekevät ylitöitä ja lomat perutaan.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä (tai kukaan) olet sanomaan, mikä on turha ammatti ja mikä ei? Mun mielestä ihan mikä hyvänsä ammatti, jolla ihminen pystyy hankkimaan itselleen leivän pöytään ja katon pään päälle, on loistava ammatti. Ilman työtä ihminen olisi työtön. Ei tässä maassa nimittäin mitään työvoimapulaa ole, päinvastoin, työttömät lasketaan sadoissatuhansissa. Miksi se on hyvä asia, että  joukkoa kasvatetaan? Ettekö tajua, että työttömien elämä rahoitetaan meidän työssäkäyvien verovaroista ja se on sitten muusta verorahoitteisesta pois? 

Graafinen suunnittelija, joka tekee lehtimainoksia - onko tämä "oikea ammatti" vai "humpuukiammatti"? Luulen, että useimpien mielestä oikea ammatti. Hänen työnsä on myydä kuluttajille tuotteita. 

Ääninäyttelijjä, joka tekee radio-/televisiomainoksia - onko tämä "oikea ammatti" vai "humpuukiammatti"? Luulen, että useimpien mielestä oikea ammatti. Hänenkin työnsä on myydä kuluttajille tuotteita. 

Somevaikuttaja, joka tekee sisältöä yhteen tai useaan somekanavaan - onko tämä "oikea ammatti" vai "humpuukiammatti"? Mun mielestä oikea ammatti, mutta ilmeisen monen mielestä humpuukiammatti. Miksi ihmeessä? Hänenkin työnsä on myydä kuluttajille tuotteita, ihan kuten muissakin esimerkeissä. 

Tietoa minulla ei ole, mutta veikkaan, että graafiset suunnittelijat ja ääninäyttelijät pääsääntöisesti  pystyvät tekemään töitä 40 tuntia viikossa ja viettämään vapaa-aikansa ihan miten mielivät. On ihan heidän oma asiansa, millaista ruokavaliota noudattavat, kuinka paljon liikkuvat ja missä käyvät viihteellä -- ketään ei kiinnosta. Kukaan ei kyseenalaista heidän ammattitaitoaan esim. painon takia tai jos ovat olleet lauantaina baarissa. 

Miten ihmeessä nuo voivat olla oikeampia töitä, kuin työ, jota tehdään yrittäjänä mikroskoopin alla 24/7, siten että työn takia on pakko jopa huolehtia omasta ulkonäöstä ja kunnosta eikä oikeaa vapaa-aikaa käytännössä ole, koska edustaa itseään joka hetki, kun on ihmisten ilmoilla? Sehän on aivan järjettömän vaativaa. Mun mielestä somevaikuttaminen kuulostaa sata kertaa vaikeammalta ammatilta ja iso hatunnosto niille, jotka siihen pystyvät. Vaatii vuosien ja vuosien työn ihan vain että saa rakennettua itselleen brändin, jota pystyy myymään. Minusta ei ikinä olisi siihen, olen ihan liian mukavuudenhaluinen.   Eipä tule myöskään mieleen kadehtia niitä, jotka ovat tuon vaikean tien valinneet. 

Kyllä somelätisijä on tärkein työ. Ilman heitä magneettikentät alkavat vavista, tulivuoret sylkevät tulta, lentokoneet putoavat taivaalta ja maapallo syöksyy pimeään avaruuteen.

Zinc

Veit jalat suustani. 😁

Vierailija
144/146 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on toiselle humpuukkiammatti on toiselle tärkeä. Esim mun mielestä tekokynnet on aivan karseaa, mutta jollekin toiselle kauniit kädet ja värikkäät kynnet saa aikaan hyvän mielen ja paremman itsetunnon.

Älkää pliis nyt tulko tähän sanomaan että "ai on tärkeempää olla kynsimaalari ku olla lääkäri????" Kyllä te tiedätte mitä tarkotan.

Vierailija
145/146 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukiammatit poistuvat?

Eikö enää pelata SM-liigaa?

Se jos mikä on humpuukia: isot miehet luistelevat kumilätkän perässä... Kauhean "tärkeää"...

Vierailija
146/146 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt valtion touhuja sivusta ja monessa julkisessa puljussa saattaa olla 2kpl pikkupomoja per työntekijä. Nykyään myös yksityisellä puolella on kaikkea vastaavaa jotka eivät tee muuta kuin saa pomot tuntemaan itsensä tärkeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi