Minulle mökkeily on rentoutumista täysin varustellussa talossa maaseudun rauhassa
Ennen kuin saatiin meidän kesänviettopaikka remontoitua oli se askeettinen työleiri. Ei vesiä tai viemäröintiä jne. Mutta kun piti mielessä sen vision mihin pyrittiin niin jaksoi sen ajan. Muutama vuosi mökkeiltiin niissä alkeellisisa oloissa ja suunniteltiin että mitä halutaan tehdä.
Kommentit (15)
Minulle se on kävely 150m pellonreunaa rantaan, laitaa sauna lämpiämään ja istumista laiturilla odottamassa saunan lämpiämistä.
Hienoa, että saitte sen mieleiseksenne. Nyt voitte nauttia ja rentoutua mukavuuksista nauttien. Itse en suostuisi edes lähtemään mihinkään alkeelliseen torppaan, missä on ulkohuusi ja kantovesi 🤯
Vierailija kirjoitti:
Ok, mut ei oo mökkeilyä sitten
Minulle se on. Mökille me aina lähdetään 🙂
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että saitte sen mieleiseksenne. Nyt voitte nauttia ja rentoutua mukavuuksista nauttien. Itse en suostuisi edes lähtemään mihinkään alkeelliseen torppaan, missä on ulkohuusi ja kantovesi 🤯
Sellainen se oli alunperin!
En ole koskaan ymmärtänyt suomalaisten mökki innostusta. Ajetaan johonkin hel..... korpeen hyttysten syötäväksi, ei juoksevaa vettä jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se on. Mökille me aina lähdetään 🙂
Samat sävelet, tulin "mökille" ja lähden taas joskus loka/marraskuussa kivihelvettiin. Ei kiinnosta enää lumityöt eikä uuninlämmitys. Hyvin voisin muuten teettää lumityöt ulkopuolisella, mutta olen omavarainen. Apua en huuda jos ei pakko.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt suomalaisten mökki innostusta. Ajetaan johonkin hel..... korpeen hyttysten syötäväksi, ei juoksevaa vettä jne. jne.
Mietipä niitä, joilla on sellainen vastentahtoisesti!
Minulle se on jotain tuolta väliltä. Askeettista elämää en kaipaa, mutta tykkään nikkaroida ja tehdä pihatöitä. Asun kerrostalossa joten minulla on paljon ylimääräistä puuhailuenergiaa.
Asun ilman juoksevaa vettä ja viemäriä. Ei tarvitse lähteä mihinkään "lomalle". Loma on täällä oleminen.
Minulle mökkeily on sitä, että lopetetaan työt, pakataan kamat autoon ja ajetaan Jäämeren rannoille kesäksk. Paluu arkeen on syyskuussa. Muuttosiivous menossa kuten joka vuosi tähän aikaan.
Pääasia, että saa lepuuttaa sielua, kuka mitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikillahan on tietenkin samanlainen mökki. Ainiin unohtui vielä se työleiri mankuminen
Ikäni maalla asuneena en ymmärrä, miksi jotkut väenvängällä haluaa elää hankalasti ilman juoksevaa vettä ym. Kyllä minä vaan nautin kun on mukavuudet kotona ja mökillä. Keskityn mieluummin puuhasteluun mikä ei ole pakon sanelemaa. Puutarhaa voi laittaa tai olla laittamatta, voi tehdä vaikka jotain kivoja maalausprojekteja ihan huvikseen, rakennella uutta laituria tms.
Vierailija kirjoitti:
Ikäni maalla asuneena en ymmärrä, miksi jotkut väenvängällä haluaa elää hankalasti ilman juoksevaa vettä ym. Kyllä minä vaan nautin kun on mukavuudet kotona ja mökillä. Keskityn mieluummin puuhasteluun mikä ei ole pakon sanelemaa. Puutarhaa voi laittaa tai olla laittamatta, voi tehdä vaikka jotain kivoja maalausprojekteja ihan huvikseen, rakennella uutta laituria tms.
Minullekaan ei ole koskaan tuonut mitään ekstranautintoa käsintiskaus tai vedenkanto, puhumattakaan puuceessä käynti.
Kuulostaa hyvältä kunhan ei ole Suomessa.
Meillä tuollainen paratiisi etelässä