Joko olet varautunut siihen, että koko tuleva kesä ja helteet voivat mennä kotona sisällä sosiaalisia kontakteja vältellessä?
Kesälomakin tarkoittaa ainoastaan hetken vapaata etätyöstä ja -opetuksesta ja siirtymistä uusintojen katselemiseen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tykkää helteistä. Itse tykkään raittiista ilmasta ja siitä, että kotini ei ole pätsi.
T. Ahtaassa yksiössä asuva 19v opiskelija
Täällä toinen ”kiireessä rakennetussa” kerrostalossa asuva, yksiössä jossa on talvella 15 astetta ja kesällä 35. 🥶🥵
Älä anna toivoa. Se olisi paras kesä ikinä! Yleensä ei saa olla rauhassa kun kokoajan ihmiset pakottaa menemään ties minne kissanristiäisiin tai muuten vaan ihmisten ilmoille kun sää on niin hyvä. Vihaan kesää, oispa aina talvi
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta ongelmaa, mutta näiden eräiden vatipäiden takia pian saatetaan olla tilanteessa, ettei pääse edes ruokakauppaan viilentymään. Ei minua haittaa pätkääkään se, ettei pääse rannoille tai terasseille tai huvipuistoihin, mutta kämpässä tukehtuu, jos ei pääse ulos.
Tilaa ilmastointilaite pahimpien helteiden ajaksi ja lähetä asiakaspalautuksena :D
(vitsi)
Vierailija kirjoitti:
Minulla menisi muutenkin. 😅 Ja mikäli suurin osa suomalaisista osaa käyttäytyä fiksusti, tuskinpa missään vaiheessa mitkään katupartiot ottavat kiinni yksittäistä ulkonaliikkujaa. Joten kyllä sitä pääsee helteestä ja auringosta nauttimaan poikkeustilassakin, pitää vain nautiskella yksin. ☀️ Terasseille ja festareille halajilla tietty sitten vähän harmillisempi juttu.
Uimarannoillehan ei kannata mennä, Italiassa oli tullut kaameita seurauksia siitä, kun porukka oli kotikaranteenin aikana karannut joukoittain uimarannoille.
Ei tarvitse varautua tuollaiseen, koska jo muutama kesä on mennyt juuri noin.
Niin joo tosiaan 2 kesää oltu kuukausitolkulla sisätiloihin lukittuna hellehelvetin vuoksi. Se on pahempi kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menisi muutenkin. 😅 Ja mikäli suurin osa suomalaisista osaa käyttäytyä fiksusti, tuskinpa missään vaiheessa mitkään katupartiot ottavat kiinni yksittäistä ulkonaliikkujaa. Joten kyllä sitä pääsee helteestä ja auringosta nauttimaan poikkeustilassakin, pitää vain nautiskella yksin. ☀️ Terasseille ja festareille halajilla tietty sitten vähän harmillisempi juttu.
Uimarannoillehan ei kannata mennä, Italiassa oli tullut kaameita seurauksia siitä, kun porukka oli kotikaranteenin aikana karannut joukoittain uimarannoille.
Jep, onneksi kesästä voi nauttia muuallakin kuin rannalla. 😎
Asumme metsän vieressä asutuskeskuksen ulkopuolella omakotitalossa. Pihaa ja metsää on, ei ongelmaa.
Hellekesinä luonnonvedet tulevat täyteen levää. Toivon kyllä kupolia, koska nautin lämmöstä. Pihassa on oma uima-allas, johon vaihdetaan vesi muutamaan kertaan kesässä tarvittaessa. Meillä ramppaa jatkuvasti kavereita kylässä äiteineen, tervetuloa vain! Kyllä täältä aina sumppiseuraa saa, ja muksut viihtyvät pihassa uimassa ja kiipeilytelineessä ja muissa härveleissä, joita on piha täynnä kuin paremmassakin leikkipuistossa. Lisäksi on suuri kasvimaa, josta saa vapaasti käydä nappimassa herneitä, mansikoita ja porkkanoita.
Korona ei viihdy kesän lämmössä sen enempää kuin influenssakaan. Talvitauteja nuo ovat.
Helteet suomessa 😁
Ihmisiä vältellessä.
Tänään 28/ 39
M. 55
Bangkok
Onneksi on ikioma mökkisaari. Sinne koko kesäksi. Kerrankin olen onnellinen siitä, että olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, ettei mitään hellekesää tule.
Meillä on ilmastointi, joten ei haittaa - ja ympärillä sangen vähän ihmisiä.
Sensijaan peltoja, järviä ja metsiä riittää, joissa samoilla ja käydä marjassa.
Ja kaikki kaupatkin alle parin kilsan etäisyydellä
Vietän muutenkin kesän mieluiten kotona neljän seinän sisällä. Nyt sen voi tehdä ihan luvan kanssa eikä tarvi selitellä sukulaisille.
Niin menis muutenkin, loma vasta syyskuussa. Ja näillä näkymin töitä tulee olemaan vuorotta, jos oikein .. tuiksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea on oma ranta ja laituri <3
Olen varautunut siihen että koko kesä menee töissä ilman lomia tai suuremmin edes vapaita.
Niin se viimekin kesä meni, neljän seinän sisällä sairaudesta toipuessa. Ei tarvitse varautua eikä mielikuvaharjoitella.
Nyt täytyy sanoa että onneks asutaan omakotitalossa, jos tää homma toteutuu.
Lomautettiin viikon alusta. Aion reissata Lapissa, kun siihen kerrankin pystyy.