Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yo-juhlat: kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää juhlat?

Vierailija
20.03.2020 |

Kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää yo-juhlat?
Piäisi alkaa miettiä kutsuja ja tarjoiluita jos juhlat haluaa, mutta mitä sitä nyt uskaltaa edes suunnitella.

Miten olette lähestyneet asiaa ja mitä suunnitelmia olette tehneet:
Ei juhlia ollenkaan/Pienet juhlat perhepiirissä/Juhlat syksyllä tai myöhemmin/Suunnitteilla isot juhlat

Kommentit (461)

Vierailija
361/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki, jotka aiotte nyt pitää vähänkään isommat juhlat niin haluaisin heittää pari pähkinää purtavaksi kuitenkin vielä.

1. Vaikka tautitilanne Suomessa on nyt suhteellisen hyvä, juuri tällaiset ratkaisut saattavat edesauttaa sitä, että syksyyn malttavat ylioppilaat eivät takuuvarmasti saa juhlia lainkaan. Onko tämä mielestänne reilua?

2. Olethan valmis elämään mahdollisten seurausten kanssa, mikäli jostain kumman syystä juuri teidän seurueenne kohdalle osuisikin huono arpa? Itse en mielelläni olisi ollut se henkilö, joka väenväkisin järjesti juhlat joiden seurauksena pahimmillaan saatellaan tuttuja hautaan.

Kyseinen virus kun on edelleen aivan yhtä vaarallinen, kuin mitä se oli maaliskuussakin.

Vierailija
362/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi hyvin siirtyä ihan kaikkien seuraavan vuoden ylioppilaiden lakitukset. Vuosi vähintään menee rokotteen saamiseen. Kevät 2021 on vielä liipaisimella, samoin kuin edeltävä joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron tässä juhliin menijöille naapurin ylioppilaan ja vanhempiensa puolesta tämän, kun itse eivät ehkä viitsi. Abi on koko kevään käynyt töissä (ok, hyvä juttu), tavannut kavereita kotona ja kavereilla, kulkenut kaverin kanssa samassa autossa ja sen lisäksi yöpynyt mussukkansa luona ja mussukka on yöpynyt heillä. Saattaa onnittelijoita kiinnostaa ennen tajoiluihin kajoamista. Kyllä, olen kyylä, mutta tässä nyt on sattumalta oltu paljon kotona ja pihalla.

Niinpä niin, meidänkin abi on kulkenut ties missä, itse olen käynyt töissä, vieläpä sairaalassa. Toinen lapsi meni kouluun, kun ne aukesivat.

Pidämme juhlat, revi siitä.

En yhtään epäile ettetkö pitäisi. Lahjakortit tulevat varmasti tarpeeseen.

Vierailija
364/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi vaarannetaan hyvä koronakehitys sallimalla tällaiset ei-pakolliset kokoontumiset kuten yo-juhlat, häät, isot hautajaiset, kirkonmenot, urheilutapahtumat. En kyllä itse osallistu enkä suosittele muillekaan.

Yo-juhlissa suurin älöötys on tarjoilupöytä. Niin monenlaista mäskääjää sitä on olemassa, niin ruuanlaitto- kuin -ottopuolella.

Surkea juttu ylioppilaalle isojen juhlien puuttuminen mutta rahat voin laittaa tilille.

Vierailija
365/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron tässä juhliin menijöille naapurin ylioppilaan ja vanhempiensa puolesta tämän, kun itse eivät ehkä viitsi. Abi on koko kevään käynyt töissä (ok, hyvä juttu), tavannut kavereita kotona ja kavereilla, kulkenut kaverin kanssa samassa autossa ja sen lisäksi yöpynyt mussukkansa luona ja mussukka on yöpynyt heillä. Saattaa onnittelijoita kiinnostaa ennen tajoiluihin kajoamista. Kyllä, olen kyylä, mutta tässä nyt on sattumalta oltu paljon kotona ja pihalla.

Niinpä niin, meidänkin abi on kulkenut ties missä, itse olen käynyt töissä, vieläpä sairaalassa. Toinen lapsi meni kouluun, kun ne aukesivat.

Kuka teidän tarjoilujanne uskaltaa syödä?

Vierailija
366/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon kuluttua pamahtaa!

Vierailija
367/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ne, jotka tulevat paikalle. Hysteerikot eivät tule, eikä ole kyllä kutsuttukaan.

Vierailija
368/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ne, jotka tulevat paikalle. Hysteerikot eivät tule, eikä ole kyllä kutsuttukaan.

On aika törkeää nimittää hysteerikoiksi ihmisiä, jotka ovat huolissaan omasta ja toisten terveydestä.

Vierailija
369/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että tuntuu aika hiton pahalta kun ei saa juhlia. Eihän sen lakin eteen tehty töitä kuin 3 vuotta. Ei kai voi mitään. Mutta mua ei ainakaan tässä kohtaan yhtään lohduta "no syksyllä sitten juhlitaan". Ei syksylläkään välttämättä voi juhlia. Ja vaikka voisi niin ei se silloin syksyllä enää samalta tunnu. Kaikki on lähtenyt jo opiskelemaan ja armeijaan silloin. Kyllä veikkaisin että tuntuisi pahalta teistäkin jotka tällä nyt huutelette että ei ole yo juhlat tärkeät. Itsestä tuntuu erityisen pahalta senkin takia että kirjoitin aika hyvät paperit. Niin olisihan niitä ollut kiva juhlia.

Vierailija
370/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa itten kertomaan, millaiselta tuntuu, kun oman lapsen yo-juhlat oli viruslinko.

Vierailija
371/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että tuntuu aika hiton pahalta kun ei saa juhlia. Eihän sen lakin eteen tehty töitä kuin 3 vuotta. Ei kai voi mitään. Mutta mua ei ainakaan tässä kohtaan yhtään lohduta "no syksyllä sitten juhlitaan". Ei syksylläkään välttämättä voi juhlia. Ja vaikka voisi niin ei se silloin syksyllä enää samalta tunnu. Kaikki on lähtenyt jo opiskelemaan ja armeijaan silloin. Kyllä veikkaisin että tuntuisi pahalta teistäkin jotka tällä nyt huutelette että ei ole yo juhlat tärkeät. Itsestä tuntuu erityisen pahalta senkin takia että kirjoitin aika hyvät paperit. Niin olisihan niitä ollut kiva juhlia.

Miksette järjestä juhlia etänä? Melkein kaikki muukin tehdään nyt etänä, jos vain mahdollista. Kyllä varmaan onnistuisi jos vähän soveltaa ja onhan se parempi kuin ei mitään.

Vierailija
372/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme syyllistämistä ottaen huomioon, että 1.6. rajoituksia höllennetään reilulla kädellä.

Vaikka kutsun kotiini vajaan parikymmentä ihmistä kahtena eri päivänä ja yhteensä neljässä erässä, mieleeni ei juolahtaisikaan mennä johonkin aukaistavaan huvipuistoon tai ravintolaan.

Vierailija
373/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottkai puutarhapirskeet! Jos kaljaterassille voi kokoontua rajoituksetta, voi kyllä juhliinkin. Järjestelyt jo ylppäreihin hyvässä vauhdissa meillä.

Vierailija
374/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottkai puutarhapirskeet! Jos kaljaterassille voi kokoontua rajoituksetta, voi kyllä juhliinkin. Järjestelyt jo ylppäreihin hyvässä vauhdissa meillä.

Eli teidän juhlissa vaan juodaan? Buffat ravintoloissa kielletty...

Vierailija
375/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sanonko jotain. Jos se buffa on se kauhistus, niin kyllä tarjoilut voi annostella valmiiksi annoksiksi lautasille, kuten ravintoloissa tullaan tekemään.

Näköjään palstan ihmisten mielestä pitää lopettaa kaikki eläminen seuraaviksi vuosiksi, kun korona ei mihinkään häviä.

Vierailija
376/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä yo-juhlissa pitäisi olla buffet? Ruuat ja kahvin voi tarjoilla samalla tavalla kuin kahviloissa, jotka muuten aukeaa 1.6.

Vierailija
377/461 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut suuri helpotus minulle vuosi sitten, kun murehdin lapseni juhlia. Av-mammamaiseen tapaan pohdin myös miinukselle jääntiä juhlissa. Saidat sukulaiset tulivat maanääristä juhliin, toivat lahjaksi 50e isolta poppoolta. Heille mietittiin yösijat yms. Olisipa "juhlat" tänä vuonna.

Vierailija
378/461 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!! Jokainen kutsuttu on ilmoittanut tulevansa enemmän kuin mielellään tuleviin juhliimme, jotka ovat tuoreltaan kesäkuun alussa😊

Monet ovat sanoneet, että ovat niin kovasti jo kaivanneetkin jotakin tällaista. On ollut niin kauhea kevät.

Täälläpäin ei ole ollut moniin viikkoihin ainoatakaan tartuntaa ja paikkakunta missä asumme, ei ole ollut koko aikana yhtään tartuntaa.

Tottakai vain terveenä saa juhliimme tulla ja pidämme juhlat porrastetusti.

Ylioppilaamme odottaa juhlia innoissaan ja osallistuu juhlien järjestelyihin ahkerasti.

Aion juhliemme jälkeen laittaa kyselyn kolmen viikon kuluttua kaikille osalmistujille ja kysyn koronatilanteesta.

Kerron sen sitten täällä AV.lla.

Oliko juhlamme koronalinko?

Vierailija
379/461 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös juhlavalmistelut pitkällä menossa.

Alkukesästä on juhla.

Nyt tunnelma tuoreena parasta🤗

Vierailija
380/461 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhemmille sisaruksillekin pidetty pienimuotoiset juhlat ja samoin pidetään nyt kuopukselle, eli n. 20-25 vierasta on tulossa. Kaikki kutsutut ovat vahvistaneet jo tulonsa. Ihan myös normiaikaan pidetään. Ajateltiin, että jokainen tulee omalla vastuullaan ja sanottiin jo kutsussa, että ymmärretään, jos ei koronana takia halua tulla. Meillä on muutenkin eletty mahdollisimman normaalia elämää, ei pelätä koronaa. Täällä on ollut vain muutama tartunta ja nyt ei vähään aikaan yhtään. Muutenkin pidän tätä enemmänkin hömpötyksenä kuin oikeana vaarana.