Yo-juhlat: kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää juhlat?
Kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää yo-juhlat?
Piäisi alkaa miettiä kutsuja ja tarjoiluita jos juhlat haluaa, mutta mitä sitä nyt uskaltaa edes suunnitella.
Miten olette lähestyneet asiaa ja mitä suunnitelmia olette tehneet:
Ei juhlia ollenkaan/Pienet juhlat perhepiirissä/Juhlat syksyllä tai myöhemmin/Suunnitteilla isot juhlat
Kommentit (461)
Laitan kasvosuojan ja nitriilihanskat käteeni ja heitän kirjekuoren juhlakalulle.
Vierailija kirjoitti:
1.6. aukeaa ravintolat, kahvilat ja terassit. Pidän yo- ja päättäjäisjuhlia ulkona pienempänä pahana, varmaan turvavälitkin onnistuu paremmin.
Eiköhän aika moni vältä noita ravintoloita vielä aika pitkään. Itse ainakin ruokailen vain kotona ja töihinkin tuon omat eväät, sitä paitsi työpaikkaruokalakin on suljettu.
Kaukaa viisaat kirjoitti:
Meillä juhlat alkukesästä. Tulkoon kuka haluaa.
Voi voi teitä jotka arvostelette meitä kaukaa viisaita.
Taitaa jäädä teidän Ylioppilaalla juhlat juhlimatta.
Nyt jo uutisissa puhuttiin syksyn etäopetuksesta ym.
Me juhlimme tuoretta Ylioppilastamme.
Ei enää syksyllä tunnu miltään.
Juna meni jo.
Samma här👍
Ehkä ylioppilasta vähän lohduttaa, kun lupaa juhlia loppukesästä. Valitettavasti tautitilanne ei välttämättä ole silloin yhtään parempi.
Tai siis syksyllä tilanne voi olla huonompi kuin nyt. Nyt on kuitenkin ensi viikon lauantaille hyvää säätä ennustettu, joten voi olla että nyt on kesän parhaat ajat ulkona juhlimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa päähän, että eivät rahanahneet pöllöpäät osaa edes ilmoittaa tilinumeroa, jonne vois rahat siirtää, riskeeraamatta terveyttään moisten peijaisten takia. Aika harvan tulos on kuitenkaan niin hyvä, että kannattaa juhlia. Parhaat saavat syksyllä koulunsa stipendit, muita ei sekään juhla paljon muita kiinnosta. Eikö herranen aika perheet osaa edes keskenään juhlia kun pitää aina vaivata tuttavat ja naapurit yms. Ihan eri asia olisi, jos olisi ns. normaali aika.
Keksikäämme yhdessä parhaita selityksiä sille, että ei huvita mennä. "Sain juuri diagnoosin", esimerkiksi.
Olettepa typeriä ja ilkeitä.
Minä menen ilomielin juhlistamaan tuoretta Ylioppilasta joka uurastuksen jälkeen on varmasti juhlansa ansainnut❤
Ihan normaalisti juhlat. Noin 30 - 40 henkeä tulossa ilmoittautumisista päätellen. Vähän porrastettiin päivää ja juhlat ulkona, kuten uillakin lapsilla ollut.
Me emme myöskään jää odottamaan tuleeko korona uudelleen ( yod.näk tulee ja vielä rajumpana) mekin juhlimme nyt kun on hyvä aika koronatilanteen vuoksi.
Ainakin täällä missä asumme, ei ainoatakaan tartuntaa.
Ymmärrämme kyllä jos joku ei halua tulla.
Tähänsaakka jokainen ilmoittanut tulevansa ilomielin ketä olemme kutsuneet.
Porrastetusti, mutta paljon.
Miks hitossa jätää syksyyn?
Ei oo mitään juhlia silloin, tuskin kouluakaan käydään.
Meilläpäin kaikki juhlivat alkukesästä.
Varmasti menen ylioppilaiden juhlaan joihin kutsun olen saanut. Juhlat ovat ensikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Me emme myöskään jää odottamaan tuleeko korona uudelleen ( yod.näk tulee ja vielä rajumpana) mekin juhlimme nyt kun on hyvä aika koronatilanteen vuoksi.
Ainakin täällä missä asumme, ei ainoatakaan tartuntaa.
Ymmärrämme kyllä jos joku ei halua tulla.
Tähänsaakka jokainen ilmoittanut tulevansa ilomielin ketä olemme kutsuneet.
Porrastetusti, mutta paljon.
Voi olla, että niiden juhlienne jälkeen niitä tartuntoja alkaa ollakin. Kun kaikki ajattelevat että ei meillä mitään tartuntoja ole, pidetään kunnon juhlat ja kutsutaan koko suku, niin näinhän se korona on alun alkaenkin päässyt leviämään.
Täällä Satakunnassa ei ole viikkokausiin ollut tartuntoja. Kaikki kutsutut ovat lähellä asuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet juhlat perheen kesken nyt. Elokuun 29.8. isommat.
Terveisiä HelsingistäKristallipalloko tietää elokuun koronatilanteen?
Ei kristallipallo, vaan rehtori. Ja on sanomattakin selvää, että tilanne voi muuttua, siksi en sitä alunperin kirjoittanut. Mutta tässä rautalangasta väännettynä: juhlitaan 29.8. TAI SITTEN KUN SE ON MAHDOLLISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet juhlat perheen kesken nyt. Elokuun 29.8. isommat.
Terveisiä HelsingistäKristallipalloko tietää elokuun koronatilanteen?
Ei kristallipallo, vaan rehtori. Ja on sanomattakin selvää, että tilanne voi muuttua, siksi en sitä alunperin kirjoittanut. Mutta tässä rautalangasta väännettynä: juhlitaan 29.8. TAI SITTEN KUN SE ON MAHDOLLISTA.
Onneksi 1.6 lähtien on juhliminen mahdollista.
Ihania juhlia järjestellään pojallemme alkukesään 🤗
Tiedän että jotkut tekee niin että pyytävät paikalle sukulaisia mutta niin että on puolen tunnin aikataulut ettei kaikki ryntää samaan aikaan eli maksimissaan 5 hlöä kerralla, ja voileipäkakut ja muut on annosteltu lautasille valmiiksi ettei porukka käpälöi kakkulapioita ja muita ottimia.
Pyrkivät pitämään juhlat ulkona, eikä sisätiloissa, jos sää sallii.
Käsidesit saatavilla ovella ja vessassa.
Tiesittekö että koronarokote tulee vasta vuoden päästä?
Most experts think a vaccine is likely to become available by mid-2021, about 12-18 months after the new virus, known officially as Sars-CoV-2, first emerged
Turha istua kotona odottamassa sitä rokotetta kokonaista vuotta.
Laumasuojan voi saada huomattavasti nopeammin.
Minä kerron tässä juhliin menijöille naapurin ylioppilaan ja vanhempiensa puolesta tämän, kun itse eivät ehkä viitsi. Abi on koko kevään käynyt töissä (ok, hyvä juttu), tavannut kavereita kotona ja kavereilla, kulkenut kaverin kanssa samassa autossa ja sen lisäksi yöpynyt mussukkansa luona ja mussukka on yöpynyt heillä. Saattaa onnittelijoita kiinnostaa ennen tajoiluihin kajoamista. Kyllä, olen kyylä, mutta tässä nyt on sattumalta oltu paljon kotona ja pihalla.
Pannaanko juhlalinko käyntiin hallitusti. Asteittain. Portaittain? Ei, en ole osallistumassa yksinkään ylioppilasjuhliin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron tässä juhliin menijöille naapurin ylioppilaan ja vanhempiensa puolesta tämän, kun itse eivät ehkä viitsi. Abi on koko kevään käynyt töissä (ok, hyvä juttu), tavannut kavereita kotona ja kavereilla, kulkenut kaverin kanssa samassa autossa ja sen lisäksi yöpynyt mussukkansa luona ja mussukka on yöpynyt heillä. Saattaa onnittelijoita kiinnostaa ennen tajoiluihin kajoamista. Kyllä, olen kyylä, mutta tässä nyt on sattumalta oltu paljon kotona ja pihalla.
Niinpä niin, meidänkin abi on kulkenut ties missä, itse olen käynyt töissä, vieläpä sairaalassa. Toinen lapsi meni kouluun, kun ne aukesivat.
Pidämme juhlat, revi siitä.
Ottaa päähän, että eivät rahanahneet pöllöpäät osaa edes ilmoittaa tilinumeroa, jonne vois rahat siirtää, riskeeraamatta terveyttään moisten peijaisten takia. Aika harvan tulos on kuitenkaan niin hyvä, että kannattaa juhlia. Parhaat saavat syksyllä koulunsa stipendit, muita ei sekään juhla paljon muita kiinnosta. Eikö herranen aika perheet osaa edes keskenään juhlia kun pitää aina vaivata tuttavat ja naapurit yms. Ihan eri asia olisi, jos olisi ns. normaali aika.
Keksikäämme yhdessä parhaita selityksiä sille, että ei huvita mennä. "Sain juuri diagnoosin", esimerkiksi.