Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudattaako joku oikeasti noita "karanteenisuosituksia"?

Vierailija
19.03.2020 |

Helsingissä ainakin elämä jatkuu kuten ennenkin ja ihmisiä on kadut ja kaupat pullollaan. Luultavasti vielä enemmänkin kuin normaaliarkena, kun ollaan kaikki lomautettuina tai "etätöissä" ja muksut koulusta vapaalla.

Kommentit (239)

Vierailija
121/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ollaan kotona. Minä olen hoitovapaalla pienemmän kanssa, isompi on ollut päiväkodissa pari päivää viikossa, mutta nyt otettiin kokonaan pois. Mies käy töissä (autokorjaamo). Kaupassa käydään kerran viikossa hamstraamassa (niinkuin normaalistikin) kun asutaan maalla. Sen verran eroa että normaalisti käyn lasten kanssa päivisin aina jossain, esim. kiertelemässä kirppareita tai hoplopissa ym. Niin kaikki sellainen on nyt jätetty ja oltu vaan kotona. Ruokakaupassa on yleensä käyty yhdessä niin nykyään minä käyn illalla yksin ja hoidan vaan ruokaostokset enkä jää norkoilemaan. Onneksi asutaan maalla ja on luontoa ja iso tontti. Muutama naapuri parinsadan metrin säteellä.

Vierailija
122/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona kohta kolme viikkoa sairaana. Onneksi oli kunnollinen kotivara että on saanut syödä ihan normaalisti. Apteekista sain tilattua vitamiineja kotiin. Nyt kun olen ollut kuumeeton niin olen käynyt muutamana päivänä lyhyellä kävelyllä, mutta en todellakaan menisi vielä kauppaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lasten kanssa kotona 2 viikkoa, ja jatketaan kunnes tilanne normalisoituu, olemme varautuneet elämään näin syksyyn asti. Ruuat tilataan kotiin, nyt tosin tuli pidempi väli kun toimituksen sai vasta ensi viikon loppuun, ja kotivaraa on syöty jo jonkin verran, eli voi olla että kaupassa joutuu ensi viikolla kerran käymään.

Vierailija
124/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itseäni karanteenissa pidän sen mitä voin. Kaupassa käyn kaksi kertaa viikossa ja kävelylenkillä päivittäin. Vaimoa lukuunottamatta kuitenkin kaikki kontaktit ovat nollissa. Ja ei, itse en tuota tautia pelkää. Omalta kohdaltani en ole pätkääkään huolissaan, en vain halua muita ihmisiä tartuttaa.

Vierailija
125/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kotona etätyötä 100% ja lapset kotikoulussa.

Kaupassa käynnit minimissä. Pari käytännön asiaa ollaan jouduttu hoitamaan ihmisten ilmoilla. Muuten kotieristyksessä.

Vierailija
126/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten kansoittamalla asuinalueella Helsingissä on kaduilla todella vähän kulkijoita, vain jokunen nuoremman oloinen jalkautunut, ehkä kaikki kynnelle kykenevät ovat paenneet maaseudulle. 

En tiedä millä kaduilla sinä olet kävellyt. Mutta eilen keskusta ihan täynnä ihmisiä. Baarit auki ja nuorisojoukkoja ympäriinsä!

Vierailija
127/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kahdeksas päivä kotona, emme ole miehen kanssa riskiryhmää. Kaupassa käynyt pari kertaa ja kerran hain ruokaa. Kävelylle olen jaksanut kerran.

En ymmärrä ihmisiä, jotka nyt käy jossain Ikeassa ja baarissa. Ei voi olla niin vaikeaa olla kotona.

Vierailija
128/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten kansoittamalla asuinalueella Helsingissä on kaduilla todella vähän kulkijoita, vain jokunen nuoremman oloinen jalkautunut, ehkä kaikki kynnelle kykenevät ovat paenneet maaseudulle. 

En tiedä millä kaduilla sinä olet kävellyt. Mutta eilen keskusta ihan täynnä ihmisiä. Baarit auki ja nuorisojoukkoja ympäriinsä!

Poliisi kyllä kertoi päivystävänsä, eikö tehneet mitään?

Vierailija
129/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatamme miehen kanssa karanteenia lääkärieni suosituksesta. Minulla on useampi sairaus, joiden takia kuulun riskiryhmään. Jos saisin koronavirustartunnan, todennäköisesti kuolisin siihen, sillä minua ei voi laittaa hengityskoneeseen. Emme poistu kotoa minnekään, vaan hyödynnämme kotiinkuljetusta ja lääkkeet tulevat kotihoidon kautta.

Vierailija
130/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset ovatkin imbesillejä. En sano id.ioo.tteja, koska se olisi loukkaus id.ioo.tteja kohtaan.

Kaikki, jotka eivät noudata karanteenimääräyksiä, ovat imbesillejä asuinpaikasta riippumatta. Suurin osa helsinkiläisistä onneksi noudattaa näitä määräyksiä.

Vierailija
131/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en varmasti 4 seinän sisällä 2 viikkoa putkeen istuisi. Tulisi ainakin lenkillä käytyä, ketä täällä maalla muka tartuttaa kun kaikki kiertää toisensa normitilanteessakin valtavan turvavälin kanssa.

No ei se auta se kiertäminen kun korona leijuu ilmassa 3 tuntia ja voi tartuttaa 8m päästä muutenkin.

Onko tälle väitteelle jotain lähdettä?

Vierailija
132/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheemme. Käyn yksin kaupassa vältellen muita kerran viikossa. Ostan paljon silloin. Esim. Kärrystä pidin kiinni vain käsineillä. Ei olla perussairaita, mutta silti.

Vierailija
133/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä tunnette itsenne sairaaksi ja lähdette jonnekin markettiin, niin kai te ymmärrätte että teidän takianne voi kuolla ihmisiä?

SUKUnimenvaihtojen takia tyttöjä syrjitään ja naisten valintojen takia tyttöjä abortoidaan. Miksi kiinnostuisin muiden ihmisten terveydestä? Eihän ketään kiinnosta naisten oikeudet, joten mielelläni katson kun ihmisiä kupsahtaa. Se on jännä miten kehutte ekologisuudella tyttöjen poistamista väestöstä. Jos olet niin heikko että kuolet flunssaan, se on aika lailla sitten luonnonvalinta.

Kannattaisi lopettaa ne nimenvaihdot. Teidän takia ne tyttöjä hylätään, syrjitään ja abortoidaan pois massana. Kehutte perään miten vapaata se on. Minun vapauteni on liikkua ulkona, se on perusoikeus :)

Kas kun asioida voi heti kieltää kun miehet kärsii. Kiina itse haluaa poistaa väestöä, miksi vain naisten kautta? Etenkin Kiinan kannattaisi poistaa väestöä juuri näin, eikä heikentämällä naisen oikeutta päättää lapsensa sukupuoli. Kiina kieltää naiselta tytön hankkimisen jos eka lapsi on poika. Olen iloinen että epidemia on suurimmillaan maassa joka syrjii naisia ja tyttöjä. :)

Ehkä alatte ymmärtää miten tekonne vaikuttaa muihin? Käsien pesemättömyys paha asia, mutta sukupuolen perusteella abortointi ei?

En välitä todellakaan muista niin kauan kun naisten oikeuden on surkeat.

Vierailija
134/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin kaikki tämän viikon menoni ja olen pari kertaa käynyt ruokakaupassa poikaystävän kanssa. Molemmat ollaan ns. "vapaaehtoisessa" karanteenissa. Minulta loppui lähiopetus yliopistossa ja poikaystävä tekee töitä etänä. Ja hyvin on mennyt tähän asti :D Ollaan käyty ulkoilemassa läheisessä metsässä, muuten ollaan oltu kotona.

On aikaa lukea kirjoja, siivota vaatekaappia, leipoa, katella sarjoja.

Te, joita ei kiinnosta oma terveys ja ette tee elettäkään välttääksenne ihmiskontakteja, toivottavasti teitä kiinnostaa edes läheistenne terveys. Tämä on epämukavaa aikaa kaikille, siihen pitää nyt vaan sopeutua ja mitä nopeammin sitä parempi.

Jaksamisia kaikille, mikään ei ole ikuista!

Vierailija
135/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ydinperheestä ei kuulu riskiryhmiin. Käydään töissä, etätyön mahdollisuutta ei ole. Lapset kotona, vaikka olisi toinen ollut mahdollista pitää koulussa. Ikäihmisten luona ei vierailla, paitsi jos tarvitsevat apua. Lasten kavereita ei oteta kylään ja päinvastoin. Muu sosiaalinen elämä puhelimen varassa. Ja täällä😁. Kaupassa ollaan vielä käyty normaalisti, tosin kädet desinfioidaan jo heti ulos päästyä. Täällä päin ei ole kuin pari tapausta ollut toistaiseksi. Julkisia ei käytetä. Ulkoillaan, muu liikunta ja harrastaminen nyt jäissä.

Vierailija
136/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin Ylellä: Hallitus varautunut Uudenmaan eristämiseen

Kiitos Baareissa kävijät ja muut urpot. 

Vierailija
137/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa yli 70 v. äitini ja hänen miesystävä. Heille järjestyisi ruokakassi ovelle systeemi, mutta itsepäisyyttään eivät suostu. Heidän kaupungissa on nopeasti järjestetty hyvin toimiva vanhusten apu. Toisella on verenpainetauti, toisella astma. En voi noille änkyröille mitään. Itse en asu samassa kaupungissa.

Vierailija
138/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ohjeita teille on annettu, julkinen kokoontumisrajoitus on voimassa ja yli 70-vuotiaiden, mutta ei tietääkseni muuta.

Vierailija
139/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, että kaikki tällaiset huutelijat ovat humalassa.

Nämä Instagram influenserit jotka kotkottaa oman elämänsä hiekkarannoilla 'ei pelota' ovat juuri kumonneet kurkkuun tequilaa ja eiku kirjoittelemaan.

Itse asiassa 💩 tuollaisille alkoholisteille. Kotona ryypiskelläänja nousuhumalasa aika kuluu, mutta kun laskuhumala hiipii, alkaa kiukku ja sitten anarkiaa kehiin. Minen pelkää, hik.

Vierailija
140/239 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyn joka päivä. Olen terve, ja pesen käsiä usein. Työssä myös käytävä ja toki käyn lenkillä. Ravintoloissa tms en käy muutenkaan ikinä.